Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kerron kuulumisia

anelmas

Orkideani voivat hyvin. Vien ne tänään ulos raittiiseen ilmaan. Pieninkin on aloittanut lehden teon. Isoin tekee jo kymmenettä kukkaa ja vielä yksi siihen saattaa tulla. Toinen pieni on levännyt tähän asti, mutta katsotaan, miten se jaksaa ulkosalla katoksessa.
Miniä toi toisen, violettikukkaisen, ja siihenkin on kukkavarteen tullut uusi haara, joten lisäkukintaa on toivossa.
Nämä ovat kivoja hoidettavia. Hyvää sydänkesää teille orkideojen ystäville. (... ja lämmintä!!!)

2

603

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sain viimekesänä entiseltä työntekijältäni valkoisen pienen orkidean. Siinä oli silloin vain yksi kukkavarsi. Kukka kesti kauan, ja talven aikana kasvin lehdet kasvoivat ja vahvistuivat. Nyt tänä kesänä kasvi on kasvattanut neljä vahvaa kukkavartta, jotka ovat täynnä nuppuja. Nyt on muutama kukka jo auki. Olen samaa mieltä, kiva kasvi. Olen nyt ostanut itselleni kaksi muuta jotka kukkivat komeasti. Kasveissa kiehtoo minua se, että kukat kestää niin kauan, eivät ole tipahtaneet seuraavana aamuna ikkunalaudalle.

      • anelmas

        Viime kesäinen vanhan orkidean kukkavarsi tuotti kokonaista 13 kukkaa, jotka nyt ovat pudonneet. Leikkasin taas kukkavarren suurimman silmun yläpuolelta poikki ja odotan, mitä taphtuu? Tekeekö uuden kukkavarren samaan vanaan tuohon silmuun. Sen toine kukkavarsi tuotti uuden varren samalla tavalla silmuun ja kukkii vuorostaan nyt avaten uusia kukkia vähitellen. Siinäkin varressa on runsaasti nuppuja.

        Ne pienet keikit, jotka olen kasvattanut tämän tuotoksena, ovat olleet koko kesän ulkona. Se pienin ja vaivaisin, vain kaksi lehteä omaava, joka lepäsi koko kesän, aloittaa tehdä uutta kukkavartta. Toinen niistä on tehnyt lehtiä koko kesän.

        Violetti kukkii edelleen, joten silmäniloa riittää. Joka aamu niitä ihailen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe