Eli olen nyt vuoden verran kärsinyt erilaisista oireista.. nyt vasta sain aikaiseksi varata lääkäri ajan..
Mulla on vuosia sitten tutkittu kaikki muut "tärkeät" elimet paitsi ei koskaan kuvattu päätä. Nyt pelottaa että nämä oireet johtuvat aivojen viasta esim aivokasvaimesta
Olisin todella kiitollinen jos viitsisitte kertoa omia kokemuksia ja jos on ollut samanlaisia oireita kun minulla.
Tässä lista oireistani:
kevät, kesä, syksy & talvi 08:
- Näköhäiriöitä (yht äkkiä silmät/toinen silmä sumenee
- Todella voimakasta yöhikoilua
- Päänsärkyä
- Puhehäiriöitä/sönkötystä (ei ole koskaan ennen ollut mitään tälläistä
- Tasapainohäiriöitä (horjumista ja kerran kaaduin maahan kun jalat ei kantaneet)
- Käsien puutuminen (todella häritsevää)
- Yleinen huonovointisuus
- Lihas kramppeja
- todella häiritsevää unettomuutta (joskus en nukkunut yöllä yhtään)
tammi-helmi 09:
- usein voimakasta oksentelua
- kuumetta usein
- sydänkipuja
- unettomuutta
- voimakasta päänsärkyä
maalis-huhti 09:
- Päänsärkyä
- Sydänkipuja
kevät-kesä 09:
- Elohiiri silmässä (ollut nyt yli kuukauden ja joka päivä on ollut tämä elohiiri silmässä..)
- Näkö sumenee välillä
- Sydänkipuja
- Kova janon tunne
kasvainko?
11
1211
Vastaukset
- voivat
johtua useastakin eri sairaudesta esim. migreeni, kilpirauhasen toimintahäiriöt, paniikki-/ahdistuskohtaus, masennus, aivoverenkiertohäiriö. Näön sumentuminen voi johtua ns. kuiva silmäisyydestä. Niska-, hartia- ja päänkannattajalihasten lukossa oleminen voivat aiheuttaa päänsärkyä ja raajojen puutumista. Kova janon tunne voi johtua diabeteksestä tai ihan vain siitä, että ulkona on kuuma ja elimistö tarvitsee nestettä. Tai sitten oireiden syynä voi olla jokin keskushermostosairaus esim. ms-tauti.
- lara123
olen kyllä alkanut epäillä että olisi Ms-tauti..
- lara123
lara123 kirjoitti:
olen kyllä alkanut epäillä että olisi Ms-tauti..
Olen siis vasta 20 vuotias! unohtui kokonaan tuosta aloitusviestistä!
- puolesta
lara123 kirjoitti:
Olen siis vasta 20 vuotias! unohtui kokonaan tuosta aloitusviestistä!
ms-tauti voisi olla mahdollinen. Diagnoosia varten, jonka tekee neurologi, tarvitaan sairauteen "sopivat" oireet, selkäydinneste näyte ja pään magneettikuvaus. Ms-tauti voi olla, vaikka pään kuvauksessa ei plakkeja näkyisikään. Neurologi on oikea ihminen tekemään diagnoosin!
- jolle1111
masennus/luulosairaus.. mee psykiatrille
- tuollaisia oireita
voi aiheutua kroonisesta kofeiinimyrkytyksestä.
- lara123
en kyllä käytä yhtään kofeiini tuotteita!
- lara123uno
unohsin laittaa aloitusviestiin yhden oireen jota on ollut 08 vuoden loppupuolella ja 09 alkuvuodesta. Eli nenäverenvuoto. Välillä tuli paljon vertanenästä ilman mitään syytä. Ennen ei koskaan ole ollut tälläistä ongelmaa.
- lara123
unohdin laittaa aloitusviestiin yhden oireen jota on ollut 08 vuoden loppupuolella ja 09 alkuvuodesta. Eli nenäverenvuoto. Välillä tuli paljon vertanenästä ilman mitään syytä. Ennen ei koskaan ole ollut tälläistä ongelmaa.
- Onko
pahoinvointisi mihin aikaan vuorokaudesta? Yleensä jos kyse on aivokasvaimesta, niin phv ja oksentelu sijoittuvat aamuyöhön. Myöskin kriittinen oire, joka sinulta puuttuu, on epileptiset kohtaukset. Lähes aina aivokasvaimen yhteydessä on myös epileptisiä kohtauksia. En kovin usko, että sinulla on aivokasvain.
- Hopihopi.
Onko kirjoitti:
pahoinvointisi mihin aikaan vuorokaudesta? Yleensä jos kyse on aivokasvaimesta, niin phv ja oksentelu sijoittuvat aamuyöhön. Myöskin kriittinen oire, joka sinulta puuttuu, on epileptiset kohtaukset. Lähes aina aivokasvaimen yhteydessä on myös epileptisiä kohtauksia. En kovin usko, että sinulla on aivokasvain.
Oireitakin tai vaan päänsärkyä, eli valitettavasti aivokasvain voi olla vähä salakavalaa... Sinuna menisin heti lääkärin juttusille ja vaatimaan neurologisia tutkimuksia ym. Että mistä on kyse, voi olla ettei ole aivokasvainta? mutta kaikkea muuta voi olla sekaisin.
Esim: mulla oli vitamiinin ja raudanpuute, olin heikossa kunnossa, lääkäri taas epäili, että yritän lintsata koulusta, mutta kun itse aloin syömään rautatabui/vitamiinei, ni johan olin normi taas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1794757Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä402536- 1562192
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161719- 811348
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241281Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321193Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1451180Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103945Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.117887