Harkitaan vaimon kanssa vakavasti käytetyn voyagerin ostoa. Muutamia käytettyjä tila-autoja kokeiltu voyagerin lisäksi: mm. Toytoa avensis versus, corolla versus, joku opel, kia, fordi, volvo ja citikka, niin täytyy kyllä sanoa, että voyageri on ihan ykkönen, niin ajettavuudeltaan kuin tiloiltaa, vaikka käyttökustannuksilta ehkä kalliimpi mutta hankinta hinta on kaikkein edullisin noista kokeilluista, vaikka miltein vähiten ajettu, siksipä ihmetyttääkin että miksi käytettyjen voyagerien hinnat on tosi alhaisia, jos vertaa muihin vastaavan kokoluokan autoihin? Uusi voyageri maksaa ihan älyttömästi, mutta vähän ajetun käytetyn siistin saa 10000-20000€:lla. Ihan älyttömästi arvo tippunut muutamassa vuodessa.
Mitenköhän voyagerin automaatti mahtaa toimia asuntovaunua vedettäessä. Mietityttää miten esim. mäkilähdössä automaatti toimii jos reilu 1000kg perässä painoo? Tai jos vetää veneen järvestä ylös? Eikö sammu kun ottaa jarrusta jalan veks?
Yhdestä autokaupasta kun kysyin onko heillä vaihdokkina voyageria, niin haukkuivat voyageria että heillä ei voyagereja ole eikä toivottavasti koskaan tule, kuulemma keittää herkästi ja sitten taas toisessa kehuivat että hyviä vehkeitä.
Chrysler voyager
17
1989
Vastaukset
- ...
satuja nuo epäluulot niitä kohtaan. Hyviä autoja ovat ja Diesel koneella tai isommalla bensalla jaksaa varmasti vetää vaikka mitä. Automaatit on kestäviä kunhan huoltaa käyttää oikeita atf öljyjä.
- gv2004
on ihan huuhaata. Hyvä auto, kun vain viitsii huoltaa ajallaan.
- 2001:n 3.3:n omistaja
Oma käsitys hinnan rajuun pudotukseen on se, että 2001-2006 mallit ovat jo vanhaa mallia, kun 2007 tuli uusi malli. Varsinkin 3.3:lla bensakoneella olevien autojen hinta on pudonnut rajusti. Tähän vaikuttaa myös se, että moottoria pidetään suurikulutuksisena ja tulossa oleva päästöpohjainen vero pelottaa. Chrysleriä pidetään myös vikaherkkänä vanhemmiten.
Omiin kokemuksiin perustuen sanon, että mainettaan parempi auto Voyager on ollut. Pyrin itse huoltamaan autoni ja joitakin pikkuvikoja on vastaan tullut viiden vuoden ja 60000km:n aikana. Pahimpana pidän takailmastoinnille menevän putken rikkoontumista. Putken kiinnike on takapyörästä lentävälle kuralle alttiissa paikassa ja tästä oli putki syöpynyt. Myös sähkötoimisten sivuliukuovien sähkötoiminnot eivät enää toimi täydellisesti. Laturinkin jouduin vaihtamaan, kun hihnapyörän vapaakytkin alkoi pitämään ääntä. Moniurahihnan kiristin ja välirulla vaativat myös vaihtoa.
Laatikkoon olen vaihdellut öljyjä tiheästi ja toistaiseksi se on toiminut. Vetokoukku autossa on, mutta juurikaan sitä ei ole käytetty. Painavaa kuormaa vedettäessä laatikon saa rikki, jos vetelee vaihde D-asennossa. Suomessa myytävissä autoissa on harvemmin ns. towing package, jossa on laatikon öljyn jäähtymistä parannettu vastaamaan perävaunun aiheuttamaa lämmönnuosua.
3.3:n moottori on varmatoiminen ja rakenteeltaan vanhanaikainen työntötankomoottori ja iskutilavuuteen nähden teho on alhainen.
Kaupunkiajossa auton saa viemään pitkälti yli 10 litraa sataselle, mutta maantiellä pääsee vastaavasti alle 10. Moottoritienopeuksissa auto vie saman, kuin rauhallisessa kaupunkiajossa, mutta 80 nopeudessa (ilman tutkareserviä) kulutus on alle 10.
