Virtuaaliset ystävät?

Vystävä

Täälläpä usein hymistellään niin ystävällisesti "ystäville". Kai jokainen meistä ymmärtää, että täällä me kasvottomat ja äänettömät olennot emme voi olla oikeita ystäviä, siis ystäviä siinä mielessä, mitä sanalla 'ystävä' tarkoitetaan.

Jaetaan mukamas huolia ja murheita, otetaan osaa iloon, lässytelläänkin. Pah.

Tarttisikin erottaa live-ystävät ja virtuaaliset "ystävät". Sopisi virtuaalisista ystävistä käyttää sanna vystävä, jottemme halventaisi ystävä-sanan merkitystä. Ugh.

Eikä tämä nyt tarkoita pätkääkään sitä, ettevätkös vystävät voi olla hyvinkin tärkeitä!

11

268

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kystävyys

Nuoruudessa meillä oli kystäviä (kirjeenvaihtoystäviä). Hekin saattoivat olla tärkeitä. En ole koskaan kokeillut, löytyisikö treffipalstalta trystävää. Hystävä (hyvä ystävä) on kuitenkin aina kaikkein tärkein.

• Vystävä

On siis hystäviä ja vrystäviä...ja lisätään nyt joukkoon vielä se petollinen ystävä: pystävä. Mitä niitä muita vielä olisi? Oisko lapsuuden ystävä = lystävä?

• systävä
        Vystävä kirjoitti:

On siis hystäviä ja vrystäviä...ja lisätään nyt joukkoon vielä se petollinen ystävä: pystävä. Mitä niitä muita vielä olisi? Oisko lapsuuden ystävä = lystävä?

pystävä = poikaystävä, tystävä = tyttöystävä, systävä = sielunystävä, eystävä = entinen ystävä, nystävä = nykyinen ystävä jne (aika nerokas oivallus aloittajalta).

• jotakin *
        systävä kirjoitti:

pystävä = poikaystävä, tystävä = tyttöystävä, systävä = sielunystävä, eystävä = entinen ystävä, nystävä = nykyinen ystävä jne (aika nerokas oivallus aloittajalta).

todellista täälläkin! Ei tätä muuten jaksa. Edes se sielunystävä?

• Vystävä
        jotakin * kirjoitti:

todellista täälläkin! Ei tätä muuten jaksa. Edes se sielunystävä?

Nerokas ystävä = nystävä.

• nystävä
        Vystävä kirjoitti:

Nerokas ystävä = nystävä.

Nystävä = naisystävä = nerokas ystävä. Sinäpä sen sanoit, hystävä = hyvä ystävä, me naiset ollaan aika nokkelia kanssa ja nerokkaitakin, eikö vain?

• Vystävä
        nystävä kirjoitti:

Nystävä = naisystävä = nerokas ystävä. Sinäpä sen sanoit, hystävä = hyvä ystävä, me naiset ollaan aika nokkelia kanssa ja nerokkaitakin, eikö vain?

Pitää vissiinkin nyt tarkentaa:
        - nystävä = naisystävä
        - nyystävä = nykyinen ystävä
        - neystävä = nerokas ystävä

pääasiahan tietty se, että tarttee olla tarkka noiden merkityserojen kanssa :)

• Vystävä kirjoitti:

Pitää vissiinkin nyt tarkentaa:
        - nystävä = naisystävä
        - nyystävä = nykyinen ystävä
        - neystävä = nerokas ystävä

pääasiahan tietty se, että tarttee olla tarkka noiden merkityserojen kanssa :)

Minulle on jäänyt pysyviksi ystäviksi kaksi Vystävää joista on tullut Lystäviä (Liveystäviä). Muutaman muunkin vystävän olen tavannut, mutta ovat vähitellen jääneet taka-alalle, kun yhteisiä intressejä ei sittenkään ole ollut riittävästi.
        Eli hyvinkin voi tulla niin hyviksi tutuiksi virtuaalissa, että haluaa tutustua ihan livenäkin. Kyllä kirjoitetusta tekstistä osaa erottaa, keneen kannattaa luottaa ja keneen ei, jos vähänkin osaa lukea myös rivien välistä. Tälläkin palstalla kirjoittelee sellaisia nimimerkkejä, jotka olisivat livetuttuinakin varmasti mukavia.

• tinat kirjoitti:

Minulle on jäänyt pysyviksi ystäviksi kaksi Vystävää joista on tullut Lystäviä (Liveystäviä). Muutaman muunkin vystävän olen tavannut, mutta ovat vähitellen jääneet taka-alalle, kun yhteisiä intressejä ei sittenkään ole ollut riittävästi.
        Eli hyvinkin voi tulla niin hyviksi tutuiksi virtuaalissa, että haluaa tutustua ihan livenäkin. Kyllä kirjoitetusta tekstistä osaa erottaa, keneen kannattaa luottaa ja keneen ei, jos vähänkin osaa lukea myös rivien välistä. Tälläkin palstalla kirjoittelee sellaisia nimimerkkejä, jotka olisivat livetuttuinakin varmasti mukavia.

Olen tavannut täällä oikein mukavia ihmisiä.. Muutamia olen tavannut oikeastikin..
        Ovat olleet ,juuri sellaisia,millaisiksi heidät kuvittelin..Joidenkin kanssa,ystävyys on säilynyt edelleen,joten eivät ole vain olleet ,ohimeneviä tuttavuuksia..
        siis vystävyydestä on tullut lystävyys.. hih ,mitä sanoja..Joihinkin ihmisiin,olen syvästi pettynyt,mutta se kuuluu tähän elämään..Niin aina tapahtuu..
        Syynä voi olla, joitain väärinkäsityksiä ,tai mitä lie? Pitää muistaa fraasi:
        "Jos tahdot ystävän,ole itse ystävä". Tuntuu,että se vie aikaa liiaksi ja siksi usein jää..Mutta ,me jatkamme keskusteluja..Mukavaa se on.. Iloa päiväänne! t.Irkku

• Vystävä

Luin jostain kerran:

Kyllä vihollisista aina selviää, mutta ystävien kanssa on vaikeampaa.

Ja nyt lähden rystäväää (rakas ystävä) tapaamaan.

• Kystävä

= kissa ystävä, nimittäin naapurin kissan, tilapäishoitaja.
        Kissa on mainio; kun yritän lähtiessäni työntää sandaalit jalkaan, yrittää se repiä niitä pois.
        Eikös se ole selvä merkki , että se pitää minua ystävänä eikä laskisi pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Harris vai Trump - ketä kiinnostaa?

Ärsyttää suunnattomasti, kun meillä Suomessa ovat mediat täynnä USA:n presidentin vaalikampanjaa. Meillä ei ole siellä
      Maailman menoa
      262
      1926
    2. Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden

Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i
      Ikävä
      66
      1529
    3. Kansa on on puhunut.

Ja pulinat pois. Amerikan kansa kyllästyi edelliseen 4 vuoteen. Demokratia toteutuu. Vaalivilppiä salaliittoteoriaksi ha
      Maailman menoa
      216
      1260
    4. Tulin ehkä vainoharhaiseksi

Oletko mies ollut kehenkään yhteyksissä minuun liittyen?
      Ikävä
      83
      1175
    5. Oletko mustis hänestä

Miten paljon.
      Ikävä
      57
      1074
    6. Millainen on ainutkertainen

Ketä et voi unohtaa
      Ikävä
      34
      1043
    7. Venäjän vuonna 2022 Ukrainalle tarjoama "rauhansopimus"

on tällainen: Ukraina julistaa puolueettomuutensa. Ukraina vähentää armeijan 50 tuhanteen ihmiseen, mukaan lukien puol
      Maailman menoa
      280
      1014
    8. Joko Niinistökin hiukan ymmärtää että oli huono veto Suomelta tässä ajassa alkaa härnäämään Venäjää?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010801464.html "Niinistö varoitti Venäjän ja Naton yhteenotosta – näin hän komment
      Maailman menoa
      206
      979
    9. Iida Vainio tilittää Farmista - Paljastaa yllätyshaaveen Archie-rakkaan kanssa: "Me ei..."

Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen ovat kihloissa ja odottavat ensimmäistä yhteistä lastaan. Lue Iidan haas
      Suomalaiset julkkikset
      7
      966
    10. Se on viisi vuotta

Mihin se enää muuttuu? Viisi pitkää vuotta.
      Ikävä
      73
      943
    Aihe