Olen vaan

Ajellu tällä junalla
- pitihän -
minun vaihtaa ajat sitten
siihen toiseen junaan

Olin vain niin

Eletyn elämän raskauttama
etten saanu itseäni
alas tästä junasta

Miten pitkästi
riittää kiskoja tälle junalle
- ennenkuin -
tulee se päätepysäkki

Vai oisko

pysäkkiä missä vois poistua
- ja -
alkaa oottelemaan sitä junaa
johon niin olin menossa
sen junan reitti kulkee Onnelaan

Onnelaan
sielähän ois kesäki
sielä ois onnellisia
iloisia hymyileviä

Sielä näkis toisensa
sielä oltas liki
käden lämmön
sielä tuntis

Nousen

ja haluan poistua
tästä raskautetulla mielellä
lastatusta junasta

Onnelaan menevään junaan

2

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *MURUKULTA*

      Hyvä päätös! Kun huomaa olevansa väärässä junassa on hyvä huomata ja noustava pois, odottamaan sitä oikeaa junaa.
      Elämä vain joskus on - siihen opin-junaan kun on monesti tullut noustua ja sinne seuraavalle asemalle on ollut pakko matkata vain, kesken kun ei voi hypätä,,
      junan pysähdyttyä, voi nousta pois...viisaampana..kenties.
      Ja kentises näkeekin sen Onnelan-junan jo odottavankin - mikä se kelläkin sitten on! :)

      Vahvasti istuin tässä junasi kyydissä, Liisa, monin eri ajatuksin,,,vieressäsi aivan, kai tunsit sen.
      Mutta käydään asemaravintolassa nyt kahvit juomassa ja wiinerit haukkamassa,,
      Matkamme jatkuu vielä - - :D

      • Tuota junassa matkustamista, minun kyllä piti ihan toisin aatoksin matkustaa.
        Kesälomallehan sitä piti ja suurin odotuksin, sinne kotiseuduille.
        Miten jännitystä vatsankin pohjassa tuntien , sinne suuresta maailmasta matkustin.

        MURUKULTA

        Jotaki tuon elämän edessä ehkä jo oppinnu.
        Miten se esiin nostaa niitäki varjoisia puolia.
        Eihän elämä oo sittenkää , "pelkkää auringon paistetta"

        Nyt kerron omin korvin kuulemaani.
        Eräski mies matkusti junassa ja katseli siinä ohikiitäviä maisemia.
        Näki talon järven takaa ja ajatteli, osimpas minä tuon talon isäntä.
        Niin ei ois näitä huolia, joita nyt kannan.
        Samaan aikaan talon isäntä ja katselee ohikiitävää junaa.
        Ajattelee, osimpas minä tuossa ohikiitävässä junassa,
        ei ois näitä huolia ,kasvaako perheelle leipää..ym ym

        Elämän juna
        onhan sillä ainutkertainen seki rata , mitä ne mennä viilettää.
        Sinut vierelläni niin tutuks tunsin , miten see matkan teko muuttuikaa?
        Alkoiki iloinen puheenporina ja nauruki tiensä löysi....*hymyyyy*
        Tottahan mee neki kahvit ja baagarpullat nautitaan.

        Aikaa..otetaan
        sitä paljon mukaan ja onnelaan juna se mennä vislaa.
        Katos taas tuota mansikkapuskaani , miten see alkoi rönsyilemään?
        Olen tätä aamua ulkosalla ihaillu ja miten se voikaa olla ...niin

        Sinulle eilisestä niin sydämeen käyvästä palautteestas ,
        sen tunnen jumamatkaki muuttui aivan toiseks, kiitosssss.
        Nyt hyppään autoon ja mökille katsomaan ,
        rikkaruohot ja kovasti kasvaa, kilpaa muitten seassa..

        Sinulle kiitos vielä ihanasta seurasta ja aurinkoista päivää....Liisa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1293
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      73
      623
    4. 50
      557
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      471
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      148
      406
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      362
    Aihe