äp-rahasta, verotus 2008??

odottaja85

Sellaista kysyisin, kun laskettuaika on 6.1 ja vakityötä ei ole. Työsuhteeni loppuu lokakuun puolivälissä, jonka jälkeen turha varmaan edes yrittää mihinkään töihin. Äp-rahahan menee siis joko viimeisen verotuksen mukaan tai viimeisen puolen vuoden mukaan. Kaikkein paras olisi siis jos äp-raha tulisi vuoden 2008 verotuksen mukaan. Milloin tämä sitten valmistuu, eli onko minulla mahdollista saada äp-raha vuoden 2008 verotuksen mukaan (vielähän siis on vuoden 2007 verotus).

10

682

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • verotus ole

silloin vielä valmis

• verotus ole

silloin vielä valmis

• niiskuneiti...

Jostain luin, että verotus valmistuu lokakuussa.

• äippä-

Äitiyslomasi alkaa jo vuoden 2009 puolella, eli saat äitiysrahasi automaattisesti vuoden 2008 verotuksen mukaan ellet erikseen hae sitä viimeisen puolen vuoden mukaan.

• kuuden äiti

Vuonna 2009 alkavat äitiyspäivärahat lasketaan vuoden 2007 tuloista.

• äippä-
        kuuden äiti kirjoitti:

Vuonna 2009 alkavat äitiyspäivärahat lasketaan vuoden 2007 tuloista.

No niinpä tietysti tuleekin, mikä lie ajatusvirhe...

• kuuden äiti
    • alukperäinen.......

Itse selvittelin nyt asiaa kelasta suoraan ja olitte tosiaan oikeassa, että menee verotuksen 2007 mukaan. Mutta kun siis vuodesta 2008 olen ollut koko ajan työsuhteessa ja tämä työsuhde siis jatkuu tämän vuoden lokakuuhun (työsuhteen piti jatkua, mutta yllättävää raskauden takia näin ei käykkään ja milläs todistat, että oli luvattu) niin äp-raha lasketaan sitten 6 kk mukaan ja ilmeisesti (tai ainakin kelan täti niin sanoi) niin tätä työttömyysaikaa jonka olen ennen äp-lomaa ei oteta huomioon vaan saan siis 6 kk mukaan minkä ajan olen koko ajan ollut töissä. Näin siis ainakin kelasta neuvoivat. Tiedä sitten pitääkö paikkansa, kun sieltä on ennenkin tullut virheellistä tietoa =I

• näin se menee

Joo, siis voita laskettaa sen viimeisen 6 TYÖSSÄOLOKUUKAUDEN mukaan. Työttömyyskorvausta ei lasketa tuloksi, ne on etuuksia.

Itselläni oli sama homma. Eli olin vuodenvaihteessa 2008/2009 yli 6 kk töissä, mutta työjakson ja äitiysloman välillä työtön. Äitiysloma alkoi toukokuussa 2009 ja hain 6 kk ehdon mukaan äitiyspäivärahaa, ja sillä se myös laskettiin.

• jäätte

Jos jäät äitiyslomalle 31.12.2009 tai sitä ennen lasketaan vuoden 2007 mukaan ja jos jäät 1.1.2010 tai sen jälkeen niin lasketaan vuoden 2008 verotuksen mukaan. Lasketulla ajalla ei ole merkitystä, joten sinulle aika varmasti tuki tulee olemaan vuoden 2007 mukaisesti, koska laskettu aikasi on noin alkuvuonna ja jäät ennen vuoden vaihdetta äippälomalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Redrama tilittää itsemurha-suunnitelmastaan - Tämä sattuma pelasti: "Minulla oli ollut jo veitsi..."

Räppäri on kertonut Instassa olevansa Minnesota-hoidossa päihderiippuvuuden takia. Vain elämää -ohjelmassa Redrama paljastaa, että päihderiippuvuus te
      Kotimaiset julkkisjuorut
      58
      5432
    2. Olit ihastunut minuun

Tiedän sen vain.
      Ikävä
      92
      2452
    3. Nord Stream 1 -putki vuotaa kahdesta kohtaa - Saksa epäilee sabotaasia

Saksa epäilee sabotaasia https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/de63783e-7ae3-489f-a086-607fe43ab42a Saksa epäilee tahallisuutta "Saksalaisen Der Tages
      Maailman menoa
      277
      2091
    4. 237
      2018
    5. Ensitreffit alttarilla: Kouvolan komistus Miikka yllättää Henni-vaimon: "Sie oot toivonut sitä..."

Miikka ja Henni on kyllä söpö pari. Onhan siinä romantiikkaa, kun Miikka hurauttaa "valkealla ratsullaan", valkealla pakettiautolla, hakemaan tuoretta
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1650
    6. Martina ei osaa kirjoittaa

Jälleen upea taidonnäyte tämän peruskoulun rimaa hipoen läpäisseen Martinan kirjoitustaidosta. Eilen stoorissa kulmienvärjäys ja teksti: näillä kelpaa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      378
      1575
    7. Nalle mä rakastan sua :)

Oon hehkulamppu ja haluun sut ja sua :) Sua parempaa ei oo eikä tuu :)
      Romantiikka
      287
      1261
    8. Ketkä räjäyttivät Nord Stream I ja II kaasuputket?

Suomessa jo "tiedetään" syyllinen, jos kuuntelemme hurjimpia syytöksiä - jopa 'Mainilan laukaukset' |1 ovat nousseet esille --- .. muualla EU-Euroopa
      Maailman menoa
      296
      1148
    9. Kenellä on suurin motiivi sabotoida Nord Streamin kaasuputkea..

Muistin virkistämiseksi..... https://www.savonsanomat.fi/uutissuomalainen/3180533
      Maailman menoa
      195
      1086
    Aihe