minulla ja miehelläni on ongelma.
hän on mustis.
olemme olleet puoli vuotta yhdessä ja tämä on mennyt nyt viime päivinä mahdottomuuksiin.
lähdin eilen tyttöjen kanssa yhdelle. hän koitti vaikuttaa siihen että meikkaisin ihan vähän, ja että laitanhan tavalliset kuteet päälle. sitten hän teki kaikkensa että minule olisi tullut paha mieli siitä kun lähden. sitten hän keksii tällaisia juttuja että on kuullut jostain että juttelin kuukausi sitten jonkun entisen hoitoni kanssa baarissa (en ole nähnytkään koko miestä) ja sen turvin hän koettaa saada minut tunnustamaan jotain mitä ei ole tapahtunut.
tämä meni sen jälkeen yli kun hän halusi tietää monen kanssa olen ollut lähikontaktissa. sanoin asian rehellisesti, mikä on päälle kymmenen. hän luuli että olen ollut alle. siitä syntyi kauhea shokki.
mitä tehdä? rakastan tätä miestä ja olen itsekin joskus vainoharhainen mutta tämä tuntuu nyt ahdistavalta ja pelottavalta.
onko kellään samantapaisia juttuja? meneekö nämä asiat ikinä ohi?
mies kontrolloi
8
1996
Vastaukset
- Marenki
Kuullostaa tutulta. Älä kerro hänelle mitään jolla hän voi sinua loukata.
Ikävä kyllä tällaiset miehet ovat sairaita, se ei parane koskaan. Jututa jotain ex-tyttöystävää.
Saat selkeämmän kuvan miehestäsi.
Joskus ulkonäkö voi pettää pahasti psyykkeen kanssa. ( On tosi kohtelias muiden aikana )- tuosta tulisi mieleen
tuo menee jo sairaaloiseksi..
oletko varma että miehelläsi ei ole skitsofreniaan liittyviä piirteitä..?
- Pupu
Mustasukkaisuudella on taipumus vain pahentua ajan myötä, varsinkin, jos sinä alat "varoa" käytöstäsi ja myöntyä miehen tahtoon.
Kuvittele suhdettanne kymmenen vuoden päähän. Joudutko tuolloin varomaan sanojasi, ettet vain niillä saisi mustasukkaisuuskohtausta aikaan? Joudutko luopumaan ystävistäsi, ettet suotta suututtaisi miestäsi? Jos kauppareissu kestää 15 min. kauemmin kuin tavallisesti, pelkäätkö hänen jo epäilevän, että petät häntä? Jatkuva henkinen paine siitä, mitä puoliso ajattelee ja luulee sinun tekevän (Tämä on esimerkki elävästä elämästä, erään tuttavapariskunnan kohdalla tapahtunutta).
Tuohon se teidänkin suhde voi tällä menolla ajan myötä mennä.. Kannattaa tehdä asiat selviksi jo suhteen alkuvaiheella, mihin suostut ja mihin et.- Kurre
Tuo kuulostaa turhan tutulta ja omalta osaltani vielä niin etten ollut sekoillut tai edes jutellut kenenkään entisen kanssa eli esim. jos töistä tai treeneistä tulo venähti 5 min pidempään niin oltiin jo epäilemässä että on suhde jne.. Onneksi se suhde loppui eihän sitä kukaan elävä kestäisi..
Niin ja nyt oli kyse naisen piirteistä.. - Siili
Kurre kirjoitti:
Tuo kuulostaa turhan tutulta ja omalta osaltani vielä niin etten ollut sekoillut tai edes jutellut kenenkään entisen kanssa eli esim. jos töistä tai treeneistä tulo venähti 5 min pidempään niin oltiin jo epäilemässä että on suhde jne.. Onneksi se suhde loppui eihän sitä kukaan elävä kestäisi..
Niin ja nyt oli kyse naisen piirteistä..Exäni oli ensin "vähän" mustis ja sitten paljon enemmän - naimisiin menon jälkeen viiden minuutin ylitöihin jäänti oli jo merkki vakavasta petturuudesta.
Jotenkin tuntui siltä, että mitä enemmän yritin vakuuttaa rakkauttani ja kunnollisuuttani, sitä enemmän hän epäili. En pettänyt, eikä ollut aikomustakaan, koska olin hyvin vakavissani tuon suhteen kanssa.
Ja kuinka sitten kävikään: kerran eksä sai tietää, että mulla oli ihalilija. Eräs mulle tuntematon kaveri tykästyi minuun matkan päästä, kirjoitti mulle kirjeen, ja eksähän sen avasi tietenkin. Kirjeessä sanottiin ihan selvästi, että hän ei ole koskaan edes jutellut kanssani, mutta haluaisi tutustua. Sitä huolimatta eksäni pahoinpiteli minut - se oli ensimmäinen kerta, kun mustasukkaisuus muuttui vakavasti fyysiseksi.
Siinä vaiheessa tulin vihdoin järkiini ja jätin hänet. Se oli luultavasti vaikein asia, mitä olen koskaan tehnyt, mutta elämä on kyllä muuttunut paremmaksi. Vähitellen.
(Minä nainen, eksäni mies.)
- Nainen
Kaikki vastanneet ovat olleet sitä mieltä, että mustasukkaisen mieliksi oleminen ei kannata. Teepä siis toisin päin. Myöhästy jatkuvasti, käy usein ulkona, meikkaa reilusti ja kerro tuhmia vitsejä. Katso, mitä sitten tapahtuu. Hän joko lopettaa tai lyö sinua turpaan. Tuloshan sekin on. Vedä siitä johtopäätökset.
- Tuikku
Hyvä vinkki. Olen itse ollut samassa tilanteessa ja temperamenttisena ihmisenä kokeilein juuri tuota ehdottamassa asiaa. Ainakin se toimi kohdallani hyvin. Joko miehesi tajuaa, tai sitten ei . . .
- an37
Mulla oli ihan sama juttu aluksi - siis yli kymmenen vuotta sitten.
Nykyään minulla on kaksi lasta ja olen joutunut eroamaan.
Mieheni kontrolloi minua pikkuaioissakin ja sai slaagin kun menin töihin toisen lapsen jälkeen. Olen tosi sosiaalinen ihminen ja sairastuin kotona masennukseen.Vieläkään en meinaa pystyä olemaan poissa töistä esim. lomalla, mutta siihen kyllä auttaa kaksi menevää lasta ja heidän keksintönsä nyt kun he ovat isompia..
..ja mikä on pahinta, olin jo ennen naimisiinmenoa erittäin miesvaltaisella alalla, joten hänen olisi pitänyt näyttää se mustasukkaisuutensa jo alkuvuosina ! Mutta ei mitään, asia tuli selville vasta tietysti sen jälkeen kun lapset olivat maailmassa. En olisi halunnut lasten kokevan eroa, mutta kun viisivuotiaani alkoi kyselemään kysymyksiä tyyliin: "rakastatko sä äiti oikeasti isää?" ja "mä en halua nukkua ja asua tällaisessa kodissa missä aina tapellaan.."
Nykyään olen samassa mievaltaisessa työpaikassa ja naureskelen välillä kuuskymppisiä lokäpöksytyökavereitani...heistä kannattaakin olla mustasukkaisia ! Vaikka tietysti, eihän rakkaus ikää ja kokoa katso.
Mieheni sai mm kirjastani kauhean kohtauksen; hän löysi rivin, jossa päähenkilö "vain käveli eräänä aamuna pois perheensä luota.." siinä vaiheessa ajattelin, että tämä ei voi jatkua..puoliso penkoo jo kirjaston kirjatkin, vaikka ei itse lue..
Erostani on puolitoista vuotta ja ihmiset näyttävät olevan huolissaan sinkkuus-vanhapiikuudestani, mutta en pysty ajattelemaankaan suhdetta, kun luottamus on niin pahasti mennyt. Ei miehiin, vaan minun kanssani suhteessa mahdollisesti olevaan. Tuntuu, että suhde näyttää pahimmat puolet ja tuo kaikkea järkyttävää esiin. En pidä siitä, että ajattelen näin, mutta ei kannata enää riskeerata...
Mieheni on lisäksi esittänyt nyt osituksessa vaateen, jota maksaessani menisi kymmenisen vuotta...näitä juttuja ei ihan joka tuhannes ehdokas haluaisi edes kuulla, joten onko semmoinen nimitys kuin uusiovanhapiika ?
Pahinta on, että olen ihan vetävän näköinen ja elinvuosia jäljellä. Kaikesta huolimatta haluan rakastaa, mutta hinta on liian korkea !!!
Mieti tosiaan kaksi kertaa, mihin pistät pääsi !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1076904- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483806Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483502- 513498
- 1883445
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242949- 672654
- 462491
- 131854