Omat vanhemmat

jo siis 50 vuotias

Miten on?Minun äitini kävi kyläilemässä luonani.Olin todella iloinen ja kiva kun hän pitkästä aikaa piipahti.Mutta jokos sitten ,...,niin seuraavana päivänä hän soitti minulle ja kertoi huolensa.Minulla nyt kun on muutamia asioita kotonani niin,että hänen mielestään en ollut tarpeeksi siistiä.Pölyimurini nimittäin sattui olemaan keskellä lattiaa(olin sen verran kohtelias etten hänen tultuaan luokseni imuroinut,vaan myöhemmin).Ulko-oven vieressä nurkassa minulla oli pinkka sanomalehtiä ja mainoksia,koska en ollut ehtinut viedä niitä pois.Parvekkeellani minulla oli hänen mielestään kukkapurkkeja,jotka pistivät hänen silmäänsä.Huushollini kun ei hänen mukaansa ollut juuri niinkuin hän laittaisi.Mutta tuota,....,kysyisin ihan mielenkiinnon vuoksi,miten teillä muilla on tässä viidenkymmenen iässä tuo vanhempien suhtautuminen koteihinne,vaatteisiinne,tapoihinne,elämäänne jne.????

8

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • me äidit

      lapsiamme neuvotaan ja opastetaan, vaikka olisimme molemmat jo aikuisia.
      Ei sille mitään mahda, se on äidin tehtävä, huolehtia lapsistaan.
      Täytyy vaan yrittää ymmärtää, itseään sekä äitiä.

    • ei milloinkaan käydessään eikä jälkeen päinkään puuttunut siihen millaisessa kunnossa huushollini oli.
      Olin vuoden päälle viidenkymmenen kun äitini kuoli, mutta ehtihän hän monet monituiset kerrat käydä kahdenkymmenenkolmen vuoden aikana kodissani,
      mutta mihinkään asioihini ei hän kysymättä sanonut mielipidettään.

    • kävi meillä

      (liiankin) usein. Monesti tultuaan, virkkoi, nyt matot ulos ja aletaan siivota.
      Aina oli jostain sanottavaa, ei tuskin kuitenkaan kovin pahalla. Lie sitten mitä muille puhui.
      Isän luona minä minä kävin siivoamassa
      Kauan sitten äiti kävi viimeisen kerran, olin 30 , kun hän kuoli.

    • joutis

      Huolimatta maantieteellisestä läheisyydestä, noin 1km, ei äitini, ei toivottuna henkilönä vieraillut meillä.

      Ilkeä, katkeroitunut, lapsilleen kateellinen ihminen.
      Perhejuhlat, rippiäiset, lakkiaiset yms. muodostivat poikkeuksen.
      Silloin hän vieraskoreana malttoi pitää myrkkynsä sisällään.

      Aikaisemmin me emme osanneet tehdä mitään oikein.
      Olin mennyt väärän ihmisen kanssa naimisiin.
      Lahjakkaat lapsemme olivat syntyneet väärään perheeseen yms.

      Hyvin meni kun emme olleet tekemisissä.

      Anoppi oli hieno ihminen. Oli kiitollinen vähäisestäkin avusta eikä koskaan puuttunut asioihimme.

      • puuttua

        Elikkä. Äitini ei ole koskaan puuttunut minun tai sisarusteni kotona siisteyteen tai hankintoihin tai sisustustyyliin. Enkä minun tulisi mieleeni alkaa vaikka pyyhkiä pöytää omien lasteni kotona. Tilanteesta riippuen voin kysyä "haluatko että teen jotain", esim. jos meitä kokoontuu koko porukka sinne niin valmisteluissa.

        Lapsena kuulin yhden sukulaistätini kertovan, että hän oli jossain kyläillessään vetänyt sormella kirjahyllyn päältä ja oli pölyä. Olen inhonnut tuota tahditonta tätiäni siitä asti.

        Anoppivainaa kuului näihin tahdittomiin.


    • Molemmat vanhempani ovat kuolleet. Ja siisteyteen puuttuminen oli toisinpäin. Minä olin se joka siivoskeli mieluimmin hänellä kuin hän minulla. Mutta suhteeni oli äitiini ok. Asuin kauempana paikkakunnalla ja vaikka näimme harvoin soittelimme joka sunnuntai. Kaipaan häntä ja puhelujamme edelleenkin paljon.

    • lapsiraukka

      neuvonut, opastanut ja ohjeistanut minua, eikä se lopu niin kauan kuin hän on tajuissaan.

    • olla puuttumatta lasteni huushollin pitoon, eli näin päin jo..:)

      P.s. vanhin lapsi jo 40 v.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1852
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1308
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      644
    Aihe