OSTOSKESKUKSET

Mitä?

Ainoat kiinnostavat mitä oon löytäny tähän mennessä on Manhattan Mall, olisko jotain muita ostoskeskuksia Manhattanilla? :) ( tietty Macy's Nordstrom, mutta muita?)

Kiiiiiiiiitos!

23

4313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkailija-x

Manhattanilla ei ole ostoskeskuksia kuin tuo Manhattan Mall, joka ei ole kovin kummoinen sekä Shops at Columbus Circle ja South Street Seaport. Nämä eivät ole kovin isoja ja miltei kaikki samat kaupat löytyvät moneen kertaan muualtakin Manhattanilta.

Macy's, Norsdstrom, Bloomingdales jne. ovat tavarataloja.

Liikkeitä on kuitenkin joka puolella, eikä rahostaan ole vaikea päästä eroon...

Qeensissa on Qeens Center Mall 9015 Queens Blvd http://www.shopqueenscenter.com/directory.asp ja Brooklynissa Atlantic Center (ei kovin iso) http://www.atlanticterminalstores.com/directory.html

• Miksi sitten

NYkkiä sanotaan maailman parhaaksi shoppailupaikaksi jos siellä ei ole edes ostoskeskuksia? :< Meinataan sitten vissiin vaan semmosia yksittäisiä liikkeitä, kun ne nyt sit vaan löytäis jostain jotenkin..... :---D

• matkailija-x
        Miksi sitten kirjoitti:

NYkkiä sanotaan maailman parhaaksi shoppailupaikaksi jos siellä ei ole edes ostoskeskuksia? :< Meinataan sitten vissiin vaan semmosia yksittäisiä liikkeitä, kun ne nyt sit vaan löytäis jostain jotenkin..... :---D

..ainoita ostospaikkoja! Olet varmaan kuullut temin "kauppakatu"?

New Yorkissa on tuhansittain vaate- ja kenkäkauppoja jos sellaisia etsit. Lähde vaikka Macy's-tavaratalolta etelään Broadwayta Sohon suuntaan, matkalla tulee sadoittain vaateliikkeitä.

Tästä linkistä lisää vinkkejä. http://nymag.com/visitorsguide/shopping/

• Lucky me!
        Miksi sitten kirjoitti:

Minusta New Yorkissa oli huonot ostosmahdollisuudet kotiseutuuni verrattuna. Olen tottunut shoppailemaan toinen toisensa jälkeen upeimmissa ostoskeskuksissa (ja strip malleissa), ja New Yorkin kaupat olivat ahtaita ja täyteen tupattuja. Täälläkin paljon mainostettu Century 21 oli todella ahdas ja surkea. Meillä strip mallitkin ovat kerrassaan "laadukkaita", niissä on upeita kauppoja vieri vieressä. Lucky me!

• Silmäripsi........

Ihan samaa ihmettelin, sillä jenkkilähän on tunnettu näistä ostoskeskuksistaan, joita kyllä tuntuu löytyvän kaikkialta muualta, muttei New Yorkista. Olisi helpompaa shoppailla, kun kaikki löytyy saman katon alta. Lisäksi samalla reissulla voi kaiken shoppailun lomassa nauttia lounaan ja sen jälkeen taas jatkaa ostoksia. Nyt nykissä juoksutetaan pässejä narussa. Nykillä on paljon opittavaa.

• matkailija-x
        Silmäripsi........ kirjoitti:

Ihan samaa ihmettelin, sillä jenkkilähän on tunnettu näistä ostoskeskuksistaan, joita kyllä tuntuu löytyvän kaikkialta muualta, muttei New Yorkista. Olisi helpompaa shoppailla, kun kaikki löytyy saman katon alta. Lisäksi samalla reissulla voi kaiken shoppailun lomassa nauttia lounaan ja sen jälkeen taas jatkaa ostoksia. Nyt nykissä juoksutetaan pässejä narussa. Nykillä on paljon opittavaa.

Makuja on monia, itse en erikoisemmin pidä ostoskeskuksissa käymisestä täällä kotimaassakaan. Mielenkiinotoisimmat liikkeet löytyvät muualta. En pidä peltojen keskelle keskitetyistä ostospaikoista, joihin pääsee lähinnä vain autolla, suosin mieluummin elävää kaupunkia, jossa palvelut ovat tasaisemmin jakautuneet eri puolille.

New Yorkissa kauppojen ja ruokapaikkojen löytäminen ei ole ongelma, ravintoloita on parikymmentätuhatta pikaruoasta fine diningiin ja erilaisia kauppojakin on tuhansittain.

Minusta on mukava valita lomalla joka päiväksi joku alue/jotkut alueet, jossa kuljeskelee, katselee nähtävyyksiä, käy ostoksilla ja syömässä kuljeskelun lomassa, katselee katuelämää, istuu välillä puistossa. Elää kaupunkilaiselämää.

• kaksikin isoa
        Silmäripsi........ kirjoitti:

Onhan New Yorkin kaupungissa kaksikin isoa ostoskeskusta, Queensissa ja Staten Islandilla. New York ei ole pelkkä Manhattan!

Qeens Centeriin pääsee metrolla Manhattanilta, Staten Islandin ososkeskukseen ilmaisella lautalla ja bussilla.

Ostoskeskuksia rakennetaan sinne, missä niille löytyy tilaa, Manhattanillanhan tilaa ei pahemmin enää ole. Lähiöissä ihmiset käyvät ostoskeskuksissa, Manhatanilla kaupat ovat levittäytyneet ympäri kaupunkia.

• wysig

Huomiothan että Macyltä ulkomaalaiset saavat alennusta, kun käyvät hakemassa asiakaspalvelusta alennuskortin.

Mall't löytyy pääasiallisesti Manhattanin ulkopuolelta.

Keskustasta löytyy mielenkiintoisina Discount store:t
      - 21st Century
      - Marshalls

Hyviä reissuja

• matkailija-x

Paras aika mennä Century 21:seen on aikaisin aamulla, varsinkin lounasaikaan ja klo 17 jälkeen on todella paljon väkeä. C21 on todellinen "hit or miss"-paikka, välillä ei tunnu löytyvän mitään kiinnostavaa, välillä taas paljonkin.

TJ Maxx, 620 Avenue of the Americas, on vastaava outlet-ketju, hieman pienempi kuin Century 21. Samassa rakennuksessa on myös toinen outlet-myymälä Filene's basement, jolla myymälä myös Union Squarella ja Upper West Sidella, mutta FB on kuulemma menossa konkussiin, joten valikoimat lienevät huonot, kun uutta tavaraa ei tule sisään.

• valtov

Macys on kuin stokka , parasta laatua tosin kohtuulliseen hintaan, varsinkin kun hakee 1 1/2 kerroksesta Customer Centeristä ajokorttia tai muuta vastaavaa näyttämällä 11%:n alennuskortin. Centyry21:stä tuli lähinnä Anttila mieleen mutta
      tarttui sieltä silti mukaan ihan kiitettävästi tavaraa :-)
      Kannattaa ottaa mukaan Suomesta mahdollisimman vähän vaatetta !
      Kuvia Manhattanilta ja noista tavarataloista:
      http://www.saunalahti.fi/~vavauh/

• on

todella ahdistava paikka, jos haluaa rauhassa katsoa vaatteita. Rekit on aivan täynnä ja ihmisiä tungeksii ympäriinsä. Henkilökunta melko tylyä. Mutta kyllä sieltä jotain tarttuu mukaan.

• valtov
        on kirjoitti:

todella ahdistava paikka, jos haluaa rauhassa katsoa vaatteita. Rekit on aivan täynnä ja ihmisiä tungeksii ympäriinsä. Henkilökunta melko tylyä. Mutta kyllä sieltä jotain tarttuu mukaan.

