Huijari vaanii sinua Huutonetissä

casa

Alkuun tunnustan että olin tyhmä kun menin halpaa,mutta jos teon tekijä naureskelee ja kehottaa tekemään rikosilmoituksen, ei suomessa ihan niin helpolla pääse. Miehen yksi kikka on seurata ihmiset tekevät Huutonetissä tarjouksia ja ovat tosissaan kiinnostuneita jostakin tuotteesta. Nyt saalistaja on havainnut sinut ja seuraa sinun liikkeitä. Vähän ennen huutojen sulkeutumista hän ottaa sinuun yhteyttä ja tiedustelee oletko kiinnostunut ostamaan suoraan tuotteen ohi huutokaupan. Hän on vakuuttava, puhuu hyvin suomea (et erota vaikka todellisuudessa jotain muuta kuin suomalainen), esiintyy täysin suomalaisella nimellä, heittää tilinumerot ja kiirehtii kaupan päättämistä jollakin verukkeella, ei suostu noutoon vaan postiin kun rahat tilillä. BINGO!!!! Tuotetta ei ole olemassakaan, ei ole ikinä tarkoituskaan toimittaa jne. Tämän henkilön tunnistaa ilmeisesti moni joka on mennyt samaan halpaan tai kalliiseen. Minulle hän esittäytyi TIMO KAUPPISEKSI, oikea nimi ihan jotain muuta. Ihmettelen että suomalaisissa pankeissa saa pyörittää tilejä jotka on ajat sitten jätettyjen rikosilmoitusten johdosta todettu käytettävän rikolliseen toimintaan. ja samaan syssyyn kaikki palstat jotka antavat näiden limanuljujen mellastaa ihan vapaasti. Jos hän aikanaan saa jonkunlaisen tuomion niin kuka kustantaa hänen täyshoidon, oikein SINÄ juuri jota hän kusetti silmään. Tästä tunnistaa varmasti tekijä itsensä ja huijatut, ne jotka nielevät ja ovat hiljaa ja ne jotka tuovat asiansa esiin, jotta joku välttäisi nämä karikot. USKALLATKO OSTAA NETIN VÄLITYKSELLÄ.

9

897

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tilpehööriä myyvä

      Heissan, meillä oli ilmoitus huutonetissä. Sit siellä joku ilmoitti että ostaa. Kohde suljettiin. No, sit tää ilmoitti, ettei otakkaan tuotetta.
      Se olisi ollut kaiketi sitova se, että vahvisti ottavansa tuotteen.

      Pelleilijöitä siis riittää!

      • cof...

        Huutonetissä ohi huudon solmitut kaupat ei tavallaan ole sitovia, kuin vasta siihen asti kun tuote on maksettu ja kaupoista sovittu. Sen takia siellä käydään kohteissa kauppaa, että voi jättää palautteenkin.

        Kyllä olen tosin itse ostanut monta juttua ohi, ja multa on ostettu, eikä ole ollut kertaakaan ongelmia.. Pitää vain katsoa kenen kanssa kauppaa tekee..


      • pyydän
        cof... kirjoitti:

        Huutonetissä ohi huudon solmitut kaupat ei tavallaan ole sitovia, kuin vasta siihen asti kun tuote on maksettu ja kaupoista sovittu. Sen takia siellä käydään kohteissa kauppaa, että voi jättää palautteenkin.

        Kyllä olen tosin itse ostanut monta juttua ohi, ja multa on ostettu, eikä ole ollut kertaakaan ongelmia.. Pitää vain katsoa kenen kanssa kauppaa tekee..

        kaikki postiennakolla ja tuotteen tarkastusoikeudella.
        jos tuo ei käy myyjälle,niin kaupat jää tekemättä.


      • tuotteen...
        pyydän kirjoitti:

        kaikki postiennakolla ja tuotteen tarkastusoikeudella.
        jos tuo ei käy myyjälle,niin kaupat jää tekemättä.

        pitäisi käydä myyjälle?


    • kkkllläö

      netin kautta voi kai tehdä ilm. tilinumeron avulla poliisi pääsee jäljille. Monet on sarjarikollisia, joten ilm. olisi syytä tehdä. vähän aikaa sitten joku maahanmuuttaja myi olemattomia rotseja ym. uhreja oli ainakin 200-300.

    • uskallan

      USKALLATKO OSTAA NETIN VÄLITYKSELLÄ

      minä uskallan ostaa.

      A-ostan ainoastaan niiltä,joilla on vähintään 95% positiivia palautteita

      B-ostan ainoastaan niiltä,joille käy tuotteen ennakkotarkastus,eli paketti avataan ennen maksua.

      • valitettavasti

        Se että on vähintään 95% positiivisia palautteita ei takaa, että on luotettava myyjä. Monet huijarit ovat huomanneet palautteiden määrän merkityksen. Kuten omalla kohdalla on ajan saatossa sattunut.

        Nainen kauppasi huuto.netissä kaikenlaisia ompelu- ja askartelupaketteja, muumimukeja,polkupyörän,ompelukoneen ja saumurin. Palautteitakin oli kolmekymmentä kappaletta kaikki positiivisia. Hän oli kerännyt positiiviset tarkoituksella 1-2€ ostoksilla ennen huijausrupeamaa. Sitten rysähti kerralla, kun useat ihmiset jäivät ilman tavaroitaan ja rahat meni.

        Toinen tapaus oli, kun ostin autoon 9" näytön (100€) autoon mieheltä, jolla oli palautteitakin useampi sata, positiivisia lähes kaikki. Näyttö tuli sentään, mutta siihen ei tullut kuvaa eikä ääntä, vaikka myynti-ilmoituksessa taattiin, että myyjä on itse testannut toimivuuden. Näyttö meni korjaukseen, missä paljastui, että se on joskus kastunut ihan kunnolla, eikä sitä edes kannata alkaa korjata, niin kalliiksi tulisi.
        Myyjän puolelta oli ihme venkoilua, ensin ei ollut edes taannutkaan toimivuutta mukamas ja sitten antoi erään toisen miehen puhelinnumeron ja ilmoitti, että näyttö on ollut sen toisen miehen oma ja voidaan yrittää purkaa kaupat hänen kanssaan (????!!!!). Siellä vastasi joku tenu tai huumeiden käyttäjä, joka mölisi ihan omituisia, eikä tuntunut tajuavan olevan edes puhelimessa.
        Yhteyden otot uudestaan siihen myyjään ei muuttanut asiaa paremmaksi, haukut tuli monien kirosanojen kera. Olisi pitänyt tehdä rikosilmoitus, mutta hölmö kun olin, niin jätin, kun en ollut varma miten vakavasti poliisit olisivat sen ottaneet, kun kuitenkin näyttö tuli.

        Olen kuitenkin onnistunut tekemään paljon onnistuneita kauppoja monet ihan nolla sarjalaistenkin kanssa!


    • bnpd

      [email protected] tarjoaa tuotteestasi enemmänkin mitä pyydät,en mennyt lankaan koska hälytyskellot soi ja löysin netistä että on huijari..varokaa siis! Maksaisi postikulut nigeriaan :D

    • esim. aitojen korujen osastolla myydään rihkamakoruja.

      Olen kahden kanssa oikeasti miettinyt olisiko pitänyt katsoa rikosilmoitustie.

      Kumpikaan koru ei olisi normaalisti nähtynä tehnyt siten kauppaansa.

      Haittana on sitten se että sieltä vähenee ostajia aidoilta myyjiltä tai ainakaan hyvää hintaa ei uskalla maksaa 15- 25 euroa vielä menee tappioksi, mutta 50 eurolla ei huvittaisi ostaa muovikorua aitona.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2833
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2400
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1982
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    6. 166
      1820
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe