Vinkkejä Barcelonaan

Meeri0

Moi, lähden viikon päästä matkalle Barcelonaan. Matkustan ihan ensimmäistä kertaa ja odotan innolla mitä kaikkea Barcelonasta löytyykään. Olisi mukava lukea muiden kokemuksia kaupungista. Kaikki tieto ja vinkit kiinnostaisivat minua. Kiitos jo valmiiksi kaikille vastaajille :)

15

1939

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • barmamas

      Moi, Barcelona on suuri kaupunki jossa on paljon nähtävää. Ostosmahdollisuudet ovat todella hyvät mutta myös hintataso on osassa liikkeissä melko korkea. Kannattaa ehdottomasti tutustua La Sagrada Familiaan sekä Antoni Gaudin muuhun arkkitehtuuriin. Mikäli kaipaat lisää vinkkejä ja kuvia Barcelonasta sekä Espanjasta, niin tässä sinulle vinkiksi asialliset sivustot:

      Tietoa Barcelonasta ja Espanjasta:

      http://www.espanja.suomalaisille.com

    • asuva

      sellainen juttu tuli mieleen, etta Ranblan ruokapaikat ovat yleensa suht kalliita verraten yleisesti barcan hintatasoon, seka laatu ei aina ole parhaimmasta paasta. mun mielesta ylihinnoiteltuja tasoon nahden. heti Ramblan vieressa on alue nimelta El Raval ja siella on paljon kivoja pikku ruokapaikkoja, missa saa hyvaa ruokaa jo paljon edullisemmin. Hyvaa reissua!

    • valtov

      Lentokentältä pääsee keskustaan joko aerobussilla 4,25€ ( se on kätevä varsinkin jos majapaikka on lähellä Placa de Catalunyaa ) tai junalla . Mikäli systeemi ei ole muuttunut
      niin edullisin tapa on ostaa jo lentoasemalta päivälippu julkisiin,
      esimerkiksi 3 päivän lippu maksaa 15,20€ , sillä matkustetaan ensin sopivalle juna-asemalle ja sieltä vaihdetaan joko metron tai bussiin. Barcelona on iso kaupunki joten siellä kannattaa hyödyntää hyvin toimivaa metroverkostoa.
      Mitä haluat matkalta ? Jos haluat katsella nähtävyyksiä niin ne kannatta valita jo etukäteen ja suunnitella sopiva reitti kutakin päivää varten. Kuvia Barcelonan nähtävyyksistä löydät vaikka kotisivultani:http://www.saunalahti.fi/~vavauh/
      Ramblasilla on The Tablao Flamenco Cordobes in Barcelona jossa show ja dinner maksavat 68€ (myöhempi kattaus 60€)
      Ruokaaa ja juomaa on riittävästi ja show hyvä , paikat on syytä varata jo ennen matkaa internetin kautta

      • Pekka P.

        Barcelonassa on tosi paljon taskuvarkaita. On siis aika vaarallista!


      • saituri...

        Miten taksi kentältä keskustaan. Jossain viestissä oli hinta 25-35 euroa - onko tuo tieto ajan tasalla?


      • duidelidui

        Hei

        Kuinka virallinen pukeutumiskoodi tuolla? Ymmärrän tietysti ettei nyt ihan sortseilla, mutta ei kai mikään iltapukupaikka? Ja onko tosiaan ton 68 € arvoinen? Kuinka kauan pelkkä show suunnilleen kestää? Kävin kyllä nettisivuilla, mutten ole varma...

        Kiitos vastauksesta =)


    • haskiisa

      vinkeistä :D
      te joilla kokemusta, kumpaa suosittelette; toukokuuta vaiko kesäkuun alkua? Ilmojen puolesta kyselisin, ensi keväänä tarkoitus tyttären kanssa lähteä "koulun-päätös-reissulle" ja hän on innostunut juuri Barcelonasta :D mutta tosiaan, siis säiden kannalta, kumpi parempi? (tarkoitus oleskella, nähtävyyksiä, ostoksia, mahdollisesti jalkapalloa... saa nähdä, tilanteen mukaan, infoa monesta asiasta mukaan :DDD )

      • valtov

        Toukokuussa on noin 20C ja kesäkuussa noin 25C,
        kesäkuussa on enemmän turisteja...


    • lilulii

      Taas joku varoitteli taskuvarkaista.Niitä on joka paikassa,missä on turistejakin.Jopa rakkaassa kotimaassammekin on niitä.Esimerkiksi Prismassa on kylttejä,joissa varoitetaan taskuvarkaista.Barcelona on turvallinen ja loistava paikka lomailla.En nyt viitsi kirjoittaa muuta,kun vinkkejä sekä kuvia löytyy vaikka kuinka paljon,kun vilkaiset tämän osion viestejä eteenpäin.Sieltä löytyy vaikka mitä,ilmoista hintoihin ja nähtävyyksiin ja kaikkea siltä väliltä.Oikein mukavaa matkaa.PS.Olin itse viimeksi huhtikuussa B:ssa ja ilmat olivat loistavat.Taxi kentältä/kentälle maksoi n.25€.Asuin Barcelonetan alueella.

      • T.Moilanen

        Aerobussi maksaa 5€/suunta (ainakin T-1:sestä), taxi riipuu liikenteestä ja onko pyhä mutta noin 30€.

        10 kerran metro/bussi lippu (käy siis molempiin) maksaa 7.85€, kerta lippu 1.40€.

        Taskuvarkaita on paljon turistialueilla, eli järjenkäyttö on sallittua.

        Toukokuun loppu on paras ajankohta mun mielestä, ei vielä liikaa turisteja ja ilmat kivat.

        Älkää ihmeessä syökö Ramballa, kallista ja todella huonoa ruokaa!


      • kokemusta on
        T.Moilanen kirjoitti:

        Aerobussi maksaa 5€/suunta (ainakin T-1:sestä), taxi riipuu liikenteestä ja onko pyhä mutta noin 30€.

        10 kerran metro/bussi lippu (käy siis molempiin) maksaa 7.85€, kerta lippu 1.40€.

        Taskuvarkaita on paljon turistialueilla, eli järjenkäyttö on sallittua.

        Toukokuun loppu on paras ajankohta mun mielestä, ei vielä liikaa turisteja ja ilmat kivat.

        Älkää ihmeessä syökö Ramballa, kallista ja todella huonoa ruokaa!

        Vyölaukku vaan mukaan ja pitää tarpeeksi meteliä sekä mulkoilee vastaan tulijoita vihaisesti, niin eivät uskalla tulla varastamaan. Välillä voi tehdä vähän varjonyrkkeilyä, niin ymmärtävät että vastassa on kova jätkä pohjoisesta ;)


      • lompsa hävis
        kokemusta on kirjoitti:

        Vyölaukku vaan mukaan ja pitää tarpeeksi meteliä sekä mulkoilee vastaan tulijoita vihaisesti, niin eivät uskalla tulla varastamaan. Välillä voi tehdä vähän varjonyrkkeilyä, niin ymmärtävät että vastassa on kova jätkä pohjoisesta ;)

        Taskuvarkaat ovat tällähetkellä nuoria iloisia pojankloppeja, jotka ensin tiedustelevat, että mistä olette ja sitten alkavat pelaamaan kanssanne "jalkapalloa" kontkti tilanteessa häipyy lompakot ja kaulaketjut ym.


      • Elokuussa
        lompsa hävis kirjoitti:

        Taskuvarkaat ovat tällähetkellä nuoria iloisia pojankloppeja, jotka ensin tiedustelevat, että mistä olette ja sitten alkavat pelaamaan kanssanne "jalkapalloa" kontkti tilanteessa häipyy lompakot ja kaulaketjut ym.

        Elokuussa on paras meininki ;)


    • carders29

      Palasimme vajaa viikko sitten vaimon kanssa Barcelonasta.Asuimme neljä päivää El Bornin alueen tuntumassa.Taxikuski varoitteli alueesta,varsinkin yöaikaan.Alue,jossa asuimme,oli kävelykatualuetta,jossa oli paljon pieniä,pimeitä kujia.Liikuimme mm.aamuyöllä alueella,emmekä huomanneet minkäänlaista ryöstelyä tai muutakaan epämääräistä.Tosin emme olleet kertaakaan siinä kunnossa,että olisimme olleet ryöstäjille houkuttelevia kohteita.Elikkä,järki päässä,niin ei ole mitään pelättävää.Nämä ryöstelyistä täällä kirjoittelevat ehkä kärjistävät asioita ja pelottelevat turhaan,varsinkin ensikertalaisia Barcelonan matkaajia.Toki myönnän että tottahan suurkaupungissa tapahtuu kaikenlaista,joka puolella maailmaa,mutta ei Barcelona ole mikään ryöstelijöiden paratiisi,niinkuin jotkut väittävät.Järki päässä pärjää kyllä ihan mainiosti.Itse olin kuudetta kertaa Barcelonassa,eikä mitään hätää ollut tälläkään kertaa.Ilmat oli tollasta 13-15 astetta,auringossa tietysti enemmän,eli hyvin tarkeni.Sesonkiaikaan verrattuna oli aika paljon hiljaisempaa,mutta ei haitannut tahtia.Se pitää paikkansa,ettei aivan Ramblan alueella kannata pahemmin syömässä käydä,sillä hinta/laatusuhde ei ole hääppöinen.Hinnat ovat myös huomattavasti korkeammat verrattuna siihen jos menee Ramblalta muutaman sata metriä,melkeimpä mihin suuntaan tahansa.Johan alkaa löytyä hyviä ja huomattavasti parempia ravintoloita,niin hinnoiltaan kuin laadultaankin.On toki Ramblallakin joitain hyviä sekä kohtuuhintaisia paikkoja,mutta kyllä ne pääsääntöisesti löytyvät sen ulkopuolelta.Nähtävää löytyy taas joka puolelta niin paljon,ettei kannata edes yrittää kerralla käydä jokapaikassa.Cable Car,joka lähtee sataman alueelta ja menee Mont Juich vuorelle,on ihan kiva,kokeilemisen arvoinen,eikä maksa kuin 9€/henkilö.Myös tietysti nämä pakolliset,Sagrada Familia,Museu Picasso,Park Guell,Camp Nou,jne,kannattaa nähdä,jos aika riittää kaikkeen.Taxi kentältä/kentälle maksoi n.30€ ja oli erittäin vaivaton tapa.Kuski jopa kysyi minkä yhtiön lennolla menemme ja vei lähimmälle ovelle.Ei tarvinnut itse vaivautua etsimään.Elikkä,erittäin mukavaa matkaa.Normaalia varovaisuuta ja seikkailumieltä,eikä ole mitään hätää.

      • viksu .

        Riippuu joo paljon tyypistä, mutta tyypillinen känniääliö maalta pääsee kyllä nopeasti rahoistaan...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3604
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3288
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2418
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe