äp-rahasta, verotus 2008??

odottaja85

Sellaista kysyisin, kun laskettuaika on 6.1 ja vakityötä ei ole. Työsuhteeni loppuu lokakuun puolivälissä, jonka jälkeen turha varmaan edes yrittää mihinkään töihin. Äp-rahahan menee siis joko viimeisen verotuksen mukaan tai viimeisen puolen vuoden mukaan. Kaikkein paras olisi siis jos äp-raha tulisi vuoden 2008 verotuksen mukaan. Milloin tämä sitten valmistuu, eli onko minulla mahdollista saada äp-raha vuoden 2008 verotuksen mukaan (vielähän siis on vuoden 2007 verotus).

10

678

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • verotus ole

      silloin vielä valmis

    • verotus ole

      silloin vielä valmis

      • niiskuneiti...

        Jostain luin, että verotus valmistuu lokakuussa.


    • äippä-

      Äitiyslomasi alkaa jo vuoden 2009 puolella, eli saat äitiysrahasi automaattisesti vuoden 2008 verotuksen mukaan ellet erikseen hae sitä viimeisen puolen vuoden mukaan.

      • kuuden äiti

        Vuonna 2009 alkavat äitiyspäivärahat lasketaan vuoden 2007 tuloista.


      • äippä-
        kuuden äiti kirjoitti:

        Vuonna 2009 alkavat äitiyspäivärahat lasketaan vuoden 2007 tuloista.

        No niinpä tietysti tuleekin, mikä lie ajatusvirhe...


    • kuuden äiti
    • alukperäinen.......

      Itse selvittelin nyt asiaa kelasta suoraan ja olitte tosiaan oikeassa, että menee verotuksen 2007 mukaan. Mutta kun siis vuodesta 2008 olen ollut koko ajan työsuhteessa ja tämä työsuhde siis jatkuu tämän vuoden lokakuuhun (työsuhteen piti jatkua, mutta yllättävää raskauden takia näin ei käykkään ja milläs todistat, että oli luvattu) niin äp-raha lasketaan sitten 6 kk mukaan ja ilmeisesti (tai ainakin kelan täti niin sanoi) niin tätä työttömyysaikaa jonka olen ennen äp-lomaa ei oteta huomioon vaan saan siis 6 kk mukaan minkä ajan olen koko ajan ollut töissä. Näin siis ainakin kelasta neuvoivat. Tiedä sitten pitääkö paikkansa, kun sieltä on ennenkin tullut virheellistä tietoa =I

      • näin se menee

        Joo, siis voita laskettaa sen viimeisen 6 TYÖSSÄOLOKUUKAUDEN mukaan. Työttömyyskorvausta ei lasketa tuloksi, ne on etuuksia.

        Itselläni oli sama homma. Eli olin vuodenvaihteessa 2008/2009 yli 6 kk töissä, mutta työjakson ja äitiysloman välillä työtön. Äitiysloma alkoi toukokuussa 2009 ja hain 6 kk ehdon mukaan äitiyspäivärahaa, ja sillä se myös laskettiin.


    • jäätte

      Jos jäät äitiyslomalle 31.12.2009 tai sitä ennen lasketaan vuoden 2007 mukaan ja jos jäät 1.1.2010 tai sen jälkeen niin lasketaan vuoden 2008 verotuksen mukaan. Lasketulla ajalla ei ole merkitystä, joten sinulle aika varmasti tuki tulee olemaan vuoden 2007 mukaisesti, koska laskettu aikasi on noin alkuvuonna ja jäät ennen vuoden vaihdetta äippälomalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe