Hei!
Kertoisitteko missä olette käyneet kastroimassa uroskissanne Oulussa ja paljonko oli lasku?
Aiemmin kysyin missä on halvin, mutta kaikki vain suosittelivat vakiopaikkaansa, eikä hintoja kerrottu ollenkaan, joten kokeillaanpa sitten näin :)
Ja kiitos jo kaikille etukäteen!
Uroskissan kastraatio OULUssa?
7
1635
Vastaukset
- kastrointi
on loppupeleissä tosi rutiininomainen homma josta lekuri kuin lekuri selviää ellei ole nukkunut tai ollut kännissä opiskelujensa ajan. Hintapolitiikka on taas ihan eri asia, itse en ajattele rahaa kun eläintä hoidatan. Sori, tää on vaan mun mielipide, mutta minkäs teet.
- saija
Sellainen kysymys, ostin tänään tuttavaltani Ragdolli uroksen joka on leikattu n.2vkoa sitten.äskettäin huomasin lattialla veriläikkiä ja oletin sen olevan narttukissani tekosia mutta selvisikin että uus kissani "vuotaa" joten haavat(ko) ovat siis auenneet? onko se vaarallista?
- haavat on jo
saija kirjoitti:
Sellainen kysymys, ostin tänään tuttavaltani Ragdolli uroksen joka on leikattu n.2vkoa sitten.äskettäin huomasin lattialla veriläikkiä ja oletin sen olevan narttukissani tekosia mutta selvisikin että uus kissani "vuotaa" joten haavat(ko) ovat siis auenneet? onko se vaarallista?
tuossa ajassa parantuneet jopa naaralta, ellei ole tulehdus kyseessä. Silloin vuoto ei tosin olisi verta vaan jotakin muuta. Uroksen leikkauksessa ei useinkaan käytetä tikkejä vaan haavapulverilla vain suojataan leikkaushaava. Jos kissastasi oikeasti vuotaa verta, on syytä tutkia mistä se tulee. Syyhän voi olla vaikka peräaukon/-suolen alueella. silloin kyseessä voi olla löysä uloste ja sitä kautta suolen ärsytystila. Vaarallista vuoto on jos se on runsasta (ommeltava kiinni), jos vuotava haava tulehtuu (antibioottikuuri) jne. Pikkuhaavat eivät välttämättä tarvitse muuta hoitoa kuin puhdistuksen ja desinfioinnin. Jos olet huolissasi, käy näyttämässä kissaa lääkärillä.
- ainakaan
en halua maksaa tyhjästä ylimääräistä. Ei se, ettei hölmöyksissään ei ole hintatietoinen, ole kissan etu millään tavoin.
- MieVua
ainakaan kirjoitti:
en halua maksaa tyhjästä ylimääräistä. Ei se, ettei hölmöyksissään ei ole hintatietoinen, ole kissan etu millään tavoin.
Kuten aiemmin sanottu, kaikki eläinlääkärit sen osaa, ja tekeepä vielä samanlain, miksi ei siis valita halvin kun lopputulos sama? Sanonpahan minäkin vaan. Ei nyt puhuta muusta kuin rutiini toimenpiteestä.
Itsekin tulin tänne katsomaan josko kysymykseen olisi vastattu, kun kiinnostaisi itseänikin... - ukko*
ainakaan kirjoitti:
Varasin Oulun kaupungin eläinlääkärille ajan...Lääkärinä Matti Heikkilä tai heikkinen, en tarkalleen muista kun en löytänyt laskua. Kastraatio hänellä 65€. Tekee ilmeisesti omalla toiminimellään tuossa, koska kunnan omalle lääkärille hinta olisi ollut hieman kalliimpi. Puhelimessa sanottiinkin kalliimpi hinta, mitä sitten oli maksaessa. Maksettiin huoneessa maksu ja hänen leima yms...Todella ammattitaitoinen ja huippu lääkäri! Kastraatio kesti noin vartin, joten ei siinä kauaa mennyt. Kissalla ei mitään jälkioireita ja nopea toipuminen. Poratiellä. Soittelin keväällä kaikki Oulun yksityiset eläinlääkärit ja hinta oli 80-105€. tavattoman tyytyväinen olen tähän ja aion jatkossakin käyttää hänellä. Muutenkin olen käyttänyt Oulun kaupungin eläinlääkäriä ja siellä hyvä palvelu ja luulen, että hinnatkin kohillaan ainaki mitä yksityisellä kerran käytin.
- toki tuokin
MieVua kirjoitti:
Kuten aiemmin sanottu, kaikki eläinlääkärit sen osaa, ja tekeepä vielä samanlain, miksi ei siis valita halvin kun lopputulos sama? Sanonpahan minäkin vaan. Ei nyt puhuta muusta kuin rutiini toimenpiteestä.
Itsekin tulin tänne katsomaan josko kysymykseen olisi vastattu, kun kiinnostaisi itseänikin...mutta itse valitsen eläinlääkärin sen perusteella millainen maine hänellä on ja millaiset laitteet esim. onko mahdollisuutta röntgeniin, labraan jne, enkä sen perusteella kuka osaisi jonkun rutiinijutun halvimmalla tehdä.
Syystä että haluan käyttä eläimiäni pennusta asti samassa paikassa jossa niiden teryveys- ja sairaushistoria tunnetaan ja jossa tiedän saavamme hyvän ja asiallisen hoidon oli käyntikerran syy sitten vaikka vain rokotus tai vakavamman sairauden tai onnettomuuden hoito.
Mielestäni pitkä ja luottamuksellinen lääkäri-potilassuhde on tärkeä eläintenkin kohdalla. Tämä varsinkin on kirkastunut minulle kun yksi koiristani on kroonisesti sairas ja joutuu vähän väliä otille. Eipä tarvitse joka kerta koiran historiaa alkaa selvittämään kun eläinlääkäri on tuntenut koirani pennusta saakka!
Mutta tämä taas minun mielipiteeni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi254849- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483185- 542677
- 2082662
- 522625
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322420- 1532350
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1091575