Mitä suremme?

Surija

En lue itseäni Michael Jacksonin "faniksi". Vierastan tuota sanaa, koska se tuo liikaa mieleen kirkuvat tyttölaumat. Voin kuitenkin sanoa arvostaneeni häntä niin kauan, kuin olen hänen musiikistaan tiennyt.

Suru-uutisen myötä viikonloppuni meni pilalle, enkä saa asiaa mielestäni. Ajattelen kuitenkin, että suren henkilön ja ihmiskohtalon lisäksi paljon muutakin. Surua pahentaa se, että kaikki tuli ainakin minulle täysin yllättäen. En ole koskaan jaksanut seurata Jacko-juoruja laajemmin, koska ne ovat olleet juorupalstojen vakiotavaraa jo melkein kolme vuosikymmentä, ja kärsineet siksi inflaation. Tätäkään ei taida 80-luvun jälkeen syntynyt sukupolvi aina tajuta...

Me kaikki, jotka olemme kasvaneet Jackon aikana, joudumme hänen kuolemansa myötä heittäämään hyvästit koko sille populaarikulttuurin megatähti-ajalle, joka puhkesi kukkaan jo Elviksen aikana ja jatkui 90-luvun loppuun asti. Se joka joskus todella eli tuota aikaa, tietää, mikä merkitys megatähdillä oli. Myös Jackson todella villitsi ihmiset, ja vähintäänkin kiehtoi myös niitä, jotka eivät lukeneet itseään "faneihin".

Muistan, että nimenomaan Jackon Helsingin-konsertit 1997 olivat NE konsertit, jossa monet suomalaiset viihdetähdet ym. silmäätekevät halusivat olla mukana, ja samoin firmat ostivat niihin lippuja ilmeisesti PR-mielessä. Vastaavaa en ole havainnut tapahtuneet esim. Metallican kohdalla, joka sekin on maailmanluokan bändi.

Jackson oli se, jonka uusia videoita tapitimme palvoen ja ihaillen. Hän tanssi ja esiintyi hypnoottisesti. Hän oli hahmo suuresta maailmasta ja aina jännittävä ja hurmaava. Näin uskon monen muunkin kuin itseni kokeneen.

Uskon että moni piti Jackosta ja lumoutui hänestä, vaikka ei sitä niin kuuluttanut maailmalle, tai edes ostanut hänen levyjään. Ei ollut MTV-sukupolvelle suurempaa nautintoa televisiossa, kuin katsoa Jackon maailmaojasyleileviä, huolellisesti tehtyjä videoita. Tällä saralla hän oli ehdottomasti kaikkien aikojen paras.

Joskus hän ehkä hitusen ärsytti amerikkalaistyylisellä naiiviudellaan, mutta katseltuani nyt uudelleen hänen videoitaan ja kuunneltuani hänen musiikkiaan tuntuu, että varsinkin hänen kirkasotsaisuutensa, ja kaikessa rehellisyydessään hellyttävä outoutensa ja idealisminsa sekä musiikissa että yksityiselämässä olivat lopulta syyt siihen, että hän valloitti maailman musiikkimarkkinat ja ihmisten sydämet niin perusteellisesti.

Tämä on minun yritykseni selittää, miksi suru on nyt niin laajaa ja sydämellekäyvää. Toivottavasti nuoremmat tästä jotakin oppivat.

86

4597

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FAIL!!!!!!!!!

      • ..tärkeä henkilö

        Järkyttävää miten jotkut suhtautuvat tapahtuneeseen. Pitääkö sitä kuoleman jälkeen vielä känistä jotain ilkeää..? Karjua että saikin kuolla!!??? EI!
        Sanoisinko että melkein kukaan ei ansaitse kuolla! Akvaristi84:kin voisit vähän miettiä mitä kirjoitat.
        Ei kaikkien tietenkään tarvitse tykätä Michaelin musiikista, mutta ei tartte syytellä ja mollata.
        Asiat pitää nähdä vähän laajemmin..

        Itse en juuri ole kuunnellut MJ:n musiikkia tai seurannut hänen uraansa, mutta olen kyllä arvostanut häntä.
        Minua lähinnä ärsyttävät kaiken maailman syyttelyt hänestä. Emme me tiedä mikä on totta. Enkä väitäkään itse tietäväni, mutta en sentään ole vihainen kuolleille ihmisille

        -rest in peace MJ


      • ole mielestäsi
        ..tärkeä henkilö kirjoitti:

        Järkyttävää miten jotkut suhtautuvat tapahtuneeseen. Pitääkö sitä kuoleman jälkeen vielä känistä jotain ilkeää..? Karjua että saikin kuolla!!??? EI!
        Sanoisinko että melkein kukaan ei ansaitse kuolla! Akvaristi84:kin voisit vähän miettiä mitä kirjoitat.
        Ei kaikkien tietenkään tarvitse tykätä Michaelin musiikista, mutta ei tartte syytellä ja mollata.
        Asiat pitää nähdä vähän laajemmin..

        Itse en juuri ole kuunnellut MJ:n musiikkia tai seurannut hänen uraansa, mutta olen kyllä arvostanut häntä.
        Minua lähinnä ärsyttävät kaiken maailman syyttelyt hänestä. Emme me tiedä mikä on totta. Enkä väitäkään itse tietäväni, mutta en sentään ole vihainen kuolleille ihmisille

        -rest in peace MJ

        oikeutta mielipiteeseen? Voi nyyh nyyh. Just joo, pitäiskö tuosta friikistä tehdä nyt jumala, kun kerran on raato, ja muuttaa mielipiteensä siksi?

        Miettisit itse, mitä vaadit ihmisiltä, vaadit heitä eväämään oman mielipiteensä.


      • 675tf

      • Minttupolice

        Koita edes rassukka pikkuisen kunnioittaa vainajia... Et ole itsekkään täällä loputtomasti, vaikka siltä varmaan nyt ehkä tuntuukin.....


      • velluvemp

        Hei, ihan oikeesti, sunki kantsis varmaan hankkii elämä! Ihan kun itte pystyisit elämässäsi saavuttamaan edes lähellekkään mitä michael jackson on saavuttanut. Sattuu meinaa olemaan maailman menestynein artisti, tykkäsit tai et! Ja MINÄHÄN TYKKÄÄN!!!!


    • ennemmän on..

      Mutta sekin on surua miten ikävään jamaan on mennyt vaikka on kaikki perusasiat elämässä kunnossa toisin kuin tavallisilla pulliaisilla jolla yhdellä päätöksellä vedetään elämänmatto alta ja näitä riittää erityisesti Suomessa.

      Ilmeisesti asia on enemminkin niin että vaikka Jacksoni syytettiin lapsiin sekaantumisesta tai jostain sellaisesta niin eiköhän se ole niin että häntä on hyväsi käytetty tässäkin ja ennen sitä jo koko uran ajan.

      Varmaan tässä asiassa tulee vielä monia käänteitä esiin. Nytkin jo esille tulelet asiat kielii juuri sen minlä jo sanoin että Jacksonia oli hyvin paljon käytetty hyväksi.

      On se totuus kulissien takana aika karua tässäkin tapauksessa.

      Kumma miten paljon artisteja/taiteilijoita menee sekaisin huippu-uran aikana.
      Onko suorituspaineet niin kovat että on pakko olla ns kunnossa aina kunnes raja ylittyy.

    • Ei Jacko-fani

      Onpa kummaa että ei sureta kyllä yhtään muiden joukossa tuo Jackon poismeno!
      En ole koskaan tykännyt hänen kirkuvan naisellisesta äänestään, ja akkamaisesta ulkonäöstään, kyllä mielestäni miehen pitää olla mies kaikissa suhteissa!!! Mielestäni Elvis on sitä jotain, popin ja rockin voittamaton kuningas ja miehekäs mies isolla M:ällä!!!! Hänen tulkintansa liikuttavat minua ja hänen lauluäänensä on jäljittelemättömän ja järisyttävän upea!!! Edesmenneistä naislaulajista legendaarisimmaksi ja kaikkien aikojen mielettömimmäksi naisääneksi ulkolaisista nimeäisin Ranskan-egyptiläisen Dalidan! Löysin Dalidan vuosikymmenten jälkeen tänä keväänä esitetyn tv-elokuvan perusteella uudelleen ja kyllä täytyy sanoa että siinä naisessa on sitä jotain, meinaan kauneutta ja särmää! Ja mikä lauluääni! Pehmeä, tumma, käheäkin, seksikäs! Elokuvan jälkeen lainasin kirjastosta Dalidan levyn ja täytyy sanoa että parissa kuukaudessa tuon naisen tulkinnat ovat jääneet minulle lähtemättömästi sydämeen!!! Siis kerta kaikkiaan ihana nainen ja ainutlaatuisen ihana ääni!!! Kyllä Dalida ja Elvis mielummin enemmän surettaa etten herännyt kuuntelemaan ja ihailemaan niitä jo silloin kun nuo kaksi laulajalegendaa vielä elivät!!!

      • -n- 26

        No sehän on sinun makuasiasi olla pitämättä Jacksonin musasta. Itse taas en ole millään lailla tykästynyt Elviksen ääneen. Jotenkin hänen äänensä oli sellainen "suu täynnä laulava" ja ns. hytkyvä/heiluva ääni.
        Kun sanoit, että olisitpa herännyt kuuntelemaan Elviksen laulua hänen eläessään, niin oletko tätä ns. vanhempaa sukupolvea?

