Oksennus tulee pakostakin

oksennus tulee

Onko muilla niin, että ruoka tulee ylös pakostakin vaikkei edes yrittäisi/aikoisi oksentaa?

Olen sairastanut sekamuotoista syömishäiriötä muutaman vuoden, ehkä enemmänkin olen ollut "anorektikko", mutta välillä olen myös ahminut ja oksentanut (sekä syönyt vaikkapa pelkän omenan päivässä ja myöhemmin oksentanut sen eli oksennellut aika usein)..
Mulla tuntuukin nykyään lähes kaikkien ruokailujen jälkeen tapahtuvan näin että on pakko oksentaa, vaikken olisikaan ahminut. Pienenkin ahmimisen jälkeen kaikki se moska tulee itsestään ylös, ilman siis sormien työntämistä kurkkuun.. :(
Siis automaattinen oksennusrefleksi, vaikken haluaisi.. Olen yrittänyt parantua.

6

1081

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miia``

      Sillon ku olin vissiin kasilla niin tarkotus oli koko ajan laihtua, mutta söin silti enkä työntäny sormia kurkkuun ja kuitenki aloin oksentelemaan ittestään ku söin ja oli koko ajan huono olo enkä voinu liikkatunneille osallistua ja liikanope huolestui ja ohjas mut terkkarille... Oksentaminen loppui myöhemmin.
      Sitte yks mun kaveri oli kauan aikaa syömättä ja ku se alkoi syömään niin seki oksensi ittestään jonki viikon ajan ja sitte loppui.

    • juttu :(

      Mulla on myös jonkinlainen sekamuotoinen syömishäiriö (en ole hakenut tähän diagnoosia), joka kuulostaa melko samanlaiselta kuin sinun syömiskäyttäytymisesi, ja oksennukset alkoivat tulla jossain vaiheessa ilman yrittämistä - en ollut koskaan oksentanut tarkoituksella sitä ennen. Tuntuu, että pelkät ajatukset ahmimisen jälkeen vaikuttavat siihen, että oksennus tulee - jos esim. alan miettiä, kuinka paljon olen syönyt, ja selaan heti syömisen jälkeen esim. syömishäiriöisten blogeja, oksennan, vaikkei se olisikaan tietoista.

      Jos syön toisten ihmisten seurassa, ja olen heidän kanssaan myös syömisen/ahmimisen jälkeen, en oksenna. Mutta muuten minulla ainoa vaihtoehto on jättää herkut pois kokonaan - en todellakaan haluaisi enää oksentaa. Toinen ratkaisu omaan oksentamattomuuteeni on se, että pakotan itseni olemaan oksentamatta... nielaisen, jos oksennus alkaa tuntua kurkussa. Mutta se on hyvin epämiellyttävää, enkä aina voi tehdä niin :/

      Mutta jos sulla tulee jo normaalienkin ruokien/ruokamäärien jälkeen oksennus kurkkuun, niin se kuulostaa jo vakavalta... oletko puhunut lääkärille / jollekin muulle tästä? Tarvitsisit ammattiauttajaa.

      • oksennus tulee

        Ei, en ole uskaltanut mainita tästä oksentelusta kellekkään. Mietityttää vaan, että onkohan tämä oire jostakin vakavammasta vai todellakin yleistä pitkään tätä tehneille, tosin en ole aina oksennellut päivittäin.. Ehkä tämä johtuu henkisestä pahoinvoinnista?

        Vaikeuttaa vaan paranemistä tämmönen, kun tulee oksennettua pakostakin.. :(


      • ihan sama homma
        oksennus tulee kirjoitti:

        Ei, en ole uskaltanut mainita tästä oksentelusta kellekkään. Mietityttää vaan, että onkohan tämä oire jostakin vakavammasta vai todellakin yleistä pitkään tätä tehneille, tosin en ole aina oksennellut päivittäin.. Ehkä tämä johtuu henkisestä pahoinvoinnista?

        Vaikeuttaa vaan paranemistä tämmönen, kun tulee oksennettua pakostakin.. :(

        oksennan monta kertaa päivään 4-5, eli joka ainoan suupalan. Nyt jos haluan syödä oikeasti, vaikka salaattia, meinaa se nousta ylös ja yleensä se nouseekin..

        Kysyin lekurilta asiasta ja se epäili että suolisto on kuivunut, koska oksentamisen aikana poistuu reippaasti nesteitä elimistöstä. Tai mahan ph on pyllyllään eikä voi sulattaa ruokaa,tai ruokatorven läppä on hiukan auki jolloin ruoka pyrkii ylös... Syitä voi olla monia mut ne on yksilöllisiä..


    • joku random

      Jos sä oksennat aina ruuan jälkeen niin siitä voi tulla anoreksia.

      • balover

        Ei se on bulimiaa, anoreksinen ei tyhjentäydy.
        Anoreksikot usein halveksivat bulimikkoja. Luusereita joilla ei ole edes kanttia pitää ahmintojaan sisällään, se tekee vain hyvää aineenvaihdunnalle.
        Lisäksi bulimikot ovat jumalattoman tyhmiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4223
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3824
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2631
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1615
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe