Mistä niitä

mustelmia

oikein tulee? Minut on tutkittu ttl:lla v. 2003, ei ammattitautia. Astmalääkitys lääkärini suostumuksella tauolla niin kauan kun ei oireita,tarvittaessa kortisonia akuuttioireisiiin.Minua kuitenkin ihmetyttää miksi ihooni tulee mustelmia.Jossain vaiheessa mustelmat tulivat aina altistuksen yhteydessä jolloin myös lämmönnousu mutta nyt mustelmat voivat tulla aivan yllättäen. Onko teillä lukijoilla suositella yhtään lääkäriä jolta voisin kysyä mustelmistani?Tiedän ettei palstalla saisi ketään mainostaa joten tarvittaessa voidaan tieto vaihtaa myös sähköpostitse.Ja jos joku osaa minulle selittää mistä niitä mustelmia oikein tulee niin kiitos vastauksesta jo etukäteen.

13

263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mustelmia

ja epäilen toksiineja syyksi.

• oli minullakin

kaikkialla, mutta eniten raajoissa, suurin osa purppuroita. Hometalojen myrkyt voivat tulehduttaa myös verisuonia. Jos käytät kortisonia, niin sekin voi aiheuttaa mustelmia. Omat mustelmani hävisivät noin viikossa sen jälkeen, kun muutin pois homekodistani eikä uusia enää tullut, vaikka astmaani liittyvä kortisonikuuri oli edelleen päällä. Eli syynä ei ollut kortisoni. vaan homemyrkyt.

Verisuonitulehdus on toiselta nimeltään vaskuliitti, joka on autoimmuunisairaus. Eiköhän se ole tuttu sairaus kaikille lääkäreille.

• mustelmia

Minulle sanoi iho-ja allergiasairaalan lääkäri mustelmien johtuvan vanhenemisesta. Kortisonia käytän tosi harvoin ja ennen kortisoniakin mustelmia tuli aivan riittävästi. Verisuoneni ovat jossain kohtaa pullistuneet kuin kastemadot, tosi inhottavan näköistä.Aika mielenkiintoista että se minun vanheneminen aina näyttäytyy ihollani kun olen jossain minulle epäsuotuisassa paikassa esim. vierailu kesämökillä jossa naapuri polttaa roskia avotulella.

• artikkeli:
        mustelmia kirjoitti:

Minulle sanoi iho-ja allergiasairaalan lääkäri mustelmien johtuvan vanhenemisesta. Kortisonia käytän tosi harvoin ja ennen kortisoniakin mustelmia tuli aivan riittävästi. Verisuoneni ovat jossain kohtaa pullistuneet kuin kastemadot, tosi inhottavan näköistä.Aika mielenkiintoista että se minun vanheneminen aina näyttäytyy ihollani kun olen jossain minulle epäsuotuisassa paikassa esim. vierailu kesämökillä jossa naapuri polttaa roskia avotulella.

http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00751&p_haku=Verisuonitulehdus (vaskuliitti)

Voisit käydä esim. tuon artikkelin kirjoittaneen lääkärin vastaanotolla. Tietääkseni se on Mehiläisessä.

• melkoinen veto
        mustelmia kirjoitti:

Minunkin vanheneminen loppui tyystin, kun ei tarvinnut enää hometyöpaikkaan mennä.

• mustelmia

• homeahdistus1
        mustelmia kirjoitti:

no jopas ollaan kaikki vanhennuttu, kyllähän sitä tietysti vanhenee joka päivä ja varmaan ennenaikaisesti näin homesairaana...

Minulla oli myös isoja mustelmia pitkin kehoa ilman mitään kolhuja. Aamuisin, kun meni suihkuun, alkoi pyörryttää kun katseli yön aikana ilmestyneitä valtavia yli kämmenenkokoisia läiskiä reisissä.

Pienestä kosketuksesta iholle nousi pieniä punaisia veriläiskiä, petekioita.

Suonet ovat edelleen koholla kuin 8-kymppisellä.

Mitään selitystä en koskaan saanut allergiasairaalassa, vaikka heidän täytyi nähdä kehoni olevan mustelmien peitossa tutkimusten yhteydessä. Sen sijaan laihuutta kommentoitiin useasti mutta vähän siihen sävyyn että olen itse laihduttanut. Yritin muistuttaa että ennen sairastumistani olin normaalipainoinen tai vähän pullukka.

• n.,,,.,m,.

nm.m.m,..n.,

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      86
      3567
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1919
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      87
      1743
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      144
      1601
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1468
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      162
      1453
    7. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      96
      1406
    8. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      167
      1371
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      100
      1314
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      86
      1267
    Aihe