Olen ajellut autolla kilometrivälin 108000 - 168000 km. Näihin kilometreihin japanilaisvalmisteiset autot olisivat ainakin maineensa mukaan olleet vielä vikavapaita, mutta olisiko niissä jo ruoste hyvin näkyvissä? Itse pidän automaatti Voyagerin ajo-ominaisuuksista ja uskon että auto on hinta-laatu-tila vertailussa yksi parhaista vaihtoehdoista.- aloittaja
"Painavaa kuormaa vedettäessä laatikon saa rikki, jos vetelee vaihde D-asennossa"
Missä asennossa kannattaa vedellä?
Jonkinverran kesäsin tulee asuntovaunua vedeltyä, 1300kg ja myös vene täytyy saada pois järvestä kotipihalle ~1200kg.
Luulisi että kamat kestää jos rekisteriotteessa lukee maximikuormaksi 1600kg. - kaukonen44
aloittaja kirjoitti:
"Painavaa kuormaa vedettäessä laatikon saa rikki, jos vetelee vaihde D-asennossa"
Missä asennossa kannattaa vedellä?
Jonkinverran kesäsin tulee asuntovaunua vedeltyä, 1300kg ja myös vene täytyy saada pois järvestä kotipihalle ~1200kg.
Luulisi että kamat kestää jos rekisteriotteessa lukee maximikuormaksi 1600kg.""Luulisi että kamat kestää jos rekisteriotteessa lukee maximikuormaksi 1600kg.""
Myös oman järjen käyttö on sallittu kuinka kuormaa vetää,esim, käsikirja neuvoo. - ...
aloittaja kirjoitti:
"Painavaa kuormaa vedettäessä laatikon saa rikki, jos vetelee vaihde D-asennossa"
Missä asennossa kannattaa vedellä?
Jonkinverran kesäsin tulee asuntovaunua vedeltyä, 1300kg ja myös vene täytyy saada pois järvestä kotipihalle ~1200kg.
Luulisi että kamat kestää jos rekisteriotteessa lukee maximikuormaksi 1600kg.vetää, automaattihan on kestävämpi kuin manuaali oikein pidettynä. Kyllähän se sitten vaihtaa pienempää jos ei jaksa vetää.
- aloittaja
kaukonen44 kirjoitti:
""Luulisi että kamat kestää jos rekisteriotteessa lukee maximikuormaksi 1600kg.""
Myös oman järjen käyttö on sallittu kuinka kuormaa vetää,esim, käsikirja neuvoo.Ei ole automaattivaihteistosta mitään kokemusta niin mietityttää vaa et mitenkä toimii tai kauanko toimii ja ettei sutta mee ostamaan. Eli lisälauhdutin olisi hyvä olla vaihteistoöljyä jäähdyttämässä, jos sitä ei ole niin pystyykö jälkikäteen asentaa ja paljonkohan mahtaa maksaa? Eilen käytiin taas yhtä voijaaggeria kokeilemassa ja on se kyl niin hemmetin hyvä ajaa. Ei vaan vielä kauppoihin päästy.
- laite
aloittaja kirjoitti:
Ei ole automaattivaihteistosta mitään kokemusta niin mietityttää vaa et mitenkä toimii tai kauanko toimii ja ettei sutta mee ostamaan. Eli lisälauhdutin olisi hyvä olla vaihteistoöljyä jäähdyttämässä, jos sitä ei ole niin pystyykö jälkikäteen asentaa ja paljonkohan mahtaa maksaa? Eilen käytiin taas yhtä voijaaggeria kokeilemassa ja on se kyl niin hemmetin hyvä ajaa. Ei vaan vielä kauppoihin päästy.
Grand Voyager 3,3 -00 itsellä ja hyvin jaksaa vetää 1250/1500 kg vaunua perässä. Ja loota kestää, kun huoltaa säännöllisesti ja vetäessä ei käytä D-asentoa vaan 3.
- 2001:n 3.3:n omistaja
... kirjoitti:
vetää, automaattihan on kestävämpi kuin manuaali oikein pidettynä. Kyllähän se sitten vaihtaa pienempää jos ei jaksa vetää.
Niinkuin edellä mainittiin, 3 on oikea vaihde perävaunulle ja se tietämys automaatista yhdistettynä järkeen saa aikaan hyvän tuloksen.
Automaatti toki vaihtaa pienemmälle, jos MOOTTORI ei jaksa vetää, mutta se ei huomio laatikon öljyn kuumenemista ennakoivasti. Toki D:llä voi vetää, jos mennään pintakaasulla tasamalla ja ymmärtää millainen momentti laatikon läpi välittyy ja turbiini pysyy lukittuneena. 3 on vaan turvallisempi.
Vene saattaa olla pahempi vastus kuin asuntovaunu, jos vene on sen mallinen, että siitä syntyy suuri ilmanvastus. Tiedän tapauksen, jossa laatikko saatiin hajalle yhdellä lapinreissulla venettä vedettäessä. Auto oli takuu-uusi. Voihan olla että laatikossa on ollut vikaa jo ennen matkaakin, mutta on varoittava esimerkki. Toisaalta monet vetävät vaunua Voyagerilla ja kehuvat hyvin toimivan. Varmaan nämä henkilöt osaavat myös seurata laatikon öljyn määrää ja kuntoa ja vaihtavat sen riittävän usein. Automaattilaatikon huoltotarve on joillekin tuntematon käsite, kun manuaalilla pääsee huoltamatta pitkään. Käsitykseni mukaan tuo 3 on avainsana. - aloittaja
2001:n 3.3:n omistaja kirjoitti:
Niinkuin edellä mainittiin, 3 on oikea vaihde perävaunulle ja se tietämys automaatista yhdistettynä järkeen saa aikaan hyvän tuloksen.
Automaatti toki vaihtaa pienemmälle, jos MOOTTORI ei jaksa vetää, mutta se ei huomio laatikon öljyn kuumenemista ennakoivasti. Toki D:llä voi vetää, jos mennään pintakaasulla tasamalla ja ymmärtää millainen momentti laatikon läpi välittyy ja turbiini pysyy lukittuneena. 3 on vaan turvallisempi.
Vene saattaa olla pahempi vastus kuin asuntovaunu, jos vene on sen mallinen, että siitä syntyy suuri ilmanvastus. Tiedän tapauksen, jossa laatikko saatiin hajalle yhdellä lapinreissulla venettä vedettäessä. Auto oli takuu-uusi. Voihan olla että laatikossa on ollut vikaa jo ennen matkaakin, mutta on varoittava esimerkki. Toisaalta monet vetävät vaunua Voyagerilla ja kehuvat hyvin toimivan. Varmaan nämä henkilöt osaavat myös seurata laatikon öljyn määrää ja kuntoa ja vaihtavat sen riittävän usein. Automaattilaatikon huoltotarve on joillekin tuntematon käsite, kun manuaalilla pääsee huoltamatta pitkään. Käsitykseni mukaan tuo 3 on avainsana.kiitoksia tiedoista kaikille.
Kohta pitäisi lähtee yhtä voyageria katsomaan ja ihmettelemään. Siinä ei vaan vetokoukkua ole mutta voihan sen jälkikäteenkin asentaa. Mahtaakohan onnistua helposti jos itse asentaa? - 2001:n 3.3:n omistaja
aloittaja kirjoitti:
kiitoksia tiedoista kaikille.
Kohta pitäisi lähtee yhtä voyageria katsomaan ja ihmettelemään. Siinä ei vaan vetokoukkua ole mutta voihan sen jälkikäteenkin asentaa. Mahtaakohan onnistua helposti jos itse asentaa?Se että käytetyssa Voyagerissa ei ole koukkua on siinä mielessä etu, että se varmistaa sen, ettei laatikkoa ole kiusattu väärällä perävaunun vedolla.
Koukun asentaminen ei liene sen kummempi kuin muihinkaan autoihin. Jos työkalut kädessä pysyvät, niin siitä vaan.
- ja_ka
Olen ajellut Voyager 3,3 litraisella jo 6 vuotta ja hyvin on toiminut niin asuntovaunun kuin 1200kg vene trailerin edessä ja toimii paremmin veneen nostossa kuin edellinen Pajero 2800 gls , automaatilla kun saa tasaisen hitaan vedon ja jaksaa myös vetää veneen vedestä hienosti.
Voyager on toiminut tosi pienillä ongelmilla eli tähän mennessä on mennyt pyöränlaakeri ja kellon jousi ratista eli ei juuri mitään verrattuna edellisiin.
Niin ja nyt Voyalla ajettu jo 410tkm ja en vielä ole ajatellut siitä luopua kun vaan toimii ja toimii ja käykin vielä tosi siististi ja kyyti on mukavaa...
Tarkastappa sitten että on lauhdutin vaihteiston öljylle sillä jos ei niin sillä ei saa vetää kuin terveisiä , lauhduttimella 1600kg- aloittaja
nyt on voja pihalla. Kiitoksia kaikille vastanneille. Huomenna täytyy asentaa vetokoukku siihen.
- 2001:n 3.3:n omistaja
aloittaja kirjoitti:
nyt on voja pihalla. Kiitoksia kaikille vastanneille. Huomenna täytyy asentaa vetokoukku siihen.
Onnea uudelle autolle!
Minkä vuotisen ostit, millä penkkijärjestyksellä ja paljonko sillä on ajettu?
Keskustelusta päättelen, että ostit 3.3:n?
Täytyy heti esitellä mielestäni hyvin toimiva sivusto:
CCOF eli Chrysler Club Of Finland
http://www.phpbbserver.com/chryslercluboff/
Tervetuloa mukaan. Siellä on oma osasto Voyagereille ja paljon on jo kertynyt tietoa. - aloittaja
2001:n 3.3:n omistaja kirjoitti:
Onnea uudelle autolle!
Minkä vuotisen ostit, millä penkkijärjestyksellä ja paljonko sillä on ajettu?
Keskustelusta päättelen, että ostit 3.3:n?
Täytyy heti esitellä mielestäni hyvin toimiva sivusto:
CCOF eli Chrysler Club Of Finland
http://www.phpbbserver.com/chryslercluboff/
Tervetuloa mukaan. Siellä on oma osasto Voyagereille ja paljon on jo kertynyt tietoa.2005, 7p, reilu 70000km, 3.3.
Kiitos, täytyy tutustua sivuun.
Kävin juuri varaosaliikkeessä kysymässä vetokoukkua tuohon ja ilmeisesti sähköjä ei pystyisi itse asentaa, tai siis siinä olisi älyä mukana. Varaosasta sanoivat että näyttäisi siltä että 2005 muuttunut koukut älykkäiksi. Täytyy soittaa aro-yhtymään maanantaina että onko näin. - ...
aloittaja kirjoitti:
2005, 7p, reilu 70000km, 3.3.
Kiitos, täytyy tutustua sivuun.
Kävin juuri varaosaliikkeessä kysymässä vetokoukkua tuohon ja ilmeisesti sähköjä ei pystyisi itse asentaa, tai siis siinä olisi älyä mukana. Varaosasta sanoivat että näyttäisi siltä että 2005 muuttunut koukut älykkäiksi. Täytyy soittaa aro-yhtymään maanantaina että onko näin.vähän ajettu...tolla koneella pääsee varmasti puolen miljoonan yli.
- aloittaja
... kirjoitti:
vähän ajettu...tolla koneella pääsee varmasti puolen miljoonan yli.
on vähän ajettu, primera meni vaihdossa ja siinä oli reilu 80000 ja vuoden vanhempi. Tuskin päästään koskaan puolen miljoonan yli kun tulee niin vähän kilometrejä vuodessa kun ei tartte töihinkää hurruutella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa762140- 1021913
- 1511879
- 971431
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo351409MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil3171275- 611252
Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1301122Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa2761076Kuulin juttua että Jeesus on kopioitu krishnasta
Pitääkö paikkansa että kertomukset ovat samat kummankin uskonnon kirjoissa448988