Olen opiskellut nyt puoli vuotta amk:ssa. Suunnittelen koulun vaihtoa. Toki voisin mennä hakukokeisiin, mutta voisin myös hakea vain vaihtoa samalle alalle toiseen kouluun.
Mutta olen myös suunnitellut että ilmoittautuisin poissaolevaksi nyt syksyksi, joten pystynkö sitten hakemaan suoraan siirtoa toiseen kouluun kevääksi? Vai pitääkö minun hankkia opintopisteitä vielä lisää ennen kuin voin anoa siirtoa?
Siirto toiseen kouluun
2
429
Vastaukset
- MK
Tuo siirto amk:sta toiseen ei kyllä ihan aina ole mikään läpihuutojuttu. Varsinkin ns. suosittuihin amk:hin voi olla melko mahdotonta saada siirtoa ja monesti suositellaankin hakemaan yhteishaunkautta, jos koulua haluaa vaihtaa. Näin esim. PIRAMK:ssa ja Turun AMK:ssa hoitotyön suhteen.
Itsellä sama tulossa eteen saa nähdä kuinka käy.
Koossa olisi 169 op, käytännössä työharjoittelu ja opinnäytetyö ja noin 20op suorittamatta.
Itsellä ainakin todella painavat syyt vaihtoon. Tällä en tarkoita mitään etten olis tyytyväinen amk:hon, mikä tuskin edes riittää perusteluksi kovin helposti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2764712Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1343050Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit452914Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k362892Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?771826Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061684Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281521- 611448
- 971322
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2271222