        Omasta puolesta voin sanoa, että olen kiitollinen, kun sain todistaa Jacksonin uraa ja jopa pääsin yhdelle hänen Helsingin keikoistaan. Se oli yksi elämäni kohokohta jota en unohda ikinä. Ja vaikka sinä et pitäisikään Michaelista millään muotoa niin kyllä hänet tullaan muistamaan yhtenä suurena musiikkinerona ja tiennäyttäjänä.


      • Ei sureta
        -n- 26 kirjoitti:

        No sehän on sinun makuasiasi olla pitämättä Jacksonin musasta. Itse taas en ole millään lailla tykästynyt Elviksen ääneen. Jotenkin hänen äänensä oli sellainen "suu täynnä laulava" ja ns. hytkyvä/heiluva ääni.
        Kun sanoit, että olisitpa herännyt kuuntelemaan Elviksen laulua hänen eläessään, niin oletko tätä ns. vanhempaa sukupolvea?

        Omasta puolesta voin sanoa, että olen kiitollinen, kun sain todistaa Jacksonin uraa ja jopa pääsin yhdelle hänen Helsingin keikoistaan. Se oli yksi elämäni kohokohta jota en unohda ikinä. Ja vaikka sinä et pitäisikään Michaelista millään muotoa niin kyllä hänet tullaan muistamaan yhtenä suurena musiikkinerona ja tiennäyttäjänä.

        Olen vuosimallia 72, joten olis pitäny lähtee tosi pienenä jenkkeihin jos olis mieliny Elviksen konserttiin, sillä Elvishän kuoli 70-luvun lopulla. Dalidan olisin kerennyt tavata Ranskassa vielä myöhemminkin, sillä Dalidahan eli vielä pitkästi 80-lukua, aivan mahtava laulajatar hänkin, vaikkei niin paljon engleskaa laulanutkaan kuin Michael Jackson tai Elvis! Totta on että Jackon kuolemasta tullaan heittämään samanlaisia legendoja kuin Marilyn Monroesta tai Elviksestä mutta Dalidan kuolinsyy oli selvä: barbiturattien yliannostus (itsemurha)


      • elvis oli??

        Tuo moottoriöljyä päähänsä litroittain kaatanut teini kloppi, joka lauloi soulia.
        Laskekaapa vaan biitit piiseistä, niin huomaatte tuon olevan kaukana rockista.

        Musiikki lajiakin kuvitteli omakseen, vaikka kopioi tyylin, ja soundeja esim. Chuck Berryltä, joka TODELLAKIN oli rockin kuningas.


      • Kyllä-Jacko-fani

        Vittuako tulet tänne sitten ulisemaan jos M.J. ei sinua kiinnosta. Mene purkamaan pahaa oloasi nuorisopsykiatrin poliklinikalle ja itke siellä kuinka vaikeaa on finnien kirvely ja häpyskien kasvaminen. Drop dead bitch!


      • velluvemp

        sinä Elvis lover, kyllä se taitaa Michael Jackson ihan olla isolla M:ällä!!! Eihän siitä Elviksestä oo läheskään vastusta Michaelille ja kyllähän tilastotkin ja myyntiluvut sen jo kertoo. Ei siinä mitään, onhan se Elviskin ihan jees mutta ei Michael Jacksonille kukaan vertoja vedä!!!!! Todellakaan!


      • Dalida Fan

    • fani jo 20 v sitten

      .. sitä, miksi hän kuoli nyt, kun oli oikeasti innoissaan tulevasta konserttisarjasta. Harmittelen, ettei hän saanut mahdollisuutta esiintyä ison yleisön edessä, vaikka oli asiasta silmin nähden innoissaan.

      Kuunnelkaa ihmeessä ne CNN:n videot, ne on tosi hyviä, niissä MJ:n läheiset kertovat omista kokemuksistaan. Ne toivottavasti auttavat myös niitä, jotka eivät ole perehtyneet asiaan, ymmärtämään mistä Michaelissa todella oli kysymys.

      Hamittelen, että monet haluavat uskoa hänestä pahaa, vaikka hän oli yksi maailman hyväntahtoisimmista ihmisistä. Eikä tämä ole sinisilmäisen fanin puhetta, vaan ihmisen, joka on monien välineiden kautta seurannut MJ:n vaiheita jo 20 vuotta. Toki hän oli erilainen, se teki hänestä sen mitä hän oli, myös lahjakkudessa.

      Suren todella niitä vääriä käsityksiä ja median riepomista, joista Michael sai kärsiä. Kaikki, ihan kaikki hänet tunteneet ovat sanoneen, että Michael oli kiltein ihminen, jonka he tunsivat. "Michael was about LOVE". Kiltii, vaikka totta kai määrätietoinen ja hiukan suuruudenhullukin (mikä sitten lopulta on hulluutta:)?). Eihän hänen suosionsa johtunutkaan siitä,e ttä hän olisi niin oerin juurin tavallinen, kuten joku fani kirjoitti :D

      Olen iloinen, että olen elänyt näin pitkään hänen aikakauttaan, ja iloinen, että tiesin, kuka MJ on jo ennen kuin suurin median riepotus hänen ympärillään aloi.

      Olen todella iloinen siitä, että hänellä oli läheisiä ihmisiä, ja surullinen siitä, etteivät hekään kuitenkaan saaneet miestä ajoissa hoitoon lääkeriippuvuuden takia.

      Kiitos alkuperäiselle hyvästä aloituksesta.

      t. fani jo aikaa sitten :)

      • ..vaan..

        itseäni v***taisi ihan suunnattomasti jos olisin Jackon fani. Moni oli käyttänyt viimeiset rahansa päästäkseen Lontoon konserttiin, ja mies tekee oharit ottamalla yliannostuksen ties mitä mömmöjä..

        Ei kun fanit itkee että paha maailma tuhosi Mikan, kuulkaa ihan itsenäisesti hän elämänsä tärväsi. Siinä hänen "perintönsä".


      • kirjoittajalle
        ..vaan.. kirjoitti:

        itseäni v***taisi ihan suunnattomasti jos olisin Jackon fani. Moni oli käyttänyt viimeiset rahansa päästäkseen Lontoon konserttiin, ja mies tekee oharit ottamalla yliannostuksen ties mitä mömmöjä..

        Ei kun fanit itkee että paha maailma tuhosi Mikan, kuulkaa ihan itsenäisesti hän elämänsä tärväsi. Siinä hänen "perintönsä".

        sanoisin, että taidat olla todella nuori, tai sitten muuten vaan sinulle ei ole vielä kehittynyt kykyä katsoa asioita laajemmalti. Ei ehkä koskaan kehitykään, erilaisiahan me ollaan, kykyinemme ja puutteinemme.

        Jos kävelet kadulla ja bussi rykäisee kuravedet niskaasi, onkohan se sinun vikasi.. vai sen bussikuskin? Vai hiukan kummankin? Vai sateen..? Vai kaupungin, joka ei ole hoitanut viemäreitä kuntoon ;) ? Ei asiat niin kovin simppeleitä ole, eivät juur koskaan.


      • kannattaa**
        kirjoittajalle kirjoitti:

        sanoisin, että taidat olla todella nuori, tai sitten muuten vaan sinulle ei ole vielä kehittynyt kykyä katsoa asioita laajemmalti. Ei ehkä koskaan kehitykään, erilaisiahan me ollaan, kykyinemme ja puutteinemme.

        Jos kävelet kadulla ja bussi rykäisee kuravedet niskaasi, onkohan se sinun vikasi.. vai sen bussikuskin? Vai hiukan kummankin? Vai sateen..? Vai kaupungin, joka ei ole hoitanut viemäreitä kuntoon ;) ? Ei asiat niin kovin simppeleitä ole, eivät juur koskaan.

        nimenomaan supistaa näkökulmaa. Näkee asiat terävämmin. Niinkuin tämä Jacksonin tapaus, hyvin yksiselitteinen juttu. Tapahtunut aiemmin ja tulee tapahtumaan vastaisuudessa.


      • ketjun aloittaja
        kannattaa** kirjoitti:

        nimenomaan supistaa näkökulmaa. Näkee asiat terävämmin. Niinkuin tämä Jacksonin tapaus, hyvin yksiselitteinen juttu. Tapahtunut aiemmin ja tulee tapahtumaan vastaisuudessa.

        on omalla tavallaan ainutlaatuinen. Heitä tulee ja menee, mutta he kaikki jättävät oman uniikin jälkensä historiaan. Jacko on ilman muuta jättänyt tällaisen jäljen. Tulee tietysti vielä muitakin, eihän historia tähän pääty. He ovat sitten taas omanlaisiaan.

        Katselin juuri CNN:n videopätkiä Neverlandista, sekä Jermainen haastattelun. Tuli yllättäen tunne, että kaikki se epämääräinen, mitä Michaelin elosta Neverlandissa on puhuttu pitkin vuosia, särkyi kuin peili. Hän oli omalla tavallaan "tavallinen". Puitteet vain olivat hulppeammat kuin ihmisillä keskimäärin. Ihminen on aina ihminen - vaikka asuisi kuussa.


      • Tinatinkerbell
        ketjun aloittaja kirjoitti:

        on omalla tavallaan ainutlaatuinen. Heitä tulee ja menee, mutta he kaikki jättävät oman uniikin jälkensä historiaan. Jacko on ilman muuta jättänyt tällaisen jäljen. Tulee tietysti vielä muitakin, eihän historia tähän pääty. He ovat sitten taas omanlaisiaan.

