Fernando

Ei enää ikinä tonne

Kävinpä pitkästä aikaa Fernandossa ruokailemassa ja enpä taida ihan heti mennä uudestaan.
Kuinka voi palvelun taso tippua noin alas kuin oli 27.6?!
Alku juomat ja ruoka kyllä saatiin mut se pitikin sitten nauttia "kuivin suin". Kerran saatiin tarjoilijaan katse kontakti ja lupasi tulla hetken päästä mut eipä vauhti pysähtynyt meidän kohdalla. Eikä ravintola ollut edes täynnä, varattuja tyhjiä pöytiä useampi!!
Lopulta tyhjät lautasemme tullaan hakemaan ja pokkana kysytään "maistuiko, mites olisi jälkiruoka"? Minun nopea vastaus oli EI mies sentään älysi sanoa "maistui, ei kiitos jälkiruokaa, lasku kiitos". Oli joltisenkin kiire jonnekin sammuttamaan janoa ja pientä poltetta suusta.
Yleensä ruokailemme pitkän kaavan mukaan eli alkujuomat, ruoan kera parit oluet/siiderit tms. ja lopuksi jälkiruoat
Olisi kannattanut Fernandon pitää kaksinkäsin kiinni hyvästä tarjoilijastaan jonka menettivät JP:lle!

194

19173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinen mikkeliläinen

Noh, entisenä mikkeliläisenä sanoisin, että olkoon paikan ruokaa hyvää tahansa, niin itse en ole siellä käynyt vuosiin, ja se taas johtuu nimenomaan herra omistajan epämiellyttävästä olemuksesta ja käytöksestä. (En tosin ole varma, onko enää A-kirjaimella alkavan herran omistuksessa, että sori jos "väärää puuta" tuli moitittua.)

• myrkky1968

niimpä..parhaat viedään päältä,,talvella kävin ystäväni kanssa kyseisessä ravintolassa syömässä,ruoka oli hyvvee ja tarjoilu vitos luokkaa,,johtuen ainoastaan yhdestä tarjoilijasta joka piti asiakkaistaan hyvää huolta joten iso kiitos hänelle ja ammattitaidolle..nyt en ole paikassa käynyt koska rahaa vastaan saa hyvää ruokaa ja palvelua muualtakin...

• se...

vaan on, että itse en enää asioi koko paikassa omistajan ylimielisen ja röyhkeän käytöksen takia muuallakin kuin omassa ravintolassaan!

• Pyssy-Pauliina

Haiseeks se?

• vaan

Oksalle Pruuviin missä ruokalajit on hyviä/ gourment paikkoihin Tertinkartano tai Mikko.

• välillä muutakin

sinne siis

• Nähnyt

Törkeää käytöstä.

• A

P:A:stahan tässä puhutaan.
      Ihan oikeasti kannattaisi omistajan miettiä asioita.

Kaikki tämä vaikerrus täällä ei ole "tuulesta temmattua". Kannattaisi omistajan hieman nöyrtyä.

Ei ole kivaa kun hyvän ruuan saatuaan joutuu kuuntelemaan kännisen omistajan hlökunnan sättimistä.

Ja olishan tuota jotain muutakin valitettavaa, mutta olkoon.

• minä vaan

Sain itsekin taas hyvän muistutuksen fernandon asiakaspalvelusta. Tilasimme ruuan ja juomat, mutta aikamme odoteltua ruuat saapuivat ilman juomia. Samalla herra Iso Herra Oli nauttinut ainakin kolme ruokaa ja useamman lasillisen hapanta. Samalla hän nosteli reinojaan Pöydälle ja huuteli henkilökunnalle törkeyksiä. Kuinka Kukaan jaksaa katsella tuollaista toimintaa?? Ihmettelen vaan.. Ei tee mieli mennä enää syömäänkään, koska vaimosta näkee kuinka häntä vituttaa miehensä käytös, muttei rouva varmaan vaan uskalla puuttua. Itse en katselisi ukkoa minuuttiakaan aiheuttamassa häiriötä. Ruoka on hyvää ja nuoret kokit tekevät varmasti kaikkensa tyydyttääkseen niin asiakkaita kuin vaativia omistajiakin. Ikäväkseni joudun kuitenkin sanomaan, etten suosittele paikkaa kenellekkään joka haluaaa viettää rauhallisen ja laadukkaaan illan rakkaansa/ystäviensä seurassa!!!

• intona
        minä vaan kirjoitti:

Sain itsekin taas hyvän muistutuksen fernandon asiakaspalvelusta. Tilasimme ruuan ja juomat, mutta aikamme odoteltua ruuat saapuivat ilman juomia. Samalla herra Iso Herra Oli nauttinut ainakin kolme ruokaa ja useamman lasillisen hapanta. Samalla hän nosteli reinojaan Pöydälle ja huuteli henkilökunnalle törkeyksiä. Kuinka Kukaan jaksaa katsella tuollaista toimintaa?? Ihmettelen vaan.. Ei tee mieli mennä enää syömäänkään, koska vaimosta näkee kuinka häntä vituttaa miehensä käytös, muttei rouva varmaan vaan uskalla puuttua. Itse en katselisi ukkoa minuuttiakaan aiheuttamassa häiriötä. Ruoka on hyvää ja nuoret kokit tekevät varmasti kaikkensa tyydyttääkseen niin asiakkaita kuin vaativia omistajiakin. Ikäväkseni joudun kuitenkin sanomaan, etten suosittele paikkaa kenellekkään joka haluaaa viettää rauhallisen ja laadukkaaan illan rakkaansa/ystäviensä seurassa!!!

herra A on varsinainen paikan leppoisa isäntä,kuis te nyt kehtaatte haukkua.miehen pinna ei kestä olla selvinpäin työmaalla.ja vaimo todella pelkää miestänsä eikä puutu asioihin.yks kokki joka sieltä lähti sanoi,hulluks siellä tulee.voimia vaan rouvalle kyllä se joskus helpottaa..muuten paikka olisi ok mutta on mikkelissä muitakin kuten amarillo,holvi,mikko ja kiinalaiset.

• konen
        intona kirjoitti:

herra A on varsinainen paikan leppoisa isäntä,kuis te nyt kehtaatte haukkua.miehen pinna ei kestä olla selvinpäin työmaalla.ja vaimo todella pelkää miestänsä eikä puutu asioihin.yks kokki joka sieltä lähti sanoi,hulluks siellä tulee.voimia vaan rouvalle kyllä se joskus helpottaa..muuten paikka olisi ok mutta on mikkelissä muitakin kuten amarillo,holvi,mikko ja kiinalaiset.

Tämänpäivän kokit on märkäkorvia kun ei kestä omistajan kritiikkiä, se jonka rahoilla hommia hoidetaan myös sanoo miten hoidetaan.

• päättää..
        konen kirjoitti:

Tämänpäivän kokit on märkäkorvia kun ei kestä omistajan kritiikkiä, se jonka rahoilla hommia hoidetaan myös sanoo miten hoidetaan.

viime kädessä... Sitä saa mitä tilaa.. Eiköhän tuon ko. ravintelin meininki tullu jo selväksi... Kritiikkiä voi esittää monella tavalla, vittuilua ei tarvii kenenkään sietää, ei myöskään asiakkaiden huonoa palvelua eikä ylimielisyyttä. Sen takia syönkin muualla. Muut tehköön miten tahtoo...

• Kokki Kolmonen
        konen kirjoitti:

Olispa hauska nähdä sut Fernandossa kokkina palvelemassa mua! Siitä tulis tosi hauskaa...Valittasin ruuasta ja sun naamavärkistä.. Tuu sit sanoo mulle, että olet vaan märkäkorva ja alistut nöyränä kohtaloos ;*). Vittu saisin hyvät naurut. Nauran jo nyt....

• Eikä osaa ees hävetä.
        Kokki Kolmonen kirjoitti:

Olispa hauska nähdä sut Fernandossa kokkina palvelemassa mua! Siitä tulis tosi hauskaa...Valittasin ruuasta ja sun naamavärkistä.. Tuu sit sanoo mulle, että olet vaan märkäkorva ja alistut nöyränä kohtaloos ;*). Vittu saisin hyvät naurut. Nauran jo nyt....

Olipa aika säälittävä näky kun tää P.A herra "ravintoloitsija" kävi Rokkalan marketissa... Kärri täynnä vain ja ainoastaan kaljaa parit 24 tölkin päkit ja kännissä kuin ankka keskellä kirkasta päivää. Ensin öykkäröi kassalla kovaan ääneen kun ei tajunnut mistä vessa löytyy ja hetken päästä sama tyyppi piti käärmenäyttelyä kaupan pihassa koko asiakaskunnalle.... Ja sitten taksilla pois. Koko ihminen etoo käytöksellään niin paljon että ainoastaan tämän juopon takia kierrän koko ravintolan mahdollisimman kaukaa. Siellä ei yksikään elävä sielu saa rauhassa syötyä jos tämä tyyppi on työmaallaan kännäämässä ja lasten kanssa ko. paikassa ei voisi kuvitella koskaan käyvänsä kun heppu survoo samaan pöytään väkisin sössöttämään asioitaan jotka eivät ketään kiinnosta.

• Aika paljon on tullut
        Eikä osaa ees hävetä. kirjoitti:

Olipa aika säälittävä näky kun tää P.A herra "ravintoloitsija" kävi Rokkalan marketissa... Kärri täynnä vain ja ainoastaan kaljaa parit 24 tölkin päkit ja kännissä kuin ankka keskellä kirkasta päivää. Ensin öykkäröi kassalla kovaan ääneen kun ei tajunnut mistä vessa löytyy ja hetken päästä sama tyyppi piti käärmenäyttelyä kaupan pihassa koko asiakaskunnalle.... Ja sitten taksilla pois. Koko ihminen etoo käytöksellään niin paljon että ainoastaan tämän juopon takia kierrän koko ravintolan mahdollisimman kaukaa. Siellä ei yksikään elävä sielu saa rauhassa syötyä jos tämä tyyppi on työmaallaan kännäämässä ja lasten kanssa ko. paikassa ei voisi kuvitella koskaan käyvänsä kun heppu survoo samaan pöytään väkisin sössöttämään asioitaan jotka eivät ketään kiinnosta.

..käytyä paikassa aikaisemmin. Siis noin 15-20 vuotta sitten. Sen jälkeen pääasiassa "juoksupizzoja".
        Ajat ovat nähtävästi muuttuneet. Pekan putki sitten vaan jatkuu ja jatkuu. Sääli! Ruoka siellä on kyllä aina ollut hyvää.

• lallaaala
        Aika paljon on tullut kirjoitti:

..käytyä paikassa aikaisemmin. Siis noin 15-20 vuotta sitten. Sen jälkeen pääasiassa "juoksupizzoja".
        Ajat ovat nähtävästi muuttuneet. Pekan putki sitten vaan jatkuu ja jatkuu. Sääli! Ruoka siellä on kyllä aina ollut hyvää.

Aika rajua kritiikkiä on tullut, mitenkäs fernando nykypäivänä jakselee? Ja jos keskityttäisiin nyt esimerkiksi palveluun ja ruokaan, eiköhän kaikelle kansalle ole selväksi tullut tämän Herran käyttäytyminen! Eli kokemuksia kys. paikasta tänä päivänä :)

• lihansyöjä
        lallaaala kirjoitti:

Aika rajua kritiikkiä on tullut, mitenkäs fernando nykypäivänä jakselee? Ja jos keskityttäisiin nyt esimerkiksi palveluun ja ruokaan, eiköhän kaikelle kansalle ole selväksi tullut tämän Herran käyttäytyminen! Eli kokemuksia kys. paikasta tänä päivänä :)

Ei Mikkelissä kannata muualle mennä jos kunnon pihvin haluat syödä. Tämän vuoden puolella on kaks kertaa tullu käytyä, palvelu on ollut ystävällistä, salaattipöytä on aina parhaimmasta päästä ja ruoka on todella hyvää. Huviretki ja Amarillo oli pettymyksiä Fernandon rinnalla.

• 8
        lihansyöjä kirjoitti:

Ei Mikkelissä kannata muualle mennä jos kunnon pihvin haluat syödä. Tämän vuoden puolella on kaks kertaa tullu käytyä, palvelu on ollut ystävällistä, salaattipöytä on aina parhaimmasta päästä ja ruoka on todella hyvää. Huviretki ja Amarillo oli pettymyksiä Fernandon rinnalla.

ruoka kyllä aina on TOSI HYVÄÄ fertsussa,mutta mitä tohon omistajaan tullee ni... täys mulkku kännissä,ilkee tosiaan öykkäröidä ja vittuilla jopa asiakkaille.niinku joku jo laittoki .tarjoilijat ja omistajan vaimo on tosi mukavia.

• 654168
        8 kirjoitti:

ruoka kyllä aina on TOSI HYVÄÄ fertsussa,mutta mitä tohon omistajaan tullee ni... täys mulkku kännissä,ilkee tosiaan öykkäröidä ja vittuilla jopa asiakkaille.niinku joku jo laittoki .tarjoilijat ja omistajan vaimo on tosi mukavia.

Eipä ole vain omistajan vaimo vaan käsittääkseni omistaa enemmistön koko paikasta ja on kyllä koko paikan pelastus. Tämä kännäävä häirikkö on tullut vähän siivellä koko hommaan.

• useasti käynyt
        654168 kirjoitti:

Eipä ole vain omistajan vaimo vaan käsittääkseni omistaa enemmistön koko paikasta ja on kyllä koko paikan pelastus. Tämä kännäävä häirikkö on tullut vähän siivellä koko hommaan.

Omakohtainen kokemus on aina ollut erittäin hyvä ja palvelut on ollut hyvää ruuhka-aikanakin. Tuntuu oudolta lukea noin paljon negatiivisia kommentteja, ihan kuin eri ravintolasta jossa minä käyn. Tietenkin negatiiviset kommentit tulevat helpommin esiin kuin kehut.

• kahtamoinen
        useasti käynyt kirjoitti:

Omakohtainen kokemus on aina ollut erittäin hyvä ja palvelut on ollut hyvää ruuhka-aikanakin. Tuntuu oudolta lukea noin paljon negatiivisia kommentteja, ihan kuin eri ravintolasta jossa minä käyn. Tietenkin negatiiviset kommentit tulevat helpommin esiin kuin kehut.

kyllä paikan asiakaspalvelu on hyvää juuri silloin kun tämä herra ei ole paikalla. tämä p.a on vaimonsa siivellä elävä öykkäri. ja on ainoastaan töissä siellä siksi että vaimonsa on hyväluonteinen ihminen jonka ansiosta siellä henkilökunta edes jotenkin pysyy.tosin on keittiöstä lähteny kokkeja p.a:n takia.ilves on paska ja kari-tapio esittää paskaa musaa,tämä terveisenä fernandon "tarjoilija"karikatyyrille

• toinen lihansyöjä
        lihansyöjä kirjoitti:

Käypä Pruuvissa.... pesee fernandon ihan 6-0

sekä ruuan että palvelun puolesta

• hohhoijakkaa
        toinen lihansyöjä kirjoitti:

Käypä Pruuvissa.... pesee fernandon ihan 6-0

sekä ruuan että palvelun puolesta

mun mielestä fernandon ruoka ei oo mitenkään ihmeellistä...
        onko se nyt puhuttu omistaja joka löhöää yleensä loossissa ? ihmettelin viime kerralla miestä,joka söi ilmaiseksi ja löhöili,vaihtoi pöytää sekä oli epäsiisti...

• 11
        hohhoijakkaa kirjoitti:

mun mielestä fernandon ruoka ei oo mitenkään ihmeellistä...
        onko se nyt puhuttu omistaja joka löhöää yleensä loossissa ? ihmettelin viime kerralla miestä,joka söi ilmaiseksi ja löhöili,vaihtoi pöytää sekä oli epäsiisti...

JUU,KYLLÄ SE ON OLLU EPÄILEMÄTTÄ JOHTAJA ITSE

• klitsko
        11 kirjoitti:

JUU,KYLLÄ SE ON OLLU EPÄILEMÄTTÄ JOHTAJA ITSE

se ei mikään johtaja ole, turha kun pystyyn paskannettu lapamato,parasiitti,saa vereni kiehumaan kunedes nään sen omahyväisen kauppaneuvoksen pärstän, monet silmälasit on siltä mieheltä hajonu kun on turpiinsa saanu,,kävelytyyli takinliepeet levällään ei vielä johtajaa tee.siel on muiden ansiosta hyvä ruoka.mut empä enää käy

• parempiakin löytyy
        klitsko kirjoitti:

se ei mikään johtaja ole, turha kun pystyyn paskannettu lapamato,parasiitti,saa vereni kiehumaan kunedes nään sen omahyväisen kauppaneuvoksen pärstän, monet silmälasit on siltä mieheltä hajonu kun on turpiinsa saanu,,kävelytyyli takinliepeet levällään ei vielä johtajaa tee.siel on muiden ansiosta hyvä ruoka.mut empä enää käy

kertaa mitkä olen siellä käynyt niin kyllä mun eväät on ainakin ollu aika pettymys. Poika sai raakoja ranskalaisia ja ite söin jitai chilisuklaa kana mössöä, yöks, sen koommin ei ole tarvinu mennä.

• klitsko
        parempiakin löytyy kirjoitti:

kertaa mitkä olen siellä käynyt niin kyllä mun eväät on ainakin ollu aika pettymys. Poika sai raakoja ranskalaisia ja ite söin jitai chilisuklaa kana mössöä, yöks, sen koommin ei ole tarvinu mennä.

just, paikan laatu heittelee sekä salin että keittiönpuolella,kalliita kokeiluja kun ei tiedä millaista milloinkin saa,kävin aikoinaan kymmeniä kertoja vuodessa. ja suosittelin muille ,enpä käy enää enkä suosittele.HOLVI,PRUUVI ja jopa ANTTOLANHOVI ,AMARILLON pihvit,nykyisin myös FRANSMAN,MIKKO,onhan näitä kunnon katukeittiö puuttuu tällä hetkellä?

• Rajansa kaikella
        klitsko kirjoitti:

just, paikan laatu heittelee sekä salin että keittiönpuolella,kalliita kokeiluja kun ei tiedä millaista milloinkin saa,kävin aikoinaan kymmeniä kertoja vuodessa. ja suosittelin muille ,enpä käy enää enkä suosittele.HOLVI,PRUUVI ja jopa ANTTOLANHOVI ,AMARILLON pihvit,nykyisin myös FRANSMAN,MIKKO,onhan näitä kunnon katukeittiö puuttuu tällä hetkellä?

Amarillo. LOL
        Amarillo ruoka perus grilliruokaa ja ketjujen "paska"ruokaa. Kotonakin saa parempaa. Ja näissä kaikissa muissa mainitsemissasi. Pamahti vaan tuo Amarillo silmään. Voiko sitä edes RAVINTOLAKSI kutsua?

• klitsko
        Rajansa kaikella kirjoitti:

Amarillo. LOL
        Amarillo ruoka perus grilliruokaa ja ketjujen "paska"ruokaa. Kotonakin saa parempaa. Ja näissä kaikissa muissa mainitsemissasi. Pamahti vaan tuo Amarillo silmään. Voiko sitä edes RAVINTOLAKSI kutsua?

rajansa kaikelle,mie oon ollunna 28v kokkina ja mesuna,amarillon entrecote eli välikyljys on se minkä halusin nostaa esille.ketjujen paikoissakin on eroja riippuu mesusta ja muusta henk.kunnasta.sekin on totta että kotona todella saan parempaa mutta joskus tekee mieli istua valmiiseen pöytään silläkin uhalla että vituks män..mutta minun kohdalla se ei ole fernandon pöytä.

• MA
        klitsko kirjoitti:

rajansa kaikelle,mie oon ollunna 28v kokkina ja mesuna,amarillon entrecote eli välikyljys on se minkä halusin nostaa esille.ketjujen paikoissakin on eroja riippuu mesusta ja muusta henk.kunnasta.sekin on totta että kotona todella saan parempaa mutta joskus tekee mieli istua valmiiseen pöytään silläkin uhalla että vituks män..mutta minun kohdalla se ei ole fernandon pöytä.

Olenkin ihmetellyt Mikkeliläisten positiivisia mielipiteitä em. ravintelista, mutta se on ollut vain turhaa kehumista, minusta fernando ei koskaan ole ollut hyvä paikka ....2006 kävin eka kerran, palvelu tosi ala-arvoista , eikä ruoka poikennut edukseen...ihmettelin silloin sitä porsasta, joka poukkoili siellä sun täällä...oli varmaan tämä kyseinen pomoa leikkinyt tyyppi. Muutaman kerran asiakas on tarjonnut minulle lounaan ko. paikassa...ehkä viimeksi pari vuotta sitten, omilla rahoilla en mene. Vaakunassa saa hyvän grillatun maksan, Holvi on pihvipaikka, muissa voi käydä katselemassa, Anttolan Hoviin en menisi syömään ellei joku erikseen houkuttelisi.

• klitsko
        MA kirjoitti:

Olenkin ihmetellyt Mikkeliläisten positiivisia mielipiteitä em. ravintelista, mutta se on ollut vain turhaa kehumista, minusta fernando ei koskaan ole ollut hyvä paikka ....2006 kävin eka kerran, palvelu tosi ala-arvoista , eikä ruoka poikennut edukseen...ihmettelin silloin sitä porsasta, joka poukkoili siellä sun täällä...oli varmaan tämä kyseinen pomoa leikkinyt tyyppi. Muutaman kerran asiakas on tarjonnut minulle lounaan ko. paikassa...ehkä viimeksi pari vuotta sitten, omilla rahoilla en mene. Vaakunassa saa hyvän grillatun maksan, Holvi on pihvipaikka, muissa voi käydä katselemassa, Anttolan Hoviin en menisi syömään ellei joku erikseen houkuttelisi.

paljon kehuttu fernando on kuin söisi junanravintolavaunussa, no, anttolanhovi on kyllä kohentanut otettaan en minäkään olis uskonu mut kävin taannoin.vaakunassa osataan paistaa maksa sopivaksi kyllä. holvissa hyvän pihvin lisäksi saa tasalaatuisen hyviä muitakin ruokia kyllä. fernandoa kehuu ne jotka ei paremmasta tiedä,se salaatti pöytä jota moni kehuu , on säilykepurkeista taitavasti kaadettua ja ne majoneesipohjaset makaronisalaatit etoo, mutta makuasia sano musti kun pallejaan nuoli.ja kyllä se porsas on just se pomo ei se ole leikkiny, se on omasta mielestään idearikas hengenluoja.ne siellä viihtyy töissä jotka ei välitä mitä sellanen pikkupossu isottelee.

• oliha se
        klitsko kirjoitti:

paljon kehuttu fernando on kuin söisi junanravintolavaunussa, no, anttolanhovi on kyllä kohentanut otettaan en minäkään olis uskonu mut kävin taannoin.vaakunassa osataan paistaa maksa sopivaksi kyllä. holvissa hyvän pihvin lisäksi saa tasalaatuisen hyviä muitakin ruokia kyllä. fernandoa kehuu ne jotka ei paremmasta tiedä,se salaatti pöytä jota moni kehuu , on säilykepurkeista taitavasti kaadettua ja ne majoneesipohjaset makaronisalaatit etoo, mutta makuasia sano musti kun pallejaan nuoli.ja kyllä se porsas on just se pomo ei se ole leikkiny, se on omasta mielestään idearikas hengenluoja.ne siellä viihtyy töissä jotka ei välitä mitä sellanen pikkupossu isottelee.

Turpeinen puhuu nyt paskaa.
        Et sä voi todeta, että joku ei paremmasta tiedä jos tykkää Fernandon ruoasta. Mielipiteitä on monia. Itse tykkään Fernandosta ja monesta muustakin paikasta.

Lisäksi tiedän monia huonojakin paikkoja, mutta itsellä ei ole mitään tarvetta tulla tänne haukkumaan niitä paikkoja. Jokainen äänestäköön jaloillaan. Eiks JE?

• KLITSKO
        oliha se kirjoitti:

Turpeinen puhuu nyt paskaa.
        Et sä voi todeta, että joku ei paremmasta tiedä jos tykkää Fernandon ruoasta. Mielipiteitä on monia. Itse tykkään Fernandosta ja monesta muustakin paikasta.

Lisäksi tiedän monia huonojakin paikkoja, mutta itsellä ei ole mitään tarvetta tulla tänne haukkumaan niitä paikkoja. Jokainen äänestäköön jaloillaan. Eiks JE?

onhan se mielipiteeseen oikeus mullakin,nää palstat on muutenkin tämmöisiä väittelyjä varten.en ole turpeinen.se oli otsikko jota et näköjään tajunu....siis p.a tarkoittaa henkilöä fernandosta.nimimerkkini on siinä alla..olen jo äänestäny jaloillani.makuasioista pitääkin kiistellä mutta on asioita tästäkin paikasta jotka pitävät paikkansa.jos tehdään ravintolaruokaa pitäs annosten ulkonäköön ja ennekaikkea makuun kiinnittää
        huomiota.joku tykkää äidistä joku tyttärestä ja joku molemmista. mut hyvä ruoka on väittelyn arvoinen asia. EIKS JE.paskaahan tässä puhuu yks sun toinen ja mä voin todeta just mitä haluan en tarvi sinulta lupaa.

• 777777777777
        KLITSKO kirjoitti:

onhan se mielipiteeseen oikeus mullakin,nää palstat on muutenkin tämmöisiä väittelyjä varten.en ole turpeinen.se oli otsikko jota et näköjään tajunu....siis p.a tarkoittaa henkilöä fernandosta.nimimerkkini on siinä alla..olen jo äänestäny jaloillani.makuasioista pitääkin kiistellä mutta on asioita tästäkin paikasta jotka pitävät paikkansa.jos tehdään ravintolaruokaa pitäs annosten ulkonäköön ja ennekaikkea makuun kiinnittää
        huomiota.joku tykkää äidistä joku tyttärestä ja joku molemmista. mut hyvä ruoka on väittelyn arvoinen asia. EIKS JE.paskaahan tässä puhuu yks sun toinen ja mä voin todeta just mitä haluan en tarvi sinulta lupaa.

On se vaan jotenkin niin perhanan surullista... Muutama vuosi sitten ferkun tiesivät ihmiset pitkin suomea hyvänä raflana josta sai hyvää ruokaa. Nykyään ferkku tunnetaan pitkin suomea edelleen mutta myös se paha kello on kaikunut aika kauas. En käsitä mikä saa asioista päättävän rouvasihmisen niin sokeaksi ettei huomaa oman ravintolansa tolaa. Ferkku on pahimmillaan juopporäkälän tasolla kun p.a on paikalla ja koko ihmisen naama vituttaa jo niin paljon. Sen verran monta ravintolakäyntiä on onnistunut pilaamaan...

• kahtamoinen
        777777777777 kirjoitti:

On se vaan jotenkin niin perhanan surullista... Muutama vuosi sitten ferkun tiesivät ihmiset pitkin suomea hyvänä raflana josta sai hyvää ruokaa. Nykyään ferkku tunnetaan pitkin suomea edelleen mutta myös se paha kello on kaikunut aika kauas. En käsitä mikä saa asioista päättävän rouvasihmisen niin sokeaksi ettei huomaa oman ravintolansa tolaa. Ferkku on pahimmillaan juopporäkälän tasolla kun p.a on paikalla ja koko ihmisen naama vituttaa jo niin paljon. Sen verran monta ravintolakäyntiä on onnistunut pilaamaan...

puhut asiaa,itse en enää sinne mene eli äänestän jaloillani,enkä enää kehu paikkaa muuta ku sellasille jotka haluaa x-treme kokemuksia. voisivat ruokalistan sijasta pistää ulkomainokseen työvuorolistan,toisaalta ei se ole ennenkään estänyt p.a:ta olemasta läsnä

• Pentti-Seppo

Minulla ei sen sijaan ole moitteen varaa kyseisestä paikasta. Kävin syömässä kengurua Fernandossa, palvelu pelasi ja ruoka oli hyvää. Sain jopa oraalisen tyydytyksen paikassa. Suosittelen.

• yks hailee

sulla kävi tuuri,siinähän se kupletin juoni just on,ruoka hyvää palvelun onnistuu joskus pilaamaan yksi henkilö.hän vois kännätä ja riehua muuallakin?

• kukkulankeisari
        yks hailee kirjoitti:

sulla kävi tuuri,siinähän se kupletin juoni just on,ruoka hyvää palvelun onnistuu joskus pilaamaan yksi henkilö.hän vois kännätä ja riehua muuallakin?

Vaikka kuinka täällä Fernandoa haukutaan, niin eipä se ainakaan asiakas virrassa näy. Porukkaa tuntuu riittävän, joten jotain ovat ainakin oikein tehneet. Lähes poikkeuksetta muissa ravintoloissa on vapaata tilaa. Fernandoon puolestaan saa aina tehdä pöytävarauksen mikäli haluaa päästä syömään.

• tsökä
        kukkulankeisari kirjoitti:

Vaikka kuinka täällä Fernandoa haukutaan, niin eipä se ainakaan asiakas virrassa näy. Porukkaa tuntuu riittävän, joten jotain ovat ainakin oikein tehneet. Lähes poikkeuksetta muissa ravintoloissa on vapaata tilaa. Fernandoon puolestaan saa aina tehdä pöytävarauksen mikäli haluaa päästä syömään.

Mikkeliläiset ovat hieman hitaita huomaamaan muutosta ja menevät sinne vanhasta tottumuksesta. Fernando OLI hyvä ruokailupaikka vuosituhannen alussa. Toisaalta hyvä palveluhan ei kuulu kaikkien kriteereihin ravintolaa valittaessa.

• MA
        tsökä kirjoitti:

Mikkeliläiset ovat hieman hitaita huomaamaan muutosta ja menevät sinne vanhasta tottumuksesta. Fernando OLI hyvä ruokailupaikka vuosituhannen alussa. Toisaalta hyvä palveluhan ei kuulu kaikkien kriteereihin ravintolaa valittaessa.

Fernando on ihan hyvä, jos ei ole paremmissa paikossa käynyt , eikä osaa vertailla muuta kuin, että lautanen on täynnä jotain tavaraa, siksi jokainen voi käy syömässä siellä missä kokee saavansa hyvän ruuan ja palvelun. Fernandon asiakkaat eivät kuulu siihen ryhmään ihmisiä, jotka ymmärtävät hyvän ruuan ja palvelun .... tämä kertoo vaan Mikkelin asikkaiden tasosta

• Voi luoja mitä...
        MA kirjoitti:

Fernando on ihan hyvä, jos ei ole paremmissa paikossa käynyt , eikä osaa vertailla muuta kuin, että lautanen on täynnä jotain tavaraa, siksi jokainen voi käy syömässä siellä missä kokee saavansa hyvän ruuan ja palvelun. Fernandon asiakkaat eivät kuulu siihen ryhmään ihmisiä, jotka ymmärtävät hyvän ruuan ja palvelun .... tämä kertoo vaan Mikkelin asikkaiden tasosta

HAHAHA
        Nyt sä olet jo haukkumassa Fernandon asiakkaatkin. Oot sä kyllä aika vekkuli kaveri.
        Eikös Suomi Grillikin ole hyvä jos ei ole paremmissa käynyt? Jotain henkilökohtaista täytyy sulla olla paikkaa vastaan, kun jaksat sitä olla täällä aina haukkumassa.

Aloita vaikka muiden paikkojen kehuminen, tää lässytys on jo nähty.

• klitsko

no nyt varsinainen verbaali nero kirjottaa , oraalinen tyydytys tuliks se p.a:n toimesta, ei helvettiläinen

• kahtamoinen
        MA kirjoitti:

esillepano on osa nautintoa kun syödään ravintolassa,menestys, vanhasta tottumuksesta meneminenkin on totta.nää negatiiviset kommentit on tosiasioita.kokeilkaa vaikka HOLVIA.joskus ainoa asia mikä holvissa on pänniny oon pari kertaa nykiny oven kahvaa turhaan.aukioloajat ilmeisesti sovitettu niin että henkilökuntaa tarvitaan yksi vuoro.sekun on kalleinpia kuluja liiketoiminnassa.

• bingo-mummo
        kukkulankeisari kirjoitti:

me mikkeliläiset ollaan sellasia viirupäitä että ihan piruuttaan mennään katsomaan onko siellä show-ilta omistajan toimesta?? eitiiä,eitiiä

• sUASD,ASKX b
        klitsko kirjoitti:

no nyt varsinainen verbaali nero kirjottaa , oraalinen tyydytys tuliks se p.a:n toimesta, ei helvettiläinen

Juu hyvät pihvithän siel olis, mut en todellakaan haluais katsella syödessäni, kännistä ala-arvoisesti käyttäytyvää, miespuolista omistajaa.

• ParantamisenVaraa
        sUASD,ASKX b kirjoitti:

Juu hyvät pihvithän siel olis, mut en todellakaan haluais katsella syödessäni, kännistä ala-arvoisesti käyttäytyvää, miespuolista omistajaa.

Harmi homma että näitä tässäkin keskustelussa mainittuja epäkohtia ei voi korjata kuin omistaja itse. Olisi ihan hyvä jos joskus eksyisi tälle palstalle lukemaan, mitä ihmiset nykyään tuumivat ko. ravintolasta...

• slayd
        ParantamisenVaraa kirjoitti:

Harmi homma että näitä tässäkin keskustelussa mainittuja epäkohtia ei voi korjata kuin omistaja itse. Olisi ihan hyvä jos joskus eksyisi tälle palstalle lukemaan, mitä ihmiset nykyään tuumivat ko. ravintolasta...

Asia varmaan on myös rouvan tiedossa, mutta ei kai sitten mahda ukolleen mitään.
        Sääli sinänsä, rouvahan on todella mukava ihminen.

• BiNgObinGo
        bingo-mummo kirjoitti:

me mikkeliläiset ollaan sellasia viirupäitä että ihan piruuttaan mennään katsomaan onko siellä show-ilta omistajan toimesta?? eitiiä,eitiiä

bingo

• kahtamoinen
        Voi luoja mitä... kirjoitti:

HAHAHA
        Nyt sä olet jo haukkumassa Fernandon asiakkaatkin. Oot sä kyllä aika vekkuli kaveri.
        Eikös Suomi Grillikin ole hyvä jos ei ole paremmissa käynyt? Jotain henkilökohtaista täytyy sulla olla paikkaa vastaan, kun jaksat sitä olla täällä aina haukkumassa.

Aloita vaikka muiden paikkojen kehuminen, tää lässytys on jo nähty.

suomigrilli on ihan hyvä sarjassaan.ja henkilökohtaista TODELLAKIN on monella se p.a:n käytös maksavia kohtaan.paikassa ei vikaa sehän on ravintola kiinteistö.yks tyyppi on perseestä.siellä kyllä tiedetään ketä tällä palstalla tarkoitetaan.tää ei oo paras saitti vernando-fanille joten älä lue tätä jos kiihdyt noin.

• Sami...19

Fernandon ravintolassa. Onks muita piereskelijöitä?

• uhgli6

Ooh mikä välkky, lienetkö p.a:n jälkeläisiä kun jututkin yhtä viisaita...?

• bingo-mummo

ei kannata pierasta fernandossa ruokailun jälkeen ne on hideawayt housuissa.valkosipuli kerran jäi närästämään mutta lähti kossulla.

• kahtamoinen
        uhgli6 kirjoitti:

hassusti reagoitu ooh mikä välkky????? mutta toottahan se on.kyllä pekat on pekkoja.ja ilves paska kiekkojengi..ahdelman pekka on myös mitään ajattelematon,,pikkuinen,,vaimonsa siivellä elävä ja säälittävä..

• puuntakaako?
        uhgli6 kirjoitti:

jälkeläisiä p.a:lla on ei perillisiä sillä meiningillä tule olemaankaan..

• jotain vastaan
        bingo-mummo kirjoitti:

ei kannata pierasta fernandossa ruokailun jälkeen ne on hideawayt housuissa.valkosipuli kerran jäi närästämään mutta lähti kossulla.

Tuntuu että useat haukut tulee samalta näppikseltä? Onko tullut potkut tuolta ryypiskelyn vuoksi kun noin närästää?

• hide-awayhin
        jotain vastaan kirjoitti:

Tuntuu että useat haukut tulee samalta näppikseltä? Onko tullut potkut tuolta ryypiskelyn vuoksi kun noin närästää?

ei sieltä kukaan ryypiskelyn vuoksi varmaan potkuja ole saanut.Pikemminkin niin ettei ole suostunu ryyppäämään p.a:n kanssa,kuuntelemaan hänen tyhmiä juttujaan.Sieltä otetaan lopputili ei anneta.Eräskin oppilaitos on tehny päätöksen ettei fernandoon lähetetä harkkareita.

• Pentti-Seppo
        bingo-mummo kirjoitti:

Annat ymmärtää että Fernandossa ei kannattaisi pieraista. Pieraista ainakaan ruokailun jälkeen. Mikäli ymmärsin oikein hideaway tarkoittaa raapaisujälkeä kalsaripinnassa? Jokin lukemassani jäi kuitenkin häiritsemään ja kysymykseni kuuluukin: Voiko pierua säästää?

• 11
        Pentti-Seppo kirjoitti:

Annat ymmärtää että Fernandossa ei kannattaisi pieraista. Pieraista ainakaan ruokailun jälkeen. Mikäli ymmärsin oikein hideaway tarkoittaa raapaisujälkeä kalsaripinnassa? Jokin lukemassani jäi kuitenkin häiritsemään ja kysymykseni kuuluukin: Voiko pierua säästää?

totta kai voi

• Pentti-Seppo
        11 kirjoitti:

totta kai voi

Kiitos valaisevasta vastauksestasi. Nyt voin nukkua yöni taas rauhassa.

• utelias tietämään,.

Sami, miten se tapahtui?

• Sami....19
        utelias tietämään,. kirjoitti:

Sami, miten se tapahtui?

Se tapahtui yllättäen kulmapöydässä puolenpäivän aikaan. Ääni oli jokseenkin nariseva mutta loppua kohden enemmänkin viheltävä. Sain positiivista palautetta hajun mietoudesta.

• Iiro 7v
        uhgli6 kirjoitti:

Mitä tarkoittaa jälkeläinen?

• arvostelija,.--.,

Kävin muutama päivä sitten syömässä Fernandossa. Palvelu pelasi ja ruoka oli helvetin hyvää. Suosittelen: vasikanleikettä Eijan tapaan. Oikein miellyttävä kokemus oli.

• Kiitoshyvääon

Itse olen joka kerta ollut tyytyväinen Fernandon annoksiin, eikä Pekkakaan ole häirinnyt millään lailla. Eijan vasikanleike on hemmitin hyvää ja on sitä tullut syötyä kaikissa Mikkelin paremmissa ravintoloissa.

Täällä tuntuu olevan joku pahasti lentopallon sieraimeen vetänyt henkilö jonka elämän tehtävänä tuntuu nyt olevan ko. paikan mustamaalaminen. Viestisi on mennyt perille ja sitä samaa on turha jatkaa.
        Ja olen itse tavallinen asiakas Visulahdesta Shellin takaa, en liity Fernandoon millän lailla.

• kahtamoinen
        Kiitoshyvääon kirjoitti:

Itse olen joka kerta ollut tyytyväinen Fernandon annoksiin, eikä Pekkakaan ole häirinnyt millään lailla. Eijan vasikanleike on hemmitin hyvää ja on sitä tullut syötyä kaikissa Mikkelin paremmissa ravintoloissa.

Täällä tuntuu olevan joku pahasti lentopallon sieraimeen vetänyt henkilö jonka elämän tehtävänä tuntuu nyt olevan ko. paikan mustamaalaminen. Viestisi on mennyt perille ja sitä samaa on turha jatkaa.
        Ja olen itse tavallinen asiakas Visulahdesta Shellin takaa, en liity Fernandoon millän lailla.

Mutta en usko että nämä negatiiviset kokemukset on yhden ihmisen näppikseltä.Ei tästä kannata kansanliikettä tehdä.

• t. tyttö ja äippä

Íhan ykkönen ! Meidän perhe oikein odottaa millaisen "messun" hän järjestää tällä kertaa kun menemme syömään. Onhan se varmaan erikoista käytöstä jos ei miestä tunne, mutta kannattaa tutustua ! Erittäin hyvää ruokaa ja palvelu pelaa...

• kylläinen

ite käynä paikassa. Meno on joskus räyhäkkää mutta kuka siitä mitään välittää, kunhan saa ruokaa nälkäisenä nenänsä eteen.

• pieraissut

kuusikymmentä kertaa, menneen talven aikana

• .

Itse olen käynyt useammassa eri maassa syömässä ravintolassa... Ja ympäri Suomeakin. Itse pidän kyllä fernandosta, mitä kävin viikoittainkin pari vuotta sitten niin ei osunu omistaja kohdalle kuin muutaman kerran ja töitä teki siinä missä muutkin....

Ruoka ja palvelu on hyvää. Omat ruoka-annokseni ainakin ovat olleet onnistuneita ja olen melkein koko listan kyllä kokeillut läpi ja useampi kokkikin tainnut niitä keritä tekemään...

Taitaa olla bonusten kannattajia nämä jotka haukkuvat näitä ei-s-ketjuun kuuluvia ravintoloita.

• SapuskaPupuska
        . kirjoitti:

Itse olen käynyt useammassa eri maassa syömässä ravintolassa... Ja ympäri Suomeakin. Itse pidän kyllä fernandosta, mitä kävin viikoittainkin pari vuotta sitten niin ei osunu omistaja kohdalle kuin muutaman kerran ja töitä teki siinä missä muutkin....

Ruoka ja palvelu on hyvää. Omat ruoka-annokseni ainakin ovat olleet onnistuneita ja olen melkein koko listan kyllä kokeillut läpi ja useampi kokkikin tainnut niitä keritä tekemään...

Taitaa olla bonusten kannattajia nämä jotka haukkuvat näitä ei-s-ketjuun kuuluvia ravintoloita.

Voi hyvä jumala... Onko tosiaan näin että jos ilmaisee mielipiteensä ja on tyytymätön johonkin palveluun, firmaan tms. niin onkin vannoutunut jonkun toisen ketjun kannattaja????
        En ymmärrä että miksi tämä keskustelupalsta pitää oikeastaan olla olemassa.
        Täällä väännetään saivarteluorgiat asiasta kuin asiasta, aivan sama onko kyseessä kehu- vai moiteketju.
        Ei, minä en nykyään enää kovin korkealle arvosta ravintola Fernandoa, mutta ei, en myöskään jumaloi rosson tms sapuskoita. Eikö olekin uskomatonta?

• mikkeliäly 0
        SapuskaPupuska kirjoitti:

Voi hyvä jumala... Onko tosiaan näin että jos ilmaisee mielipiteensä ja on tyytymätön johonkin palveluun, firmaan tms. niin onkin vannoutunut jonkun toisen ketjun kannattaja????
        En ymmärrä että miksi tämä keskustelupalsta pitää oikeastaan olla olemassa.
        Täällä väännetään saivarteluorgiat asiasta kuin asiasta, aivan sama onko kyseessä kehu- vai moiteketju.
        Ei, minä en nykyään enää kovin korkealle arvosta ravintola Fernandoa, mutta ei, en myöskään jumaloi rosson tms sapuskoita. Eikö olekin uskomatonta?

viedä perhettä extreme-puistoihin, niin valitse Fernando. Tilaatte vaan kevyet alkusalaatit ja kattelette touhua, ni homma on taattu. Harvoin näin pienellä paikkakunnalla voi moisella toiminnalla saada asiakkaita,mutta tää onkin mikkeli jossa kaikki on mahdollista, kun asiakkaat on riittävän vajaaälyisiä. Mikähän on mikkeliläisten äo???????????????????????? Onko asteikko riittävä, tarkoitan alaspäin menevää asteikkoa. Olisiko jopa negatiivinen??

• viivoitin pyllyssä
        mikkeliäly 0 kirjoitti:

viedä perhettä extreme-puistoihin, niin valitse Fernando. Tilaatte vaan kevyet alkusalaatit ja kattelette touhua, ni homma on taattu. Harvoin näin pienellä paikkakunnalla voi moisella toiminnalla saada asiakkaita,mutta tää onkin mikkeli jossa kaikki on mahdollista, kun asiakkaat on riittävän vajaaälyisiä. Mikähän on mikkeliläisten äo???????????????????????? Onko asteikko riittävä, tarkoitan alaspäin menevää asteikkoa. Olisiko jopa negatiivinen??

Noniin..nyt on yritetty haukkua Fernando, bonusketjut, mikkeliläiset ja mikkeliläisten äo. Ihan orgasmin partaalla seuraan mihin tämä keskustelu seuraavaksi vie..mmmielenkiintoista!

• Cheffi
        viivoitin pyllyssä kirjoitti:

Noniin..nyt on yritetty haukkua Fernando, bonusketjut, mikkeliläiset ja mikkeliläisten äo. Ihan orgasmin partaalla seuraan mihin tämä keskustelu seuraavaksi vie..mmmielenkiintoista!

Kyllä on todella asiallista kestustelua myös palstan sheriffin mielestä!

• !
        Cheffi kirjoitti:

Kyllä on todella asiallista kestustelua myös palstan sheriffin mielestä!

tuli käytyä sit perheen kans perjantaina fertsussa .ja omistaja itse täydessä työn touhussa ja SELVINPÄIN... et ei sekään aina jaksa rettelöidä

• hohhoijjaataas
        ! kirjoitti:

tuli käytyä sit perheen kans perjantaina fertsussa .ja omistaja itse täydessä työn touhussa ja SELVINPÄIN... et ei sekään aina jaksa rettelöidä

samoin 5.6 perheen kanssa ruokaillessa Ferkussa.Pisti silmään mies henkilö,aika pitkä ja naama kuin ajokoiralla,persauksesta housut rikki,kanteli tuhkiksia ja smetana pönikkää.Ei kai tämä henkilö voi olla kyseinen P???

• !
        hohhoijjaataas kirjoitti:

samoin 5.6 perheen kanssa ruokaillessa Ferkussa.Pisti silmään mies henkilö,aika pitkä ja naama kuin ajokoiralla,persauksesta housut rikki,kanteli tuhkiksia ja smetana pönikkää.Ei kai tämä henkilö voi olla kyseinen P???

kyllä vaan pekkahan se on ollut

• Pentti-Seppo

olkoon

• Ripuli-Jaska

Kyllähän se hyvä paikka on.

• st.michel.,

se Fernando on. Omistaja joskus messuaa paikalla ja sehän vaan viihdyttää. Ruoka kun on hyvää, ni mitäs sitä mielistelee asiakkaille. Paikka työllistää n. 10 henkilöä, eli on hyvä työnantaja. Ne mitkä eniten valittaa on niin köyhiä, ettei niillä ole varaa käydä koko paikassa.

• etopeli
        st.michel., kirjoitti:

se Fernando on. Omistaja joskus messuaa paikalla ja sehän vaan viihdyttää. Ruoka kun on hyvää, ni mitäs sitä mielistelee asiakkaille. Paikka työllistää n. 10 henkilöä, eli on hyvä työnantaja. Ne mitkä eniten valittaa on niin köyhiä, ettei niillä ole varaa käydä koko paikassa.

kyllä se on mikkelin paras.

