ShopBailu

maailman

turhinta puuhaa - tarkoitan sellaista joutavanpäiväistä maleksimista ostareissa vapaa-ajanharrastuksena?
Ei ole ihme jos nuorisosta tulee työtä vieroksuvia.

12

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmiset

      kävivät joskus sunnuntaisin jopa kirkoissa.

      Nykyisin jo lapset opetetaan uhraamaan rahan alttarille pyhäpäivänsäkin.

      • kaupat

        saisivat olla kiinni sunnuntaisin.


    • Kyllä sen laadukkaan ja hyvän sopuhintaisen tavaran löytyminen on aika tiukassa nykyään, kaiken krääsän ja törkyjen keskellä. Kauan joutuu kulkemaan kaupoissa, että löytää jotain mitä haluaa ostaa. Tyhjin käsin joutuu kuljeksimaan neljäkin tuntia, ennenkuin löytää mieleisen. Romua ja rikki menevää ö-luokan ale-tavaraa on kyllä saatavilla.

      Usein ihmettelen, mihin ne kaikki kauheat muoviset korkeat piikkikärki koppakengät lopuksi menevät, kun ei niitä kukaan käytä. Kokonaiset kenkäkaupat pullollaan käyttökelvottomia muotiluomuksia. Poltetaankohan ne, kun ei niitä kukaan ilmaiseksikaan ota. Sama ale-vaatteissa, ei niitä kukaan sellaisia rättejä osta eikä käytä...

      Sunnuntai aukiolosta olen samaa mieltä teidän kanssa, kaupat saisivat olla kiinni sunnuntaisin.

      • onkin

        jos todella menee jotain ostamaan mutta kun monet vaan maleksivat siellä ajankulukseen - eikö todellakaan löydy parempia paikkoja kuluttaa kesähelteellä kuin kauppakeskuksissa.
        Oikein turhuuden lasipalatseja koko hökötykset.


      • Bundyn
        onkin kirjoitti:

        jos todella menee jotain ostamaan mutta kun monet vaan maleksivat siellä ajankulukseen - eikö todellakaan löydy parempia paikkoja kuluttaa kesähelteellä kuin kauppakeskuksissa.
        Oikein turhuuden lasipalatseja koko hökötykset.

        perhe meni yhdessä jaksossa puutarhatuolien kanssa markettiin, kun kotona ilmastointi meni epäkuntoon, helteellä.


      • kenkäkauppiaat
        Bundyn kirjoitti:

        perhe meni yhdessä jaksossa puutarhatuolien kanssa markettiin, kun kotona ilmastointi meni epäkuntoon, helteellä.

        ovat erikseen sillä eihän suutarin lapsillakaan ole aina kenkiä:)


      • kun kaikki on
        kenkäkauppiaat kirjoitti:

        ovat erikseen sillä eihän suutarin lapsillakaan ole aina kenkiä:)

        rantsussa ja mökeillä eikä siellä ole tungosta.
        ja joo, tuntikausia saa vaeltaa...mikäs tässä, kiire, välillä baariin syömään ja sitten taas jatkamaan!
        Toi otsikko oli hauska oivallus!
        Shop-Bailut..."ostosbileet" jee hyvä sana!


      • kun kaikki on kirjoitti:

        rantsussa ja mökeillä eikä siellä ole tungosta.
        ja joo, tuntikausia saa vaeltaa...mikäs tässä, kiire, välillä baariin syömään ja sitten taas jatkamaan!
        Toi otsikko oli hauska oivallus!
        Shop-Bailut..."ostosbileet" jee hyvä sana!

        Sunnuntai on jotenkin joutava päivä, silloin oikeasti on aikaa kierrellä kaupoissa, isoissa marketeissa. Välillä syömään ja sitten vaikka kirpparikierros. Täällä vaan sunnuntaisin on väki liikkeellä ja kaupat täynnä mutta ei se haittaa.
        Jos olisin sunnuntain kotona niin tekisin jotain kotihommia. Mutta kun lähtee päiväksi pois kotoa niin se on oikeasti vapaapäivä.

        Eri asia sitten on onko oikein että kaupat on pyhisinkin auki. Näin niinkuin kaupan väen kannalta katsottuna. Mutta se onkin sitten jo toinen juttu...


    • tosiaankin

      kuvaa hyvin millaista pintaliitoa on ihmisten elämä tänä päivänä.
      Koko perheen pitäisi kulkea näyttävästi merkkivaatteissa ja kotoa löytyä design-kamaa muuten ei ole yhtään mikään.
      Jo uusi rakennustyylikin kuvastaa tätä päivää - rakennetaan lasipalatseja jossa paljon tyhjää tilaa
      ja varsinaiset "ihmiselle" tarkoitetut tilat ovat pieniä kopperoita.
      Elikkä päältä prameaa ja sisältä ontto - kuvastaa monesti sielunelämää.

      • kyläkauppa

        kyläkoulu ja urheilukenttä, kaupungeissa puistot ja bulevardit. Nykyään on kauppakeskukset. Lapset saavat vielä leikkiä pihoilla, mutta nuoriso ei siellä saa maleksia, harrastusseuroissa pääsee kentille ja saleihin ja uimaloihin korvausta vastaan. Kaikesta pitää maksaa. Puistoissa ei uskalla olla ja lähimetsiköissäkään ei paljon voi olla. Kauppakeskukset ovat se luonnollinen valinta. Tai sitten yksin kotona omassa huoneessa.


    • RIMMIR

      pahalla tuulella ja menee sellaiseen suureen ostoskeskukseen vähän haistelemaan hyvän tuoksuisia saippuoita ja katselemaan kauniita astioita, tauluja ja vaatteita, niin kylläpä sieltä on hermot levänneenä tullut kotiin, vaikka ei mitään olisi edes ostanutkaan.
      Mitä ihmettä muuten nuorison työn vieroksuminen on tämän asian kanssa tekemisissä. Jospa he jo ovat mäkkärillä töissä, tai siivoavat viikonloppuisin ja iltaisin siellä ostarissa.
      Hommatkaa nuorille töitä jos pystytte. Minä en ainakaan pysty. Ei ole sellaisia suhteita.
      Nyt tulin pahalle tuulelle, lähdenpä tässä kohta ostoksille.

      • levänneenä

        kauppareissun jälkeen, oletpas poikkeuksellinen ihminen?
        MInä kierrän kaupat kaukaa jos ei ole aivan pakko mennä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe