On tietokone, ja vieressä on betonielementeistä tehty (kantava) seinä. Ajattelin sellaista tietokoneen nestejähdytystä, missä osa lämmöstä vietäisiin siihen seinään. Tämä nykyinen puhaltimilla toimiva jäähdytys pitää ääntä kuin pölynimuri, ei sellaista jaksa kuunnella.
1 m x 1 m kahden millin alumiinia eli viitisen kiloa seinää vasten, jäähdytysnesteelle tilaa 1 cm eli 10 litraa, ja taas huoneeseen päin toinen yhden neliön alumiinilevy. 20 kiloa ei taida ihan riittää, kun lasketaan tämän virityksen painoa. Ja kun mitään järeitä kiinnityssysteemejä ei saa laittaa, niin koko komeus eli 25 - 30 kg pitäisi pysyä kiinni seinässä (melkein) pelkällä laastilla.
Sinne seinää vasten tulevaan alumiinilevyyn sellaista ripaa tai röpylää, ei mitään sileää levyä. Pysyykö jollakin laastilla? Ja kun pitäisi saada se tietokoneesta pumpattu 50 C neste luovuttamaan lämpöä reilusti myös seinään, niin laastin pitäisi olla kaiken lisäksi sellaista, joka johtaa hyvin lämpöä. Niin, ja pitäisi kestää myös hyvin lämpötilan vaihteluja välillä 20 - 50 C.
Olisiko mahdollisuuksia saada tällainen toimimaan?
Lämpöä johtava laasti
ropelihattu
2
390
Vastaukset
- Määä.
Osta ihmeessä uusi tietokone. Nykyiset koneet on hiljaisia ja tehokkaita.
Uusissa koneissa pelaa jäähdytys ei niihin tarvitse vettä jäähdytykseen eikä
niitä tarvitse muurata seinään kiinni. On olemassa myös niin sanottuja kannettavia tietokoneita. - minä laittaisin
niitäkin saa hiljaisina.
Jos nyt on pakko lähteä kikkailemaan niin vedä se ripa kiinni saneerauslaattalaastilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231853
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001640Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy511215Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?491098Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31978Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50876Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47876Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37810Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet38797