TOMAATIN

KUKAT

Tulee tomaatille sekä hede että emi kukkia. Mulla kukkii parveketomaatti f1 mutta raakileita ei näy. Kukat ovat kaikki samanlaisia. Kestääkö se kauan ennen kuin raakileet tulevat? Pitääkö ravistella taimea? Olen ravistellut päivittäin.

6

351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmistanut

      pölytyksen pensselillä. Eli pieni pensseli jolla käyt kukat läpi, mieluummin useaan kertaan. Minä pensselöin ne päivittäin. Ainakin minulla konsti toimii. Tomaattejahan ei tule vaikka se kukkii jos ei pölyty, ravistelu kai auttaa mutta olen varmistanut asian noin.

      • ......

        Mä en edes ravistele vaan sumuttelen vedellä kukkia ja sekin toimii... tullut jo tosi paljon raakileita. Itseasiassa liiankin paljon eli parempi olisi ollut jos kaikki ei pölyttyisi.


      • ole vielä
        ...... kirjoitti:

        Mä en edes ravistele vaan sumuttelen vedellä kukkia ja sekin toimii... tullut jo tosi paljon raakileita. Itseasiassa liiankin paljon eli parempi olisi ollut jos kaikki ei pölyttyisi.

        edes kukkia tomaateissa.Muuten ovat hyvin kasvaneita ja aika isoja jo.Pitäiskö olla jo kukassa.Siirsin paripäivää sitten ne ulos,olivat sitä ennen kasvihuoneessa Kumpi parempi,ulkona vai kasvihuoneessa.


      • ......
        ole vielä kirjoitti:

        edes kukkia tomaateissa.Muuten ovat hyvin kasvaneita ja aika isoja jo.Pitäiskö olla jo kukassa.Siirsin paripäivää sitten ne ulos,olivat sitä ennen kasvihuoneessa Kumpi parempi,ulkona vai kasvihuoneessa.

        Miten pystyit siirtämään ne ulos? Siis onko ne jossain kasvusäkeissä? Kasvihuoneessa olisi kosteuden vuoksi parempi, mutta joskus liian kuuma tomaatille (no, riippuu ilmastoinnista). Ulkona lehdet voi kärsiä jos äkisti siirtää, sillä haihdunta voimakkaampaa. Ja tuulelta pitää suojata...

        Jos ne on jossain pienissä ruukuissa niin eihän ne toki kuki. Ja lannoitustakin pitää olla reilusti.


      • kuki*
        ole vielä kirjoitti:

        edes kukkia tomaateissa.Muuten ovat hyvin kasvaneita ja aika isoja jo.Pitäiskö olla jo kukassa.Siirsin paripäivää sitten ne ulos,olivat sitä ennen kasvihuoneessa Kumpi parempi,ulkona vai kasvihuoneessa.

        ja varkaat rehotta, vai kuinka?


      • aloittelija.
        kuki* kirjoitti:

        ja varkaat rehotta, vai kuinka?

        Kuinka ne varkaat tunnistetaan ja kuinka poistetaan.

        Ostin 5 eri lajiketta: tanskan vienit, pihvi, keltainen, päärynä ja luumutomatin.

        Luulin alussa, että kaikki kasvaa itsestään.

        Olisin kovin kiitollinen neuvoista.(:


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2753
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2340
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1854
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1656
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe