Hei! Olen raskaana ensimmäisellä kolmanneksella. Luulen, että en jaksa tehdä töitä (fyysisesti raskas) enää kovinkaan kauaa. Olenko oikeutettu työttömyystukeen, vaikka irtisanoutuisin itse työstä? Oikea äitiysloma alkaisi vasta joulukuussa. Silloin on ilmeisesti kyseessä eri tuet. Olen laskenut, että koska kyseessä on osa-aika työ, työmäärän vähentämisellä palkkani tippuisi niin paljon, että tulisin toimeen paremmin työttömyystuella, johon olen oikeutettu, tämä irtisanomis-asia vain mietityttää minua.
Ymmärtäisivätkö kelan tädit myös, etten välttämättä olisi sitten valmis ottamaan työmarkkinatukeakaan vastaan? Pelottaa jatkaa töissä kun maha kasvaa.. Kiitos vastauksista!
en jaksa töissä
mitä teen?
4
585
Vastaukset
- irtisanominen
ilman hyvää syytä johtaa 3 kk:n karenssiin, myös raskauden aikana. Itse kävin raskauden 1. kolmanneksella kyselemässä virastoissa samaa asiaa, kun henkinen jaksaminen oli niin tiukoilla. Neuvoivat että ennen kuin sanoisin itseni irti, täytyisi käydä lääkärillä saamassa mustaa valkoisella siitä, etten ole kykenevä tekemään työtäni.
Neuvolassakin voit puheeksi ottaa työsi, osaavat varmasti neuvoa miten toimia =)- vastauksesta
ompa ikävää tällainen
- sairaslomaa
jos vontisi on huono, eli et jaksa=?
- irtisanoa
itseään, ellei ole uusi työsopimus valmiina.
Jos olet sairas, hae lääkäriltä sairauslomaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä
Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain32412026Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?
Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-15611127Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin2686485Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli
Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.2405278Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia
Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom1813747- 1743578
L/OVER ikuisesti minun
Aivan järkyttävä sarja. Ei voi olla katsomatta, mutta tuo omat muistot mieleen. Näyttelijät näyttelevät turhankin hyvin552593Mitä voisit miehenä tehdä?
Suojellaksesi kaikkia naisia ja että heillä olisi juuri sinun käytöksen takia edes vähän turvallisempaa. Mitä miehenä3292010Purra vaatii: Työvelvoite maahanmuuttajille ja kantasuomalaisille pitkäaikaistyöttömille
Jos Perussuomalaiset ja Kokoomus ovat seuraavan hallituksen kaksi johtavaa puoluetta, on suomalaisille pitkäaikaistyöttö1141941Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!
Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov121864