Mikä seuraavaksi?

tietämätööön.

Niin siis ku tykkään Twilightin tapaisista kirjoista ja kaikki Harry Potterit on jo luettu (tiedoksi nyt ettei niitä ehdotella) ja odottelen tässä että kirjastosta saan vapaaksi varaamani Epäilyksen ja nyt mulla on sellanen ongelma että mulla ei oo täl hetkel mitään luettavaa ;< ja en haluis lukee samoi kirjoi uudestaa ;o ja aattelin et voisko joku ehottaa joitain kivoi kirjoi, jotka on aiheeltaan fantasiaa ja romantiikkaa tms, eli siis Twilightin tapaisia kirjoja haluisin. Mut en nyt oikeen sitte tiiä noist sormusten herroist et niit ei tarvi ehotella , niinku ei tarvii ehotella Harryy Pottereit ku ne on kaikki tullu jo luettua. Kiitti etukäteen :)))

3

311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asasas

      Itse aloin juuri lukea Keplo Leutokalmaa. Kyseessä on kai trilogia ( ainakin tässä vaiheessa). Kirjailija on Derek Landy. Toinen jota suosittelisin on Diana Wynne Jonesin kirjoja.


      Ei muutei olis tarvis kirjoittais tuollei tyylii ettäi sais jotai selväi muutkii......?

      • farkku93

        Olen lukenut molemmat Landyn suomennetut kirjat ja pidin niistä valtavasti. Menetin heti sydämmeni Keplolle. Ihastuin myös sujuvaan dialogiin. Huomaa, että Landy n tehnyt elokuvakäsikirjoituksia ja opettaa kempo karatea.


    • nämä

      Ingo on Helen Dunmoren kirjoittama nuortentetralogia, jonka ensimmäinen osa julkaistiin vuonna 2005 ja viimeinen vuonna 2008. Se kertoo sisaruksista Sapphire "Sapphy" Trewhella ja Conor Trewhella sekä näiden isästä Matthew Trewhellasta, jolla on tapana kertoa itsensä nimisestä miehestä, joka rakastui merenneitoon kadoten mereen. Eräänä juhannusiltana lasten isä katoaa veneillessään jälkiä jättämättä. Sen jälkeen Ingo (meren valtakunta) vetää lapsia puoleensa. He saavat ystävävikseen ingolaiset sisarukset Elviran ja Faron. Lapset saavat päähänsä, että heidän isänsä on kadonnut Ingoon samalla tavalla kuin tarinan mies.

      Tetralogian osat ovat:

      Ingo – Meren kansa (alkuteos, Ingo) (2006)
      Ingo – Vuorovetten vartija (alkuteos, The Tide Knot) (2006)
      Ingo – Syvyyksien salaisuus (alkuteos, The Deep) (2008)
      Ingo – Aaltojen kutsu (alkuteos, The Crossing of Ingo) (2008)

      Gart Nix: Sabriel

      Kuka puolustaa eläviä, kun vainajat nousevat?

      Sabrielin isä on kuuluisa manaaja Abhorsen. 18-vuotias Sabriel on itsekin opiskellut taikuutta, tosin tyttökoulun kurssit Ancelstierressa ovat vain turvallista harjoittelua. Sitten Sabriel saa viestin: isä on pahassa pulassa. Sabrielin täytyy ylittää Ancelstierren rajamuuri ja palata kotimaahansa, salaperäiseen Vanhaan valtakuntaan.

      Siinä missä muut manaajat ovat kutsuneet kuolleita esiin, Abhorsen on pitänyt heitä levossa. Ilman Abhorsenia vainajien laumat tulvivat elävien keskuuteen imemään näiltä energiaa. Sabrielin on nyt astuttava isänsä saappaisiin. Aivan kuin tämä ei riittäisi, hänellä on perässään Kerrigor, isänkin kohtaloksi koitunut vihollinen. Sabriel saa avukseen erikoisen kissan nimeltä Mogget. Hänellä on myös seitsemän maagista kelloa, jotka auttavat saattamaan kuolleet takaisin lepoon.

      Jatko-osat: Lirael ja Abhorsen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      143
      4048
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      111
      3662
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2565
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe