Hei! Olen raskaana ensimmäisellä kolmanneksella. Luulen, että en jaksa tehdä töitä (fyysisesti raskas) enää kovinkaan kauaa. Olenko oikeutettu työttömyystukeen, vaikka irtisanoutuisin itse työstä? Oikea äitiysloma alkaisi vasta joulukuussa. Silloin on ilmeisesti kyseessä eri tuet. Olen laskenut, että koska kyseessä on osa-aika työ, työmäärän vähentämisellä palkkani tippuisi niin paljon, että tulisin toimeen paremmin työttömyystuella, johon olen oikeutettu, tämä irtisanomis-asia vain mietityttää minua.
Ymmärtäisivätkö kelan tädit myös, etten välttämättä olisi sitten valmis ottamaan työmarkkinatukeakaan vastaan? Pelottaa jatkaa töissä kun maha kasvaa.. Kiitos vastauksista!
en jaksa töissä
mitä teen?
4
601
Vastaukset
- irtisanominen
ilman hyvää syytä johtaa 3 kk:n karenssiin, myös raskauden aikana. Itse kävin raskauden 1. kolmanneksella kyselemässä virastoissa samaa asiaa, kun henkinen jaksaminen oli niin tiukoilla. Neuvoivat että ennen kuin sanoisin itseni irti, täytyisi käydä lääkärillä saamassa mustaa valkoisella siitä, etten ole kykenevä tekemään työtäni.
Neuvolassakin voit puheeksi ottaa työsi, osaavat varmasti neuvoa miten toimia =)- vastauksesta
ompa ikävää tällainen
- sairaslomaa
jos vontisi on huono, eli et jaksa=?
- irtisanoa
itseään, ellei ole uusi työsopimus valmiina.
Jos olet sairas, hae lääkäriltä sairauslomaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka672395- 661377
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww731177EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje41107- 79835
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19780- 43668
Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta82660Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe24638- 30616