• ,.-*-.,

useita pieruja illan aikana

• 74631768

Hmm... Ferkku Mikkelissä likimain ainoa paikka missä hinnat ei laskeneet alv:in laskun myötä. Jotenkin melko noloa. Tarvitsisi nyt aikamoisen imagonkohotuksen, mutta itse ainakin äänestän jaloillani tässä kohtaa jos ei ymmärretä enää eroa ahneuden ja liiketoiminnan välillä.

• kahtamoinen
        74631768 kirjoitti:

Hmm... Ferkku Mikkelissä likimain ainoa paikka missä hinnat ei laskeneet alv:in laskun myötä. Jotenkin melko noloa. Tarvitsisi nyt aikamoisen imagonkohotuksen, mutta itse ainakin äänestän jaloillani tässä kohtaa jos ei ymmärretä enää eroa ahneuden ja liiketoiminnan välillä.

Imagon kohotus muutenkin,itse herra A oli saman kadun r-kioskilla taannoin vonkumassa taksia alle.Vaikkei saisi ärtsikän täti taksia soittaa, niin soitti koska se oli tässä tapauksessa pienemmän riesan tie.

• Että silleen savossa
        kahtamoinen kirjoitti:

Imagon kohotus muutenkin,itse herra A oli saman kadun r-kioskilla taannoin vonkumassa taksia alle.Vaikkei saisi ärtsikän täti taksia soittaa, niin soitti koska se oli tässä tapauksessa pienemmän riesan tie.

Herra-A taitaa edelleen terrorisoida asiakaskuntaa mielin määrin. Ruoka on kuitenkin mielestäni hyvää ja perheemme nuorisolle on tullut joskus ko ravintolassa oikein esimerkin kanssa tullut näytettyä, miten yrittäjä ei voi käyttäytyä, vaikka kuinka olisi herra ja johtaja puljussaan. Oma yritystoiminta-ajatuksemme on että asiakasta kunnioitetaan joka lähtöön, hyvällä käytöksellä ja asiallisella toiminnalla. Ei toki aina kumarrella, rajansa sentään jossain, mutta pääasiassa osaamme olla ihmisiksi. Alkoholin vaikutuksen alaisena emme tosin koskaan yritystämme pyöritä, kuten herra-A:lla tapana edelleen on. Valitettavaa toimintaa, pilaa hyvän paikan, ja kello on kuulunut jo perin kauaksi.

• OnioniJaakko
        Että silleen savossa kirjoitti:

Herra-A taitaa edelleen terrorisoida asiakaskuntaa mielin määrin. Ruoka on kuitenkin mielestäni hyvää ja perheemme nuorisolle on tullut joskus ko ravintolassa oikein esimerkin kanssa tullut näytettyä, miten yrittäjä ei voi käyttäytyä, vaikka kuinka olisi herra ja johtaja puljussaan. Oma yritystoiminta-ajatuksemme on että asiakasta kunnioitetaan joka lähtöön, hyvällä käytöksellä ja asiallisella toiminnalla. Ei toki aina kumarrella, rajansa sentään jossain, mutta pääasiassa osaamme olla ihmisiksi. Alkoholin vaikutuksen alaisena emme tosin koskaan yritystämme pyöritä, kuten herra-A:lla tapana edelleen on. Valitettavaa toimintaa, pilaa hyvän paikan, ja kello on kuulunut jo perin kauaksi.

Minkä takia tää misteri eioo ikinä sitten kännissä ku minä olen siellä käynyt? Varsin mukava herra tuntuu olevan.

• kahtamoinen
        OnioniJaakko kirjoitti:

Minkä takia tää misteri eioo ikinä sitten kännissä ku minä olen siellä käynyt? Varsin mukava herra tuntuu olevan.

WITUT, Jaakko-sipuli oot käyny liian harvoin.

• tyytyväinen asiakas
        kahtamoinen kirjoitti:

WITUT, Jaakko-sipuli oot käyny liian harvoin.

jotka valitatte omistajan käytöksestä,siisteydestä,ruuan -hinnasta,ym muusta mikä koskee kyseistä ravintolaa,ja olette täällä valmiita neuvomaan!
        minkäs helvetin takia esim mikko ravintola on kiinni? eikös se ollut siisti henkilökunta siistiä ja asiallista? niin miks seon kiinni ja fernando auki?
        miks holvi joka on siisti ja henkilökunta asiallista paikkaa on kehuttu alan lehdissä ei vedä lähellekkkään fernandon veroisesti?
        sit kun keksitte ASIALLISET vastaukset kysymyksiin niin?

• gugi
        tyytyväinen asiakas kirjoitti:

jotka valitatte omistajan käytöksestä,siisteydestä,ruuan -hinnasta,ym muusta mikä koskee kyseistä ravintolaa,ja olette täällä valmiita neuvomaan!
        minkäs helvetin takia esim mikko ravintola on kiinni? eikös se ollut siisti henkilökunta siistiä ja asiallista? niin miks seon kiinni ja fernando auki?
        miks holvi joka on siisti ja henkilökunta asiallista paikkaa on kehuttu alan lehdissä ei vedä lähellekkkään fernandon veroisesti?
        sit kun keksitte ASIALLISET vastaukset kysymyksiin niin?

laadusta ei olla valmiita maksamaan,kun ei ymmärretä että lihaa ja kalaa saa erihintaista laatuista mm.lähiruoka tuotteet on kalliimpia kuin brasialainenfile, myöskään emme ole tottuneet syömään menu-kokonaisuuksia vaan pelkän pääruuan ja salaattia aluks.mättöpaikat kuten fernando menestyy esillepanoon ei juuri satsata,mikko ja holvi ovat loistavia paikkoja ja henkilökunta maan huippua.mutta menestyyhän italiassakin paikka jonka erikoisuus on että vittuillaan asiakkaille.

• pierupää
        gugi kirjoitti:

laadusta ei olla valmiita maksamaan,kun ei ymmärretä että lihaa ja kalaa saa erihintaista laatuista mm.lähiruoka tuotteet on kalliimpia kuin brasialainenfile, myöskään emme ole tottuneet syömään menu-kokonaisuuksia vaan pelkän pääruuan ja salaattia aluks.mättöpaikat kuten fernando menestyy esillepanoon ei juuri satsata,mikko ja holvi ovat loistavia paikkoja ja henkilökunta maan huippua.mutta menestyyhän italiassakin paikka jonka erikoisuus on että vittuillaan asiakkaille.

kiitos

• just se
        Että silleen savossa kirjoitti:

tällä herra A:lla ei tietääkseni ole penniäkään kiinni koko puljussa.

• Pentti-Seppo

täällä oikein puhutaan?

• ......

Lueppa eka viesti, oi Seppo-hyvä.

• calzonnn

angela 2 on paras

• pjoing pjoin..pruuts

Kengurunliha annos oli hyvää

• gugi
        pjoing pjoin..pruuts kirjoitti:

Kengurunliha annos oli hyvää

Onko ne tappanu Skipi-kengurun,erikoisuuden vuoksihan semmosta syödään.Oon maistanu tampereen Saludissa.Siinä muuten on takuuvarma ruokapaikka,hummeriallas ja muutenkin ammattimaista toimintaa.

• tcb82
        gugi kirjoitti:

Onko ne tappanu Skipi-kengurun,erikoisuuden vuoksihan semmosta syödään.Oon maistanu tampereen Saludissa.Siinä muuten on takuuvarma ruokapaikka,hummeriallas ja muutenkin ammattimaista toimintaa.

Tampereen Saludissa olen saanut elämäni rajuimman ruokamyrkytyksen muutama vuosi takaperin, romahti kertaheitolla hienon raflan maine. Muuten varmasti oikein kiva paikka.... By the way, jos joku Saludin kyökkipiika sattuu lukaisemaan, niin se "ravintolapäälikkömme ottaa ensi tilassa yhteyttä" ei oikein pelitä jos tässä on sitä puhelua nelisen vuotta odoteltu.

• gugi
        tcb82 kirjoitti:

Tampereen Saludissa olen saanut elämäni rajuimman ruokamyrkytyksen muutama vuosi takaperin, romahti kertaheitolla hienon raflan maine. Muuten varmasti oikein kiva paikka.... By the way, jos joku Saludin kyökkipiika sattuu lukaisemaan, niin se "ravintolapäälikkömme ottaa ensi tilassa yhteyttä" ei oikein pelitä jos tässä on sitä puhelua nelisen vuotta odoteltu.

no toi on kyllä paha juttu Saludin puolelta oon sitä pitäny hyvänä paikkana.Ei ole mitään selitettävää jos asiakas saa ruokamyrkytyksen mut vois sen annoksen hinnan kyllä korvata.entiiä mitä söit mut vähänkin eksoottisemmat raaka-aineet saattaa kiertää huonosti, ja sitten ne kiertää asiakkaan vatsassa.Mutta olen kyllä fernandossakin saanu jos ei ihan ruokamyrkytystä niin mahan kipeeks ilmeisesti kana tai valkosipuli oli päässy mynnähtämään.oksensin kirkkopuistossa selvinpäin olihan se noloa, olla selvinpäin.

• tcb82
        gugi kirjoitti:

no toi on kyllä paha juttu Saludin puolelta oon sitä pitäny hyvänä paikkana.Ei ole mitään selitettävää jos asiakas saa ruokamyrkytyksen mut vois sen annoksen hinnan kyllä korvata.entiiä mitä söit mut vähänkin eksoottisemmat raaka-aineet saattaa kiertää huonosti, ja sitten ne kiertää asiakkaan vatsassa.Mutta olen kyllä fernandossakin saanu jos ei ihan ruokamyrkytystä niin mahan kipeeks ilmeisesti kana tai valkosipuli oli päässy mynnähtämään.oksensin kirkkopuistossa selvinpäin olihan se noloa, olla selvinpäin.

Fernandossa ei ole ainakaan näiden helteiden aikaan salaattipöytä ollut kovin voimissaan (helvetisti pieniä kärpäsiä mm. pörräillyt ympärillä ja salaattikastikkeet ja majoneesit kirjaimellisesti haisevat) mutta ei onneksi vielä ole kovin pahasti pakkia sekoittanut.
        Saludissa söin silloin ihan jotain perus-settiä, olisiko ollut valkosipulihärkä tms. annos. Oli aika rankkaa lähteä siitä reissuun kun seuraavat 120 km meni jokaiselle mahdolliselle huoltsikalle tai P-paikalle pysähdellessä ja tavaraa tuli kahdesta päästä paineella..

• gugi
        tcb82 kirjoitti:

Fernandossa ei ole ainakaan näiden helteiden aikaan salaattipöytä ollut kovin voimissaan (helvetisti pieniä kärpäsiä mm. pörräillyt ympärillä ja salaattikastikkeet ja majoneesit kirjaimellisesti haisevat) mutta ei onneksi vielä ole kovin pahasti pakkia sekoittanut.
        Saludissa söin silloin ihan jotain perus-settiä, olisiko ollut valkosipulihärkä tms. annos. Oli aika rankkaa lähteä siitä reissuun kun seuraavat 120 km meni jokaiselle mahdolliselle huoltsikalle tai P-paikalle pysähdellessä ja tavaraa tuli kahdesta päästä paineella..

joo, ei oo todellakaan mukavaa.kyllähän helteillä kylmälaitteet on kovilla mutta jos niitä huoltaa niin kyl niissä tavara säilyy ja henkilökunnan asia on tsekata majoneesit yms.kuntoon.pitää parin viikon päästä käydä päivittämässä saludi.

• sillille
        gugi kirjoitti:

joo, ei oo todellakaan mukavaa.kyllähän helteillä kylmälaitteet on kovilla mutta jos niitä huoltaa niin kyl niissä tavara säilyy ja henkilökunnan asia on tsekata majoneesit yms.kuntoon.pitää parin viikon päästä käydä päivittämässä saludi.