        Katselin juuri CNN:n videopätkiä Neverlandista, sekä Jermainen haastattelun. Tuli yllättäen tunne, että kaikki se epämääräinen, mitä Michaelin elosta Neverlandissa on puhuttu pitkin vuosia, särkyi kuin peili. Hän oli omalla tavallaan "tavallinen". Puitteet vain olivat hulppeammat kuin ihmisillä keskimäärin. Ihminen on aina ihminen - vaikka asuisi kuussa.

        Aloittaja puhuit asiaa ja myös tässä yllä :) (ketjun aloittaja).
        Olet ihana ihminen, koska puolustat toista ihanaa ihmistä! Minäkin olen Michaelin "ystävä" (jo 32vuotta!!!) ja jatkan samoilla linjoilla, niin kauan kuin elän.
        Lehdet ovat yksiä haaskoja! En ymmärrä miksi he voivat kirjoittaa perättömiä asioita...ja näyttää niin intiimiä ja kauheaa kuvaa kun toinen taistelee hengestään. Mielestäni sananvapaus on mennyt jo YLI! Ja käytöstavoista ei tietoakaan! Mutta onneksi meitä fiksuja on olemassa enemmän :). Michael oli erittäin IHANA kiltti ihminen. Liian kiltti tähän julmaan maailmaan. Täällä ei pärjää jos ei ole itse julma, itsekäs ja kiero :( ja Michaelhan ei ollut mitään noista. Jos ihmiset olisivat hänen kaltaisiaan tämä maailma olisi ihana paikka elää. Olin itse molemmissa hesan konserteissa :D ja voin sanoa että olivat elämäni mahtavimmat jutut. Se tunnelma oli käsinkosketeltavaa ilmassa oli sähköä ja rakkautta...I LOVE YOU! se kuulosti niiiiiiin IHANALTA :D siis ihan mieletön oli se esitys. Michael oli kuin duracel pupu :O niin energinen etten ollut tajuta... KOMEA myös ;) UUUH se liikehdintä ja hymyily!!! Nyt tuli ikävä häntä...nyyh :((
        Hän on ainoa jossa on maagisuutta, henkisyyttä, jumalallisuutta, hyvyyttä, rehellisyyttä, yllätyksellisyyttä, TURBOA :D listaa voisin jatkaa loputtomiin, mutta tässä tärkeimmät. HÄN suorastaan LOISTI! Se kuvaa häntä erittäin hyvin. Muistakaamme hänet sydämissämme tuona ihanana ihmisenä, joka rakasti kaikkia ja kaikkea, kuunnellen hänen musiikkiaan ja katsellen videoitaan. Tällä tavoin HÄN ELÄÄ yhä keskuudessamme. Suren hänen lapsiaan, heidän surunsa on pohjaton :(( katsokaa videoita missä näkyy miten ihana isä hän oli...
        R.I.P Michael, I LOVE YOU FOREVER


      • oli suloisin ihminen
        Tinatinkerbell kirjoitti:

        Aloittaja puhuit asiaa ja myös tässä yllä :) (ketjun aloittaja).
        Olet ihana ihminen, koska puolustat toista ihanaa ihmistä! Minäkin olen Michaelin "ystävä" (jo 32vuotta!!!) ja jatkan samoilla linjoilla, niin kauan kuin elän.
        Lehdet ovat yksiä haaskoja! En ymmärrä miksi he voivat kirjoittaa perättömiä asioita...ja näyttää niin intiimiä ja kauheaa kuvaa kun toinen taistelee hengestään. Mielestäni sananvapaus on mennyt jo YLI! Ja käytöstavoista ei tietoakaan! Mutta onneksi meitä fiksuja on olemassa enemmän :). Michael oli erittäin IHANA kiltti ihminen. Liian kiltti tähän julmaan maailmaan. Täällä ei pärjää jos ei ole itse julma, itsekäs ja kiero :( ja Michaelhan ei ollut mitään noista. Jos ihmiset olisivat hänen kaltaisiaan tämä maailma olisi ihana paikka elää. Olin itse molemmissa hesan konserteissa :D ja voin sanoa että olivat elämäni mahtavimmat jutut. Se tunnelma oli käsinkosketeltavaa ilmassa oli sähköä ja rakkautta...I LOVE YOU! se kuulosti niiiiiiin IHANALTA :D siis ihan mieletön oli se esitys. Michael oli kuin duracel pupu :O niin energinen etten ollut tajuta... KOMEA myös ;) UUUH se liikehdintä ja hymyily!!! Nyt tuli ikävä häntä...nyyh :((
        Hän on ainoa jossa on maagisuutta, henkisyyttä, jumalallisuutta, hyvyyttä, rehellisyyttä, yllätyksellisyyttä, TURBOA :D listaa voisin jatkaa loputtomiin, mutta tässä tärkeimmät. HÄN suorastaan LOISTI! Se kuvaa häntä erittäin hyvin. Muistakaamme hänet sydämissämme tuona ihanana ihmisenä, joka rakasti kaikkia ja kaikkea, kuunnellen hänen musiikkiaan ja katsellen videoitaan. Tällä tavoin HÄN ELÄÄ yhä keskuudessamme. Suren hänen lapsiaan, heidän surunsa on pohjaton :(( katsokaa videoita missä näkyy miten ihana isä hän oli...
        R.I.P Michael, I LOVE YOU FOREVER

        Täysin samaa mieltä tästä maailmasta...jos olet kiltti, rehellinen ja oikeudenmukainen sinulla ei ole tässä maailmassa mitään jakoa. Ilkeät, kierot, röyhkeät ja itsekeskeiset ihmiset tallovat ylitsesi ja käyttävät sinua hyväksi.
        Tämän sai Michael Jacksonkin kokea karmeimmalla mahdollisella tavalla, joka ehkä vei hänen elämänsä lopulta kokonaan..uskon, että kaikki lääkeriippuvuudet yms. olivat seurausta näistä ikävistä asioista joita häneen kohdistettiin.
        Jos kaikilla maailman ihmisillä olisi yhtä puhdas ja lapsenmielinen sydän kuin Michaelilla oli..tämä maailma olisi paratiisi.

        Mielestäni Michael Jackson oli erittäin lahjakas ihminen. Rakastin hänen lauluääntään, itse musiikin ammattilaisena voin sanoa, että se oli hyvä ääni ja hän oli erittäin taitava laulaja, vaikka ääni olikin erikoinen. Ymmärrän silti ettei kaikki siitä pitänyt. Michael oli myös erittäin taitava kehohallitsija, kun katsoo hänen liikkumistaan lavalla ei voi muuta kuin ihailla. Olen harrastanut itse myös tanssia ja harjoitellut joitain Michaelin liikkeitä, ne vaativat erittäin paljon harjoittelua ennen kuin ne onnistuvat, sen jälkeen vie paljon aikaa, että ne saa näyttämään hyvältä. Michaelin liikkuminen, vaikka vain pieni käden heilautus näytti hyvältä...tällöin kyseessä oli ehdottomasti lahjakkuus.

        Täällä monet ihmiset sanovat kuinka Michaelia ei voi edes verrata Elvikseen..mielestäni voi. Jo se, että hänen albumiaan on myyty ENITEN maailmassa, antaa mielestäni hänelle popin kuninkaan tittelin. Lisäksi ottaen huomioon kaikki hänen muut saavutuksensa ja huikea määrä uskomattomia kappaleita, hän todella on kuningas.


      • syyttää MJ:tä?

        Mitä ihmettä???
        Jos tietäisit minkälaisia rahasummia Michael Jackson käytti hyväntekeväisyyten pitäisit naamasi kiinni. Itsekään en pitänyt siitä, että hän leikkautti itseään (vaikka näyttikin todella hyvältä aina), mutta silti uskon, ettei hän ollut sisimmässään turhamainen. Hän näki kaikissa ihmisissä jotain hyvää..tottakai myös itsessään.
        Lisäksi Michael rakasti lapsiaan erittäin paljon, myös hänen tyttärensä sanoi, että hän oli maailman paras isä.


        ps. Michaelin musiikki oli hyvää


      • elluli
        Tinatinkerbell kirjoitti:

        Aloittaja puhuit asiaa ja myös tässä yllä :) (ketjun aloittaja).
        Olet ihana ihminen, koska puolustat toista ihanaa ihmistä! Minäkin olen Michaelin "ystävä" (jo 32vuotta!!!) ja jatkan samoilla linjoilla, niin kauan kuin elän.
        Lehdet ovat yksiä haaskoja! En ymmärrä miksi he voivat kirjoittaa perättömiä asioita...ja näyttää niin intiimiä ja kauheaa kuvaa kun toinen taistelee hengestään. Mielestäni sananvapaus on mennyt jo YLI! Ja käytöstavoista ei tietoakaan! Mutta onneksi meitä fiksuja on olemassa enemmän :). Michael oli erittäin IHANA kiltti ihminen. Liian kiltti tähän julmaan maailmaan. Täällä ei pärjää jos ei ole itse julma, itsekäs ja kiero :( ja Michaelhan ei ollut mitään noista. Jos ihmiset olisivat hänen kaltaisiaan tämä maailma olisi ihana paikka elää. Olin itse molemmissa hesan konserteissa :D ja voin sanoa että olivat elämäni mahtavimmat jutut. Se tunnelma oli käsinkosketeltavaa ilmassa oli sähköä ja rakkautta...I LOVE YOU! se kuulosti niiiiiiin IHANALTA :D siis ihan mieletön oli se esitys. Michael oli kuin duracel pupu :O niin energinen etten ollut tajuta... KOMEA myös ;) UUUH se liikehdintä ja hymyily!!! Nyt tuli ikävä häntä...nyyh :((
        Hän on ainoa jossa on maagisuutta, henkisyyttä, jumalallisuutta, hyvyyttä, rehellisyyttä, yllätyksellisyyttä, TURBOA :D listaa voisin jatkaa loputtomiin, mutta tässä tärkeimmät. HÄN suorastaan LOISTI! Se kuvaa häntä erittäin hyvin. Muistakaamme hänet sydämissämme tuona ihanana ihmisenä, joka rakasti kaikkia ja kaikkea, kuunnellen hänen musiikkiaan ja katsellen videoitaan. Tällä tavoin HÄN ELÄÄ yhä keskuudessamme. Suren hänen lapsiaan, heidän surunsa on pohjaton :(( katsokaa videoita missä näkyy miten ihana isä hän oli...
        R.I.P Michael, I LOVE YOU FOREVER

