Sheriffin toiminnasta.

Näin 1.1 2009 illalla, että 70 sheriffi oli vaihtunut. Kirjoitin tulikivenkatkuisen viestin tälle palstalle.
Uskoin sen ilman muuta tulleen poistetuksi 'epäleppoisuudensa' takia.
Olin ilman muuta hyvin otettu ja kiitollinen, että oli löytynyt erilaisille tunnetiloille tuuletuspaikka, ja että on paikka 'sosiaaliseen' mielipiteenvaihtoon minulle tuntemattomien ihmisten kanssa.

Mielestäni nykyinen palstanvalvoja Oinasnainen on suoriutunut sheriffintoimestaan hyvin.

Yksi asia minua ihmetyttää suuresti: Herrat Ruuneperi (R) ja Maalaismies, jotka toistuvasti ylistivät Billmanin
jämäkkyyttä; eivät tee sitä nykyiselle sheriffille.

Jos nyt edes tilkan vertaa olen rehellinen itselleni näen herra R:n huomattavan addiktoituneeksi palstan käyttäjäksi.
Hän on ilmaissut suuren huolen palstan tulevasta rappiosta, kun "jos jonkinlaiset tyypit" saavat tänne kirjoittaa.

Otan sen riskin "sydänjuuriani myöten loukkaantumatta", jos tämä väkevä mielenilmaukseni poistetaan.

38

443

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vakinikki

KIITÄN JÄMÄKÄSTÄ, PERSOONALLISESTA PUHEENVUOROSTA: KIITOS.

• capt.cöpenick*

Tuntuu oikealta joskus sanoa, mitä mielen pohjalla henkilöistä, asioista tai ilmiöistä tulee mieleen.

• olen päässyt ihmetelijöiden joukkoon.

Kaunista aamua kaikille.

• "Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa; se hemmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa"!

Oli hieno 'tupsimispäivä' gamla gubbella tässä; takki melko tyhjänä.

• tuolla ylempänä
        capt.cöpenick kirjoitti:

"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa; se hemmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa"!

Oli hieno 'tupsimispäivä' gamla gubbella tässä; takki melko tyhjänä.

ruskeakielisyydestä ja alat itsekin oppia, että on soveliasta tervehtiä itsekutakin, juuri ihan ilman nimeämisiä.

• Maalaismies*

Mitä sellaista jämäkkyyttä mielenilmauksessasi on, joka sheriffin pitäisi poistaa? Miksi hän poistaisi kun niin kauniisti häntä kiittelet. Ihmettelet kun Ruune ja minä emme ole liittyneet ylistykseesi.

Bilmanilla oli aikanaan hyvin hankala erikoistehtävä, tiedät kyllä mikä se oli. Hän uhrasi itsensä ja maineensa, mutta hoiti ko. homman. Äskeisessä palstan uudistuksessa tuli esille häiriöitä mm. vanhojen Kahvipirttien esiin nostamisissa kiusausmielessä. Myös minun henkilööni kohdistui lievästi sanoen härskejä kirjoituksia.

Luultavasti sheriffi katsoi niiden laantuvan itsestään, niin kuin on tapahtunutkin - koska ei millään tavoin niihin puuttunut. En minä liioin millään tavoin ole kääntynyt hänen tai ylläpidon puoleen valittaakseni itseeni kohdistuvista törkeyksistä.

Henkilökohtaisesti olen pitänyt ja pidän edelleen capt. cöpenickiä rehtinä ja jämäkkänä kirjoittajana. Räpyttelin vähän aikaa silmiäni, kun muistelit 1.1.09 kirjoittamaasi viestiä. Menneen talven lumia yritin muistella.

• kirjotit täällä

sefulle, joka ei vastant.

• Olen netissä vasta-alkaja. Kehumisissa on aina kaksi puolta; niihin ei tarvi retkahtaa.
        Nämä tavalliset mielenilmaukset tulee ja menee vuorollaan, ennen,Billmanin aikana vaan oli käytäntö - vain "kolmikkoa" kehuvat viestit sai jäädä.

Kuljen isäni, (1902-1975) jälkiä; ensin työ, sitten leikki, kuten nettikin.

Hyvin introverttinä, monet sanoo skitsoidisena henkilönä; mielentila näkyy tekstistä. Suuttua tupsahtaa, sitten leppyy, sanovat.
        Uskon kollektiivisen tietoisuuden olemassaoloon. "Tiedämme" toisistamme enemmän kuin yleisesti oletetaan.

• puhui*
        capt.cöpenick kirjoitti:

Olen netissä vasta-alkaja. Kehumisissa on aina kaksi puolta; niihin ei tarvi retkahtaa.
        Nämä tavalliset mielenilmaukset tulee ja menee vuorollaan, ennen,Billmanin aikana vaan oli käytäntö - vain "kolmikkoa" kehuvat viestit sai jäädä.

Hyvin introverttinä, monet sanoo skitsoidisena henkilönä; mielentila näkyy tekstistä. Suuttua tupsahtaa, sitten leppyy, sanovat.
        Uskon kollektiivisen tietoisuuden olemassaoloon. "Tiedämme" toisistamme enemmän kuin yleisesti oletetaan.

luennoillaan yliopistolla,juuri tuosta.Ihanasti hän piirsi taululle maan rajan,josta nousi
        sieniä,sekä niiden juuret.

Ja kaikki ne olivat yhteydessä toisiinsa,tavalla jota emme tiedä.Se selittää,miksi eri maanosissakin tieteen ja taiteen alalla nousee samoja oivalluksia!

Unohtui fyysikon nimi: K.V.Laurikainen

• näkyy olevan
        capt.cöpenick kirjoitti:

Olen netissä vasta-alkaja. Kehumisissa on aina kaksi puolta; niihin ei tarvi retkahtaa.

arkistossa ensimmäinen viestisi, et sis ihan vasta alkaja. Mksi esität sellaista???

• tälle palstalle tulin
        näkyy olevan kirjoitti:

arkistossa ensimmäinen viestisi, et sis ihan vasta alkaja. Mksi esität sellaista???

ennen vuodenvaihdetta...ennen sitä kirjoitin vain luontopalstalla.Mikä saa sinut luulemaan,että esitän jotakin?

• on viesti
        tälle palstalle tulin kirjoitti:

ennen vuodenvaihdetta...ennen sitä kirjoitin vain luontopalstalla.Mikä saa sinut luulemaan,että esitän jotakin?

70 ja heti alussa myös esim. uskontopalstalle. Lue itse .

• korjaan
        on viesti kirjoitti:

70 ja heti alussa myös esim. uskontopalstalle. Lue itse .

on ensimmäinen 70

• käväisin kahvipirtissä..
        korjaan kirjoitti:

on ensimmäinen 70

Totesin tarvitsevani,sen hetkisessä elämäntilanteessa juttukavereita:) Ilolla olen lukenut sen hyvän, ja myönteisen vastaanoton!

Mistä johtuu tämä kuulustelu?

• tarkoititko*
        käväisin kahvipirtissä.. kirjoitti:

Totesin tarvitsevani,sen hetkisessä elämäntilanteessa juttukavereita:) Ilolla olen lukenut sen hyvän, ja myönteisen vastaanoton!

Mistä johtuu tämä kuulustelu?

ehkä capt.cöpeniciä?

• näkeehän sen
        tarkoititko* kirjoitti:

ehkä capt.cöpeniciä?

hänelle viesti oli tarkoitettu. Capt. sanoi olevansa vasta alkaja netissä mutta arkisto kertoo ihan muuta.

• Häntä itse
        näkeehän sen kirjoitti:

hänelle viesti oli tarkoitettu. Capt. sanoi olevansa vasta alkaja netissä mutta arkisto kertoo ihan muuta.

Määrätyistä syistä sitä ei tule kukaan ulkopuolinen nostamaan.

• ketjun asiasisältö sen
        Häntä itse kirjoitti:

verran mielenkiintoinen,että jääköön arvelusi toisarvoisiksi....

• puhui* kirjoitti:

luennoillaan yliopistolla,juuri tuosta.Ihanasti hän piirsi taululle maan rajan,josta nousi
        sieniä,sekä niiden juuret.

Ja kaikki ne olivat yhteydessä toisiinsa,tavalla jota emme tiedä.Se selittää,miksi eri maanosissakin tieteen ja taiteen alalla nousee samoja oivalluksia!

Unohtui fyysikon nimi: K.V.Laurikainen

taitaa olla siinä kyse; eliölajien,ihmistenkin,läheistä yhteiseloa.Vuorovaikutusta toisiinsa,niin että kaikille voi olla siitä henk.koht.hyötyä.

Tästä symbioosista vielä: Jos symbioosin osapuolista toinen on huomattavasti suurempi kuin toinen,sanotaan suurempaa isännäksi.Tekevät yhteistötä hyödyntäen toisiaan.
        Loisija saa vain yksipuolista hyötyä isännästään (vaikkapa koivun kääpä).

Sopinee tämä symbioosi-esimerkki tällekin palstalle...oivaltavat voinevat oivaltaa:
        No,loisijoiksi voisi sanoa näitä keskustelujen väliin ikäviäkin,mitäänsanomattomia huomautuksia heittelevät,joilla ei ole mitään annettavaa,saavat elämää ja tiedonmurusia isänniltään...hehheh!

• Maalaismies*
        kirjotit täällä kirjoitti:

sefulle, joka ei vastant.

Kuinka voit tietää, että olisin lähetellyt viestejä ylläpidolle tai shefulle? En takuulla ole. Taannoisen kaplakan yhteydessä mainitsin palstalla jotenkin että kiinnostaa seurata puuttuuko sheriffi tai ylläpito mitenkään niihin. Seurasin, ei puuttunut.

• näkeehän sen kirjoitti:

Sanoin: Ikäpäivänä sitä tietsikan rakkinetta ei ikinä meille hankita. Sitten menin Työväenopiston ikäihmisille tarkoitetulle kurssille.
        Siellä oli muitakin meitä "risukarhikuskeja". Sitten ostin oman koneen. Niin kauan käytän sitä kuin käppyräsormet vielä toimii.

• capt.cöpenick*
        Häntä itse kirjoitti:

Jopa ihmissuhteissa - ei kaiikkia ihmisiä tulla kantotuolilla hakemaan.

• pilvi*
        capt.cöpenick kirjoitti:

Sanoin: Ikäpäivänä sitä tietsikan rakkinetta ei ikinä meille hankita. Sitten menin Työväenopiston ikäihmisille tarkoitetulle kurssille.
        Siellä oli muitakin meitä "risukarhikuskeja". Sitten ostin oman koneen. Niin kauan käytän sitä kuin käppyräsormet vielä toimii.

Onhan tämä silta muihin samanikäisiin,erilaisiin ihmisiin.Se,jos mikä rikastuttaa meidän elämäämme,ja kuinka vaivatonta se onkaan.....moikkaa taas:)

• KAIKKIA
        capt.cöpenick* kirjoitti:

Jopa ihmissuhteissa - ei kaiikkia ihmisiä tulla kantotuolilla hakemaan.

mutta muutamia tullaa tälläkin hakemaan ...ukkomiehetkin!

• pilvi*
        susmorsian kirjoitti:

taitaa olla siinä kyse; eliölajien,ihmistenkin,läheistä yhteiseloa.Vuorovaikutusta toisiinsa,niin että kaikille voi olla siitä henk.koht.hyötyä.

Tästä symbioosista vielä: Jos symbioosin osapuolista toinen on huomattavasti suurempi kuin toinen,sanotaan suurempaa isännäksi.Tekevät yhteistötä hyödyntäen toisiaan.
        Loisija saa vain yksipuolista hyötyä isännästään (vaikkapa koivun kääpä).

Sopinee tämä symbioosi-esimerkki tällekin palstalle...oivaltavat voinevat oivaltaa:
        No,loisijoiksi voisi sanoa näitä keskustelujen väliin ikäviäkin,mitäänsanomattomia huomautuksia heittelevät,joilla ei ole mitään annettavaa,saavat elämää ja tiedonmurusia isänniltään...hehheh!

Osittain vika on minussa,katsos kun pääaine näissä luennoissa oli kvanttifysiikka.

Ei,todella mistään symbioosista ole kyse.

• capt.cöpenick*
        KAIKKIA kirjoitti:

mutta muutamia tullaa tälläkin hakemaan ...ukkomiehetkin!

"Tulkoon rakkaus, tulkoon rikkaus jokaiselle tarpeen mukaan.

Ellei nyt miljoonasade tiedä näit asioi, niin kuka sitten - hevosmiesten tietotoimisto ei varsinkaan?

• pilvi* kirjoitti:

Osittain vika on minussa,katsos kun pääaine näissä luennoissa oli kvanttifysiikka.

Ei,todella mistään symbioosista ole kyse.

kaiketi hajoo.
        Läheisempi ja luonnollisempi asia oliskin tää symbioosi.

Kummallista,eikös tää Laurikainen ole kuollut jo toistakymmentä vuotta sitten,jos olis elossa,niin lähentelis jo sataa vuotta.
        Iänikuisen vanhoja luentoja sitten muistelet.Ja jos ikäisenäsi,gallerian mukaan muistelen sinulla tulevan täyteen tänä vuonna jo 75 vuotta,sanon ikäsi näin julkisesti,kun itse sen sinne laitoit,niin jos tuon ikäisenä vielä kvanttifysiikkaa mietit,niin ei ole ihme,että pääsi sekoaa.
        Ei millään pahalla,ihmettelen vaan.Itse täytin kesäkuussa 69 vuotta ja kaukana takana ovat tuollaiset harrasteet.
        Kyllä "maanläheisemmät" asiat ovat nyt jo mukavampia kuin fysiikat ja filosofiat.

Ja samalla kertaa sanon,kun tänne nyt tulin haastamaan,että älä hyvä immeinen ota tätä foorumijaarittelua niin vakavasti....eihän tää oo ees todellista...heh.

• susmorsian kirjoitti:

kaiketi hajoo.
        Läheisempi ja luonnollisempi asia oliskin tää symbioosi.

Kummallista,eikös tää Laurikainen ole kuollut jo toistakymmentä vuotta sitten,jos olis elossa,niin lähentelis jo sataa vuotta.
        Iänikuisen vanhoja luentoja sitten muistelet.Ja jos ikäisenäsi,gallerian mukaan muistelen sinulla tulevan täyteen tänä vuonna jo 75 vuotta,sanon ikäsi näin julkisesti,kun itse sen sinne laitoit,niin jos tuon ikäisenä vielä kvanttifysiikkaa mietit,niin ei ole ihme,että pääsi sekoaa.
        Ei millään pahalla,ihmettelen vaan.Itse täytin kesäkuussa 69 vuotta ja kaukana takana ovat tuollaiset harrasteet.
        Kyllä "maanläheisemmät" asiat ovat nyt jo mukavampia kuin fysiikat ja filosofiat.

Ja samalla kertaa sanon,kun tänne nyt tulin haastamaan,että älä hyvä immeinen ota tätä foorumijaarittelua niin vakavasti....eihän tää oo ees todellista...heh.

Katso nyt tätä mustaa pränttiä mitä minunkin koneeni juuri syysi. Eikös ole vaan niiimmmaanperusteellisen todellista, että.

• Ruuneperi kirjoitti:

Katso nyt tätä mustaa pränttiä mitä minunkin koneeni juuri syysi. Eikös ole vaan niiimmmaanperusteellisen todellista, että.

juu....näkkyy olevan mustaa valkoisella.
        Mitähän mie nyt fysiikastakaan muistasin,tais jäädä kutonen koulutodistukseen siitäkin aieesta,kuten myös matematiikoista.Kun ei ole kuin tätä naisen logiikkaa.
        Ja alkaa ikävä kyllä rapistuu tää omakin fysiikka pikkuhiljaa.

No,oothan sie kyllä ihan todellinen,ei sitä kyllä Pythagooran mukkaan voi todistaa,mutta you know what I mean.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      1086
    2. Rakastan sinua

Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli
      Ikävä
      37
      937
    3. Kun viimeksi tapasit kaivattusi

Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi
      Ikävä
      47
      849
    4. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      73
      820
    5. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      159
      802
    6. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      34
      764
    7. Jos lähestyisin

näyttäisitkö ovea vai vihreää valoa?
      Ikävä
      54
      741
    8. Ootko sä oikeasti sinkku?

Kun oot aina yksin tuol kylil, kyl mä susta naisen ottasin jos saisin luvan😳😘🔥
      Ikävä
      42
      696
    9. Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!

Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy
      Luterilaisuus
      187
      680
    10. Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0

Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali
      Luterilaisuus
      136
      675
    Aihe