Majoneesia sillillillille

• gugi
        sillille kirjoitti:

helteellä on näköjään monenlaista vaikutusta

• vierastan
        gugi kirjoitti:

Olen juuri muuttanut perheeni kanssa Mikkeliin ja mielenkiinnolla luen noita arvosteluja ko paikasta. Pakkohan tuollainen nähtävyys on käydä katsomassa, mutta saako siellä kenties nauttia vaikkapa vain drinkin vai onko pakko syödä? Pystyykö häirikön mitenkään siirtämään pois jos sattuu työntymään samaan pöytään vai onko hänellä tapana vaan jumettua johonkin ja kenties sättiä päin naamaa, ellei ole mieluinen ja ruokaileva asiakas?
        Mikä on Mikkelin paras ja viihtyisin ruokapaikka, suositelkaa muukalaiselle.

• Jaakko_Kolmonen
        vierastan kirjoitti:

Olen juuri muuttanut perheeni kanssa Mikkeliin ja mielenkiinnolla luen noita arvosteluja ko paikasta. Pakkohan tuollainen nähtävyys on käydä katsomassa, mutta saako siellä kenties nauttia vaikkapa vain drinkin vai onko pakko syödä? Pystyykö häirikön mitenkään siirtämään pois jos sattuu työntymään samaan pöytään vai onko hänellä tapana vaan jumettua johonkin ja kenties sättiä päin naamaa, ellei ole mieluinen ja ruokaileva asiakas?
        Mikä on Mikkelin paras ja viihtyisin ruokapaikka, suositelkaa muukalaiselle.

Ei sielä oo kukaan ikinä ollu tungetteleva tai muutoin erikoinen mun käydessä. Itse käyn avokkini kanssa Fernandossa Pieksämäeltä, koska paikka on niin erikoinen ja ruoka on hyvää.

• nälkä jo on
        Jaakko_Kolmonen kirjoitti:

Ei sielä oo kukaan ikinä ollu tungetteleva tai muutoin erikoinen mun käydessä. Itse käyn avokkini kanssa Fernandossa Pieksämäeltä, koska paikka on niin erikoinen ja ruoka on hyvää.

Kiitos rohkaisusta, kyllä ainakin testaan paikan, sittenhän sen näkee. Pieksämäellä oli aikoinaan hyvä ruoka siinä Rossossa, liekö taso millanen nyt, en tiedä. Vielä tuosta omistajan tunkeutumisesta häiriköimään asiakkaiden pöytään sanoisin, että ovat kenties tuttuja, tuskin kukaan pöllö työntyy ärveltämään tuntemattomien pöytään ainakaan ruokapaikassa.

• kahtamoinen
        nälkä jo on kirjoitti:

Kiitos rohkaisusta, kyllä ainakin testaan paikan, sittenhän sen näkee. Pieksämäellä oli aikoinaan hyvä ruoka siinä Rossossa, liekö taso millanen nyt, en tiedä. Vielä tuosta omistajan tunkeutumisesta häiriköimään asiakkaiden pöytään sanoisin, että ovat kenties tuttuja, tuskin kukaan pöllö työntyy ärveltämään tuntemattomien pöytään ainakaan ruokapaikassa.

Se on ehdottomasti mikkelin paras,jos pitää pieksämäen rossoa hyvänä, junanvaunun muotoinen jakokoinen fernando on kuitenkin aina täynä kannattaa varata etukäteen ,mikkelin paraaseen paikkaan.

• Jaakko_Kolmonen
        nälkä jo on kirjoitti:

Pieksämäellä ei Rossoa ole ollut ainakaan 8 vuoden ajalla mitä olen täällä asunut, mutta tarkoititkin varmaan ravintola Martinaa? Kyllä siellä ihan syötävät sapuskat on sielläkkii. Tere tulemast!

• SitäSamaa
        Jaakko_Kolmonen kirjoitti:

Pieksämäellä ei Rossoa ole ollut ainakaan 8 vuoden ajalla mitä olen täällä asunut, mutta tarkoititkin varmaan ravintola Martinaa? Kyllä siellä ihan syötävät sapuskat on sielläkkii. Tere tulemast!

Mielipiteitä saa olla, ja pitääkin olla. Mutta tämä menee jo aivan täysin paskan jauhamiseksi, suurimmalla osalla ei ole paikasta, ruuasta, palvelusta mitään asiallista kommenttia, vaan mässäillään ihmisten yksityiselämästä, arvuutellaan, ja perustetaan siitä koko paikan arvo. Vaikkakin jossain tapauksissa tämä yksityiselämä pääsee sisälle ravintolan "henkeen" väärällä tavalla, se ei tarkoita että se vaikuttaisi koko salin ihmisiin tai heidän ruokiinsa.
        Jos nyt rakkaat ihmiset pysyttäisiin siinä asiassa, eli itse ravintolassa, ei niinkään sen omistajien yksityiselämässä. Kyllä varmaan kaikilla riittää siinä omassa elämässä tarpeeksi. :)

• elg.m
        SitäSamaa kirjoitti:

Mielipiteitä saa olla, ja pitääkin olla. Mutta tämä menee jo aivan täysin paskan jauhamiseksi, suurimmalla osalla ei ole paikasta, ruuasta, palvelusta mitään asiallista kommenttia, vaan mässäillään ihmisten yksityiselämästä, arvuutellaan, ja perustetaan siitä koko paikan arvo. Vaikkakin jossain tapauksissa tämä yksityiselämä pääsee sisälle ravintolan "henkeen" väärällä tavalla, se ei tarkoita että se vaikuttaisi koko salin ihmisiin tai heidän ruokiinsa.
        Jos nyt rakkaat ihmiset pysyttäisiin siinä asiassa, eli itse ravintolassa, ei niinkään sen omistajien yksityiselämässä. Kyllä varmaan kaikilla riittää siinä omassa elämässä tarpeeksi. :)

rönsyilee jutut, mutta onhan niissä jotain perääkin oltava.Tämmöset nykertyy itseään vastaan, onhan tuolla nytkin positiivista,vaikka siellä yks taapero esiintyykin aina välillä.Ei häirihe ku ei tu minun perheen pöytään räkimään.Ruoka on ihan hyvää ja annokset isoja.

• majoneesia
        sillille kirjoitti:

sillille!

• majoneesia
        gugi kirjoitti:

majoneesia sillille

• just nii
        elg.m kirjoitti:

rönsyilee jutut, mutta onhan niissä jotain perääkin oltava.Tämmöset nykertyy itseään vastaan, onhan tuolla nytkin positiivista,vaikka siellä yks taapero esiintyykin aina välillä.Ei häirihe ku ei tu minun perheen pöytään räkimään.Ruoka on ihan hyvää ja annokset isoja.

ei muutaku just

• Pentti-Seppo

Onko kukaan käyny hiljattain, kannattaako mennä?

• @

liekkö "johtaja! jäänny lomille,ku ei oo näkynnä ainakaan niinä kertoina räyhäämässä,ku ollaan käyty siellä!!!uusia tarjoilijoita näyttää olevan tullu.varmaan pekka antanu potkut edellisille...

• ferkkuu
        @ kirjoitti:

liekkö "johtaja! jäänny lomille,ku ei oo näkynnä ainakaan niinä kertoina räyhäämässä,ku ollaan käyty siellä!!!uusia tarjoilijoita näyttää olevan tullu.varmaan pekka antanu potkut edellisille...

mestarinleikettä ja pari kaljoo tuli eilen otettuu..eikä mitään valittamista,Mlin paras hinta-laatusuhde ,eikä yhtään öykkäriä oo ikinä ollu ku oon käyny.

• Rogerinen
        ferkkuu kirjoitti:

mestarinleikettä ja pari kaljoo tuli eilen otettuu..eikä mitään valittamista,Mlin paras hinta-laatusuhde ,eikä yhtään öykkäriä oo ikinä ollu ku oon käyny.

maistoin rasvan, en muuta.

• kahtamoinen
        Rogerinen kirjoitti:

maistoin rasvan, en muuta.

rasvasta ns. mättöruokaa. sillokun asuin mikkelissä, kyllähän siitä nälkä lähtee mut esillepano on itseään ruokapaikana pitävänä myös tärkeä.Olisko asiat nykyään muuttunu?Ai jaksaako Pekka-setä vielä heilua.? Ilves on muuten se huonompi tamperelaisjoukkue.

• en valita
        kahtamoinen kirjoitti:

rasvasta ns. mättöruokaa. sillokun asuin mikkelissä, kyllähän siitä nälkä lähtee mut esillepano on itseään ruokapaikana pitävänä myös tärkeä.Olisko asiat nykyään muuttunu?Ai jaksaako Pekka-setä vielä heilua.? Ilves on muuten se huonompi tamperelaisjoukkue.

Toissa viikolla kävimme viimeksi syömässä, ruoka oli hyvää ja palvelu pelasi. Olemme käyneet syömässä Fernandossa jo parisenkymmentä vuotta, emmekä ole koskaan kokeneet paikkaa ongelmalliseksi. Tosin emme käy siellä joka päivä, vaan ehkä kerran kuukaudessa. Herra A. tunetaan laajalti Mikkelissä, mutta minun ruokahaluani hän ei ole pilannut. Olemme käyneet perheen kanssa Fernandossa, koska ruoka on aina ollut hyvää ja palvelu samoin. Myös työporukalla olemme siellä käyneet samoin perustein. Olen joskus nähnyt (tosi harvoin, vuosia sitten)
        keskustelun kohteena olevan herran nauttimassa alkoholijuomia loosissa, mutta ruokahaluani hän ei ole häirinnyt. Perheeni puolesta haluan kiittää hyvästä ruoasta ja palvelusta, samoin miellyttävästä ilmapiiristä. Me ilmeisesti olemme aina onnistuneet menemään sinne silloin, kun herra A. ei ole ollut ilmapiiriä pilaamassa....

• %
        en valita kirjoitti:

Toissa viikolla kävimme viimeksi syömässä, ruoka oli hyvää ja palvelu pelasi. Olemme käyneet syömässä Fernandossa jo parisenkymmentä vuotta, emmekä ole koskaan kokeneet paikkaa ongelmalliseksi. Tosin emme käy siellä joka päivä, vaan ehkä kerran kuukaudessa. Herra A. tunetaan laajalti Mikkelissä, mutta minun ruokahaluani hän ei ole pilannut. Olemme käyneet perheen kanssa Fernandossa, koska ruoka on aina ollut hyvää ja palvelu samoin. Myös työporukalla olemme siellä käyneet samoin perustein. Olen joskus nähnyt (tosi harvoin, vuosia sitten)
        keskustelun kohteena olevan herran nauttimassa alkoholijuomia loosissa, mutta ruokahaluani hän ei ole häirinnyt. Perheeni puolesta haluan kiittää hyvästä ruoasta ja palvelusta, samoin miellyttävästä ilmapiiristä. Me ilmeisesti olemme aina onnistuneet menemään sinne silloin, kun herra A. ei ole ollut ilmapiiriä pilaamassa....

ilmeisesti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Tohtori-Sykerö
        % kirjoitti:

ilmeisesti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Silviisshiin

• Elmeri Elinkeino

Ei ole mitään sanottavaa tähän aiheeseen.

• Klaus Bierunero

Fernandolle että uskaltaa olla erilainen ruokapaikka!

• Jorma Kankkunen

Sinne turvallista mennä tällä viikolla? Onks kellään mitään sisäpiiritietoa?

• ei vikaa ruuassa

kannata ottaa yhtään olutta omassa baarissa tai käy kuten nyt. Ite olen kauan sitten käynyt fernandossa enkä huomannut mitään muuta, kun ruokaa edessäni.

• #

rohkeesti vaan sinne!!!

• Jorma Kankkunen
        # kirjoitti:

rohkeesti vaan sinne!!!

männään männään..