        Kaunis kiitos noista kauniista sanoista Michaelia kohtaan. Olen joskus nuoruudessani ollut Michael fani, ja jopa pääsin käymään Hänen Suomen konserteissaan.. -Se oli kuin unta.
        Ikää tuli lisää ja Michael jäi, mutta jotenkin Hän vain on jäänyt sydämeen. Pitkään aikaan en kuunnellut Michaelin musiikkia, saatikka seurannut Hänen elämäänsä. Mutta kun tieto poismenosta tuli, nousi pala kurkkuun. Itku ei ollut kaukana tuona päivänä. Viikonloppuna kaivoin laatikosta Michaelin levyn... itkusta ei meinannut tulla loppua kuunnellessa Hänen kappaleitaan. Kaikki ne muistot, mitä Michaelista oli, tulvi mieleeni. Michaelissa oli sitä jotain -jotain hypnoottista ja valloittavaa. Hän oli ainutlaatuinen.
        Ikävöin Sinua Michael!
        Lepää rauhassa! LOVE YOU!


      • velluvemp

        Kyllä taidat itse olla vähän STUPIDO!!!!! Ootkohan ihan selväjärkinen vai ihan epänormaali!?! Michael Jackson on kaikista pop-tähdistä lahjoittanut eniten rahaa hyväntekeväisyyteen! Hän jopa testamenttasi ison osan perinnöstään hyväntekeväisyys säätiöille! Ihon valkaisemiseen voi käyttää miljoonia joo, mutta etsippä tästä maailmasta edes yksi lääkäri joka sulle vois todistaa että ihon vaalentaminen olisi edes mahdollista!kun se ei ole! Kun on iho sairaus niin se vaan on! Ja musiikki on maailman parasta ja onkin maailman eniten myynein artisti!Ja kukaan ei ole ketään ikinä pakottanut ostamaan hänen levyjään!!!!!!!!!Mene hoitoon!


    • garage_star

      Kiva lukea näitä Michaelista välittäneiden kirjoituksia. Kyseessä oli ainutlaatuinen ihminen, sekä musiikin tekijänä että persoonana. En olin kovin tarkasti seurannut miehen elämää, levyjä olen ostanut ja niitä kuunnellut. Monta levyä on vielä hankkimatta ja olen iloinen siitä että minulla on niihin mahdollisuus tutustua. Michaelin kuolemassa surettaa eniten se, että niin moni meistä oli varmaan toivunut hänelle parempaa: julkisen vainon lopettamista ja sitä että mies saisi ansaitsemansa arvostuksen ja työrauhan. Nyt tuo jäi kaikki saamatta, se tuntuu niin epäreilulta.


      Yksi suosiikkivideoni Michaelista (laatu on kamala, mutta väliäkö sillä):

      http://www.youtube.com/watch?v=RPqOfoZH2sc&feature=related

      Usein hän oli niin vakava haastatteluissa, mutta tässä on kaikkea muuta :)

    • ikävä

      Itse lasken itseni vielä nuoreksi, vaikka olenkin 80-luvulla syntynyt. Omalla kohdallani kävi niin onnekkaasti, että sain kasvaa Jacksonin musiikin kanssa koko elämäni isoveljeni ja -siskoni kautta. Michael Jackson oli ainoa julkisuuden hahmo, jonka olemassaolosta tiesin neljä vuotiaana. Tuosta kasvettuani hieman huomasin miten ainutlaatuinen artisti kyseessä oli. Eihän sitä silloin vielä ymmärtänyt miten hienoja albumeja mies oli väsäillyt, mutta biisit iskivät lujaa kaikkine tanssiliikkeineen ja ne musiikkivideot...

      Kuulostaa tämä kuinka kliseeltä tai lapselliselta tahansa, niin Michael on syy, miksi olen tällä hetkellä unelma-ammatissani tanssinopettajana ja koreografina. Kukaan muu ei ole koskaan vaikuttanut minuun ammatillisesti samalla lailla kuin Michael Jackson. Siispä kun reilu viikko sitten kuulin tuon kammottavan suru-uutisen, olin murtua täysin. En voinut uskoa sitä. Tuntui kuin olisin menettänyt perheenjäsenen. Nyt joku voisi sanoa, etten tiedä menettämisestä mitään, mutta tuo ei todellakaan pidä paikkaansa.

      Nyt minulla on surutyö kesken, tästä ei hetkessä pääse yli. Kasvoin Michaelin rinnalla sellaiseksi joka nyt olen, tuntuu uskomattomalta, että tuo supertähti ei enää kävele kanssamme samalla planeetalla. Minulla oli liput kahteen Lontoon esityksistä, esityksistä joita ei nyt tule. Kyllä, tulee menemään todella pitkään, että pääsen surustani yli. Eikä minua hävetä sanoa sitä ääneen.

      Michael oli kuin lapsi, omalla tavallaan naiivi ja hyväuskoinen, mutta niin lahjakas musiikin suhteen. Michael oli ainutlaatuinen, toista hänenlaistaan ei ole eikä koskaan tule olemaan. Se musiikki mitä hän loi on jotain uskomatonta, sanoinkuvaamatonta. Ja juuri se musiikki on se asia, joka häneltä meille jää jälkeensä.

      Olen äärettömän surullinen, mutta hänen aikansa mennä oli nyt. Tuo musiikin ihmelapsi joka meille maan päälle tuotiin, vietiin nyt pois. Ehkä hän oli jo antanut meille kaiken, ehkä ei. Mitä nuo Lontoon esitykset olisivat olleet, sitä emme koskaan saa tietää. Onneksi hän sai tehdä pinon hienoja, mestarillisia levyjä, joita me saamme kuulla koko elämämme, kunnes meidänkin aikamme koittaa.

      Jos olisinkin 25. kesäkuuta illalla tiennyt, kesämökillä ollessani, nauttien kesästä uimalla ja saunomalla ja soutamalla iltahämärässä, että Michael Jackson juuri sillä hetkellä kamppaili elämästään... Kuinka hänen hengityksensä hidastui ja pysähtyi kokonaan. Viimeinen nuotti oli laulettu tuolla enkelin äänellä, joka oli niin puhdas ja täynnä tunnetta. Olisin lähettänyt omat enkelini hänen luokseen...

      Lepää rauhassa, Michael Jackson.

    • mielessä toisellakin

      Aina hänen nimen kuullessa tulevat mieleen syytökset, joissa hänen väitettiin käyttäneen lapsia seksuaalisesti hyväksi. Jos se on totta, niin eipä hänen poismenoa ainakaan niiden tapausten johdosta kannata surra.

      Lisäksi lukuisat nenänleikkaukset, ihon värimuutokset jne. Aikanaan jännättiin, miten miehen nenä pysyy paikoillaan jne.

      Lähinnä siis vain negatiivisia muistoja.

      • kun on kyse

        tuon tyypin tähdestä, niin rahanahneet ovat apajilla ja sehän ilmeisesti osoitettiin sen pedofiilisyytteenkin kanssa. Äiti oikein laskelmoi kuinka voi rahastaa/kiristää ja siksi syytteet raukesivat. Nyt kuoleman jälkeen monet hyeenat taas liikkeellä samoin aikein. Vain rahan perässä. Ihmelapsi, joka oli erilainen ja erikoinen. Muuten olisi hautautunut massaan. Täytyy erottua ja on oikeus olla erilainen persoona. Miltei kaikki "tähdet" ovat persoonia omituisine oikkuineen ja riitteineen. Suodaan se heille.


      • Fani forever
        kun on kyse kirjoitti:

        tuon tyypin tähdestä, niin rahanahneet ovat apajilla ja sehän ilmeisesti osoitettiin sen pedofiilisyytteenkin kanssa. Äiti oikein laskelmoi kuinka voi rahastaa/kiristää ja siksi syytteet raukesivat. Nyt kuoleman jälkeen monet hyeenat taas liikkeellä samoin aikein. Vain rahan perässä. Ihmelapsi, joka oli erilainen ja erikoinen. Muuten olisi hautautunut massaan. Täytyy erottua ja on oikeus olla erilainen persoona. Miltei kaikki "tähdet" ovat persoonia omituisine oikkuineen ja riitteineen. Suodaan se heille.

        oli ihana , kaunis,loistava,sympaattinen,sexsikäs,,lahjakas,nero
        'valkoinen,musta,välillä valko-musta,lapsia rakastava,
        ihana isä,minula oli 8 lippua hänen Englannin konserttiin
        ja en koskaan enää näe mikaelia,
        mieleeni jäävät vaan muistot ja keuniit laulut kuten esimerkiksi
        Back in Black


      • jailhouse

        Ihmettelen nyt monen suitsutusta miten hieno ihminen oli, kyllä ne rapisee kun se varsinainen sieltä kuoriutui - pedofiili! Ei sureta, saavathan jotkut fanit elää rauhassa.


      • oikoik
        jailhouse kirjoitti:

        Ihmettelen nyt monen suitsutusta miten hieno ihminen oli, kyllä ne rapisee kun se varsinainen sieltä kuoriutui - pedofiili! Ei sureta, saavathan jotkut fanit elää rauhassa.

        nyt tulleisiin uutisiin jonka mukaan "hyväksikäytetty" poika tunnusti valehdelleensa KAIKEN isänsä painostuksesta, että päässisivät pois köyhyydestä?


      • M.J. FOREVER

        Pitäisit negatiiviset ajatuksesi itselläsi ja voisit ohittaa nämä Michaelia käsittelevät foorumit. On paljon muitakin paikkoja joissa voit itkeä surkeaa paskaelämääsi vaikka psykiatrin vastaanotolla.


    • muistotilaisuus

      Michael Jacksonin hautajaiset ja muistotilaisuus tulee tänään suorana lähetyksenä usean netti-tv:n kautta, löytyvät tästä http://tvnewsradio.com/blogi/?p=1451 Tänään on hyvä hetki muistella. Seremonia alkaa klo 20 Suomen aikaan. R.I.P Michael.

    • mj

      Michael Jacksonin hautajaiset ja muistotilaisuus tulee tänään tiistaina 7.7.2009 useastakin netti-tv:stä suorana lähetyksenä, löytyvät tästä
      http://tvnewsradio.com/blogi/?p=1451
      Seremonia alkaa klo 20 Suomen aikaan. Tänään on hyvä hetki muistella - R.I.P Michael

    • Jackson-vannoutunut fani

      Puhuit asiaa.
      Itselläni on surullinen olo, kuin omaiseni olisin menettänyt.
      Kasvoin Michael Jacksonin aikakauden mukana..
      Sanokoon nämä tietynlaiset ihmiset mitä tahansa, mutta Michaelia rakastettiin ja tullaan rakastamaan.
      Siinä oli tähti joka on sanoinkuvaamaton ilmiö.

      • tammikuu53

        Mitään muistoaja ei ole. Johtunee kai atsaleasta


    • poormanni

      -ei mittään pedofiili,lapsiraiskaaja,apinat muka surevat!!!!!

    • friikki, ei

      sitä mikään muuta!! Nyt tuosta pedofiili epäillystä seka sikiöstä koitetaan vielä tehdä jumalaa. MIKSI???
      Tyypin elämään ei mahtunut muuta, kuin jumalattomasti leikkauksia, valkasuja, ja EHKÄ 2 kuunneltavaa biisiä.

      Ikinä en ole tykännyt, enkä säälimään ja porajamaan ala.

      • Lissuk.ka

        YLE:n lähetys piti alkaa 18 mutta ei toimi. Telkussa BBC world näyttää jo lähetystä..


      • mj is ok

        Oli pedofiili tai ei, oli friikki tai ei, oli leikelty tai ei ja plaa plaa plaa, Jackson oli silti merkittävä musiikillinen esimerkki ja nero ja moni nykyartisti, joita varmasti itsekin kuuntelet, on saanut inspiraationsa juurikin itse MJ:stä ja niitä tosiaan on lukemattomia, joten ei niitä pysty edes luettelemaan. Mutta keskustelupalstat ovat täynnä angstiteinejä, joiden on aina pakko vihata kaikkea pelkästä periaatteesta (provosoidakseen muita), mistä muut pitävät, joten enpä ylläty näistä perusteettomista kommenteista :)
        Peace to your soul, MJ!


      • kuuntelen,
        mj is ok kirjoitti:

        Oli pedofiili tai ei, oli friikki tai ei, oli leikelty tai ei ja plaa plaa plaa, Jackson oli silti merkittävä musiikillinen esimerkki ja nero ja moni nykyartisti, joita varmasti itsekin kuuntelet, on saanut inspiraationsa juurikin itse MJ:stä ja niitä tosiaan on lukemattomia, joten ei niitä pysty edes luettelemaan. Mutta keskustelupalstat ovat täynnä angstiteinejä, joiden on aina pakko vihata kaikkea pelkästä periaatteesta (provosoidakseen muita), mistä muut pitävät, joten enpä ylläty näistä perusteettomista kommenteista :)
        Peace to your soul, MJ!

        ei varmasti ole tuosta friikistä ottanut lainkaan vaikutteita, joten ÄLÄ PUHU PASKAA!!!!


      • kuuntelen, lisäisin,
        kuuntelen, kirjoitti:

        ei varmasti ole tuosta friikistä ottanut lainkaan vaikutteita, joten ÄLÄ PUHU PASKAA!!!!

        että teini ajoistani on jo vuosikymmeniä, joten, kumpihan tässä on teini??


      • Ecomies
        kuuntelen, lisäisin, kirjoitti:

        että teini ajoistani on jo vuosikymmeniä, joten, kumpihan tässä on teini??

        Ulosanniltasi olet jämähtänyt vihaisen varhaisteinin tasolle. Olet siis ikinuori, mutta et hyvällä tavalla. Tämä voisi olla jopa surullista ellei se olisi säälittävää.


      • ekoteini
        Ecomies kirjoitti:

        Ulosanniltasi olet jämähtänyt vihaisen varhaisteinin tasolle. Olet siis ikinuori, mutta et hyvällä tavalla. Tämä voisi olla jopa surullista ellei se olisi säälittävää.

        Minulla on varmasti oikeus mielipiteeseeni asiassa, eikä siihen voi kukaan vaikuttaa!

        Mikäli minä sanon jaksonia friikiksi, niin se on minun mielipiteeni, ja näyttää olevan monen muunkin mielipide, joten sinun täytyy ilmeisesti kirjoittaa kaikille jaksonia haukkuville heidän olevan myös teinejä.

        Perusteluni tuosta friikistä on se, ettei kukaan täysi järkinen valkaise ihoaan, tai tummenna sitä muuten kuin ruskettumalla. Eikä kukaan leikkele itseään kymmeniä, jollei satoja kertoja, varsinkaan nenäänsä, jota sitten alkaa epäillä, että se putoaa.


      • garage_star
        ekoteini kirjoitti:

        Minulla on varmasti oikeus mielipiteeseeni asiassa, eikä siihen voi kukaan vaikuttaa!

        Mikäli minä sanon jaksonia friikiksi, niin se on minun mielipiteeni, ja näyttää olevan monen muunkin mielipide, joten sinun täytyy ilmeisesti kirjoittaa kaikille jaksonia haukkuville heidän olevan myös teinejä.

        Perusteluni tuosta friikistä on se, ettei kukaan täysi järkinen valkaise ihoaan, tai tummenna sitä muuten kuin ruskettumalla. Eikä kukaan leikkele itseään kymmeniä, jollei satoja kertoja, varsinkaan nenäänsä, jota sitten alkaa epäillä, että se putoaa.

        Onko tapanasi useinkin nimitellä sureville ihmisille vainajaa friikiksi? Kertoo paljon sinusta. Michaelin siunaus on parhaillaan menossa, josko rauhoittuisit edes sen ajaksi.


      • mua kiinnostaa
        garage_star kirjoitti:

        Onko tapanasi useinkin nimitellä sureville ihmisille vainajaa friikiksi? Kertoo paljon sinusta. Michaelin siunaus on parhaillaan menossa, josko rauhoittuisit edes sen ajaksi.

        kuka siunaa, ja ketä, mutta jos mielipidettäni ryhdytään arvostelemaan, annan kyllä takasin korkojen kera!!

        19. artikla



        Jokaisella on oikeus mielipiteen- ja sananvapauteen; tähän sisältyy oikeus häiritsemättä pitää mielipiteensä sekä oikeus rajoista riippumatta hankkia, vastaanottaa ja levittää tietoja kaikkien tiedotusvälineiden kautta.

        Lukekaa siitä.


      • ongelma on
        mua kiinnostaa kirjoitti:

        kuka siunaa, ja ketä, mutta jos mielipidettäni ryhdytään arvostelemaan, annan kyllä takasin korkojen kera!!

        19. artikla



        Jokaisella on oikeus mielipiteen- ja sananvapauteen; tähän sisältyy oikeus häiritsemättä pitää mielipiteensä sekä oikeus rajoista riippumatta hankkia, vastaanottaa ja levittää tietoja kaikkien tiedotusvälineiden kautta.

        Lukekaa siitä.

        varmaan Miihkalin painekyllästetyn ruumiin hautaaminen. On meinaan aikamoista moista ympäristömyrkkyä. Siksi onkin onni, että vaikka Jacko olikin "harras" muslimi, hänet haudataan uskonnon tapojen vastaisesti arkussa (on siinä madoilla ihmettelemistä).


      • roulroul

        kuten poika on nyt tunnustanut, MIchael ei tehnyt hänelle mitään, hän valehteli isänsä painostuksesta. Ja ihon valkaisi vitiligo-niminen sairaus! Eli mitä noista sun syytteistä jää jäljelle?


      • Ecomies
        ekoteini kirjoitti:

        Minulla on varmasti oikeus mielipiteeseeni asiassa, eikä siihen voi kukaan vaikuttaa!

        Mikäli minä sanon jaksonia friikiksi, niin se on minun mielipiteeni, ja näyttää olevan monen muunkin mielipide, joten sinun täytyy ilmeisesti kirjoittaa kaikille jaksonia haukkuville heidän olevan myös teinejä.

        Perusteluni tuosta friikistä on se, ettei kukaan täysi järkinen valkaise ihoaan, tai tummenna sitä muuten kuin ruskettumalla. Eikä kukaan leikkele itseään kymmeniä, jollei satoja kertoja, varsinkaan nenäänsä, jota sitten alkaa epäillä, että se putoaa.

        Varmasti sinulla, ekoteini, on oikeus mielipiteeseesi. Sitä en kielläkään. Olkoonkin, että en anna mielipiteellesi juuri arvoa.

        Mielipiteet, ja erityisesti niiden esittämistapa, vain tuppaavat kertomaan paljon ihmisestä. Oma mielipiteeni on, että huonot käytöstavat kuuluvat teini-ikään. Aikuisen ihmisen tulisi pystyä sen verran hillitsemään itseään, että ymmärtää jättää selvästi asiattomat kommentit kirjoittamatta tai ainakin pitäisi osata kirjoittaa asiat jollain tapaa sivistyneesti.

        Jos sinua ei sureta ja pidit Jacksonia kummallisena niin mikäpä siinä. Se on oikeutesi. Mutta jos ulosantisi on vihaisen alakoululaisen luokkaa, niin turha odottaa mielipiteitäsi - tai itseäsi - kohtaan minkäänlaista kunnioitusta ainakaan täältä suunnalta.

        Itse haluaisin, että tällä palstalla nimenomaan fanit saisivat vaihtaa tuntojaan idolistaan ilman, että muutama epätasapainoinen ja ulosanniltaan jälkeenjäänyt henkilö tunkevat väliin kommentteja, joissa ei ole minkäänlaista sisältöä.


    • pitkävetistä

      touhua tua raadon muistelu.

    • Santeri X

      MJ;n paras ystävä oli apina, seksuaalinen suuntautuminen kohdistui lapsiin ja puhdisti kätensä puhtaasti rahan voimalla oikeuslaitoksissa. Häpesi syntyperäänsä hullun lailla, halusi muuttaa jopa ihonsa värin.
      Viihdeura oli pitkä kuin nälkävuosi, mediahenkilönä varsinanainen median kiimakeeppi. MJ ei todellisuudessa ollut muusikko vaan viihdyttäjä, ammattilainen.

      Musiikki-ihmisenä en pätkäkään ollut kiinnostunut em.henkilön tekemisistä, henkilöpalvontaa en harrasta. Luonnollisesti henkilöpalvontaa harrastaville em.mediapersoona oli otollinen kohde, mediakiima oli loputon. Nykypäivän suurimpia kirouksia oleva julkkiksia kohtaan kohdistuva henkilöpalvonta on saanut aikamoisen buusterin juuri MJ:n tapaisista mediapersoonista, vähä-älyiset "elävät" elämänsä heidän kauttaa...erittäin säälittävää.

    • Rosada_Gatito

      on.

      Kyllä minua surettaa sillä Michael Jackson oli yksi kaikkien aikojen parhaimmista esiintyjistä ja vaikuttajista.

      Monet tulevat häntä suremaan.

      RIP Michael.

      • moni lapsi suree.

        Pitkäaikaisella kuntoutuksella ehkä pääsevät painaijaisistaan eroon.


      • Rosada_Gatito
        moni lapsi suree. kirjoitti:

        Pitkäaikaisella kuntoutuksella ehkä pääsevät painaijaisistaan eroon.

        Kylläpäs oli taas lapsella hauskaa. Jospa et pitkään siellä kuntoutuksessa ole.


      • ole kokenut
        Rosada_Gatito kirjoitti:

        Kylläpäs oli taas lapsella hauskaa. Jospa et pitkään siellä kuntoutuksessa ole.

        mitään sellaista, että joku rahan vallan sokaisema luulee voivansa unohtaa lain. Ja rotunsa. No joo, nyt se on hyvää lannoitetta. Tai olisi, jos ei olisi niin täynnä kemikaalijäämiä. Ongelmajätettähän se on.


      • onkelmajäte
        ole kokenut kirjoitti:

        mitään sellaista, että joku rahan vallan sokaisema luulee voivansa unohtaa lain. Ja rotunsa. No joo, nyt se on hyvää lannoitetta. Tai olisi, jos ei olisi niin täynnä kemikaalijäämiä. Ongelmajätettähän se on.

        Mielenkiintoista on se miten ihmiset uskovat kaiken sen mitä mediasta lukevat ja pitävät sitä sitten oikeana totuutena. Jos sinä olisit elänyt lapsuudestasi asti elämäsi miljoonien ihmisten ja median herkeämättömän mielenkiinnon kohteena ja hännystelijöitä olisi niin, ettei tiedä kehenkä voi luottaa, niin millaistahan se sinun elämäsi silloin olisi? Henkinen paine on monella julkisuuden henkilöllä sellainen ettei sitä moni kestä. Jonkinlaista kunnioitusta voisi kuitenkin henkilölle osoittaa, eikä solvata kuollutta. Sinunlaisiasi ei ainakaan tämä maailma tule kaipaamaan. Mutta turhapa se on tuollaisille mitään sanoa, joilla arvomaailma on niin suppea ja empatiakyky olematon.


    • Big Deal or What?

      Ei tässä Möykkäel Jaksonen sureta vaan hänen lapsensa. Säälittää vaan heidän puolestaan....

    • bitsey

      oli todella koskettava! Itkin ja nauroin vuorotellen kuunnellessani puheita ja esityksiä! Vaikeeta käsittää että Michael on todella siirtynyt täältä ikuisuuteen mutta onneksi hänen musiikkinsa tulee elämään ikuisesti!!

      • Rosada_Gatito

        kun Michaelin tytär puhui isästään Michaelista. Itsellekin tippa tuli silmiin.

        Käy niin sääliksi Michael Jacksonin lapsia, mutta uskon heidän olevan vahvoja ja pitävän Michael Jacksonin unelmaa elossa.

        RIP Michael.


    • ja kuopattu,

      vaihtakaa aihe!!!! Tollasta jeesustelua ei vaan jaksa.

      Hyvän bisneksen kylläki jacksonit pisti pystyyn. Liput tilaisuuteen jopa 3000 dollaria.
      Ehkäpä michael jackson pääsee jopa voiton puolelle, et jää jotakin perittävää velkojen jälkeen, joka oli yli 300 miljoonaa euroa.

      • on se niin ikävää

        Ikävää, että tämä maailma on nykyään täynnä näitä ääliöitä joiden takia muut ihmiset joutuvat kärsimään. Michael yritti tehdä tästä maailmasta paremman paikan elää...todennäköisesti se on mahdoton tehtävä, sillä aika saastuneelta tämä paikka vaikuttaa (ei vain ilmastoltaan).
        Vaikka nautinkin elämästäni täysillä, ja pidän elämää suurena, ainutlaatuisena lahjana, odotan sitä hetkeä kun pääsen taivaaseen kaikkien niiden ihanien ihmisten luo (toivottavasti myös Michaelin) jotka jaksoivat uskoa parempaan huomiseen.

        Teille ihmisille, jotka elätte tuossa älyttömässä pessimistisyydessä, haluan sanoa, että avartakaa mieltänne hieman ja nähkää asiat sydämellä.

        Smile


      • Irwin Goodman
        on se niin ikävää kirjoitti:

        Ikävää, että tämä maailma on nykyään täynnä näitä ääliöitä joiden takia muut ihmiset joutuvat kärsimään. Michael yritti tehdä tästä maailmasta paremman paikan elää...todennäköisesti se on mahdoton tehtävä, sillä aika saastuneelta tämä paikka vaikuttaa (ei vain ilmastoltaan).
        Vaikka nautinkin elämästäni täysillä, ja pidän elämää suurena, ainutlaatuisena lahjana, odotan sitä hetkeä kun pääsen taivaaseen kaikkien niiden ihanien ihmisten luo (toivottavasti myös Michaelin) jotka jaksoivat uskoa parempaan huomiseen.

        Teille ihmisille, jotka elätte tuossa älyttömässä pessimistisyydessä, haluan sanoa, että avartakaa mieltänne hieman ja nähkää asiat sydämellä.

        Smile

        aikoinaan lauloi " raha ratkaisee". Rahaahan se jaksoniki takoi, ja pisti haisemaan.
        Ei sekään yrittänyt mitään parempaa maailmaa tehdä.
        Aiheita, ja asioita voi julkisuudessa, ja haastatteluissa laukoa aiheesta, kuin aiheesta, mutta tosiasia on, et jaksoni lauloi tienatakseen rahaa, ja se on tunnetusti kapitalismia.

        Kylmä, mutta tosi asia!


      • tää palsta on

        tarkotettu M.Jacksonille, mitä vittua sä tääl luuhaat jos ei kiinnosta!


      • Ecomies
        Irwin Goodman kirjoitti:

        aikoinaan lauloi " raha ratkaisee". Rahaahan se jaksoniki takoi, ja pisti haisemaan.
        Ei sekään yrittänyt mitään parempaa maailmaa tehdä.
        Aiheita, ja asioita voi julkisuudessa, ja haastatteluissa laukoa aiheesta, kuin aiheesta, mutta tosiasia on, et jaksoni lauloi tienatakseen rahaa, ja se on tunnetusti kapitalismia.

        Kylmä, mutta tosi asia!

        Ilman parempaa tietoa ei pitäisi ihan kaikkea kirjoittaa.

        Jackson sai rahaa laulamalla. Hän lähti köyhistä oloista ja loi itse oman menestyksensä omalla työllään. Toki voit kutsua sitä kapitalismiksi - itse kutsuisin sitä mieluummin lahjakkuudeksi. Tuolla lahjakkuudella Jackson omaisuutensa loi.

