pahoinpitelyn uhrista syytetyksi.

tomi.

Elikkäs.
Jouduin tuossa erään ravintola illan jälkeen sanaharkkaan ja aikani auvauduttuani kaveri kävi päälle lyöden. niittasin takaisin ja seuraavaksi olimmekin jo maassa ja hätääntyessäni purin häntä poskeen.

Sen jälkeen väliin tuli paikallaolija.

Sen jälkeen jäimme ravintolan ulkopuolelle lyöjän ja tämän kaverin kanssa."todistajat katosivat".

Yritin sopia tekoa mutta kunnes yllättäen tämä kaveri löi minua sillä seurauksella että kasvojen alueelle tuli murtuma joka leikattiin ja neljä hammasta lohkesi.
Olin tapauksesta kolme viikkoa sairaslomalla.

mitenkä tässä pitäisi menetellä, eli tarkoitan menettelyllä sitä että riittääkö minun kertomani syyllisen tuomioon ja mitä se siitä voisi saada?kannattaako tätä viedä sovittelua pidemmälle jos vaikkapa heillä on sana minu sanojani vastaan koska paikalle ei ole ollut silminnäkijöitä minun hyväkseni?

Mitä teen?

voinko itse saada tuomion pahoinpitelystä lyönnin ja puremisen johdosta? vai katsotaanko se jotenkin lieventävä tekijä vammoihini nähden enkä saisi tuomiota?

2

467

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin kävi...

Jos mitenkään enää voit niin jätä asia sikseen. Kokemuksesta voin sanoa ettei välttämättä hyvin käy. Itse tulin useampi vuosi aikaa pahoinpidellyksi. Tilanne oli sellainen, että siskoni päälle käytiin, menin väliin (en tosin lyönyt tms.) No niinhän siinä kävi, että itse sain kuonoon. No, eipä siinä mitään kun menin seuraavana päivänä tekemään rikosilmoituksen ja kävin lääkärissä vammat näyttämässä ja hoidatuttamassa. Asia kun eteni syyttäjälle asti niin syytteessä olinkin minä ja tuomituksi myös tulin pahoinpitelystä. HUOM! Minä, jolla oli vammat ja joka olin rikosilmoituksen pahoinpitelyn uhrina tehnyt. Mutta kun vastapuolella oli tekaistuja todistajia (kavereita puhumassa paskaa) niin syylliseksi todettiin minut. Sen jälkeen totesin ettei tämä Suomi mikään oikeusvaltio ole. Uhrina oikeus toteaa syylliseksi. Mutta minkäs teit. Hoviinkin asti mentiin, mutta niin pysyi asia. IKINÄ EN OIKEUSJÄRJESTELMÄÄN LUOTA!!!!!! Enkä sitä suosittele muillekaan oman kokemukseni myötä.

• ...on parempi kuin lihava riita.

Asianajajillakin on virallinen ohje jonka mukaan heidän pitää ensisijaisesti pyrkiä saamaan asiakkaansa suostumaan sovintoon.

Omalla kohdallani tuo tuli ajankohtaiseksi laittoman irtisanomisen myötä vuonna 1995. Asianajan mukaan olisin hyvin todennäköisesti voittanut jutun oikeudessa ja saanut korvauksia 50.000 markaa mutta hän sai minut puhuttua 20.000 markan sovintoon.

Nykyisin tuo firma joka korvaukset maksoi toimii edelleen:
        http://www.europlast.fi/fi/europlast.html

Toki taitaa olla koko johto vaihtunut.

P.S. Enää en noin huonoa sopimusta tekisi - kun eivät muutkaan niin tee ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      293
      6567
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2039
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1780
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1257
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1251
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      168
      1163
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1136
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      52
      1025
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1021
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      962
    Aihe