• kiireellä jo
        # kirjoitti:

rohkeesti vaan sinne!!!

mäne mäne

• oikein ...
        ei vikaa ruuassa kirjoitti:

kannata ottaa yhtään olutta omassa baarissa tai käy kuten nyt. Ite olen kauan sitten käynyt fernandossa enkä huomannut mitään muuta, kun ruokaa edessäni.

hyvin sanottu siellä takapulpetissa

• Pentti-Seppo

mistä täällä puhutaan?

• ei tyytymätön

Kävimme syömässä, ruoka oli todella hyvää ja palvelu pelasi...valitettavasti emme voi valittaa vaan vain kehua...

• Syöjä
        ei tyytymätön kirjoitti:

Kävimme syömässä, ruoka oli todella hyvää ja palvelu pelasi...valitettavasti emme voi valittaa vaan vain kehua...

Kävimme kollegoitten kanssa tänään lounaalla ja palvelu oli hyvää. Ruuat saimme nopeasti ja annos oli maistuva. Salaattipöytä jäi myös positiivisena yllätyksenä mieleen.

• Syöjätär...
        Syöjä kirjoitti:

Kävimme kollegoitten kanssa tänään lounaalla ja palvelu oli hyvää. Ruuat saimme nopeasti ja annos oli maistuva. Salaattipöytä jäi myös positiivisena yllätyksenä mieleen.

Mahtoivatko kollegasi olla kiinankansalaisia?

• Pentti-Seppo

Mutta valitettavasti tuli valittua valkosipulihärkää, joten wc pöntön pinta oli ruskeata rantua pitkänään vielä seuraavana päivänäkin. Mikähän on salainen ainesosa, jolla saavat suolen niin vilkkaasti toimimaan?

• trinsessa truutsunen

pilaantunu valkosipuli sen aiheutti,ruvenu käymään ja tuli käymään sitten teilläkin.

• Don'tCha
        trinsessa truutsunen kirjoitti:

pilaantunu valkosipuli sen aiheutti,ruvenu käymään ja tuli käymään sitten teilläkin.

Miten te ilkeätte itkeä täällä, ettei Fernando ole laskenut hintoja!!?? KUINKA MONI MUU RAVINTOLA ANTAA ILMAISEKSI ASIAKKAILLEEN ALKUUN ERITTÄIN RUNSAAN SALAATTIPÖYDÄN, ITSELEIVOTTUA PATONKIA JA LEVITETTÄ, SEKÄ JÄLKIRUOAKSI KAHVIA/TEETÄ JA LAPSILLE JÄÄTELÖN???????? Tarkoitus on kai kuitenkin tienata, ei myydä ihan kaikkea tappiolla... Uaaaah, kyllä ihmiset on ahneita ja kateellisia. KIITOS FERNANDO JA KIITOS OMISTAJA EIJA LOISTAVASTA TYÖSTÄ MITÄ TEET JA AINA MAISTUVISTA RUOISTA!!!!!

• isäntä itse...
        Don'tCha kirjoitti:

Miten te ilkeätte itkeä täällä, ettei Fernando ole laskenut hintoja!!?? KUINKA MONI MUU RAVINTOLA ANTAA ILMAISEKSI ASIAKKAILLEEN ALKUUN ERITTÄIN RUNSAAN SALAATTIPÖYDÄN, ITSELEIVOTTUA PATONKIA JA LEVITETTÄ, SEKÄ JÄLKIRUOAKSI KAHVIA/TEETÄ JA LAPSILLE JÄÄTELÖN???????? Tarkoitus on kai kuitenkin tienata, ei myydä ihan kaikkea tappiolla... Uaaaah, kyllä ihmiset on ahneita ja kateellisia. KIITOS FERNANDO JA KIITOS OMISTAJA EIJA LOISTAVASTA TYÖSTÄ MITÄ TEET JA AINA MAISTUVISTA RUOISTA!!!!!

kirjoittelee tällä pikkupäissään yöaikaan ;)

• bustoj
        isäntä itse... kirjoitti:

kirjoittelee tällä pikkupäissään yöaikaan ;)

Eija kyllä ansaitsee kiitokset.Ei olis pekepoko pystyny ruokapaikkaa pitämään

• panhiven
        Don'tCha kirjoitti:

Ei ole pekka pystyny kirjottamaan tuohon aikaan,tekstikään ei olis noin siisstiä ja asiallista.

• sitten..
        panhiven kirjoitti:

Ei ole pekka pystyny kirjottamaan tuohon aikaan,tekstikään ei olis noin siisstiä ja asiallista.

pistänyt jonkun muun kirjuriksi ;) On se sellainen sankari!

• Ulpuii
        sitten.. kirjoitti:

pistänyt jonkun muun kirjuriksi ;) On se sellainen sankari!

Haha, siinä se nähtiin, heti kun joku uskalsi laittaa miten avokätinen paikka Fernando on, ohitettiin kysymys ja alettiin keksiä miten Pekka olisi itse kirjoittanut kyseisen jutun... Kateelliset ihmiset, hankkikaa oma ravintola ja tehkää siitä menestyvä, jos pystytte. Lippu korkealle Fernando, olet paikkasi Suomen parhaimpiin ravintoloihin kuuluvana ansainnut!!!

• sieltä..,
        Ulpuii kirjoitti:

Haha, siinä se nähtiin, heti kun joku uskalsi laittaa miten avokätinen paikka Fernando on, ohitettiin kysymys ja alettiin keksiä miten Pekka olisi itse kirjoittanut kyseisen jutun... Kateelliset ihmiset, hankkikaa oma ravintola ja tehkää siitä menestyvä, jos pystytte. Lippu korkealle Fernando, olet paikkasi Suomen parhaimpiin ravintoloihin kuuluvana ansainnut!!!

kahteen otteeseen karmeen ripulin, eikä tämä ole mikään vitsi! Johtui varmaan siitä kuuluisasta itse tehdystä levitteestä! Nykyäänkin voin käydä, jos se ukko ei olis siellä häiritsemässä.. ja välttäsin tietysti sitä levitettä ;)

• nautimme
        sieltä.., kirjoitti:

kahteen otteeseen karmeen ripulin, eikä tämä ole mikään vitsi! Johtui varmaan siitä kuuluisasta itse tehdystä levitteestä! Nykyäänkin voin käydä, jos se ukko ei olis siellä häiritsemässä.. ja välttäsin tietysti sitä levitettä ;)

Perjantai-iltana kävimme syömässä: joulun alusruuhka, mutta saimme ruokamme ja palvelu pelasi. Ruoka oli hyvää ja maukasta, ei mitään valittamista. Emme saaneet ripulia yms, eikä meillä ole mitään valitettavaa. Suosittelen muillekin...

• ehkä joskus varaa
        nautimme kirjoitti:

Perjantai-iltana kävimme syömässä: joulun alusruuhka, mutta saimme ruokamme ja palvelu pelasi. Ruoka oli hyvää ja maukasta, ei mitään valittamista. Emme saaneet ripulia yms, eikä meillä ole mitään valitettavaa. Suosittelen muillekin...

Omistaja kavereineen kirjottelee itestään kehuviestejä tänne. Se on se savolainen kierous miten kaikenmaailman idiootit on saatu menee fernandoon. No ei vaineskaan. Köyhät ja tyhmät ihmiset haukkuu rahattomina Fernandoa, joiden omistajilla on valtavasti rahaa. Varattomat syököön makaroonia, mikä on vain rahattomia varten keksitty elintarvike.

• eiooesnälkä
        ehkä joskus varaa kirjoitti:

Omistaja kavereineen kirjottelee itestään kehuviestejä tänne. Se on se savolainen kierous miten kaikenmaailman idiootit on saatu menee fernandoon. No ei vaineskaan. Köyhät ja tyhmät ihmiset haukkuu rahattomina Fernandoa, joiden omistajilla on valtavasti rahaa. Varattomat syököön makaroonia, mikä on vain rahattomia varten keksitty elintarvike.

Makaroonihan on hyvää kun huitasee vähän ketsuppia päälle.

• Kaikki maksaa!
        Don'tCha kirjoitti:

Vanha totuus on, että mikään ei ole ilmaista. Joku sen aina maksaa - myös sen salaattipöydän. Menehän Fernandoon ja sano, että en syö muuta kuin pelkän salaattipöydän.
        Varmasti tulee lasku!

• Emme nauttineet
        nautimme kirjoitti:

Pelkkä tietoisuus, että kyseisessä ravintolassa voi saada ala-arvoista palvelua todennäköisemmin kuin jossain toisessa ravintolassa. Se mättää.

Jos ei halua ottaa turhaa riskiä päivän tai illan pilallemenosta, niin valitsee mieluummin toisen ravintolan. Jos taas ei taas huono palvelu pelota, niin siitä vaan kokeilemaan onnea.

• puuntakaa
        Emme nauttineet kirjoitti:

Pelkkä tietoisuus, että kyseisessä ravintolassa voi saada ala-arvoista palvelua todennäköisemmin kuin jossain toisessa ravintolassa. Se mättää.

Jos ei halua ottaa turhaa riskiä päivän tai illan pilallemenosta, niin valitsee mieluummin toisen ravintolan. Jos taas ei taas huono palvelu pelota, niin siitä vaan kokeilemaan onnea.

nimim.ai että mikäkö mättää?Olen täsmälleen samaa mieltä,pitäis ulko-oveen laittaa haluaako vittuilupalvelun vai asiallisen.

• kakkapieru.. .
        Kaikki maksaa! kirjoitti:

Vanha totuus on, että mikään ei ole ilmaista. Joku sen aina maksaa - myös sen salaattipöydän. Menehän Fernandoon ja sano, että en syö muuta kuin pelkän salaattipöydän.
        Varmasti tulee lasku!

Olen

• Retro-Erkki
        kakkapieru.. . kirjoitti:

Olen

senkin kakkapieru.. .

• FRND
        Don'tCha kirjoitti:

Etkai sä nii tyhmä ole, et luulet et noita salaatteja jne. jaetaan ilamaiseksi? Kyl ne kaikki on hinnoiteltu siihen safkaan mukaan..

Don'tCha teksti haiskahtaa!

• jukkisss

saa mikkelin parasta ruokaa!

• töriset...

ja kohta joku ääliö kuittaa, että omistajat kirjoitelevat tai työntekijät!
        Aion muuten viedä kultani sinne syömään kohtapuoliin. En usko että pettyy taaskaan..

• hyvää ruokaa

Minultakin heruu vain positiivisia kommentteja. Koskaan ei ole palvelu ollut huonoa, vaikka monet kerrat on käyty. Voisitte vaikkapa antaa suoraa asiakaspalautetta ja lopettaa sen netissä valittamisen. Näin asioihin pystyttäisiin ehkä vaikuttamaan enemmän. Mutta eipä siinä mitään, jos eivät rahkeet riitä.

Suosittelen Fernandoa ehdottomasti kaikille. Mikkelin paras ravintola. Plussaa siitä, että ei ole mikään franchising-ketjuyritys.

• Palvelu luokatonta

Ei todellakaan ole paras. Ainakin Holvi ja Pruuvi hakkaa Fernandon mennen tullen ja palatessa. Molemmissa palvelu pelaa aina ja ruokakin pesee Fernandon sapuskat.

Yllättävän moni elää menneessä. Joskus 2003-2004 Fernadossa oli hyvä palvelu. Viimeiset viisi vuotta palvelun taso heitellyt pahasti. Viimeksi todettu joulun alla, kun tuttavapariskunta kyseiseen paikkaan puoliväkisin raahasi. Ei raahaa enää.

• NäppyläMies

Taidat liioitella siellä

• Jessss

kohta ei oo mikkelissä kun hulluja, spurguja, porvareita, mustilaisia, venakkoja ja vanhuksia. ja sitä parempi soppa!

• Tankard

Mielenkiintoinen sekoitus, eli mikkelissä kaikki loput väestön edustajat on porvareita kuin edellä mainitut, ja silti jaksaa ihmiset vaahdota duunareitten oikeuksista,, xD

• Fernando tänään?

