Omat vanhemmat

jo siis 50 vuotias

Miten on?Minun äitini kävi kyläilemässä luonani.Olin todella iloinen ja kiva kun hän pitkästä aikaa piipahti.Mutta jokos sitten ,...,niin seuraavana päivänä hän soitti minulle ja kertoi huolensa.Minulla nyt kun on muutamia asioita kotonani niin,että hänen mielestään en ollut tarpeeksi siistiä.Pölyimurini nimittäin sattui olemaan keskellä lattiaa(olin sen verran kohtelias etten hänen tultuaan luokseni imuroinut,vaan myöhemmin).Ulko-oven vieressä nurkassa minulla oli pinkka sanomalehtiä ja mainoksia,koska en ollut ehtinut viedä niitä pois.Parvekkeellani minulla oli hänen mielestään kukkapurkkeja,jotka pistivät hänen silmäänsä.Huushollini kun ei hänen mukaansa ollut juuri niinkuin hän laittaisi.Mutta tuota,....,kysyisin ihan mielenkiinnon vuoksi,miten teillä muilla on tässä viidenkymmenen iässä tuo vanhempien suhtautuminen koteihinne,vaatteisiinne,tapoihinne,elämäänne jne.????

8

216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • me äidit

lapsiamme neuvotaan ja opastetaan, vaikka olisimme molemmat jo aikuisia.
      Ei sille mitään mahda, se on äidin tehtävä, huolehtia lapsistaan.
      Täytyy vaan yrittää ymmärtää, itseään sekä äitiä.

• ei milloinkaan käydessään eikä jälkeen päinkään puuttunut siihen millaisessa kunnossa huushollini oli.
      Olin vuoden päälle viidenkymmenen kun äitini kuoli, mutta ehtihän hän monet monituiset kerrat käydä kahdenkymmenenkolmen vuoden aikana kodissani,
      mutta mihinkään asioihini ei hän kysymättä sanonut mielipidettään.

• kävi meillä

(liiankin) usein. Monesti tultuaan, virkkoi, nyt matot ulos ja aletaan siivota.
      Aina oli jostain sanottavaa, ei tuskin kuitenkaan kovin pahalla. Lie sitten mitä muille puhui.
      Isän luona minä minä kävin siivoamassa
      Kauan sitten äiti kävi viimeisen kerran, olin 30 , kun hän kuoli.

• joutis

Huolimatta maantieteellisestä läheisyydestä, noin 1km, ei äitini, ei toivottuna henkilönä vieraillut meillä.

Ilkeä, katkeroitunut, lapsilleen kateellinen ihminen.
      Perhejuhlat, rippiäiset, lakkiaiset yms. muodostivat poikkeuksen.
      Silloin hän vieraskoreana malttoi pitää myrkkynsä sisällään.

Aikaisemmin me emme osanneet tehdä mitään oikein.
      Olin mennyt väärän ihmisen kanssa naimisiin.
      Lahjakkaat lapsemme olivat syntyneet väärään perheeseen yms.

Hyvin meni kun emme olleet tekemisissä.

Anoppi oli hieno ihminen. Oli kiitollinen vähäisestäkin avusta eikä koskaan puuttunut asioihimme.

• puuttua

Elikkä. Äitini ei ole koskaan puuttunut minun tai sisarusteni kotona siisteyteen tai hankintoihin tai sisustustyyliin. Enkä minun tulisi mieleeni alkaa vaikka pyyhkiä pöytää omien lasteni kotona. Tilanteesta riippuen voin kysyä "haluatko että teen jotain", esim. jos meitä kokoontuu koko porukka sinne niin valmisteluissa.

Lapsena kuulin yhden sukulaistätini kertovan, että hän oli jossain kyläillessään vetänyt sormella kirjahyllyn päältä ja oli pölyä. Olen inhonnut tuota tahditonta tätiäni siitä asti.

Anoppivainaa kuului näihin tahdittomiin.

• Molemmat vanhempani ovat kuolleet. Ja siisteyteen puuttuminen oli toisinpäin. Minä olin se joka siivoskeli mieluimmin hänellä kuin hän minulla. Mutta suhteeni oli äitiini ok. Asuin kauempana paikkakunnalla ja vaikka näimme harvoin soittelimme joka sunnuntai. Kaipaan häntä ja puhelujamme edelleenkin paljon.

• lapsiraukka

neuvonut, opastanut ja ohjeistanut minua, eikä se lopu niin kauan kuin hän on tajuissaan.

• olla puuttumatta lasteni huushollin pitoon, eli näin päin jo..:)

P.s. vanhin lapsi jo 40 v.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      436
      3151
    2. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      82
      2413
    3. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      116
      1878
    4. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      195
      1565
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      27
      1533
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      77
      1522
    7. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1475
    8. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1398
    9. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1391
    10. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      80
      1317
    Aihe