Moi!
Olemme menossa Pohjois-Goaan 13.7. viikoksi.
Olisin kiinnostunut tietämään millainen se monsuuniaika siellä on? Tiedän, että sataa varmasti mutta satakaako se 'kaatamalla pariin otteeseen päivässä' vaiko 'tihkuttaa koko ajan tauotta'? Olen reissannut Kambodzassa ja Thaimaassa useinkin heinä - elokuussa ja siellä sadekausi ei ole häirinnyt. Ennemminkin 'pieni kaatosade' keskellä päivää on vain raikastanut ilmaa.
Onko kellään kokemuksia Fort Aguada Beach Resort -hotellista? Sitä suositteli meille tuttava, joka ollut matkaoppaana alueella. Mielelläni kuulisi silti kokemuksia muiltakin kävijöiltä?
Suuresti kiitollisena jään odottelemaan vastauksia :)
T: Ansku
Millainen Goa on heinäkuussa? Kellään kokemuksia?
17
968
Vastaukset
- 10 päivän ennuste
Takuuvarmasti sataa 10 päivän ennuste pelkkää sadetta ja ukkosta, lämpötila 25 astetta, vettä yleensä tulee kaatamalla, aikaa ei kukaan osaa sanoa kauanko, mutta hauskaa lomaa teille.
- Goaan_heinäkuussa
mutta lähinnä olisin ollut kiinnostunut kuulemaan kokemuksia sellaisilta, jotka olleet paikan päällä tuohon aikaan.
Kambodzassakin satoi joka päivä kaatamalla (monesti vesi nousi puoleen väliin säärtä hetkessä) mutta sade lakkasi aina noin 30min-1h jälkeen. Illalla satoi ehkä uudelleen mutta noita rankkoja 'kuuroja' lukuunottamatta pysyi aika miellyttävä ilma.
En tiedä mistä katsoit tuon ennusteen mutta wundergroundin mukaan kyllä huomattavasti lämpimämpää, 27-29 astetta joka päivä ja aika paljon merkintää 'puolipilvistä' (ja jonkin tunnin aikana päivän mittaan sitten ukkostaisi ja sataisi).
Olisiko jollain muulla omakohtaista kokemusta?
T: Ansku - välillä ei..
Goaan_heinäkuussa kirjoitti:
mutta lähinnä olisin ollut kiinnostunut kuulemaan kokemuksia sellaisilta, jotka olleet paikan päällä tuohon aikaan.
Kambodzassakin satoi joka päivä kaatamalla (monesti vesi nousi puoleen väliin säärtä hetkessä) mutta sade lakkasi aina noin 30min-1h jälkeen. Illalla satoi ehkä uudelleen mutta noita rankkoja 'kuuroja' lukuunottamatta pysyi aika miellyttävä ilma.
En tiedä mistä katsoit tuon ennusteen mutta wundergroundin mukaan kyllä huomattavasti lämpimämpää, 27-29 astetta joka päivä ja aika paljon merkintää 'puolipilvistä' (ja jonkin tunnin aikana päivän mittaan sitten ukkostaisi ja sataisi).
T: AnskuHeinäkuu on siellä sateisin kuukausi, mutta ei sitä etukäteen osaa sanoa, milloin ja miten sataa. Goassa voi heinäkuussa sataa monta päivää yhtäsoittoa tai sitten sateet voivat olla vain päivittäisiä kuuroja, jolloin muu aika on aurinkoista/pilvipoutaista. Rajuja ukkosiakin esiintyy välillä. Vaikka sääteidotus näyttäisiä ukkosia, niin ei se välttämättä tarkoita, että koko ajan sataisi ja ukkostaisi. Ja kyllä siellä päivällä on lämpimämpää kuin tuo 25 astetta, aina on. Vettä tulee paljon, mutta milloin, sen tietää vasta, kun näkee.
Goaan_heinäkuussa kirjoitti:
T: Anskusataa takuuvarmasti. Ja ihan kiitettävästi. Ota vaan sadetakki ja kumpparit mukaan. Lämmintä on ja kosteusprosentti korkealla. Sähköt poikki tuntitolkulla ja pestyjä vaatteita ei saa kuivaksi. Mutta mikäs siellä ollessa. Ei ole turistiruuhkaa eikä turistikrääsäkojuja! Mukavaa reissua!!!
- ennuste
katsottu GOA WENHA:sta, ei se muutama aste päivää pilaa lämmintä siellä on ja kosteaa, sadekuuroja on, välillä voi arinko näyttäytyä, mutta väärä aika mennä Goalle. LOKAKUU >>>>>> niin kuivana pysyy ja auinko paistaa.
- Intian säätiedot
sieltä näkyy säätiedot, 5 päivän ennuste 24-26 astetta, ukkosta, vettä tulee taivaan täydeltä.
- siellä ollut
Olin siellä elo-syyskuun vaihteessa, ja paljon oli paras reissu ikinä, paljon mukavampaa kuin turistiryysisaikaan talvella. Ei siellä sateet mitään haittaa, jos muukin kuin auringonotto kiinnostaa. Ne sateet on lämpimiä kesäsateita, ei tosiaankaan ainakaan palella.
- kyllä, kyllä
siellä ollut kirjoitti:
Olin siellä elo-syyskuun vaihteessa, ja paljon oli paras reissu ikinä, paljon mukavampaa kuin turistiryysisaikaan talvella. Ei siellä sateet mitään haittaa, jos muukin kuin auringonotto kiinnostaa. Ne sateet on lämpimiä kesäsateita, ei tosiaankaan ainakaan palella.
Ihanko totta ettei sateet haittaa? eli pitkin päivää märkänä, suurin osa kaupoista kiinni vielä, toiset tykkää sateesta toisella puolella maapalloa, ensin 10 tuntia koneessa, niin lämmintä on sadekautena, onneksi kaikki ei tykkää koko päivä vesisateessa lillua.
- koko aikaa..
kyllä, kyllä kirjoitti:
Ihanko totta ettei sateet haittaa? eli pitkin päivää märkänä, suurin osa kaupoista kiinni vielä, toiset tykkää sateesta toisella puolella maapalloa, ensin 10 tuntia koneessa, niin lämmintä on sadekautena, onneksi kaikki ei tykkää koko päivä vesisateessa lillua.
Ei siellä läheskään koko aikaa satanut. Useimmat päivät olivat ihan aurinkoisia, eikä ollut lainkaan märkää. Heinäkuussa on varmaan märempää, sen toki myönnän. Sitä paitsi en minä sinne mene sitä varten, että kaupoissa ravaisin päivät pitkät. Sitä paitsi tavallisten goalaisten kaikki kaupat sun muut on auki ihan normaalisti. Ei ne siellä elämästä lakkaa, vaikka sataisikin. Ja siellä on mahdottomasti muutakin tekemistä ja nähtävää kuin ns. tyypilliset turistihuvit. Oli todella 10 tunnin lennon arvoinen matka, enemmänkin, paljon mielenkiintoisempi kuin tavallisena turistiaikana tehty, pääsi näkemään paljon paikallisten elämää ja oli ihanan vihreää ja rauhallista niissä turistihulinakylissä.
- taas kerran
koko aikaa.. kirjoitti:
Ei siellä läheskään koko aikaa satanut. Useimmat päivät olivat ihan aurinkoisia, eikä ollut lainkaan märkää. Heinäkuussa on varmaan märempää, sen toki myönnän. Sitä paitsi en minä sinne mene sitä varten, että kaupoissa ravaisin päivät pitkät. Sitä paitsi tavallisten goalaisten kaikki kaupat sun muut on auki ihan normaalisti. Ei ne siellä elämästä lakkaa, vaikka sataisikin. Ja siellä on mahdottomasti muutakin tekemistä ja nähtävää kuin ns. tyypilliset turistihuvit. Oli todella 10 tunnin lennon arvoinen matka, enemmänkin, paljon mielenkiintoisempi kuin tavallisena turistiaikana tehty, pääsi näkemään paljon paikallisten elämää ja oli ihanan vihreää ja rauhallista niissä turistihulinakylissä.
Elämä on valintoja täynnä, toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä, näin se menee
- ei varmastikaan, vastaus
matkustele sinä vaan kesällä intiassa, sadekautena. Itse matkustelen maaliskuusta eteenpäin 2-3kk Intiassa, kun turistikausi on ohi. minun puolesta ihmiset voivat makustella ihan mihin aikaan vuodesta ja minne haluaa, ei minun tarvitse pyöritellä päätäni kotona, yli 100 maata on katseltu muina aikoina , kuin sadekautena. Toivottavasti matkustelet sadekautena muuallekin kuin Intiaan, se varmaan sopii sinulle.
