Hei! Olen raskaana ensimmäisellä kolmanneksella. Luulen, että en jaksa tehdä töitä (fyysisesti raskas) enää kovinkaan kauaa. Olenko oikeutettu työttömyystukeen, vaikka irtisanoutuisin itse työstä? Oikea äitiysloma alkaisi vasta joulukuussa. Silloin on ilmeisesti kyseessä eri tuet. Olen laskenut, että koska kyseessä on osa-aika työ, työmäärän vähentämisellä palkkani tippuisi niin paljon, että tulisin toimeen paremmin työttömyystuella, johon olen oikeutettu, tämä irtisanomis-asia vain mietityttää minua.
Ymmärtäisivätkö kelan tädit myös, etten välttämättä olisi sitten valmis ottamaan työmarkkinatukeakaan vastaan? Pelottaa jatkaa töissä kun maha kasvaa.. Kiitos vastauksista!
en jaksa töissä
mitä teen?
4
573
Vastaukset
- irtisanominen
ilman hyvää syytä johtaa 3 kk:n karenssiin, myös raskauden aikana. Itse kävin raskauden 1. kolmanneksella kyselemässä virastoissa samaa asiaa, kun henkinen jaksaminen oli niin tiukoilla. Neuvoivat että ennen kuin sanoisin itseni irti, täytyisi käydä lääkärillä saamassa mustaa valkoisella siitä, etten ole kykenevä tekemään työtäni.
Neuvolassakin voit puheeksi ottaa työsi, osaavat varmasti neuvoa miten toimia =)- vastauksesta
ompa ikävää tällainen
- sairaslomaa
jos vontisi on huono, eli et jaksa=?
- irtisanoa
itseään, ellei ole uusi työsopimus valmiina.
Jos olet sairas, hae lääkäriltä sairauslomaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest766349Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4434442Aleksei Miltsakov - venäläinen uusnatsi antaa oppitunteja lapsille
34-vuotias Miltsakov palvelee Le Monden mukaan yhä Ukrainassa tiedusteluun ja sabotaasiin erikoistuneen Russitš-yksikön613618Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed1352265Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1132229Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m22986En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su62879Luuletko, että löydetään vielä
Yhteys takaisin? En tiedä enää mitä tehdä... tuntuu jo että olen vieraantunut sinusta. Naiselta43823- 81731
- 59705