Plussasin juuri -mitä nyt?

Vihdoinkin äidiksi

Hei!

Olen juuri saanut tikkuuni ne kaksi odotettua viivaa, niin hartaasti odotettua viivaa. Koskapa haluamme mieheni kanssa pitää tämän salaisuutena vielä n.2,5 kk niin rohkenen kysyä teiltä, kokeneilta. Pitääkö minun soittaa nyt terveyskeskukseen aika vai neuvolaan? Mitä ihmettä sinne sanotaan.. "tein positiivisen raskaustestin" ? Olen täysin pihalla näistä kuvioista miten se saadaan rullaamaan. Toivoisin, että olisitte tukenani tässä alussa näiden kuvioiden kanssa ja auttaisitte.

10

7826

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin....

Soitat neuvolaan ja sanot "maija meikäläinen täällä hei. tein positiivisen raskaustestin ja haluaisin varata ajan neuvolan ensikäynnille." Kysyvät sitten kuukautiskierron pituutta ja milloin viimeksi ollut kuukautiset jne. ja saat ajan. Ei siinä mitään kiirettä ole, ensikäynti on yleensä 7.-10. viikolla.

• knuunuu

Onneksi olkoon!!!Itse tein eilen illalla testin joka näytti sitä että sieltä on toinen tulossa! =) olo on vieläkin sekava mutta onnellinen.Tänään sitten soitin neuvolaan ja sanoin juuri noin "tein tänään positiivisen raskaustestin".Neuvolan"täti" onnitteli ja kysyi milloin on ollut viimeisimmät menkat ja laski samantien lasketunajan, 11.3.Sitten sovimme ensimmäisen neuvola ajan joka on kolmen viikon päästä.
      Mukavaa odotusaikaa sulle!!

• Vihdoinkin äidiksi

Siitä se sitten lähtee.. soitan heti huomenna ajan

• ........................
        Vihdoinkin äidiksi kirjoitti:

saat aivan varmasti aikanasi tarpeeksi kivunlievitystä ja voit käydä pelkopolilla jne.
        Sectiota ei niin vain vaadita

• tulossa äidiksi
        ........................ kirjoitti:

saat aivan varmasti aikanasi tarpeeksi kivunlievitystä ja voit käydä pelkopolilla jne.
        Sectiota ei niin vain vaadita

Heippa!

Minulla oli samanlainen tunne kun sain tiedon plussasta...
        Mutta kaikenlisäksi minä tein testin terveyskeskuksemme labrassa, ja kun soitin tuloksia oman alueeni vastaanotolta. Hän sanoi että positiivinen on. Sitten kun kysyin että miten nyt sitten eteenpäin, että soitanko neuvolaan. Ihan kun hän ei olisi ollut edes iloinen puolestani vaan alkoi töykeästi ehdottelemaan että niin joo sä sitä aborttia, että soitat vain ehkäisyneuvolaan niin ne neuvovat jatkosta...Olin niin shokissa hänen vastauksestaan ja siitä että tulos oli kumminkin minulle niin ilon asia etten tajunnut mistään mitään...Olin hetkn vain hiljaa ja ajattelin mielessäni että antaa olla...sanoin vaan heipat puhelimeen. Aloin miettiä että mitä nyt sitten.Muistin kuitenkin että kaverini olivat soittaneet suoraan äitiysneuvolaan. Ja niin minä soitin ja sain ihanan vastaanoton ja ajan siitä 3vko:n päähän..sillä olinhan vasta vkolla 5 silloin.

Ja myös minulla synnytyspelko... Olen kyllä ajatellut että jos muutkin selviävät niin kyllä minäkin...Alatie synnytys on niin itsesi,etenkin lapsesi kannalta se kaikkein turvallisin ja paras vaihtoehto.
        Kipuja minäkin pelkään,koska jos ne ovat kovemmat kuin menkkakivut..jopa 10kertoja kovemmat...minun menkkakipuni jo lyövät minut kaksinkerroin makaamaan :S
        Mutta olen päättänyt että minä selviän...ei kenelläkään se lapsi sinne mahaan ole jäänyt.

• se siitä!

Onneksi olkoon!
        Itse pelkäsin synnytystä valtavasti ekaa odottaessani, mutta paljon enemmän oisin pelännyt sectiota jos siihen olisin joutunut. Olen aina pelännyt kaiken maailman leikkauksia, joihin en onneksi ole koskaan joutunut.
        Eka synytys oli kaiketi, kiitos epiduraalin ihan kiva kokemus, josta voittajana selviäminen toi jotenkin sellasta ns. ylpeyttä itsestään äitinä. Kun oli aina kuunnellut siskojen synnytys kokemuksia ja sitten oli vihdoin oma synnytys takana.
        Onnea siulle matkaan ja onneksi siihen synnytykseen on aikaa valmistautua 9kk!
        Itse odotan nyt kolmatta lastani rv 15!

• äippä x2

Itse kaksi keskenmeno kokeneena ja useamman vuoden lapsettomuushoidoissa käyneenä en ole varannut ensikäyntiä ennen kuin olen ollut yksityisellä varhaisultrassa ja nähnyt sykkeen. Jos varaa ajan heti kun on tehnyt positiivisen raskaustestin on vielä todella suuri keskenmenoriski. Heti kun on mennyt ajan varaaman neuvolaan niin tulee paha olo peruuttaa aika jos saakin keskenmenon. Tämän huomasin ekassa raskaudessani joka meni kesken rv6. Ensimmäinen neuvola on ollut mulla rv 8-9 eli aikaa sen tilaamiseen kyllä on.
      Onnea plussasta!!!

• Vihdoinkin äidiksi

Varasin ajan tänään äitiysneuvolaan, siellä tosiaan kysyttiin viimeisimpien menkkojen alkamispäivä ja kehotettiin soittamaan vielä ultraan aika. Mitäköhän ne siellä neuvolassa nyt sitten tekevät, kun sinne mennään?! Jääkö raskauden toteaminen vain oman testin perusteella vai näkeekö sen esim verikokeista? Voi kauheaa, kun ajatukset myllertää ja on niin epätietoinen kaikista asioista. Nyt minun pitää luottaa terveysalan ihmisiin, että he osaavat hoitaa homman.. ja sitten kirjoitella/lukea kokemuksia ym. Synnyttämisestä en halua lukea tai kuulla, sillä pelkään sitä niin paljon.. jotenkin koko ajatus saa paniikin valtaan, sillä myös minun menkkakivut on ollu helvetillisiä ja jos synnytyskipu on siihen 10 tai 100 kertainen niin mikä on se paras kivunlievitys. Eihän se vauva sisälle varmasti jää, mutta kyllä se ulostulo alakautta voi olla kohdallani mahdoton. Pelkään, että joudun shokkiin jos en hallitse tilannetta tai tukehdun, kun en saa happea.. -tällaisia ajatuksia minulla pyörii päässä. Yritän käsitellä positiivisesti silti näitä.

• kovasti onnea!

Varasin ajan tänään äitiysneuvolaan, siellä tosiaan kysyttiin viimeisimpien menkkojen alkamispäivä ja kehotettiin soittamaan vielä ultraan aika. Mitäköhän ne siellä neuvolassa nyt sitten tekevät, kun sinne mennään?! Jääkö raskauden toteaminen vain oman testin perusteella vai näkeekö sen esim verikokeista? Voi kauheaa, kun ajatukset myllertää ja on niin epätietoinen kaikista asioista. Nyt minun pitää luottaa terveysalan ihmisiin, että he osaavat hoitaa homman.. ja sitten kirjoitella/lukea kokemuksia ym. Synnyttämisestä en halua lukea tai kuulla, sillä pelkään sitä niin paljon.. jotenkin koko ajatus saa paniikin valtaan, sillä myös minun menkkakivut on ollu helvetillisiä ja jos synnytyskipu on siihen 10 tai 100 kertainen niin mikä on se paras kivunlievitys. Eihän se vauva sisälle varmasti jää, mutta kyllä se ulostulo alakautta voi olla kohdallani mahdoton. Pelkään, että joudun shokkiin jos en hallitse tilannetta tai tukehdun, kun en saa happea.. -tällaisia ajatuksia minulla pyörii päässä. Yritän käsitellä positiivisesti silti näitä.

täällä on kans kovasti yritetty alkaa odottamaan mutta taas menkat tuli:)
        hirveää kiirettä ei ole, joten pettymys ei ollut kovinkaan suuri, mitä nyt menkat on nii hirveät että maha menee sekaisin YÖLLÄ..:D
        jospa se täälläkin pian onnistuisi, kovasti teille onnea jotka olette jo siinä pisteessä:D

• synnytyksen pelkääjä..

Olen ajatellut sen niin että joka tapauksessa ne supistukset joudun kokemaan kun äidiksi olen päättänyt ryhtyä. Ne supistuksethan ovat juuri niitä mitkä synnytyksessä sattuu..saat niin hyvin varmasti puudutuksia että alapääsi on ihan turtunut että et varmasti tunne mitä tapahtuu...ja kaverini ovat sanoneet välilihan repeytymisestäkin ettei sitä edes tunne jos se repeää koska paikat on niin puutuneet...ja moni sanoo sitä että kun vauva tulee ulos ettei tiedä onko se kakka vaiko vauva mikä tulee...tuntuu niin oudolta...
        mutta itselläni enää vajaa 5vko:a laskettuun niin mun täytyy alkaa hyväksymään se että synnyttämän joudun ja pian...
        Mutta ensiviikolla on toki vasta synnytystapa arviointi...saa nähdä miten siellä asiat muuttuu...saanko synnyttää alakautta vaiko mitä...tänään neuvolassa ollessani sain tietää vauvan olevan 10vkon:n jälkeen takaisin perätilassa...mutta saa nähdä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2288
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1883
    3. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      24
      1578
    4. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1550
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      1296
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      184
      1204
    7. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      111
      1125
    8. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      24
      1120
    9. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      949
    10. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      942
    Aihe