Ainainen nuha

väsynyt

Olen niin kyllästynyt tähän jatkuvaan nuhaan, ja olen valmis tekemään lähes mitä tahansa että pääsen siitä eroon! Nuha on vaivannut minua jo lähes 15 vuotta, mutta alunperin sen oletettiin johtuvat eläinallerkiastani (silloin taloudessa oli myös koira). Lisäksi minulla on astma, joka on todettu 10 vuotta sitten. Olen käyttänyt lähes säännöllisesti kortisonipitoista nuhasumutetta, mutta vaikka se joskus auttaakin hieman, minulla on nenä tukossa joka päivä ainakin vähän. Lisäksi noin kerran viikossa tulee ns. nuhapäivä, jolloin olen siis täysin tukossa ja niiskutan koko ajan, tähän liittyy usein myös pieni lämpö (n. 37,2).

Olisin kiinnostunut etenkin siitä mitä pitäisi syödä, ja mitä ei pitäisi syödä, että tämän nuhan saisi pois? Olen huomannut että varsinkin suklaan ja paljon maitoa sisältävien tuotteiden syöminen pahentaa nuhaa. Mutta vaikka olen kokeillut erilaisia ruokavalioita, ruoka-aineiden pois jättämistä jne. niin en ole huomannut eroa. Nuha on ja pysyy!

Nuhaa tulee siis ihan kaikesta, esim. jos vahingossa nukun ilman peittoa on seuraavana päivänä 100% varmuudella nuha. Myös aina kun olen ollut ulkona (oli vuodenaika mikä tahansa) on seurauksena nuha, kuten myös jos pysyttelen koko päivän sisätiloissa.

Kannattaako ostaa sellainen nenän huuhtelukannu? Ihastelin sitä juuri apteekissa tällä viikolla, mutta en ainakaan vielä ostanut sitä. Kertokaa miten se on teillä toiminut, vai onko?

Olisin erittäin kiitollinen kaikista vinkeistä, mikä mahdollisesti voisi auttaa, että saisin viimeinkin olla terve, ilman tukkoisuutta ja niiskuttelua. Olen ensi viikolla menossa ihan muista syistä terveyskeskukseen ja ajattelin valittaa myös tästä nuhasta, jos vaikka vihdoin saisin ajan vaikkapa sinne korva-, nenä- ja kurkkulääkärille ja asia tutkittaisiin! Vaikka itse kyllä eniten uskon tuohon ruokavalion muutokseen, kun vain tietäisi miten se käytännössä toimii! Kiitos jo etukäteen avusta.
:-)

8

8761

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimmi

OSTA APTEEKISTA MUOVINEN SARVIKUONOKANNU JA ALA KÄYTTÄÄ SITÄ SÄÄNNÖLLISESTI-ERIKOISLEKURIEN SUOSITTELEMA!ETTEI VAAN OIS SISÄILMASSA JOTAIN PÖPÖJÄ-ONKO TUTKITTU??!!TOISAALTA MYÖS ILMANSAASTEET LISÄÄVÄT ALLERGISTAKIN NUHAA JOTEN MYÖS SE VOI OLLA OSASYYLLINEN JA TOISET OVAT HERKEMPIÄ KUIN TOISET..

• Paula

http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/seinalle.html

Ainkn näitä ei kannata syödä. Mulla loppui poskiontelotulehduskierre ja migreenikin, kun lopetin noiden ainesten syömisen sapuskan seassa.

Kannattaa kokeilla ja samalla jätä sokeri pois, ettei pöpö saa energiaa. Juo karpalomehua, jonka makeutat hedelmäsokerilla - muita mehuja ei sitten tarvitsekaan. Jokin tehoaine siinä on, en vaan muista mikä - estää viruksia tarttumasta limakalvoille.

Bold-pyykkipulveri myös aiheuttaa jatkuvaa nuhaa monelle, siinä oleva hajuste. Ethän vaan käytä sitä?

• väsynyt

Kiitos vastauksista, aion todellakin ostaa sen huuhtelukannun ensi kerralla kun käyn apteekissa, toivottavasti se sitten auttaa!

Tuo lista oli ihan kiva, mutta toivoisin enemmän konkreettisia esimerkkejä mitä ei saa syödä. Pyrin nykyisin valmistamaan kaiken ruuan itse, mutta aina se ei onnistu. Syön vain täysjyvä tuotteita ja paljon kasviksia, koska jostain luin että ne auttaa? Lisäksi ostin gefilusmaitoa, joka myös auttaa nuhaan? En ainakaan vielä ole huomannut eroa, mutta toivotaan parasta. Lääkäriltä toivon mukaan saan lisää vinkkejä, tai sitten lähetteen sinne erikoislääkärille ensi viikolla.

Lisää omakohtaisia kokemuksia siitä miten nuhan saa aisoihin toivoisin! :) Kiitos!

• myös

Kerro tänne jos huuhtelukannu auttoi. Itsekin kärsin ainaisesta nuhasta, ei kuitenkin niin paha kuin sulla. Mulla on enemmän joka aamu nuha mutta se sitten vähenee päivän mittaan. Joskus on kuitenkin semmosia päiviä että nuhaa tulee kuin hanasta koko päivä.

• Nuhanenä
        myös kirjoitti:

Kerro tänne jos huuhtelukannu auttoi. Itsekin kärsin ainaisesta nuhasta, ei kuitenkin niin paha kuin sulla. Mulla on enemmän joka aamu nuha mutta se sitten vähenee päivän mittaan. Joskus on kuitenkin semmosia päiviä että nuhaa tulee kuin hanasta koko päivä.

Kirjoittamaan DUACT-kapseli-resepti..kysy toki ensin, sopiiko se hänen mielestään sinulle.

Poista matot kodistasi..vähennä huonekaluja, jotta siivous olisi vaivattomampaa. Hanki ilmanpuhdistaja exct.

Jos sinulla ilmenee jatkuvia ja sitkeitä poskiontelotulehduksia tai sierainten seutuvilla tai muualla nenäonteloissa ilmenee kipeitä alueita..joihin saattaa kerääntyä ikäänkuin rupi päälle tai nenän limakalvot punoittavat voimakkaasti ja nenukassa ilmenee outoa hajua, OTATA BAKTEERIVILJELY..nenässäsi saattaa asustaa pöpö nimeltä MRSA. Joten kipin kapin lääkärin juttusille ja pyydä näytteen ottoon.

• väsynyt
        Nuhanenä kirjoitti:

Kirjoittamaan DUACT-kapseli-resepti..kysy toki ensin, sopiiko se hänen mielestään sinulle.

Poista matot kodistasi..vähennä huonekaluja, jotta siivous olisi vaivattomampaa. Hanki ilmanpuhdistaja exct.

Jos sinulla ilmenee jatkuvia ja sitkeitä poskiontelotulehduksia tai sierainten seutuvilla tai muualla nenäonteloissa ilmenee kipeitä alueita..joihin saattaa kerääntyä ikäänkuin rupi päälle tai nenän limakalvot punoittavat voimakkaasti ja nenukassa ilmenee outoa hajua, OTATA BAKTEERIVILJELY..nenässäsi saattaa asustaa pöpö nimeltä MRSA. Joten kipin kapin lääkärin juttusille ja pyydä näytteen ottoon.

Olen joskus noita Duact-kapseleita syönyt, mutta en huomannut että niillä olisi ollut mitään vaikutusta, ja ne jätettiin silloin pois puolen vuoden käytön jälkeen.

Ostin vähän aikaa sitten sellasen imurin, joka on poistaa jotain 99,5% kaikesta pölystä yms. Tarkotuksena olisi ostaa myös uudet tyynyt ja peitot jotka on just allerkisille, mutta ei ole ihan varaa ostaa yhdellä kertaa kaikkea. Ilmanpuhdistajasta olen haaveillut jo vuosia, ehkä joskus saan sellaisenkin hankittua.

Mulla ei ole koskaan ollut poskiontelontulehdusta, eikä muitakaan noista mainitsemistasi oireista eli en usko että olis toi bakteeri... Mutta voisin kyllä tuota bakteeriviljelyä pyytää joka tapauksessa. :)

• nuhapumppu
        väsynyt kirjoitti:

Olen joskus noita Duact-kapseleita syönyt, mutta en huomannut että niillä olisi ollut mitään vaikutusta, ja ne jätettiin silloin pois puolen vuoden käytön jälkeen.

Ostin vähän aikaa sitten sellasen imurin, joka on poistaa jotain 99,5% kaikesta pölystä yms. Tarkotuksena olisi ostaa myös uudet tyynyt ja peitot jotka on just allerkisille, mutta ei ole ihan varaa ostaa yhdellä kertaa kaikkea. Ilmanpuhdistajasta olen haaveillut jo vuosia, ehkä joskus saan sellaisenkin hankittua.

Mulla ei ole koskaan ollut poskiontelontulehdusta, eikä muitakaan noista mainitsemistasi oireista eli en usko että olis toi bakteeri... Mutta voisin kyllä tuota bakteeriviljelyä pyytää joka tapauksessa. :)

sulla saattaa olla maitoallergia,siinä on oireina mahdollisesti nuhaa ja hengitystie-oireita. pyydä lekurilta testi ja lopeta maitotuotteiden käyttö.

• Anonyymi00008

Käytätkö natriumpicosufaattia säännöllisesti tabletteina tai tippoja?altistaa suoliston tottumisen ohella myös nenän limakalvovaurioille, elikkä teillä todennäköisesti on nuha, mikäli natriumpicisulfastilla hoidatte ummetustanne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      73
      883
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      738
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      36
      613
    4. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      47
      613
    5. 39
      608
    6. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      30
      601
    7. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      40
      595
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      557
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      550
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      36