hei, minulla on paha pähkinäallergia ja kuulin jostain että pellava olisi pähkinän sukulainen, eli aiheuttaisi samat reaktiot kuin pähkinäkin, joten haluaisin vielä varmistaa että onko se totta? Tietääkö kukaan? Kiitos!
pähkinäallergia
4
3350
Vastaukset
- Samoja oireita
Joo itselläni on myös erittäin paha pähkinäallergia ja olen huomannut myös sen, että pellavaa sisältävät ruokatuotteet, kuten esim. pellavansiemeniä sisältävät sämpylät eivät sovi mulle ollenkaan. Sitä en tiedä, että onko pellava pähkinän sukulaisia, mutta suosittelen ehdottomasti välttämään kaikkia sellaisia tuotteita mitkä sisältää pellavaa tai pellavan siemeniä.
Suosittelen ehdottomasti käymään lääkärissä ton pähkinäallergian takia, jos et ole vielä käynyt, sieltä saat jotain reseptilääkettä sitä varten, jos oireet iskevät yllättäen. Ainakin itselläni on aivan pakko olla lääkitys, sillä meidän pähkinäallergisten harmiksi sitä pähkinää tuntuu löytyvän melkein joka ikisestä ruoasta. Varsinkin kaikkien niin sanottujen herkkujen, kuten mm. suklaan, jäätelön, keksien, leivonnaisten ja muiden kanssa saa olla erittäin tarkkana, sillä näissä kaikissa on yleensä enemmän tai vähemmän pähkinää.- ristikkorastikko
osaisitteko auttaa-- jos on todettu manteli ja hasselpähkinäallergia, voiko muita pähkinöitä syödä vai onko ne pähkinätkin jotenkin ristissä ;)?
- JannaS
ristikkorastikko kirjoitti:
osaisitteko auttaa-- jos on todettu manteli ja hasselpähkinäallergia, voiko muita pähkinöitä syödä vai onko ne pähkinätkin jotenkin ristissä ;)?
Minulla on todettu hasselpähkinäallergia. Voin syödä manteleita (ja pistaaseja) ja pieniä määriä maapähkinöitä. Saksanpähkinää ja Macadamiaa en pysty syömään. Muita en ole kokeillut.
- JannaS
Itse en ole huomannut, että reagoisin pellavansiemeneen. Mutta allergiathan ovat hyvin yksilöllisiä, täytyy mennä sen mukaan miltä itsestä tuntuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662238Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381853Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711480Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣211454Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.771167Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1771134Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬211086Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1051064En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9922- 77919