        MJ oli eläessään suurempi hyväntekijä, kuin kukaan tällä palstalla kirjoitteleva panettelija tulee koskaan olemaan. Hän välitti aidosti huono-osaisista ja lahjoitti hyväntekeväisyyteen suuria summia rahaa. Hän ei siis vain puhunut tai laulanut maailman parantamisesta, vaan myös konkreettisesti teki asian hyväksi jotain.

        Sen sijaan kylmä tosiasia on, että ihmiset vetävät johtopäätöksiä ennen kuin tietävät asioista tarpeeksi. Se taas on tyhmyyttä. Mutta kuten todettu, joukossa tyhmyys tiivistyy ja tällä palstalla sen huomaa erinomaisen hyvin.


    • kirjoitit..

      luin tämän nyt hänen hautajaispäivänään ja itken ja suren todella hienon musiikintekijän ja esittäjän poismenoa. Upea muistotilaisuus oli ja kuvani MJ:sta parani entisestään.

    • AneUe

      Yksi kysymys...TEILLE JOTKA DISSAATTE NIIN PALJON KUIN VOITTE!
      Miksi teette näin? Me jotka suremme nyt Michealin poismenoa, miksi..olette...........tuollaisia? Me emme alkaisi aukomana päätämme teille, jos vaikka joku teidän läheinen kuolisi.

      " Hyvä vaan ku kuoli, oli jo aikakin!"

      "no ei tosta kukaa välittänyt ees"

      "paskan hailee"

      Meistä ei kukaan varmasti alkaisi teille sanomaan noin, teidän kannattaisi ymmärtää että osat otti tämän asian raskaasti! Ja te lastaatte sitä sontaanne vaan niskaan! Noh, tässä teille kysymys, jos ette ole kiinnostuneita Michealista, miksi olette yhä täällä?

      Mutta, minulle on kyllä ihan sama mitä sanotte, koska on miljoona Micheal vihaajaa..mutta meitä faneja......meitä on 12 miljoonaa.


      R.I.P Micheal Jackson.

      • neitileidi18

        Aloittaja kirjoitti todella kauniisti ja muutama muukin ihminen täällä väliin, niin että kyyneleet karkasivat taa silmiin. Kiitos teille kauniista sanoistanne.


      • Gone Too Soon
        neitileidi18 kirjoitti:

        Aloittaja kirjoitti todella kauniisti ja muutama muukin ihminen täällä väliin, niin että kyyneleet karkasivat taa silmiin. Kiitos teille kauniista sanoistanne.

        Michael Jackson oli sairaan median uhri. En pysty kuvailemaan sitä vihaa, mitä minulle tabloidit, ''Iltalehdet'' sun muut ''The Sunit'' tuottavat.
        Michael ei tosiaankaan ollut lasten ahdistelija. Michael oli täysin syytön mies. En voi käsittää, mikä on se pahuuden voima, joka saa ihmiset tekemään sellaisia julmuuksia toinen toiselleen. Rahankiilto silmissä syytetään toista ehkäpä yhdestä maailman sairaimmasta ja kamalimmasta asiasta - pedofiliasta. Kyllä se oli aikamoinen shokki itse Michaelille, kuten kuulusteluvideosta nähdään. Aivan sairas, epäuskottava väite. Jackson on kokenut niin paljon pahaa, että Herra päätti kutsua hänet takaisin Taivaan kotiin. Siellä ei häntä kukaan pääse haavoittamaan, ei kukaan. Minä en enää henkilökohtaisesti tule koskaan avaamaan esimerkiksi Iltalehteä, sen verran tarpeekseni olen saanut median tekemistä murhista. Ja mitä tekivät lehdet, mitkä ovat tehneet nämä viimevuodet Michaelin elämästä helvettiä levittämällä hänestä kuvaa ''pedofiilina'' ja ''hirviönä''?
        No, hän onkin yhtäkkiä arvostettu kuningas, hänestä näytetään ennenjulkaisemattomia videoita, joissa hän on leikkimässä lastensa kanssa, hymyilemässä, olemassa oma ihana itsensä, iloinen, hyväntahtoinen, persoonallinen Michael Jackson. Julkaistaan toimittajien haastatteluja, joissa he kumoavat kaikki pahat väitteet Michaelista, vaikka vielä kolme kuukautta sitten kirjoittelivat mielipuolisia juoruja Jacksonin terveydentilasta ja elämästä muutoin.
        Se on vain pieni osa tätä karua totuutta maapallostamme.

        Tämä on sairas yhteiskunta, jossa elämme. Se on niin epäreilu ja sadistinen, että pahaa tekee. Ihmisoikeuksista ei välitetä, onkohan niitä edes olemassakaan.
        Pahaa tekee. Olen tässä muutaman päivän itkeskellyt. Olen kai vain liian heikko.

        Lepää rauhassa, kuningas. Merkitset mulle enemmän kuin monet uskovatkaan.
        Saavutit vihdoin sen rauhan, mitä et eläessäsi koskaan pystynyt saamaan.
        Kiitos kaikesta. Kiitos. En unohda sinua koskaan. Olit sellainen persoona, joita tähän maailman kaivattaisiin enemmänkin, mutta joita ei ole enempää kuin se yksi kappale.
        Musiikkisi on se syy, miksi jaksan nousta ylös aamuisin. Musiikkisi avulla tunnen olevani elossa. Vaikka jokin osa itsestäni kuoli pois sinun mukanasi.. Pidä siitä osasta hyvää huolta, taas tavatessamme voit antaa sen minulle takaisin.

        PS: Älkää välittäkö pienistä lapsista, jotka eivät vielä elämästä mitään tiedä, tarkoitan tällä mauttomia kommentoijia varsinkin ketjun alkupäässä. Vaikka myönnän, että joka ikinen kerta, kun kuulen Michaelista sanottavan pahaa, se iskee kuin terävä veitsi suoraan sydämeen. Mutta nyt ei Michaelia enää kukaan voi haavoittaa, hän on Taivaan isän hellässä huomassa, ja on saanut ikuisen rauhan sielulleen. Meille hän silti elää ikuisesti.

        Kiitos kaikille faneille, Mike rakasti meitä suuresti. Kiitos teille kaikille, jotka ymmärtävät.


      • Mr M J I miss you :'(
        Gone Too Soon kirjoitti:

        Michael Jackson oli sairaan median uhri. En pysty kuvailemaan sitä vihaa, mitä minulle tabloidit, ''Iltalehdet'' sun muut ''The Sunit'' tuottavat.
        Michael ei tosiaankaan ollut lasten ahdistelija. Michael oli täysin syytön mies. En voi käsittää, mikä on se pahuuden voima, joka saa ihmiset tekemään sellaisia julmuuksia toinen toiselleen. Rahankiilto silmissä syytetään toista ehkäpä yhdestä maailman sairaimmasta ja kamalimmasta asiasta - pedofiliasta. Kyllä se oli aikamoinen shokki itse Michaelille, kuten kuulusteluvideosta nähdään. Aivan sairas, epäuskottava väite. Jackson on kokenut niin paljon pahaa, että Herra päätti kutsua hänet takaisin Taivaan kotiin. Siellä ei häntä kukaan pääse haavoittamaan, ei kukaan. Minä en enää henkilökohtaisesti tule koskaan avaamaan esimerkiksi Iltalehteä, sen verran tarpeekseni olen saanut median tekemistä murhista. Ja mitä tekivät lehdet, mitkä ovat tehneet nämä viimevuodet Michaelin elämästä helvettiä levittämällä hänestä kuvaa ''pedofiilina'' ja ''hirviönä''?
        No, hän onkin yhtäkkiä arvostettu kuningas, hänestä näytetään ennenjulkaisemattomia videoita, joissa hän on leikkimässä lastensa kanssa, hymyilemässä, olemassa oma ihana itsensä, iloinen, hyväntahtoinen, persoonallinen Michael Jackson. Julkaistaan toimittajien haastatteluja, joissa he kumoavat kaikki pahat väitteet Michaelista, vaikka vielä kolme kuukautta sitten kirjoittelivat mielipuolisia juoruja Jacksonin terveydentilasta ja elämästä muutoin.
        Se on vain pieni osa tätä karua totuutta maapallostamme.

        Tämä on sairas yhteiskunta, jossa elämme. Se on niin epäreilu ja sadistinen, että pahaa tekee. Ihmisoikeuksista ei välitetä, onkohan niitä edes olemassakaan.
        Pahaa tekee. Olen tässä muutaman päivän itkeskellyt. Olen kai vain liian heikko.

        Lepää rauhassa, kuningas. Merkitset mulle enemmän kuin monet uskovatkaan.
        Saavutit vihdoin sen rauhan, mitä et eläessäsi koskaan pystynyt saamaan.
        Kiitos kaikesta. Kiitos. En unohda sinua koskaan. Olit sellainen persoona, joita tähän maailman kaivattaisiin enemmänkin, mutta joita ei ole enempää kuin se yksi kappale.
        Musiikkisi on se syy, miksi jaksan nousta ylös aamuisin. Musiikkisi avulla tunnen olevani elossa. Vaikka jokin osa itsestäni kuoli pois sinun mukanasi.. Pidä siitä osasta hyvää huolta, taas tavatessamme voit antaa sen minulle takaisin.

        PS: Älkää välittäkö pienistä lapsista, jotka eivät vielä elämästä mitään tiedä, tarkoitan tällä mauttomia kommentoijia varsinkin ketjun alkupäässä. Vaikka myönnän, että joka ikinen kerta, kun kuulen Michaelista sanottavan pahaa, se iskee kuin terävä veitsi suoraan sydämeen. Mutta nyt ei Michaelia enää kukaan voi haavoittaa, hän on Taivaan isän hellässä huomassa, ja on saanut ikuisen rauhan sielulleen. Meille hän silti elää ikuisesti.

        Kiitos kaikille faneille, Mike rakasti meitä suuresti. Kiitos teille kaikille, jotka ymmärtävät.

        Sydäntä raastaa kun näen vain Michaelin kuvan :( nyyyh.. tuntuu niin pahalta,miksi Michaelin jätti meidät :( :( my heart is broken and crying for ever. MJ you are in my heart


      • kokemukseni :)
        Gone Too Soon kirjoitti:

        Michael Jackson oli sairaan median uhri. En pysty kuvailemaan sitä vihaa, mitä minulle tabloidit, ''Iltalehdet'' sun muut ''The Sunit'' tuottavat.
        Michael ei tosiaankaan ollut lasten ahdistelija. Michael oli täysin syytön mies. En voi käsittää, mikä on se pahuuden voima, joka saa ihmiset tekemään sellaisia julmuuksia toinen toiselleen. Rahankiilto silmissä syytetään toista ehkäpä yhdestä maailman sairaimmasta ja kamalimmasta asiasta - pedofiliasta. Kyllä se oli aikamoinen shokki itse Michaelille, kuten kuulusteluvideosta nähdään. Aivan sairas, epäuskottava väite. Jackson on kokenut niin paljon pahaa, että Herra päätti kutsua hänet takaisin Taivaan kotiin. Siellä ei häntä kukaan pääse haavoittamaan, ei kukaan. Minä en enää henkilökohtaisesti tule koskaan avaamaan esimerkiksi Iltalehteä, sen verran tarpeekseni olen saanut median tekemistä murhista. Ja mitä tekivät lehdet, mitkä ovat tehneet nämä viimevuodet Michaelin elämästä helvettiä levittämällä hänestä kuvaa ''pedofiilina'' ja ''hirviönä''?
        No, hän onkin yhtäkkiä arvostettu kuningas, hänestä näytetään ennenjulkaisemattomia videoita, joissa hän on leikkimässä lastensa kanssa, hymyilemässä, olemassa oma ihana itsensä, iloinen, hyväntahtoinen, persoonallinen Michael Jackson. Julkaistaan toimittajien haastatteluja, joissa he kumoavat kaikki pahat väitteet Michaelista, vaikka vielä kolme kuukautta sitten kirjoittelivat mielipuolisia juoruja Jacksonin terveydentilasta ja elämästä muutoin.
        Se on vain pieni osa tätä karua totuutta maapallostamme.

        Tämä on sairas yhteiskunta, jossa elämme. Se on niin epäreilu ja sadistinen, että pahaa tekee. Ihmisoikeuksista ei välitetä, onkohan niitä edes olemassakaan.
        Pahaa tekee. Olen tässä muutaman päivän itkeskellyt. Olen kai vain liian heikko.

        Lepää rauhassa, kuningas. Merkitset mulle enemmän kuin monet uskovatkaan.
        Saavutit vihdoin sen rauhan, mitä et eläessäsi koskaan pystynyt saamaan.
        Kiitos kaikesta. Kiitos. En unohda sinua koskaan. Olit sellainen persoona, joita tähän maailman kaivattaisiin enemmänkin, mutta joita ei ole enempää kuin se yksi kappale.
        Musiikkisi on se syy, miksi jaksan nousta ylös aamuisin. Musiikkisi avulla tunnen olevani elossa. Vaikka jokin osa itsestäni kuoli pois sinun mukanasi.. Pidä siitä osasta hyvää huolta, taas tavatessamme voit antaa sen minulle takaisin.

        PS: Älkää välittäkö pienistä lapsista, jotka eivät vielä elämästä mitään tiedä, tarkoitan tällä mauttomia kommentoijia varsinkin ketjun alkupäässä. Vaikka myönnän, että joka ikinen kerta, kun kuulen Michaelista sanottavan pahaa, se iskee kuin terävä veitsi suoraan sydämeen. Mutta nyt ei Michaelia enää kukaan voi haavoittaa, hän on Taivaan isän hellässä huomassa, ja on saanut ikuisen rauhan sielulleen. Meille hän silti elää ikuisesti.

        Kiitos kaikille faneille, Mike rakasti meitä suuresti. Kiitos teille kaikille, jotka ymmärtävät.

        Itse voin tapauksesta sanoa sen verran, että äitini luuli Michaelia tyhmäksi, itseään leikkeleväksi ja naismaiseksi kummajaiseksi. Tämän kaiken hän oli tietysti lukenut juorulehdistä yms. ja tämä oli kaikki mitä hän MJ:stä tiesi.

        MJ:n kuoleman jälkeen näytin äidilleni youtubesta videoita hänen haastatteluistaan, kotivideoistaan ja konserteistaan. Tämän jälkeen äitini näki, että millainen ihminen Michael OIKEASTI oli. Mielipide muuttui heti ja hän ymmärsi, että kyseessä oli mitä suoloisin ja väärinymmäreityin ihminen koskaan.
        Vaikka on todella surullista, että kaikki tämä tapahtui vasta Michaelin kuoleman jälkeen, olen onnellinen, että maailmassa ainakin yksi ihminen lisää tietää nyt miten asiat oikeasti ovat.
        Itselläni roskalehtien lukeminen on loppunut jo aikaa sitten, toivottavasti myös äidilläni. Sillä ne ovat todella roskaa.
        Olen myös oppinut olemaan tuomitsematta ihmisiä pelkän ulkokuoren perusteella, joskus se on vaikeaa, mutta yritän kovasti joka päivä pinnistellä sen eteen, että näkisin asiat niin kuin ne todella ovat..enkä vain sitä miltä ne näyttävät.


    • Murheilija

      En ole ikinä kuvitellut että voisin olla näin surullinen jonkin vieraan ihmisen, tässä tapauksessa kumminkin aikamoisen taiteilijan mutta kumminkin, enkelien luo lähdön vuoksi. Olen kuluttanut hurjasti aikaani MJ:tä koskevien youtube-videoiden parissa viime aikoina, ja itkenyt käsittämättömän paljon. Nytkin itkettää kun vain ajattelen miten hyvä ihminen MJ olikaan. On vain valtava myötätunto häntä ja lapsiaan kohtaan. Maailma tuntuu niin paljon pahemmalta paikalta ilman tuota hyväntekijää.

      Ehkä yllättävintä näissä tuntemuksissani on se, etten ole ollut mitenkään erityinen fani, vaan melko etäinen MJ:n musiikin, tyylin ja tekojen ihailija. On todella raastavaa ajatella kaikkea sitä ryöhnää, josta hänet laitettiin kärsimään. Miten paljon lokaa kiltti ja kultainen ihminen voi kestää? Ihmetyttää, miten Jackson kykeni säilyttämään hellän suhtautumisensa ja kauniit pyrkimyksensä ja tekonsa kaiken sen loan keskellä ja jälkeen. Kannattaa esim. katsoa vitiligo-videoita, jos ei meinaa uskoa ihonvärin muutosta. Ja todellakin, kunpa ihmiset osaisivat ottaa esimerkkiä Jacksonista, kyllä maailmaan mahtuisi paljon nykyistä enemmän hyviä tekoja.

      • suvi-joanna

        Kuulostaa niin tutulta toi youtubessa oleminen ja Michael Jacksonin videoiden katsominen.Itselläni ihan sama juttu


      • aimisjuu
        suvi-joanna kirjoitti:

        Kuulostaa niin tutulta toi youtubessa oleminen ja Michael Jacksonin videoiden katsominen.Itselläni ihan sama juttu

        mulla myös, en oo nukkunut kunnolla kun on yöt mennyt videoiden parissa.


    • juoruilusta

      Suren sitä että olen uskonut toinen toistaan typerämpiin ja vihamielisempiin valhe-juoruihin ja levitellyt niitä eteenpäin. Michael ei varmasti ollut virheetön ihminen hänkään, mutta teki töitä rauhan, etnisten ryhmien ja uskontojen välisen ystävyyden, ihmisoikeuksien, hyväntekeväisyyden ja monien muiden tärkeiden arvojen eteen sekä oli viihdyttäjänä ainutlaatuinen. Pienestä lapsesta lähtien hän toi iloa muille ihmisille, ja mitä me annoimmekaan hänelle ja hänen perheelleen takaisin...

      Anteeksi Michael.

      • <3

      • <3

    • Vilmanski

      Olen surullinen hänen pois menostaan. Olen kuunnellut hänen biisejään, katsonut musiikkivideoita ja kommentoinut ilkeiden juorujen palstoilla. On se kumma kun heti alkavat taas huhut kun joku kuolee. Eikö kukaan saa levätä rauhassa?

      Sen voin sanoa, että Michael oli kiistatta maailman paras pop-laulaja. Hänen äänensä ja musiikkinsa ovat mahtavia, ja on hyvä että hänen musiikkiaan on vielä tallella, ja että edes jotkut häntä kunnioittavat. En ole maailman suurin MJ-fani, mutta hän oli maailman ihanin laulaja.

      R.I.P MICHAEL!

    • hgtrshyt

      Vaikka täälläkin osa haukkuu Michaelia niin kyllähän tuota kiinnostusta kuitenkin riittää tulla selailemaan näitä keskusteluja ;)

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1525
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe