Minulla sanottiin ultrassa, että kun menen rakenneultraan, minun tulee ottaa napakoru pois - eivät kuulemma suostu tekemään sitä muuten koska kallis kone voi rikkoutua.
Mitenkä muut odottajat/synnyttäneet napakorun käyttäjät? Oletteko luopuneet napakorusta kokonaan raskauden vuoksi?
Itselläni koru ollut reilun vuoden, en ole sitä kertaakaan vaihtanut ja mietin nyt, voinko vain aamulla ennen ultraa ottaa sen pois ja ultran jälkeen takaisin paikoilleen vai kerkeääkö reikä mennä umpeen?
Mitenkäs loppuraskaus kun iso vatsa? Kasvaako ulos?
Napakoru?
9
4191
Vastaukset
- kysyt...?
Heh, siis eihän korvalävistyksetkään mene umpeen vaikka ois useamman viikon pois, ei siis napalävistyskään. Hullua kuvitella että se menisi umpeen!! Eri asia jos ei olisi parantunut eikä iho terve.
Napa pullistuu ulospäin ja venyy ja hyvin harva pystyy pitämään napakorua loppuraskaudesta. Mä otin puolivälissä raskautta korun pois ja synnytyksen jälkeen siihen olisi mahtunut vaikka kolme korua rinnakkain, niin paljon venyi ;) ei todellakaan umpeutunut. - ......
Paras olisi ottaa napakoru pois ja hankkia uusi lävistys jos vielä joskus myöhemmin haluaa. Ne korut voi aiheuttaa tulehduksia ja iho voi venyä pahasti ja monille siitä napakorun kohdasta lähtee sellaisia arpia.
Raskaana oleville myydään kyllä sellaisia silikonisia/muovisia koruja jotka venyy ja joilla voi yrittää pitää sitä reikää auki. Kyllähän se jonkin aikaa pysyy ilmankin auki. Ei se nyt päivässä umpeudu. - viikolla
oot menossa? Itse otin napakorun pois (vaikka haikee fiilis oli) het ku masu alko vähäsen näkymään. Voi kato kasvaa ulos kun napa venyy ja tulee ulos.
Myös, jos napakorun alue tulehtuu, (kuulemma) tulehdus leviää helpommin myös sisälle..
Kun nyt ollaan hieman herkempiä kuin normaalisti bakteereille ym. :) Mutta jos se vuoden on ollut, en usko että menee umpeen siinä ajassa. Mutta mieti sitä kokonaankin ottoa pois..- paikallaan
Oon tällä hetkellä viikolla 20 4, ja napakoru on edelleen paikalla. Eikä oo tähän asti aiheuttanu ongelmaa. Rakenneultrassa olin maanantaina, ja otin korun siellä pois, kun kätilö pyysi. Laitoin sen samana iltana takas suihkun jälkeen. Mun piti viime syksynä ottaa se röntgenin takia pois, ja se oli pois n.3vrk, ja oli kyllä aika ilkee laittaa takas, tuli ihan huono olo. Eli mulla kyllä varmaan kasvais aika nopeesti se umpeen. Se on yksilöllistä! Mutta jos laitat sen takas, niin suihkuttele sitä reikää kunnolla, ja laita se sit heti suihkun jälkeen takas, tai siellä suihkussa. Vinkkinä voin kertoa, että se nuppi/lukko-osa kannattaa laittaa vaikka muualla paikalleen, ettei se pyöri lattiakaivoon..
Mulla on sellanen muovinen napakoru, kun ne aikasemmat kasvo pois puolessa vuodessa. Tää on siis kolmas napakoru, ja tää on pysyny jo 3vuotta. Et kai tää muovinen versio on sit vaan joustava ja parempi!
En kyllä usko, että tää nyt yhtäkkiä vaan tulehtuis. Tietty jos se alkaa hankaamaan niin sitte voi infektoitua. Mä aion pitää tätä niin kauan kun voin. Otan pois kun alkaa häiritsemään ison vatsan kans.
- tuttuani
on ottanut raskauden aikana napakorun pois ja synnytyksen jälkeen laittanut takaisin.. kyllä se sen ajan auki pysyy.. Toinen otti heti plussattuaan eikä mitään ongelmaa laittaa takaisin..
- pois vaan
Minä otin pois lävistyksen kun odotin ekaa viikolla 20. Unohdin jo koko lävistyksen, ja kokeilin tuossa muutama kuukausi sitten, eikä reikä ollut umpeutunut. Esikoinen on vuoden ikäinen, eli ainakin vuoden lävistys oli mulla pois.
Se on ollut mulla 7 vuotta.
Nyt koru on vielä navassa, kun olen taas raskauden puolivälissä, ja varmaan kohta otan pois.
Muuten mulla ja kaikilla kavereilla on tullut lävistyksestä ylöspäin lähtevä raskausarpi, oli koru sitten paikallaan tai ei!
Koru kannattaa kuitenkin poistaa sitten kun maha kasvaa niin isoksi, että se alkaa hiukan kiristää, koska se voi revetä ja tulehtua.
En ole koskaan kuullutkaan, että koru pitäisi poistaa ultraa varten.- random_N
Minulla ei ole lävistyksiä, mutta ainakin Keski-Suomen keskussairaalassa on ehdoton kielto lävistyksille rakennenultraa tehtäessä. Se oli oikein lapulla seinällä ja siitä hoitajakin sanoi, siis totesi vain että sinulla ei näköjään ole eli ei aiheuta toimenpiteitä.
Hoitajan mukaan se antura (tai mikä se nyt on nimeltään se puikula...) rikkoutuu lävistyksestä. En tiedä koskeeko tuo sääntö myös tässä ketjussa mainittuja pehmeämpiä silikoni/muovimalleja.
Kannattanee kuitenkin poistaa läväri ennen rakenneultraa, jos sellaiseen menee. - tosiaan...
random_N kirjoitti:
Minulla ei ole lävistyksiä, mutta ainakin Keski-Suomen keskussairaalassa on ehdoton kielto lävistyksille rakennenultraa tehtäessä. Se oli oikein lapulla seinällä ja siitä hoitajakin sanoi, siis totesi vain että sinulla ei näköjään ole eli ei aiheuta toimenpiteitä.
Hoitajan mukaan se antura (tai mikä se nyt on nimeltään se puikula...) rikkoutuu lävistyksestä. En tiedä koskeeko tuo sääntö myös tässä ketjussa mainittuja pehmeämpiä silikoni/muovimalleja.
Kannattanee kuitenkin poistaa läväri ennen rakenneultraa, jos sellaiseen menee.Kyllä mä olen käynyt molempien lapsien rakenneultrassa korun kanssa, eikä kukaan ole koskaan sanonut mitään.
- Tirppanen86
Otin itse napakorun kaksi vuotta sitten pois kun en muutenkaan välittänyt sen olemassaolosta, ehti se jo 8 vuotta mitättömänä navassani roikkumaan. Ennen tätä raskauttani testasin vielä ja kyllä se koru siitä läpi menee, tosin jonkun rasvan/öljyn avustuksella, pikkuisen tuo alempi reikä oli alkanut umpeutumaan. Eli kai tuo aika yksilöllistä on miten se umpeutuu mutta tuskin nyt ultran aikana sentään. Sairaaloissa muuten yleisestikään ei saa pitää tuollaisia tutkimuksia haittaavia lävistyksiä, kaverillani tähystettiin vatsaa niin käskettiin ottamaan kaikki ylimääräinen pois. Syytä ei kerrottu mutta ymmärtääpi tuon kun eivät ne kehoon kuulu luonnollisesti.
Ja nyt, rv 34 1, lävistyskohtaa koristaa mukava arpi, ihan samalla tavalla kuin siskollanikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442470Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131071Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743