Miten Fernandon ruokapuoli ja tarjoilu pelaa nykyään. Ystävät tulevat eka kertaa Mikkeliin ja haluaisin viedä heidät syömään johonkin pieneen, intiimiin ruokaravintolaan, ei siis minkään hotellin ketjuun kuuluvaan ravintolaan. Ennen vanhaan (10 vuotta sitten) joku ravintolan henkilö oli jo ovella vastassa, kyseli millaisen pöydän haluatte, ohjasi pöytään, toi ruokalistan jne, tarjoilija seurasi seurueen ruokailua ja kun huomasi, että esim. juoma oli loppu, niin tuli kysymään haluatteko juomaa lisää ja kun oli ruoka syöty, tuli kysymään mitenkäs jälkiruoan laita on. Tunsi itsensä arvostetuksi asiakkaaksi. Olen 5 vuotta sitten viimeksi käynyt siellä ystävien kanssa ja tunnelma oli kyllä muuttunut entisistä ajoista. Ei ohjattu enää pöytään, sai ihan rauhassa istua ja odottaa että joku toisi ruokalistan, opastuksesta ei tietoakaan ja laskua sai odottaa tappiin saakka. Eli jos haluan fiinisti seurustella, kannattaako enää Fernandoon mennä?

• SsSs

No ei ruokalistaa ainakaan tarvii odottaa, se kun on valmiina pöydässä painettuna tablettiin :D

• lista on jo pöydässä
        SsSs kirjoitti:

No ei ruokalistaa ainakaan tarvii odottaa, se kun on valmiina pöydässä painettuna tablettiin :D

"No ei ruokalistaa ainakaan tarvii odottaa, se kun on valmiina pöydässä painettuna tablettiin :D "

juu ja näin ollut ainakin viimeiset kymmenen vuotta:)

• Kärpäslätkä kunnos

Pruuvissa mä tykkään käydä.Hyvä ruoka ja palvelu.

• ei Pruuville

Pruuvin taso laskenut huimasti viimeisen vuoden aikana.

Lounas tasoltaan huoltoasemaluokkaa, valitettavasti.

• Perinneruoat.,.,

Huoltoasemilla on paljon edullisempaa ruokaa ja sillontällön lähes samankaltaista, jos arvostaa perinneruokia, mitä extremeluokan ruokapaikat ei tarjoa ollenkaan.

• muonaa

Hilla on aivan ihana paikka.

Lähiruokaa ja aitoja makuja.

Ferkku voisi tehdä piristävän rempan ja uusia listaa.

• Fernando tänään?

Voi tätä savolaisuutta. Jos minä kysyn Fernandon tilannetta, niin mitä minulle kehutte/haukutte Hillaa, Pruuvia, huoltoasemia. Perustakaa niille oma keskustelufoorumi. Tämä foorumi on Fernandon nimellä. Eli jos haluan fiinisti seurustella ystävieni kanssa, kannattaako Fernandoon mennä? Onko ruoka ja palvelu hyvää?

• -F:n miekka-

Käy Fernandossa varaamassa pöytä, jotta mahdutte sisään. Totea samalla palvelu. Ruoka on hyvää ja tunnelman luotte te itse. Itse suosittelen.
        Tällä palstalla tuntuu olevan katkeria aika paljon liikkeellä ja menevät mielellään henkilökohtaisuuksiin.

• asdv

Vastaus kaikkiin kysymyksiisi: Ei.

• tyytyväinen

On hyvää, ruoka maistuu,listalta löytyy runsaasti vaihtoehtoja jokaisen makuun ja tilaa löytyy vaikka joskus aika täynnäkin, tarjoilijat erittäin auttavaisia ja ystävällisiä, minä ainakin menen ravintolaan viihtymään iloisella mielellä enkä etsimään mistä voisin valittaa tai olla tyytymätön.

• Oikeasti hyvää

Fernandossa on oikeasti hyvää safkaa. Se on jotain sellaista mitä ei esim. kotona saa. (tai ei tule tehtyä)
      Näiden joidenkin muiden tusinaravintoloiden ruoka on sellaista perusmättöö, mikä ei maultaan paljoa poikkea siitä, jos itse pihvin kotonaan paistaisi pannulla.
      (itse asiasa kotona valmistettu on joissain tapauksissa parempaakin)

• vakkari

Tosi hyvä ruoka Fernendossa

• Anonyymi

Heh! Kotona saa ihan niin hyvää kun osaa tehdä. Meillä se taso on sellainen, että ei tästä kaupungista löydy kilpailijaa. Aina on pettymys kun menee Mikkelissä ravintolaan.

• joskus nautiskelija

Fernando on huippuravintola jonka kaltaista saa hakea koko pohjoismaista. Kaikki muut on mitä sattuu, mut Fernando on kaikkein paras.

• TAPPARA

Mikään ei ole siis muuttunut?! Ferkku on Ferkku,Pekka on Pekka ja EIja on Eija ja Ruoka on Hyvää! Hyvä näin!

• miksufani

Kävin perheeni kanssa Fernandossa. Ruoka oli kylmää ja muikut ala-arvoisia. Lapset pelkäsivät oudosti käyttäytyvää miestä ekassa pöydässä. Mielestäni ravintolassa asiakkaiden kuuluu viihtyä ja nauttia ruuasta, ei pelätä ja pettyä. Tarjoilijaa saimme odotella todella kauan ja viimeiseksi kerraksi jäi tämä käynti Fernandossa.

• Tänään viimeksi

Mistähän tästä ketjussa puhutaan? En millään tunnista ainakaan minun kantapaikkaani, Mikkelin Fernandoa. Ruoka on aina taivaallisen hyvää ja palvelussakaan ei valittamista.

• ei valittamista.

meillekin on aina oltu tos ystävällisiä. ja okei, joskus on enemmän asiakkaita ja sillon saattaa kestää, mut se on ihan ymmärrettävää. samanlainen hässäkkä ois itselläki jos siel ois töissä ja yhtäkkiä tulis asiakasryntäys. en ymmärrä miten jotku kehtaa valittaa pikkuasioista...tartte sentää mitään kuninkaallista sen palvelun olla. mä oon ainakin ollu tosi tyytyväinen palveluun, ku en tarvii mitää erityistä. ihan perus käytöstavat, kiitos ole hyvä ja tervetuloa uudelleen, that´s it.

• Fernando tänään?

Sunnuntaina kävimme ystävien kanssa Fernandossa syömässä ja palvelu oli aivan mahtavaa. Tarjoilija ohjasi seurueemme sopivaksi katsomaansa pöytään, näytti, minne takit voi laittaa, otti tilauksemme vastaan, neuvoi missä salaatit ovat ja kun ruoka sitten tuli, se oli todella hyvää (Paholaisen leike). Kun saimme jälkiruokakahvit pöytään, jostain ilmestyi tarjoilija ja antoi jokaiselle vielä suklaakonvehdin. Vieraamme olivat aivan otettuja näistä kohteiaisuuksista. En tiedä miten mikään vois olla vielä paremmin.

• ei valittamista.

se on kyl ihan ylivetoa se paholaisen porsas. se kastike on jotain niin hyvää, sitä ku osais tehä kotonaki ni ois aika bueno. En oo koskaan itse ollut tyytymätön fernandoon, tykkään kovasti.

• Gourment-ruoka

Mun sukulaismies ennen kun oli tavannu ketään meistä oli löytänyt Fernandon ja oli reissuhommiaan tehden aina halunnu välillä hyvää ruokaa ja siksi käyny Fernandossa.
      Omistaja on rento ja reilu mies. Jos välillä ottaa hieman olutta, niin kun kuka tahnsa meistä miehistä, ni mitä väliä sillä on.
      Pääasia on et hyvän ruoan tarjoilu pelaa.

• mikäs siinä

Ei kai siinä mitään jos ottaa joskus olutta, mutta onko se sopivaa työaikana asiakaspalvelualalla?

• räkä poskella

Joo, onhan se vähän outoa, että omistaja on niin kovassa kännissä omassa ravintolassaan? Miettis vähän mitä asiakkaat moisesta ajattelee, varsinkin jos ovat ensimmäistä - ja myös viimeistä - kertaa tulleet ko. raflaan.

• Anonyymi

Kaikkea hyvää rouvalle ja kiitokset hyvistä hetkistä. Kävimme mieheni kanssa Fernandossa usein. Parisen vuotta oli pandemian takia tietenkin kielto, mutta sitä ennen kävimme pari kertaa kuukaudessa lounaalla ja joskus illallisella. Rouva omistajalle SUURKIITOKSET! Hän on mukava! Vaikka kiirreessä unohtaa joskus jotain, muttei minua ole haitannut, ihmisiä ollaan. Hänen miehensä on myös ollut oikein mukava. Muutimme Mikkeliin syksyllä 2012 ja kaikki on ollut ystävällisiä ja ruoka hyvää. Kiitokset AHDELMAN PARISKUNNALLE. PS. Kasarminkadulla on nyt myytävänä heidän asuntonsa(20.3.2023), satuin vain tänään vilkaisemaan, ehkä ollut jo pidempään.

• Anonyymi

Kävimme Fernandossa maaliskuussa 2023, sopivasti ennen kello neljän ruuhkaa. Eli itse isäntä oli paikalla ja ravintola oli puolillaan, noin kahden aikaan. Isäntä itse palveli meitä ja oli oikein mielluttävä ja täsmällinen, iloinen. Rouva tuli kun olimme lähdössä. Ruoka tuli nopeasti ja oli todella maukasta. Tunnelma oli kodikas. Hyvä, että Mikkelissä on tällainen Espanjalaistyylinen kapakka. Nirso, tyhmä serkkuni Turuust tykkäsi enemmän hienostella ja piti Fernandoa plääh-paikkana.

• Anonyymi

Plääh-paikka. Sekin on jo yliarvostettu arvosana Fernandolle.

• Anonyymi

Ei valittamista. Hyvät eväät ja hyvä palvelu. Lapset otetaan lämpimästi huomioon. Jos haluaa oikeasti huonoa palvelua niin siihen on Mikkelissä oma anniskelu ravintola olemassa.

• Anonyymi

Tänään 3.11.2023 sain Fernandosta Mikkelin parhaan fantasia-pizzan aikoihin ! Palvelu oli sujuvaa, nopeaa ja erittäin ystävällistä! Myös tämä P:llä alkavan nimen omaava henkilä palveli innokkaasti ja ystävällisesti koko sen ajan, mitä siellä asioin! Myös minulle hän heti vinkkasi myös siitä kuuluisasta ja maukkaasta salaatista, jonka sai ottaa pizzan kera mukaan!
      Pizza oli todella omaan makuun erinomaista kaikin puolin ! Kuten oli palvelukin !! Suosittelen, mikäli hyvää ruokaa haluaa - hyviä ruokakokemuksia on jo lähes 30- vuodelta 👍

• Anonyymi

Hakkaa muut pitseriat 100-0 . Taidanpa lähteä hakemaan yhden,tuli näläkä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hakkaa muut pitseriat 100-0 . Taidanpa lähteä hakemaan yhden,tuli näläkä.

Foodoran kautta saa suoraan kotiovelle, ei tarvitse edes lähteä hakemaan.

• Anonyymi

Menneenä viikonloppuna tuli taas kerran todistettua miten viisas tämä herra iso herra on..kovasti tuntuu asiakkaitaan ja ryyppäämisensä kustantavia arvostaa kovaan ääneen huuti niin että kuola valui suunpielistä ja varmasti koko ravintola kuuli..osa lähti kesken aterioinnin pois....turhake koko ukko..

• Anonyymi

Vieläkö naisten hakkaaja M R on siellä kokkina?

• Anonyymi

onko totta, että se on myynnissä?

• Anonyymi

Hei. Onko ravintola vielä toiminnassa?

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      17
      4873
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      102
      2511
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      578
      1871
    4. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      10
      1784
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      113
      1594
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1207
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1148
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1008
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1007
    10. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      219
      1000
    Aihe