- sitten urputat
ei varmastikaan, vastaus kirjoitti:
matkustele sinä vaan kesällä intiassa, sadekautena. Itse matkustelen maaliskuusta eteenpäin 2-3kk Intiassa, kun turistikausi on ohi. minun puolesta ihmiset voivat makustella ihan mihin aikaan vuodesta ja minne haluaa, ei minun tarvitse pyöritellä päätäni kotona, yli 100 maata on katseltu muina aikoina , kuin sadekautena. Toivottavasti matkustelet sadekautena muuallekin kuin Intiaan, se varmaan sopii sinulle.
Mitäs sitten urputat täällä, jos kerta asia on sinulle se ja sama.
- Ansku ja Intia
Viikko on liian lyhyt aika Intiaan,,20 tuntia koneessa edes/taikaisin,, äly hoi älä jätä.
vettä sataa joka päivä, on se mukavaa matkustaa toiselle puolelelle maapalloa vaivaisen viikon takia.- reilu 6,5 tuntia
Delhiin lento kestää noin 6,5 tuntia. Siitä pari tuntia sisämaan lennolla, niin on jo esim. Goassa. Viikossakin ehtii. Ei siellä käynti ole paljon sen työläämpää kuin vaikka Kanarialla ja käydäänhän sielläkin viikon reissuilla. Toki minulle Intiassa ei nykyään riitä kaksikaan viikkoa, mutta kyllä viikossakin ehtii kokea yhtä ja toista. Ja huom. sadekaudellakaan siellä ei sada koko aikaa, eikä kaikki ole vedenvallassa, niin kuin täällä uutiskuvien perusteella äkkiä luulisi.
- 6,5 tuntia Delhiin
reilu 6,5 tuntia kirjoitti:
Delhiin lento kestää noin 6,5 tuntia. Siitä pari tuntia sisämaan lennolla, niin on jo esim. Goassa. Viikossakin ehtii. Ei siellä käynti ole paljon sen työläämpää kuin vaikka Kanarialla ja käydäänhän sielläkin viikon reissuilla. Toki minulle Intiassa ei nykyään riitä kaksikaan viikkoa, mutta kyllä viikossakin ehtii kokea yhtä ja toista. Ja huom. sadekaudellakaan siellä ei sada koko aikaa, eikä kaikki ole vedenvallassa, niin kuin täällä uutiskuvien perusteella äkkiä luulisi.
Jatkolento sitten 7 tuntia odotusta Delhissä on kai sielläkin jotain katsomista, kyllä kerkeää Goalle hyvin viikoksi, aikaa on. Sadekausi ei tarkoita että vettä sataa koko ajan, voi se aurinko pilkahdella pitkin päivääkin jonkun aikaa mahdollisesti. Delhin kautta kestääkin sitten jo 15 tuntia matka Goalle, aikaahan on.
- mitään, vastaus sinulle
reilu 6,5 tuntia kirjoitti:
Kanarialle mennään 4-5 tuntia ja Intiaan Goalle pikkaisen kauemmin,eihän siinä mitään eroa ole, eihän
Eikä tässä kysyttykään sinun matkan pituudesta mitään mikä sinulle riittää ja mikä ei
Lue otsikko uudestaam mitä kysytään, jos tulisi parempi vastaus sinulta tänne.
- lykkyä pyttyyn..
On paljon tuurista kiinni. viime vuosina monsuunit on joka vuosi erilaisia...
Itse olin yli 10 vuotta sitten yhden heinäkuun Goassa ja ihanaa oli. Toki välillä sataa, mutta lämmintä on! Silloin ei ainakaan satanut mitenkään koko päivää yhtä mittaa. Tulvia voi välillä olla. Ennemmin siis eka vaihtoehtosi.
Mutta siis ihan varmastii voi viettää hyvän loman. Paikallisilla on hyviä bileitä kun turisteja on vähän.
Fort Aquada on viiden tähden hotelli, ihan hyvä, ei loisteliaampia, mutta just monsuunin aikaan mielenkiintoinen paikka, koska on ylhäällä jyrkänteellä ja näkee merelle ja maalle. Siellä jyrkänteellä käy turistitkin kuvaamassa aina.
Meressä ei voi uida monsuunina, mutta muuten hyvää lomaa!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938138
- 403922
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241400
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html341241Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,321122Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121020Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29797