psorin paheneminen kipulääkkeestä?

Niin siis minulla on puhjennut psoriasis stressistä, masennuksen myötä. Nyt keväällä sitten masennus alkoi helpottaa ja mieli on ihan kohtalainen nyt.

Minulla on viimeksi tammi-helmikuussa ollut psoriläiskiä ja iho on sitten parantunut kun mielialakin on kohentunut.

Nyt olen siis joutunut perjantaista lähtien syömään burana 600mg tosi koviin peräpukamakipuihin, ja nyt parina päivänä olenkin huomannut että psoriläiskät ovat taas ilmestyneet kyynärpäihin.

Kysynkin että onko muilla ollut vastaavanlaisia kokemuksia psorista ja kovista kipulääkkeistä?

Vaikuttaa kyllä siltä että joudun menemään uudestaan lekuriin ihon reaktion takia ja luultavasti myös siksi että eipä nuo pukamat tunnu paranevan kotona, ihan hirveä kipu!

Ja sitten ollaankin uuden ongelman edessä: jos ne pukamat leikataan niin sen jälkeenhän joutuu syömään hirveästi särkylääkkeitä, niin mitähän iho taas tykkää..?
3412
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Niin. Mulla kanssa iho on ihan hirveenä jos syön mitään lääkkeitä. Sun kannattaa kysyä siltä lääkäriltä sitte särkylääkkeistä. Voithan sä olla syömättä ja kestää kivun tai sitten syödä ja kestää ihottuma, ja korjata tilannetta sitten jälkeenpäin.

Äänestä
  • Nämä peräpukamat voivat aiheuttaa tätä psorin pahenemista kun elimistö
    kamppailee tulehdusta vastaan.Toinen syy on kivun aiheuttama stressi.

    Äänestä

Itselläni pukamat ja.

Itse saan ne rauhoittumaan aina, kun käyn pitkälleen ja vedän polvet koukkuun. Sen jälkeen levitän polvet täysin auki.

Makaan siinä asennossa joskus yli puolituntiakin, mutta kipu hellittää. Jos lopetan liian aikaisin, niin kipu tulee takaisin.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


pp kirjoitti:

Niin siis minulla on puhjennut psoriasis stressistä, masennuksen myötä. Nyt keväällä sitten masennus alkoi helpottaa ja mieli on ihan kohtalainen nyt.

Minulla on viimeksi tammi-helmikuussa ollut psoriläiskiä ja iho on sitten parantunut kun mielialakin on kohentunut.

Nyt olen siis joutunut perjantaista lähtien syömään burana 600mg tosi koviin peräpukamakipuihin, ja nyt parina päivänä olenkin huomannut että psoriläiskät ovat taas ilmestyneet kyynärpäihin.

Kysynkin että onko muilla ollut vastaavanlaisia kokemuksia psorista ja kovista kipulääkkeistä?

Vaikuttaa kyllä siltä että joudun menemään uudestaan lekuriin ihon reaktion takia ja luultavasti myös siksi että eipä nuo pukamat tunnu paranevan kotona, ihan hirveä kipu!

Ja sitten ollaankin uuden ongelman edessä: jos ne pukamat leikataan niin sen jälkeenhän joutuu syömään hirveästi särkylääkkeitä, niin mitähän iho taas tykkää..?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu