Oksennus tulee pakostakin

oksennus tulee

Onko muilla niin, että ruoka tulee ylös pakostakin vaikkei edes yrittäisi/aikoisi oksentaa?

Olen sairastanut sekamuotoista syömishäiriötä muutaman vuoden, ehkä enemmänkin olen ollut "anorektikko", mutta välillä olen myös ahminut ja oksentanut (sekä syönyt vaikkapa pelkän omenan päivässä ja myöhemmin oksentanut sen eli oksennellut aika usein)..
Mulla tuntuukin nykyään lähes kaikkien ruokailujen jälkeen tapahtuvan näin että on pakko oksentaa, vaikken olisikaan ahminut. Pienenkin ahmimisen jälkeen kaikki se moska tulee itsestään ylös, ilman siis sormien työntämistä kurkkuun.. :(
Siis automaattinen oksennusrefleksi, vaikken haluaisi.. Olen yrittänyt parantua.

6

1227

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miia``

Sillon ku olin vissiin kasilla niin tarkotus oli koko ajan laihtua, mutta söin silti enkä työntäny sormia kurkkuun ja kuitenki aloin oksentelemaan ittestään ku söin ja oli koko ajan huono olo enkä voinu liikkatunneille osallistua ja liikanope huolestui ja ohjas mut terkkarille... Oksentaminen loppui myöhemmin.
      Sitte yks mun kaveri oli kauan aikaa syömättä ja ku se alkoi syömään niin seki oksensi ittestään jonki viikon ajan ja sitte loppui.

• juttu :(

Mulla on myös jonkinlainen sekamuotoinen syömishäiriö (en ole hakenut tähän diagnoosia), joka kuulostaa melko samanlaiselta kuin sinun syömiskäyttäytymisesi, ja oksennukset alkoivat tulla jossain vaiheessa ilman yrittämistä - en ollut koskaan oksentanut tarkoituksella sitä ennen. Tuntuu, että pelkät ajatukset ahmimisen jälkeen vaikuttavat siihen, että oksennus tulee - jos esim. alan miettiä, kuinka paljon olen syönyt, ja selaan heti syömisen jälkeen esim. syömishäiriöisten blogeja, oksennan, vaikkei se olisikaan tietoista.

Jos syön toisten ihmisten seurassa, ja olen heidän kanssaan myös syömisen/ahmimisen jälkeen, en oksenna. Mutta muuten minulla ainoa vaihtoehto on jättää herkut pois kokonaan - en todellakaan haluaisi enää oksentaa. Toinen ratkaisu omaan oksentamattomuuteeni on se, että pakotan itseni olemaan oksentamatta... nielaisen, jos oksennus alkaa tuntua kurkussa. Mutta se on hyvin epämiellyttävää, enkä aina voi tehdä niin :/

Mutta jos sulla tulee jo normaalienkin ruokien/ruokamäärien jälkeen oksennus kurkkuun, niin se kuulostaa jo vakavalta... oletko puhunut lääkärille / jollekin muulle tästä? Tarvitsisit ammattiauttajaa.

• oksennus tulee

Ei, en ole uskaltanut mainita tästä oksentelusta kellekkään. Mietityttää vaan, että onkohan tämä oire jostakin vakavammasta vai todellakin yleistä pitkään tätä tehneille, tosin en ole aina oksennellut päivittäin.. Ehkä tämä johtuu henkisestä pahoinvoinnista?

Vaikeuttaa vaan paranemistä tämmönen, kun tulee oksennettua pakostakin.. :(

• ihan sama homma
        oksennus tulee kirjoitti:

Ei, en ole uskaltanut mainita tästä oksentelusta kellekkään. Mietityttää vaan, että onkohan tämä oire jostakin vakavammasta vai todellakin yleistä pitkään tätä tehneille, tosin en ole aina oksennellut päivittäin.. Ehkä tämä johtuu henkisestä pahoinvoinnista?

Vaikeuttaa vaan paranemistä tämmönen, kun tulee oksennettua pakostakin.. :(

oksennan monta kertaa päivään 4-5, eli joka ainoan suupalan. Nyt jos haluan syödä oikeasti, vaikka salaattia, meinaa se nousta ylös ja yleensä se nouseekin..

Kysyin lekurilta asiasta ja se epäili että suolisto on kuivunut, koska oksentamisen aikana poistuu reippaasti nesteitä elimistöstä. Tai mahan ph on pyllyllään eikä voi sulattaa ruokaa,tai ruokatorven läppä on hiukan auki jolloin ruoka pyrkii ylös... Syitä voi olla monia mut ne on yksilöllisiä..

• joku random

Jos sä oksennat aina ruuan jälkeen niin siitä voi tulla anoreksia.

• balover

Ei se on bulimiaa, anoreksinen ei tyhjentäydy.
        Anoreksikot usein halveksivat bulimikkoja. Luusereita joilla ei ole edes kanttia pitää ahmintojaan sisällään, se tekee vain hyvää aineenvaihdunnalle.
        Lisäksi bulimikot ovat jumalattoman tyhmiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko laittaa sulle viestiä?

Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S
      Ikävä
      66
      1026
    2. Mikä tekee kaivatustasi

Haluttavan?
      Ikävä
      38
      991
    3. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      869
    4. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      125
      846
    5. Vieläkin saat

Sydämen tykyttämään. Vaikka emme näe
      Ikävä
      38
      733
    6. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      77
      662
    7. En tahallaan sua välttele...

Olis niin kiva nähdä jossain muualla kuin kaupassa!
      Ikävä
      51
      636
    8. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      621
    9. 42
      619
    10. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      31
      606
    11. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      2
      602
    12. Nyt kaatuu Kuisla

Reima Kuisla hakee saneeraukseen – Joitakin velkoja on jo ulosotossa https://www.ilkkapohjalainen.fi/reima-kuisla-hakee
      Seinäjoki
      28
      563
    13. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      121
      536
    14. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      49
      518
    15. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      95
      511
    16. 51
      505
    17. Kumpi tästä nyt

Teki niin vaikeaa?
      Ikävä
      60
      484
    18. Pystyisitkö liikkumaan

Tai tapailemaan kaivattuasi julkisesti?
      Ikävä
      45
      446
    19. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      35
      427
    20. Sastamalassa epäillään tappoa, kaksi otettu kiinni

Kuulemma Aarnontiellä tapahtunut Tietääkö joku enemmän?
      Sastamala
      13
      411
    Aihe