olen hankkinut garminin gps 60cx:n ja ohjeista ei selvinnyt kuinka mittaan kulkemani matkan. eli jos esim. pyöräilen jonkun reitin ja palaan takaisin samaa reittiä kuinka saan laitteen laskemaan tarkasti metreinä koko kulkemani matkan?
kuinka mittaan matkani
3
365
Vastaukset
En tunne kyseistä laitetta, mutta Miossa pystyy reitin nauhoittamaan.
Kun lopetat nauhoituksen, yheenvedosta saat tietää lähtö- ja tuloajan, käytetyn ajan, matkan ja keskinopeuden.- Siis mitähH?
GPS ei toimi metrilleen! On helpompiakin tapoja mitata kuljettu matka.
Ostat tarjouksesta valkoisen maalikynän ja värität sillä vanteen ja renkaan ympäri kulkevan kaistaleen.
Kun lähdet matkaan niin aseta eturenkaan merkki vaikka etulokasuojan etureunan kohdalle ja kun ajat niin aina lasket merkin nähtyä ääneen kypärässäsi olevalle videonauhurille kierroasten määrää. Kun perillä olet niin mittaat renkaan ympärysmitan ja lasket kertolaskuna kierrosten määrän. Saat tarkan matkan millilleen kyseisellä systeemillä!!!
Monet on käyttäneet lankarullaa kun ajaa samaareittiä takaisin. Osta lankarullia reppullinen tai sivulaukulliset ja teetä telinen jossa rulla kerrallaan oleva pidike.
Kun lähdet ajelemaan niin sido lankarullan pää lähtöpisteeseen ja aseta rulla pidikeeseen.
Lähde reissuun ja kun kuulet että lankarula loppui niin pysähdy sitomaan uusi rulla loppuneen jatkeeksi.
Palatessa keräät lankarullan rihma takas ja lasket montako rullaa matkalla meni loppuun ja kerrot sen kätevästi kahdella. Valmistajien merkinnöistä näet paljonko 1 rulla sisälsi millilleen sitä lankaa..... HUOM!!! Vähennä solmuista 4cm niin saat tarkan tuloksen!!!
Mitään kartta-gpässiä ei siihen tarvita.- matkoja
ei gps tiedä ollenkaan esim tunturi-kuru-tunturi.mittaa vain vaakamatkan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude23815173Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy12510136Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1089361Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump237099Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1826527Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua1736207Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri335612Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole464796IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti1451680Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys251616