Veneille

Raippavero!

Kyllä olis jo aika saada veneille reilu käyttömaksu ja raskaat verot. Venehän on täysin turha ylellisyysväline, joka hankitaan pippelin korvikkeeksi ja näyttämisen halusta. Sen käytöstä tulisi tehdä niin kallista ja hankalaa että ne pakostakin häviäisi pikkuhiljaa. Kumiveneet ja tukkilautat voitaisiin vielä sallia tietyin varauksin.

10

219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulla.

Meillä veneilijöillä on niin paljon rahaa ettei meitä nujerreta edes veroilla.

Voisin vaikka muutaman tonnin maksaa siitä ilosta, silloinhan teillä köyhillä olisi vielä kurjempi olo.

• perseaukisen

hampin ulinaa

• veikkonen.

myös merkkivaatteille ja paremmille elintarvikkeille raippavero. kaikille piisaa suomi verkkarit ja rainbow tonnikala.

• Veroprosentti 38%

No kyllä mä tunnen maksavani raippaveroa. Jos on varaa ostaa muutakin kun suomiverkkarit, verottaja on jo hoitanut osuutensa.

• veroprosentti 50
        Veroprosentti 38% kirjoitti:

No kyllä mä tunnen maksavani raippaveroa. Jos on varaa ostaa muutakin kun suomiverkkarit, verottaja on jo hoitanut osuutensa.

Kalliiden veneiden omistajilla on yleensä korkea tuloveroprosentti. Eiköhän se 50 prosenttia jo riitä... Sillä sinunkin elämisesi maksetaan...

Olisit tyytyväinen, että jotkut ostavat kalliita autoja ja veneitä. Ei paljon isänmaallisempaa tekoa voi kuvitella kuin ison alv:n maksaminen valtiolle.

• Samalla säädetään laki joka kieltää kaikkien veneveroa maksamattomien oleskelun 100 metrin säteellä rannasta. Saaristoon ei olisi asiaa, ja kunnalliset/muut yleisesti hyödynnettävät saaret suljettaisiin veneverokortin haltijoita lukuunottamatta.

Mahtaisi sinunkinlaisen kommarin elämä käydä ankeaksi, ei yleisiä uimarantoja, virkistyssaaria... Mutta voisihan kirjastojen käyttäjämäärät kasvaa, vosivat sinun kaltaisesi euron/tunti katsella meriaiheisia elokuvia laajakuvana. Tosin siihen huviin hupenisi sen 4 €/kk korotus tukiisi.

• mielipuolta!

Veneet tosiaan pitäs kieltää jo saastuttamisenkin takia ja promilleraja nollaan. Nyt siellä "kapteenit" laskee änkyräkännissä tuhatta ja sataa menttaliteetilla "minä olen rikkaampi, köyhät kyykkyyn ja alta pois".

• entäs itse?

Mites sinun oman toimintasi aiheuttamat päästöt?

Veneilykausi on Suomessa lyhyt ja suurin osa veneistä pienillä moottoreilla varustettuja. Ei taida kovin suuri osa CO2-päästöistä tulla veneilystä. Sen sijaan valtio saa kyllä hyvät tulot alv:eista ja polttoaineverosta.

• ei voi olla harrastus?

Kaikki mikä maksaa, on aina pelkkää elvistelyä. Eikö niin?
      Purjehduskin on rahojensa esittelyä vai?

Sehän ei voi olla pelkkä harrastus, eihän?

No, jotkut ei vaan ymmärrä eivätkä näe, kun kateus ja katkeruus ovat ottaneet sielun valtaansa. :)

Ehdotan, että keksit jonkin itseäsi kiinnostavan harrastuksen ja lakkaat kadehtimasta muita. Netissä päivät pitkät roikkuessa tulee vain pää kipeäksi.

• sulle...

..anna rahas mulle, niin helpottaa heti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      8
      1408
    2. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1145
    3. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      103
      1057
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      933
    5. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      62
      807
    6. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      81
      715
    7. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      178
      694
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      676
    9. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      669
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      42
      623
    Aihe