Kännykät Kuubaan

Yaduuusha

Hei kaikki Kuubaan menijät! Ottakaa hyvät ihmiset laatikon pohjilla lojuvat toimivat kännykät latureineen mukaan. Niitä on mukava annella lahjaksi tutuille ja tuntemattomille. Ja varmasti tulevat siellä hyötykäyttöön.

11

2847

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarus

      Kiitos vihjeestä.Ystäviltä ja naapureitakin sain. Ajattelin että tarvitsevathan ne akutkin kun toimivat, Toivotaan että kaikki muutkin muistaisivat. Menen ensi talvena...

    • Zede

      Kännykän pitäminen ei siellä mitään halpaa ole. Saati puhuminen. Kahden kuukauden välein pitää ladata 10 CUC:ta puhelimeen puhuit sillä tai et. Maassa, jossa kuukausipalkka pyörii 15-20 paikkeilla, summa on merkittävä. Suomessa vastaava summa olisi 2000 kuukausi tuloilla 500. Auts!

      Idea puhelimen lahjoittamisesta on kyllä varteen otettava. Tosin hyötyykö tavallinen kuubalainen siitä? Eniten hyötyä saavat ne, joiden omaisia asuu ulkomailla ja tällaisilla henkilöillä puhelimet kyllä jo löytyvät.

      • Yaduuska

        Edelleen kannatan kännyköiden sinne viemistä, koska kuubalaiset ystäväni kertoivat että he pariskuntina sen maksavat ja löytyy ihmisiä joilla on varaa maksaa 10cuc jokatoinen kuukausi. Palkasta siis jää vielä 20cuc käyttöön.Hätätilanteessa se on erittäin tärkeä,esim jos koulu tai päiväkoti ottaa yhteyttä vanhempiin.He näkevät soittajan ja menevät ilmaiseen puhelinkoppiin vastaamaan. Näin he mulle kertoivat.Olen itse vienyt joka kerta n.20 puhelinta ja kaikki ovat olleet erittäin arvostettuja ja mieluisia lahjoja. Ja yksi asia on varma ,kaatopaikalle ne ei siellä päädy käyttäjä löytyy aina. Ottakaa vain mukaan kaikki ettei sitten matkan jälkeen harmita kun ystävystytte siellä kuitenkin jonkun iloisen kuubalaisen kanssa.


      • Yaduuska kirjoitti:

        Edelleen kannatan kännyköiden sinne viemistä, koska kuubalaiset ystäväni kertoivat että he pariskuntina sen maksavat ja löytyy ihmisiä joilla on varaa maksaa 10cuc jokatoinen kuukausi. Palkasta siis jää vielä 20cuc käyttöön.Hätätilanteessa se on erittäin tärkeä,esim jos koulu tai päiväkoti ottaa yhteyttä vanhempiin.He näkevät soittajan ja menevät ilmaiseen puhelinkoppiin vastaamaan. Näin he mulle kertoivat.Olen itse vienyt joka kerta n.20 puhelinta ja kaikki ovat olleet erittäin arvostettuja ja mieluisia lahjoja. Ja yksi asia on varma ,kaatopaikalle ne ei siellä päädy käyttäjä löytyy aina. Ottakaa vain mukaan kaikki ettei sitten matkan jälkeen harmita kun ystävystytte siellä kuitenkin jonkun iloisen kuubalaisen kanssa.

        Tarkistakaa niistä lahjapuhelimista ettei niissä ole tuota suojakoodia. Jos ei lahjottajaa muista ja voi kysyä silläpä ei paljon soitella.Suosittelen tarkistamaan myös että mukana on edes jotenkin pelaava akku, jos on mahdollista ottakaa sekin.Toivottavasti saamme yhdessä vietyä paljon.


    • Tiron

      Kiitos hyvästä vihjeestä.Pian alkaa matkat Kuubaan taas. Puhelimen merkillä ei liene väliä..Ystäväni kertoi että vie viime vuonna muutaman ja kiitos kortteja tulee sieltä vieläkin.Varmaan arvokas lahja..

      • Marraskuussa 2011 voimaan astuneen lain mukaan Kuubaan saa henkeä kohden viedä 3 kännykkää.Mukaan lasketaan myös oma puhelin. Siis nelihenkinen perhe saa läpi 12 puhelinta.Matkalaukkujen kilomäärä on 23 per henki. Käsimatkatavarat tietenkin lisäksi.Nokia on suosituin ja arvostetuin mutta kaikki kelpaa.Sd-muistikortteja kaipaisivat myös.Olisivat ostaneet jos olisi ollut ylimääräisiä mukana.Kovasti oli muuttunut positiiviseen suuntaan.Elintason nousu jo näkyy.Kaikille sinne menijöille nautinnoillista matkaa ja musiikin huumaa...Kuuba on ihana maa monella tapaa.Palaamme mekin sinne varmasti...


      • vvnmm
        yadiel kirjoitti:

        Marraskuussa 2011 voimaan astuneen lain mukaan Kuubaan saa henkeä kohden viedä 3 kännykkää.Mukaan lasketaan myös oma puhelin. Siis nelihenkinen perhe saa läpi 12 puhelinta.Matkalaukkujen kilomäärä on 23 per henki. Käsimatkatavarat tietenkin lisäksi.Nokia on suosituin ja arvostetuin mutta kaikki kelpaa.Sd-muistikortteja kaipaisivat myös.Olisivat ostaneet jos olisi ollut ylimääräisiä mukana.Kovasti oli muuttunut positiiviseen suuntaan.Elintason nousu jo näkyy.Kaikille sinne menijöille nautinnoillista matkaa ja musiikin huumaa...Kuuba on ihana maa monella tapaa.Palaamme mekin sinne varmasti...

        Kiitos tiedosta. Ajattelimme jakaa puhelmia koneessa jo niille kenellä ei ole tullin takia ja sitten voimme ottaa ne takaisin tullin jälkeen.Kuubaan on helppo palata takaisin kun maa on entuudestaan tuttu ja turvallinen. Odotan jo musiikkiesityksiä ja kaikkea muuta mitä vain Kuuba voi antaa...


    • Omatoimimatkailijat

      Okei, siis ilmeisesti turha viedä mitään Finnish Designia, jos porukat tulee onnellisiksi vanhoista kännyköistä.

      Meiltäkin löytyy laatikoitten pohjalta ainakin 3 kännykkää. Onkin ollut pari kertaa puhetta, että mitä niille "varakännyköille" tekisi ... kun ei nitä niin montaa tarvi.

      Onko muita hyviä vinkkejä, mitä voi viedä Kuubaan?

    • gran mentira

      Muuta pienelektroniikkaa (mp3 yms), uusia vaatteita, meikkejä & muuta kosmetiikkaa.

    • 30+20

      Kysyit mitä voi viedä NO TOTTAHAN TOKI ANNATTE RAHAA KUN GRINGOJA
      SIELLÄ MUUTENKIN OLETTE.

    • Tuliaiseksi

      Miten kuubalaiset uusia kännyköitä käyttävät? Myydäänkö siellä sirukortteja?
      Voiko ostaa Suomesta jonkun prepaidin valmiiksi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe