Iso(?) rinkka

Staalon pesä

Eli mahd. isoa rinkaa olen kahtelemassa. Mitä vaihtoehtoja on olemassa ja kokemuksia niistä? Vaatimuksena koon lisäksi kestävyys ja maastonvärisyys. Onko 100 l iso?

4

1774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei pärjää

      savotalla niin ei pärjää millään.

    • atlatl

      ...on satalitrainen.
      Yleensä suurimmat lienee 80 litraa.

      Kannattaa valita välineensä niin,että ne mahtuvat mieluummin alle 80-litraiseen,niin päivämatkat pitenee ja virkeämpänä jaksaa enemmän nauttia maisemasta.

      Savotan rinkat lienevät kestävimpiä,mutta muitakin merkkejä löytyy.
      Hinnat hyville rinkoille näyttävät olevan 200 eurosta ylöspäin.
      Mikä itselleni on nykyään liikaa,kun jo pikkureput maksavat yli 100 euroa...

      • sami.ta

        putkirinkka,mutta ei kestävin isoista rinkoista.Berghaus vulkan on armeijan käyttämä rinkka 110l ja kestävempi kuin savotta.kaikki rinkat joissa säädettävä selän pituus ei kestä yli 40 kilon painoja vaan hajoavat.vulkan ostetaan selänpituuden mukaan eli kiinteät viilekkeet.


    • kovassa käytossä

      Minunkin kokemuksen mukaan savotta on lujin. kokeilin muutamia, mutta kun viistoista vuotta sitten ostin 85 litrasen savotan 906 aikoinaan (taitaa olla nykyään nimellä tunturisusi en tiedä), niin ei ole tarvinnu katua, se kestää ja mikä hienointa sillä pystyy kantaan todella suuria painoja helposti. mm: hirvenlihoja.
      Käytön jälki ei juuri näy vaikka ollut paljon käytössä veneiden pohjalla kelkoissa auton perässä ja ennen kaikkea selässä. Kaiki remmien lukot ovat rautaa nekään ei mene rikki. kaverilla ollut sellainen jo 30 vuotta kovassa käytösä.
      Suosittelen.
      Ainoa huono puoli on se että jos meinaat ottaa hyvin vähän mukaan niin itse rinkka painaa. mutta suosittelen silti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1649
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1421
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1119
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      6
      1081
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1072
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      5
      981
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      964
    8. 5
      955
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      942
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      934
    Aihe