Vanhoillislestadiolaiset nostelevat juttujaan

! huomautus

Keskustelupalstan historiasta tiedämme että vanhoillislestadiolaiset anoivat omaa palstaa enirolta ja saivat sen.

Miksi tämä avaus?

Nyt kun systeemit muuttuivat, he ovat tulleet tänne nostelemaan vanhoillislestadiolaiseen infraan liittyviä vanhoja juttujaan, (joilla ei ole mitään koslketusta tämän palstan arvomaailmaan), historian hämärästä eturiviin.

Ei tässä tietenkään mitään väärää sinänsä ole, mutta mielestäni ilmiö häiritsee tarpeettomasti TUOREITA keskusteluja tällä palstalla, kun satoja viestejä käsittäviä viestiketjuja nostetaan useiden vuosien takaa tänne eturiviin. Vanhoillislestadiolaisilla on nyt oma palstansa ja siellä voi keskustella sitä herätysliikettä sivuavista asioista.

Joka huomen on Herran armo uusi. Jeesuksen lampaat ruokailevat tuoreilla vainioilla, Hyvän Paimenen tarjoamaa ruokaa. Sen tähden avaamme uuden avauksen aina silloin kun Pyhä Henki puhuttavaa antaa jostakin TÄMÄN PÄIVÄN tärkeästä aiheesta.

Olen vieraillut aina silloin tällöin vanhoillislestadiolaisuutta käsittelevällä palstalla. Olen tehnyt sen havainnon että se laidun on poljettu hengellisesti tarkasteltuna aivan kuivaksi savimaaksi.
Jos siellä tekee avauksen jossa käsitellään JUmalan sanaa, niin ei montaa viestiä tule sellaiseen vistiketjuun. Sen sijaan kaksi taikka kome aihetta pyörii kuin posetiivi väsymättä vuodesta toiseen. Aktiivisena kirjoittajana ja Jeesuksen seuraajana en voi käsittää miten joku voi polkea vuodesta toiseen samaa aihetta.

Jopa satoja viestejä tulee sellaisiin viestiketjuihin, joissa ei ole montaa merkittävää sanaa. Esimerkiksi sana "ehkäisy" on toistunut palstalla eri variaatioina miljoonia kertoja, vuodesta toiseen, vuolaana virtana.

(Mielestäni epäterveillä) ihmisillä on pakottava halu ohjailla vanhoillislestadiolaisia vanhempia perhesuunnittelussa, vaikka he eivät ole siellä tällaisia neuvoja keneltäkään kysyneet.
Heidän valintansa on ottaa kaikki lapset vastaan. Tämän tosiasian toteamiseen riittää YKSI viesti, YHDEN kerran. Se riittää siitä aiheesta. Sen jälkeen keskustellaan muista aiheista.

9

270

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tein saman huomion ja jos siitä alkaa tulla maan tapa niin ryhdyn kyllä toimiin. Ihan vain tiedoksi että noteerattu on. Kiitos kuitenkin.

• en vanhalest.

mut nostin mielenkiinnosta muutamia juttuja suviseurojen kunniaksi, kun samaan taivaaseen menossa ovat hekin.. päästetäänkö?

• teuta

Taivaaseen päästäjä on vielä tänäänkin, Jumala/ Jeesus
        Heillä on kaikki valta taivaassa ja maan päällä. meidän valta
        on häppösen pieni, Eli aseta kysymys uudelleen .

• ! huomautus

J0okaisella pitää olla henkilökohtainen suhde Kristukseen, ja Kristuksen kautta ihminen pääsee Jumalan valtakunnan osallisuuteen. Pelastuksessa ei ole mitään lisäarvoa sillä onko lestadiolainen vai ei. Vielä vähemmän sillä minkä suunnan esikoislestadiolainen on.

Lestadiolaisuuden fatal error on Jumalan sanan vastainen seurakuntaoppi, joka on monelle suuri este Kristuksen evankeliumin sisäistämiselle Jumala lupausten mukaisesti.

• ! huomautus

En lue lainkaan viestejäsi, joten ei kannata vastata minulle.

• sanot?

Hän vastasi:

"Tein saman huomion ja jos siitä alkaa tulla maan tapa niin ryhdyn kyllä toimiin. Ihan vain tiedoksi että noteerattu on. Kiitos kuitenkin."

• siksi

...kun asia on niin.

Kysyn puolestani nyt miksi kysyä kun viestin vastaanottaja oli selvästi merkitty ja sisällössä ei ollut mitään epäselvää.

• v-virkamies
        sanot? kirjoitti:

Hän vastasi:

"Tein saman huomion ja jos siitä alkaa tulla maan tapa niin ryhdyn kyllä toimiin. Ihan vain tiedoksi että noteerattu on. Kiitos kuitenkin."

Hei, älä kanna turhaan huolta. Ihan varmasti lukee viestini mutta esiuttää kovaa jätkää.

• ! huomautus
        v-virkamies kirjoitti:

Hei, älä kanna turhaan huolta. Ihan varmasti lukee viestini mutta esiuttää kovaa jätkää.

Se on minun valintani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      34
      5608
    2. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      493
      2573
    3. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      5
      1475
    4. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      27
      1399
    5. En tiedä miksi kerroin sinusta täällä

Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.
      Tunteet
      17
      1099
    6. Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!

Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http
      Mainonta ja markkinointi
      7
      974
    7. Pystytkö unohtamaan

Minut?
      Ikävä
      62
      892
    8. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      4
      887
    9. Nainen, tunnetko saman kuin minä

Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv
      Ikävä
      43
      873
    10. HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena

HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei
      Maailman menoa
      194
      807
    Aihe