Olet aivan oikeassa, melkein käännyimme pois avattuamme ulko-ovan.
        Tavaratalo pullisteli ihmisiä ja täyteen tupattuja vaatetankoja ja tavarahyllyjä.

• vaan kertoo
        valtov kirjoitti:

Olet aivan oikeassa, melkein käännyimme pois avattuamme ulko-ovan.
        Tavaratalo pullisteli ihmisiä ja täyteen tupattuja vaatetankoja ja tavarahyllyjä.

että tavaraa on ja se on halpaa kun siellä on muitakin. Eihän tollaisissa kohteissa voi olettaa, että väkeä ja hinnat ovat kuin fift avenuen burberryllä. Kyllä sen ruuhkan (joka on vähäisempää kuin stokkan hullujen päivillä) kestää jos tekee hyviä löytöjä. ihme marmatusta.

• valtov
        vaan kertoo kirjoitti:

että tavaraa on ja se on halpaa kun siellä on muitakin. Eihän tollaisissa kohteissa voi olettaa, että väkeä ja hinnat ovat kuin fift avenuen burberryllä. Kyllä sen ruuhkan (joka on vähäisempää kuin stokkan hullujen päivillä) kestää jos tekee hyviä löytöjä. ihme marmatusta.

Mitä marmatusta , tosiasiahan on että jos ei olisi olut niin paljon ihmisiä niin olisin kerinnyt tekemään enemmän löytöjä :-)
        Katselen juuri kuittia, kaikki 14 hintaa loppuvat .97. Joka rivillä lukee paljonko säästin kun ostin sieltä enkä muualta. Paras säästö näyti olleen $30,03 jolloin ostoksen hinnaksi jäi 9,97$ , joten alennusprosentti on vaatimattomat 75% :-)
        Kumma juttu, vaikka säästin ihan hirveästi niin rahaa meni silti 299,39$ ,
        no syyn kyllä arvaa kun muistaa kuinka tolkuttoman paljon matkalaukut painoivat paluumatkalla :-)

• aaseja

Voi Jessus.

Käyt Macysissä ostoksilla ja luulet tehneesi hyvät kaupat?!?!?!

Samat kuteet on Manhattanin ulkopuolella puoleen hintaan siitä, mitä ne Macysillä maksavat. Tämä on ihan totta.

Macys vain on ensimmäinen kaupppa, johon kaikki turistit ryntäävät.

• ensimmäinen sääntö

POIS MANHATTANILTA!

Jos New Yorkissa shoppailee, niin ensimmäinen sääntö on: POIS MANHATTANILTA!

Hieman syrjemmästä löytyy todellisia ostosparatiiseja tai -helvettejä, ihan miten sen näkee. Esim:

http://www.premiumoutlets.com/
      http://www.jerseygardens.com/

Molemmat ovat ns. Outlet-kauppakeskuksia. Kauppoja on satoja ja laatumerkit näkyvässti esillä. Esim. aitojen Leviksen farkkujen hinta jersey-gardensissa oli 25-30 dollasia sisältäen verot. Liikkeet ovat siistejä eivätkä kotimaisten Outlettien tapaan rähjäisen oloisia, vaan aivan kuin mitä tahansa kauppoja. Hinnat vain ovat järkyttävän halvat.

• välimatkoja

niin aika pitkiltä tuntuu nää pari outlettiä :/ Kun tosiaan ihan Manhattanilla aattelin vaan pyöriä. Oon kyllä jo löytäny enemmän kun tarpeeks shoppailumestoja kiitos kaikille vastauksista! :)

Ihmettelin ettei kukaan ehdottanu Mall Of Americaa, eikö siellä kannata käydä? Katoin että sieltäki löytyy aika paljon liikkeitä!

• Ota bussi
        välimatkoja kirjoitti:

niin aika pitkiltä tuntuu nää pari outlettiä :/ Kun tosiaan ihan Manhattanilla aattelin vaan pyöriä. Oon kyllä jo löytäny enemmän kun tarpeeks shoppailumestoja kiitos kaikille vastauksista! :)

Ihmettelin ettei kukaan ehdottanu Mall Of Americaa, eikö siellä kannata käydä? Katoin että sieltäki löytyy aika paljon liikkeitä!

Molempiin noihin Outletteihin pääsee bussilla, tunti suuntaansa Penn Stationilta.

Suosittelen niitä lämpimästi edelleenkin, koska itse juuri kvimme New Yorkissa shoppailumatkalla, ja nuo Outlet-keskukset todellakin veivät voiton Manhattanin ostosmahdollisuuksista aivan 6-0.

Vinkkinä vielä http://topbutton.com joka kerää kaikenlaisia huipumuotitalojen poistomyyntejä ja erikoistarjouksia sivuilleen.

• malluman
        välimatkoja kirjoitti:

http://www.simon.com/MALL/default.aspx?ID=114

Path junalla karauttaa tuonne pikaisesti Manhattanilta.

• ostosmahdollisuudet
        välimatkoja kirjoitti:

Palasin juuri NY:stä. Itse en lähtisi Manhattanilta pois pelkkien ostosmahdollisuuksien takia. Kyllä niitä kauppoja ja halpoja hintoja (Suomeen verrattuna) löytyy Manhattaniltakin. Itse tykkään shoppailla ja elää sitä kaupungilaiselämää (kuten täällä joku jo aiemmin sanoi). Pelkkä shoppailu on aika puuduttavaa. NY:ssä on niin paljon muutakin!!

Macys tavaratalosta tein erittäin hyviä löytöjä. Alennusprosentit monesti 75 ja sen päälle vierailijoilla annettava 10%:n alennus. Ale-prossa on siis nykyään 10, ei 11.

Century 21 avautui ainakin nyt (ma-pe) aamulla klo 7.45. Eli kun siellä oli kahdeksalta, sai katsella ja sovitella aivan rauhassa. Eka kerta että löysin sieltä jotain. Itse en tykkää Century 21:stä sen sekaisuuden ja (normaalin) väentungoksen takia. Lisäksi siellä pitää olla tarkkana, mitä ostaa. Voi vahingossa esim. maksaa 100$ puserosta jota ei voi vesipestä yms. Ja monesti olen törmännyt myös siihen, että samat farkut maksavat siellä enemmän kuin Macys'llä. Eli ei se automaattisesti ole mikään halpa ostospaikka. Toki tämä mielikuva voi johtua siitä, etten ole kuullut puolistakaan niistä merkeistä mitä siellä myydään!

Hauskaa NY:n reissua ja tee hyviä löytöjä!

• Et tiedä mistä puhut
        ostosmahdollisuudet kirjoitti:

Palasin juuri NY:stä. Itse en lähtisi Manhattanilta pois pelkkien ostosmahdollisuuksien takia. Kyllä niitä kauppoja ja halpoja hintoja (Suomeen verrattuna) löytyy Manhattaniltakin. Itse tykkään shoppailla ja elää sitä kaupungilaiselämää (kuten täällä joku jo aiemmin sanoi). Pelkkä shoppailu on aika puuduttavaa. NY:ssä on niin paljon muutakin!!

Macys tavaratalosta tein erittäin hyviä löytöjä. Alennusprosentit monesti 75 ja sen päälle vierailijoilla annettava 10%:n alennus. Ale-prossa on siis nykyään 10, ei 11.

Century 21 avautui ainakin nyt (ma-pe) aamulla klo 7.45. Eli kun siellä oli kahdeksalta, sai katsella ja sovitella aivan rauhassa. Eka kerta että löysin sieltä jotain. Itse en tykkää Century 21:stä sen sekaisuuden ja (normaalin) väentungoksen takia. Lisäksi siellä pitää olla tarkkana, mitä ostaa. Voi vahingossa esim. maksaa 100$ puserosta jota ei voi vesipestä yms. Ja monesti olen törmännyt myös siihen, että samat farkut maksavat siellä enemmän kuin Macys'llä. Eli ei se automaattisesti ole mikään halpa ostospaikka. Toki tämä mielikuva voi johtua siitä, etten ole kuullut puolistakaan niistä merkeistä mitä siellä myydään!

Hauskaa NY:n reissua ja tee hyviä löytöjä!

Tämän viestin on taas selvästi kirjoittanut henkilö, joka ei ole käynyt Outlet-ostoskeskuksissa eikä tiedä siis asiassta yhtään mitään.

Shoppailu on nimen omaan rasittavaa. Siksi yksi päivä kannattaa pyhittää sille ja muut pääsääntöisesti muuhun. Outletit in parhaita shoppauspaikkoja ja parhaat löytyy nimen oman New Jerseystä tai Manhattanista pohjoiseen.

Macys on kuin stokka, ei juuri sen kummempi, isompi. Alennuksessa on vain ne vaatteet, jotka ei muuten mene kaupaksi.

Nykkiläiset itse käyvät juuri noissa Outleteissa. Macyäs on turistirysä.

• Ostosmahdollisuudet
        Et tiedä mistä puhut kirjoitti:

Tämän viestin on taas selvästi kirjoittanut henkilö, joka ei ole käynyt Outlet-ostoskeskuksissa eikä tiedä siis asiassta yhtään mitään.

Shoppailu on nimen omaan rasittavaa. Siksi yksi päivä kannattaa pyhittää sille ja muut pääsääntöisesti muuhun. Outletit in parhaita shoppauspaikkoja ja parhaat löytyy nimen oman New Jerseystä tai Manhattanista pohjoiseen.

Macys on kuin stokka, ei juuri sen kummempi, isompi. Alennuksessa on vain ne vaatteet, jotka ei muuten mene kaupaksi.

Nykkiläiset itse käyvät juuri noissa Outleteissa. Macyäs on turistirysä.

On totta, etten ole käynyt NY:n Outleteissa (enkä aio mennäkään). Mutta olen käynyt niissä monesti muualla USA:ssä, mm. Orlandossa, Las Vegasissa ja Los Angelesissa. Century 21:seen verratuna ne ovat toki hienoja. Eikä noissa paikoissa oikein muuta olekaan (paitsi LV:ssä), joten sinne oli 'pakkokin' mennä. Ja kun menee, niin tottahan siellä menee lähes koko päivä.

NY:ssä on hyvää juuri se että kauppoja on pilvin pimein, eikä tarvitse pyöriä jossain ostoskeskuksessa. Eikä tarvitse shoppailla koko päivää. Voi shoppailla aina välissä muun mielenkiintoisemman lomassa. Tämä sopii minulla, mutta ei välttämättä kaikille.

Olen aiemmiltakin reissuilta ostanut mm Macys'ltä noista alerekeistä todella hyviä juttuja, joista olen saanut paljon kehuja Suomessa. Joten en voi yhtyä tuohon näkemykseen, että Macys on pelkkä turistirysä ja että siellä saa alennuksesta vain vaatteita jotka eivät muuten menisi kaupaksi. Ainakin kokoiselleni (S/XS) löytyy erittäin hyvin tarjontaa ale-rekeistä. Lisäksi muoti ainakin täällä Helsingissä kulkee sopivasti NY:n perässä, joten siellä ale-vaatteet ovat täällä vasta kohta muotia. Mutta tämä sama koskee niitä Outletteja.

Mutta, jokainen shoppailee tyylillään. Itse en tykkää Outleteista vaan enemmän tuosta Manhattanilla shoppailusta. En siis käy pelkästään Macys'llä:) Siellä on paljon muitakin kauppoja, joiden hinnat ainakin nykyisella dollarin kurssilla ovat varsin edulliset.

• no joo...
        Ostosmahdollisuudet kirjoitti:

On totta, etten ole käynyt NY:n Outleteissa (enkä aio mennäkään). Mutta olen käynyt niissä monesti muualla USA:ssä, mm. Orlandossa, Las Vegasissa ja Los Angelesissa. Century 21:seen verratuna ne ovat toki hienoja. Eikä noissa paikoissa oikein muuta olekaan (paitsi LV:ssä), joten sinne oli 'pakkokin' mennä. Ja kun menee, niin tottahan siellä menee lähes koko päivä.

NY:ssä on hyvää juuri se että kauppoja on pilvin pimein, eikä tarvitse pyöriä jossain ostoskeskuksessa. Eikä tarvitse shoppailla koko päivää. Voi shoppailla aina välissä muun mielenkiintoisemman lomassa. Tämä sopii minulla, mutta ei välttämättä kaikille.

Olen aiemmiltakin reissuilta ostanut mm Macys'ltä noista alerekeistä todella hyviä juttuja, joista olen saanut paljon kehuja Suomessa. Joten en voi yhtyä tuohon näkemykseen, että Macys on pelkkä turistirysä ja että siellä saa alennuksesta vain vaatteita jotka eivät muuten menisi kaupaksi. Ainakin kokoiselleni (S/XS) löytyy erittäin hyvin tarjontaa ale-rekeistä. Lisäksi muoti ainakin täällä Helsingissä kulkee sopivasti NY:n perässä, joten siellä ale-vaatteet ovat täällä vasta kohta muotia. Mutta tämä sama koskee niitä Outletteja.

Mutta, jokainen shoppailee tyylillään. Itse en tykkää Outleteista vaan enemmän tuosta Manhattanilla shoppailusta. En siis käy pelkästään Macys'llä:) Siellä on paljon muitakin kauppoja, joiden hinnat ainakin nykyisella dollarin kurssilla ovat varsin edulliset.

Meille kävi joka tapauksessa niin, että ekana päivänä kävimme Macysissä ja olimme innoissamme ostoksia tekemässä.

Seuraavana päivänä kävimme Jersey Gardens Outletissa, ja totesimme, että hinnat olivat vielä todella paljon Macysia halvempia ja valikoimaa enemmän.- Onnekse emme olleet ostaneet Macysistä kuin mutaman paidan. Vastaavat löytyivät Jersey Gardensista kolmasosahintaan. Vaatemerkkien kauppoja löytyy joka makuun: Banana Republic, Clarks, Tommy Hillfiger, Levi's, Bostonian. Timberland, joka makuun. Eri laatumerkkien liikkeitä on satoja.

HIntatasosta antaa hyvän kuvan esim. Leviksen Farkut. Outletissa hinnat olivat 20-30 dollaria, eli noin 14-22 euroa. Suomessa samat farkut 90-100 euroa.

Manhattanilla farkut maksoivat alennuksessa vähintään 30 dollaria. Ostin Outletista neljät Leviksen farkut suosikkimalliani 527 jota ei enää edes suomesta löydä ja kahdet Leviksen bermudahousut kaikki yhteensä hintaan 110 euroa.

Jotenkin vaan on hassua, että jos lähtee 10000 kilometrin päähän shoppailemaan, 20 kilometriä lisää tuntuu mahdottomalta, vaikka vasta sitten pääsisi huikeiden shoppausmahdollisuuksien pariin.

Macys oli mun makuun aika tylsä tavaratalo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      236
      6362
    2. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      195
      5942
    3. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      17
      5489
    4. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      80
      4191
    5. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      143
      3513
    6. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      130
      3323
    7. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      23
      3036
    8. Töppö-persut ovat todella tyhmiä

sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan
      Maailman menoa
      8
      2502
    9. Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa

Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja
      Maailman menoa
      254
      2433
    10. Lasse Lehtonen palasi ambulanssilennolla Suomeen

Nyt on syytä lopettaa irvailu.
      Maailman menoa
      130
      2284
    Aihe