Olen vaan

Ajellu tällä junalla
- pitihän -
minun vaihtaa ajat sitten
siihen toiseen junaan

Olin vain niin

Eletyn elämän raskauttama
etten saanu itseäni
alas tästä junasta

Miten pitkästi
riittää kiskoja tälle junalle
- ennenkuin -
tulee se päätepysäkki

Vai oisko

pysäkkiä missä vois poistua
- ja -
alkaa oottelemaan sitä junaa
johon niin olin menossa
sen junan reitti kulkee Onnelaan

Onnelaan
sielähän ois kesäki
sielä ois onnellisia
iloisia hymyileviä

Sielä näkis toisensa
sielä oltas liki
käden lämmön
sielä tuntis

Nousen

ja haluan poistua
tästä raskautetulla mielellä
lastatusta junasta

Onnelaan menevään junaan

2

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *MURUKULTA*

      Hyvä päätös! Kun huomaa olevansa väärässä junassa on hyvä huomata ja noustava pois, odottamaan sitä oikeaa junaa.
      Elämä vain joskus on - siihen opin-junaan kun on monesti tullut noustua ja sinne seuraavalle asemalle on ollut pakko matkata vain, kesken kun ei voi hypätä,,
      junan pysähdyttyä, voi nousta pois...viisaampana..kenties.
      Ja kentises näkeekin sen Onnelan-junan jo odottavankin - mikä se kelläkin sitten on! :)

      Vahvasti istuin tässä junasi kyydissä, Liisa, monin eri ajatuksin,,,vieressäsi aivan, kai tunsit sen.
      Mutta käydään asemaravintolassa nyt kahvit juomassa ja wiinerit haukkamassa,,
      Matkamme jatkuu vielä - - :D

      • Tuota junassa matkustamista, minun kyllä piti ihan toisin aatoksin matkustaa.
        Kesälomallehan sitä piti ja suurin odotuksin, sinne kotiseuduille.
        Miten jännitystä vatsankin pohjassa tuntien , sinne suuresta maailmasta matkustin.

        MURUKULTA

        Jotaki tuon elämän edessä ehkä jo oppinnu.
        Miten se esiin nostaa niitäki varjoisia puolia.
        Eihän elämä oo sittenkää , "pelkkää auringon paistetta"

        Nyt kerron omin korvin kuulemaani.
        Eräski mies matkusti junassa ja katseli siinä ohikiitäviä maisemia.
        Näki talon järven takaa ja ajatteli, osimpas minä tuon talon isäntä.
        Niin ei ois näitä huolia, joita nyt kannan.
        Samaan aikaan talon isäntä ja katselee ohikiitävää junaa.
        Ajattelee, osimpas minä tuossa ohikiitävässä junassa,
        ei ois näitä huolia ,kasvaako perheelle leipää..ym ym

        Elämän juna
        onhan sillä ainutkertainen seki rata , mitä ne mennä viilettää.
        Sinut vierelläni niin tutuks tunsin , miten see matkan teko muuttuikaa?
        Alkoiki iloinen puheenporina ja nauruki tiensä löysi....*hymyyyy*
        Tottahan mee neki kahvit ja baagarpullat nautitaan.

        Aikaa..otetaan
        sitä paljon mukaan ja onnelaan juna se mennä vislaa.
        Katos taas tuota mansikkapuskaani , miten see alkoi rönsyilemään?
        Olen tätä aamua ulkosalla ihaillu ja miten se voikaa olla ...niin

        Sinulle eilisestä niin sydämeen käyvästä palautteestas ,
        sen tunnen jumamatkaki muuttui aivan toiseks, kiitosssss.
        Nyt hyppään autoon ja mökille katsomaan ,
        rikkaruohot ja kovasti kasvaa, kilpaa muitten seassa..

        Sinulle kiitos vielä ihanasta seurasta ja aurinkoista päivää....Liisa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      137
      987
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      694
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      599
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe