no niin tästä se veneily harrastus alko
kone on 5.7 mercruiser ja nyt menee vedet öljyn joukkoon ja entinen omistaja sano et hänen aikana ei ol menny ja lupasi palauttaa osan kauppahinnasta takasin voisiko ol mahdollista et sieltä olisi kovettunu se imusarjan tiiviste ja vuataisi sieltä. entinen omikstaja väitti et kone ei ole jäätynyt
vai kannentiiviste mikä mahtaa ol yleinen syy
öljyt sekaisin
20
3711
Vastaukset
tuo kansikin olla halki, minkä ikäinen kone. Kannentiivisteenvuodon pitäisi antaa kuplia kun avaat termostaatinkotelon käydessä, nesteessä voi olla myös öljyä tuolloin. Itsellä oli kansi halki, tuli käytettyä auton termostaattia, ei venekoneen.
- termostaattikotelon
avaaminen käydessä? Saat "vain" kuumatvedet päällesi...
termostaattikotelon kirjoitti:
avaaminen käydessä? Saat "vain" kuumatvedet päällesi...
mutta ensinhän korkkia tietenkin raotetaan jolloin saadaan paineet pois ja tämän jälkeen vasta yritetään katsoa näkyykö kuplia. Isot pojat on näin kertoneet, itse en ole kuplia nähnyt kun ei onneksi kansipahvi ole vielä mistään mennyt.
- ,,,,,....,,,,,
jrsj kirjoitti:
mutta ensinhän korkkia tietenkin raotetaan jolloin saadaan paineet pois ja tämän jälkeen vasta yritetään katsoa näkyykö kuplia. Isot pojat on näin kertoneet, itse en ole kuplia nähnyt kun ei onneksi kansipahvi ole vielä mistään mennyt.
Kannattaisi kuitenkin miettiä mitä kirjoittaa... Ymmärrän kyllä jäähdyttäjän/paisuntasäiliönkorkin raottamisen ja aukaisemisen,
mutta että avaat termostaatinkotelon käynnissä...
Ja kaikillahan on makeavesijäähdytys... ,,,,,....,,,,, kirjoitti:
Kannattaisi kuitenkin miettiä mitä kirjoittaa... Ymmärrän kyllä jäähdyttäjän/paisuntasäiliönkorkin raottamisen ja aukaisemisen,
mutta että avaat termostaatinkotelon käynnissä...
Ja kaikillahan on makeavesijäähdytys...Miksi ei voisi avata, minä ainakin olen vielä hengissä vaikka olen avannut useista laitteista, eihän sieltä mitään silmille saa kun päästää paineet ensin pois. Volvon ohjeetkin moottorin päällä, TMD40A, käskee tekemään täytön tuota kautta moottorin käydessä. No eiköhän anneta olla, pidetään kaikki korkit kiinni.
- voi....
jrsj kirjoitti:
Miksi ei voisi avata, minä ainakin olen vielä hengissä vaikka olen avannut useista laitteista, eihän sieltä mitään silmille saa kun päästää paineet ensin pois. Volvon ohjeetkin moottorin päällä, TMD40A, käskee tekemään täytön tuota kautta moottorin käydessä. No eiköhän anneta olla, pidetään kaikki korkit kiinni.
kyllä raakavesijärjestelmä täyttyy esim. järvestä, ei sinne tarvitse lisää kaataa.
Mielestäni termostaatinkotelon aukaiseminen on yhtä järkevää kuin irrottaisit vesiletkut katsoaksesi tuleeko kuplia.
- meillä!
Meillä on siis wikströmin kone vm n.70,2w ja meilläkin menee öljyt ja vedet sekaisin.Siihen on jo vaihdettu vesiletku,kannentiivisteet ja toinen lohko,näin olen ymmärtänyt miehen puheista.Menee hermot,kun kaunis kesä menee hukkaan ja veneilemään ei pääse...APUJA!
- onko vaihdettu?
Kannessa hiushalkeema, ei muuta tarvi. Ei selviä välttämättä kuin kansi koeponnistamalla. Siis jos lohko on jo tarkistettu, myös syöpymät? Eihän ne vedet ja öljyt muuten sekoitu, ellei jossain ole reikää tai halkeamaa ja pahvit on ehjät sekä tiivistepinnat ok.
- meillä!
Tuota...oliko joku näistä vastauksista minun kysymykseeni?????"blondina"
- ei vaikuta
Imusrajan tai imukannen tiivisteellä ei ole asiaan vaikutusta. Jos se tiiviste on mennyt on kone vaan öljyinen päältä.
Kannet ja kannan tiiviste voi mennä myös jos kone on ylikuumentunut, jäähdytys tukkeutunut tms. Tällöin menee kannen tiivisteet ja kun kannenpultit höllätään irti vetelee usein kannetkin kieroksi. Ellei kansia oiota ei pelkkä tiivisteen vaihto auta.
Syynä voi olla myös syöpymät/halkeamat lohkossa tai kansissa. Jos on ollut merivesijäähdytys lohkon ja/tai kansien syöpyminen on hyvinkin mahdollisia. Ja ellei glygoolia ole ajettu kunnolla koneeseen on halkeamat hyvin mahdollisia. Onko pakkasproput esim kansissa sen näköisiä, että niitä ei ole vaihdettu?
Hyvä neuvo: Pura kauppa ellet saa sovittua, että koneistamossa selvitetään mistä tuo johtuu ja korjauslaskua vähennetä kauppahinnasta. On senverran arvokas remontti ehkä tulossa jos kannet tai lohko menee vaihtoon.
Arvelen, että sua on kusetettu kaupassa, jos heti ensireissulla kävi noin. Monet laittaa mieluusti vahngon kiertämään. - lollo
vaihdoin tiivisteen ja RUPES PELITTÄÄ ei mene öljyt enään sekasin siin tiivistees oli selvä vuato kohta
- lollo
olitte oikeassa öljyt menee veden kanssa sekasin et mistä kannattaisi alkaa etsimään vikaa kannet varmaan pois entäs jos noi pakosarjat olis syöpyny ni pääseekö vedet öljyn joukkoon kone on 1985 ja siihen on vaihdettu alakerta uus 2000 luvulla
öljy muutuu harmaaksi ja mistä voi uusia kansia tilata tai alakertoja - lollo
lollo kirjoitti:
olitte oikeassa öljyt menee veden kanssa sekasin et mistä kannattaisi alkaa etsimään vikaa kannet varmaan pois entäs jos noi pakosarjat olis syöpyny ni pääseekö vedet öljyn joukkoon kone on 1985 ja siihen on vaihdettu alakerta uus 2000 luvulla
öljy muutuu harmaaksi ja mistä voi uusia kansia tilata tai alakertojaja ei tehdas uus kone maksa ku 2100 eli eise ny niin kauhee paha ole
lollo kirjoitti:
ja ei tehdas uus kone maksa ku 2100 eli eise ny niin kauhee paha ole
voi myös olla halki, kuten itsellä, joten jos saat tuohon rahaan uuden koneen niin kannattaa ottaa, nousee veneen arvokin enemmän kuin koneen hinta.
- kapteeni Suomi
Lauhduttimet,kansi,kansipahvi,pakosarja palanut puhki,jos niin sanottu märkäputkikone sylinteriputken O-rengas haurastunut tai jopa lohko halki.
Näistä jostain vika löytyy...
Pakosarjan puhki palamisen voi ehkä havaita pakoputkesta ,tulee paljon vesihöyryä
tietty sisäperäkoneissa ei voi havaita.
kansi,kansipahvi jäähdytysnesteen pinta saattaa laskea käyttämättömänä tai
jäähdytysjärjestelmä paineistuu voi havaita korkin avaamalla varovasti(korkit ovat niin sanotusti kaksivaiheisesti avattavia turvakorkkeja) koneen käydessä tyhjäkäynti nopeutta ja mielummin kylmä kone....
Lauhduttimien käyttäminen koeponnistuksessa vaikka syyläripajalla.
Jos uuden koneen saat 2100 eurolla niin mä voisin kans ottaa...- testauksia
voi kysellä Arevalta tai esim. ydinvoimaloista.
- on kuitenkin
mercruiserin 5.7 moottori, eikä märkäputkikone. Harvoinpa taitaa tuollaisessa pakosarjat palaa puhki niin, että ainoa merkki olisi vesi öljynjoukossa...
- Kapteeni Suomi
testauksia kirjoitti:
voi kysellä Arevalta tai esim. ydinvoimaloista.
Hyvä pointti et pysytään oikeissa termeissä siis lämmönvaihdin eikä lauhdutin
- R K-S
1. Kone päässyt jäätymään ja siksi bloki halki.
2. Pakosarjat ruostuneet puhki.- lollo
us parts löytyy kone 2100 ekua ja sama kone jenkeis dollareina 1600
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot903724Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe403065- 792937
- 192695
- 282694
- 522382
- 192127
- 592014
- 581846
KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!
Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola121778