Bangkok yksin...

jiiute

Moi Thaimaan kävijät!. Onpa tylsä loma, ajattelin suunnata Bangkokiin parin viikon päästä n.viikoksi ja YKSIN. Olen reissaillut paljon ja aina kavereiden kanssa, nyt haluun ensimmäistä kertaa lähteä yksin reissuun, ja Bangkok on aina kiehtonut...

Eli finskiltä lennot, sitten ok hotelli hyvältä paikalta, varmaankin Narai?. Lentokentältä hotellille taksilla tietenkin, paljonko nykyään maksaa?. Aikaa 5-7vrk, mitä tekisi?, MBK, Buddha temppeli, aistelisi ilmapiiriä?. Missäs olisi niitä jokikauppa jutskia, missä oltiin Bondin kultaisessa aseessakin? :D , sellasen puunorsun vois ostaa... VINKKEJÄ VINKKEJÄ VINKKEJÄ, KIITOS :D

9

1110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että yksin matkalle ?

      Kaupungista otat "paikallisoppaan", sukupuolen valitset itse. Hän näyttää sinulle kaiken taivaan ja maan väliltä toivomustesi ja rahavarojen salliessa. Hyvää matkaa, mutta lopeta paskan kirjoitteleminen ja mene uneksimaan, jos joskus pääsisit mopollasi naapurikylää kauemmaksi.

    • luettu matkaesite ?

      Lue tyhjänpäällä istuessasi muutakin kirjallisuuta, kuin ihan kaikkisen vanhoja lomaesitteitä, ajantajua ei sinulla ole, katos nyt hieman, mitä pistät "paperille", noi sun teksteillä voi pyyhkiä keskeltä takaa, mutta en viitsi kiusata laseritulostinta, siinä on hyvää paperia, tekstisi edellytäsi pehmoista, ettei se se leviä pitkin....

    • Narain kävijä

      Bangkok on kiehtovan kaoottinen,ensin pelotta,mutta sitten ihastuu. Kuunteleppa Chess-musikaalin biisi one night in bangkok makes a hard man humble jne.Narai on Silomin alueella, siis parempiosaisten kaupunginosa. Narai-hotelli on tosi viihtyisä, kun esim vertaat viereistä Sofitel Silomia, niin se näyttää kalsalta(5tähden hotelli-lue tylsä). Skytrainilla pääset mbk.hon ja siellä kun päivän pyörit, niin työstä käy. Voit myös kävellä joen rantaan ,josta lähtee vesibussi ja jäädä itselle mieluisalla pysäkillä pois-vilvoittaa ihanasti kuumana päivänä. Viikossa kerkee nähä jotain, kyllä se viikko riittää. Itse kävin kylässä Sri Rachassa taksilla ja siihenkin meni yksi päivä, jos olet ulospäin suuntautunut, Naraissa näkee yksin matkustaviakin, suosittelen pukeutumaan pikkusen paremmin, ettet lähe liikkeelle Tarjoustalon venyneissä halpissortseissa ja t-paidassa. Kyllä se on niin ,että vaatteet tekee ihmisestä siistin ja tyylikkään eiköä oo ollenkaan snobbailua. Valitettavasti sellaisiakinsuomijuntteja näki heti respassa, joilla oli tosi juntit vaatteet päällä tennissukka-sandaaliyhdistelmänä ja joku t-paita rääsy päällä. Jos lähtee Thaimaahan, niin itse ainakin otan paremman hotellin, miksi pitäisi asua murjussa- jos on varaa lentää Thaimaahan, on varaa asuakin hyvin ja mielestäni tasokas hotelli/majoitus on edullinen verrattuna Suomen hintoihin ja tasokkaassa paikassa, missä on uima-allas, on mukava pullikoida kuumana päivänä, kuumia päiviä riittää.
      Oi Bangkok, kaipaan taas sinne. Jännittävää matkaa!

    • nimetön matkaaja

      Älä tee mitään suuria suunnitelmia. Turhaa stressiä vaan. Aamulla hotellin ovesta ulos ja käännyt joko vasemmalle tai oikealle ja siitä sen päivän seikkailu alkaa.

      Jos täytyy jotain kohteita mainita niin jokiajelun ja baiyoke skyn voi jonain päivänä käydä katsomassa kuten myös jonkin temppelin.

      Taksi kannattaa ottaa viralliselta "taksitolpalta" jossa lappuun kirjoitetaan hotellin nimi ja lappu sitten annetaan kuljettajalle. Hinta keskustaan 200-300b riippuen hotellin sijainnista.

      • mistä taksi

        200-300? Jos joku asuu Naraissa niin ei kai maksa Nanalle 200?? Vittu et hinnat nousee kun bateja jaetaan ilmasiks. Ja tuktuk-miehet on hallituksen palkkaamia (TAT) joitten tarkoitus on viedä turisti ostelemaan kalliita thaimaalaisia jutskia. Illalla ne sitten ajaa omaan lukuun ja vie sut takuulla just siihen seksibaariin mihin et olis halunnu, pelkästään lunastaakseen bensakupongin...


    • city of angels

      suosittelisin hotellia sukhumvitin alueelta....sukhumvit tai nana bts-pysäkkien läheltä. helppoa liikkua minne vain ja elämää riittää 24-tuntia vuorokaudessa. nyt on low-season, joten asiallisen tai vaikka hienon hotellin saa sopurahalla. kannattaa tsekkailla tarjouksia netistä....
      taksi maksaa kentältä sukhumvitin alueelle luokkaa 350-400bht, jos nopeinta reittiä(tietullit). kannattaa varmuudeksi printata hotellin osoite thaiksi, jos et thaita puhu. taksilla liikkumisesta sen verran, että jos ei mittari lähde päälle niin ulos ja seuraavaan taksiin. ja tuk-tukit ovatkin sitten aivan toinen maailma...
      bangkok on hieno kaupunki, jossa on paljon nähtävää ja paljon elämää.

      25000km kaksipyöräisellä thaimaassa

      • Mala maa = hullu koira

        Kyllähän se Bangkok on iso kaupunki ja Thaimaa suuri valtakunta.
        Pääkaupungissa on paljon nähtävää, minäkin olen siellä piileskellyt kuukausia.
        Kerrankin asuin Landmark hotellissa rahoilla 3kk, joiden saantoa oli syytä epäillä.

        Jos ei ole astmaa tai muuta vaivoja niin Bangkok on sopivan ihana.
        Motoristille.: Olen saattanut nähdä sinun pyöräilyvideon tai lehtijutun .
        Mutta: tuo kilometrimäärä Taikuissa arveluttaa. Pistä puolet pois.


      • saa epäillä
        Mala maa = hullu koira kirjoitti:

        Kyllähän se Bangkok on iso kaupunki ja Thaimaa suuri valtakunta.
        Pääkaupungissa on paljon nähtävää, minäkin olen siellä piileskellyt kuukausia.
        Kerrankin asuin Landmark hotellissa rahoilla 3kk, joiden saantoa oli syytä epäillä.

        Jos ei ole astmaa tai muuta vaivoja niin Bangkok on sopivan ihana.
        Motoristille.: Olen saattanut nähdä sinun pyöräilyvideon tai lehtijutun .
        Mutta: tuo kilometrimäärä Taikuissa arveluttaa. Pistä puolet pois.

        Et ole minusta lehtijuttuja tai videoitani nähnyt, eli en ole se joksi minua luulet. tiedän kyllä ketä tarkoitat.
        tuo 25tkm on kyllä alakanttiin arvioitu, tänä vuonna kaksi reissua takana thaimaahan ja niistäkin kertyi kilometreja noin 5000. reissuja takana kymmenen, joista kaksi 2kk:n mittaisia. pyöräillyt olen etelä-, keski- ja pohjois-thaimaassa. pohjoiseen suuntaan jälleen tammikuussa.


      • ei kummempaa
        saa epäillä kirjoitti:

        Et ole minusta lehtijuttuja tai videoitani nähnyt, eli en ole se joksi minua luulet. tiedän kyllä ketä tarkoitat.
        tuo 25tkm on kyllä alakanttiin arvioitu, tänä vuonna kaksi reissua takana thaimaahan ja niistäkin kertyi kilometreja noin 5000. reissuja takana kymmenen, joista kaksi 2kk:n mittaisia. pyöräillyt olen etelä-, keski- ja pohjois-thaimaassa. pohjoiseen suuntaan jälleen tammikuussa.

        25.000, aivan täysin selvä, eihän tuossa minustakaan ole mitään kummallista, kyllä tuollainen km määrä tulee helpostikin kokoon. Mäki VÄHÄN vaan ajelin viime reissulla ja kilometrejä kerty 1.200. Ja ajelin tosiaan vain vähän, äkkiäkös tuolla 10.000 ajelee, useammalla lomalla yhteensä reilusti enemmänkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2753
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2520
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2111
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1439
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe