vaihdoin öljyt ja ajattelin vilkaista samalla tulppien kuntoa. Tulppa ei lähtenytkään suosiolla ja olin jo aivan varma että kierteet tuli mukana, aukesi kuitenkin ja oli sellainen nelikärkinen tulppa, väri vaalea ja vaikutti kuluneelta mutta kunnossa olevalta, kaksi kärjistä oli muita lyhyempiä, onkohan uusissa tulpissa kaksi kärkeä muita lyhyempiä ja voiko käyttää "tavallisia" tulppia. Miten nuo loput tulpat avaisi lämpimänä vai kylmänä ja voiko jenkoihin laittaa vaikka vaseliinia jämähtämisen estämiseksi.
Carina E -97 tulppien
2
894
Vastaukset
- Arto1
Tulppaonkalot paineilmalla puhtaaksi, sitten pieni löysytys ja suihkaus vaikka Wd-40 irroittajaa tulppaonkalon pohjalle, sitten pikkusen kiristystä ja taas löysäten , tätä jatkaen... Tälleen kitkuttamalla olen itse irroitellut hyvinkin kiinnipalaneita tulppia. Kitkuttelu lie ainoa ja tuo irroitusöljyn käyttö. Pitkiä vaihtovälejä käyttämällä karstaa kertyy tulpan palotilan puoleiseen päähän kierrettä ja jos väkisin kiertää vaan auki , voi kierre mennä alukannesta rikki. Asentaessa kuparirasvaa kierteeseen , voi olla helpompaa ensikerralla tulppien irroitus. Moottoriöljy taitaa palaa kierteestä ajan kanssa pois , joten en suosita sitä tai vaseliiniä . Käytä ohjekirjan suosittelemia tulppia . Taitaa Toyota suositella Nippon Densoa , ehkä NGK myös käy?
- itsekin
keksiä, kiitti neuvosta. Tulppa tosiaan aukeaa kierroksen pari ja sitten jämähtää sain käyttää kaikki taitoni että tulppa aukesi on kyllä tullut niitä jonkin verran availtua mutta tämä oli kyllä tiukin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2284407Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii732856- 472393
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua431687- 781369
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘651043PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden137919- 64850
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86844Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53832