Kesässä

Oon menossa aitalle sovittelemaan,
oisko tämä avain joka vyötäisilläni roikkuu.
Roikkuuhan siinä nyt monta muutaki avainta,
tuvanki avain, sitä kun ei tuu käytettyy.

Se on täälä maalla elämä niin turvallista,
oviki se on yölläki auki,
Ei tartte pelätä, jos joku nyt tullee.

Jos nyt tulleeki ollaanhan me niin tuttuja,
tunnetaan - tekis mielisannoo - toistemme taskutki.
Voih veikkoset sentään,kengätkii niistäki tuntee.

Eilennäkkii olin saunassa ja tuppaan oli tullu,
niin Pekkahan see, kengistään tunsin.
Aii miten kannatkii sillee lintallaan ulkosuuntaan,
maapallo - onhan see pyöree, niinhän nee viisaat sannoo.

Voi tokkiinsa Pekkaha istu taas iha siinä lavihtan päässä
käsissään lippalakkiaan pyöritteli.
Ei Pekka ujo oo olleskaa, kuuluvalla äänelläki tervehtii,
sitä hymmyy, se se on ihan koko ajan .

Sen oon huomannu, hymy on jääny Pekan kasvoille,
ei sitten millonkaa hapanta naamaa .
Kysyn millon vaan, mitä Sinulle kuuluu,
aina aurinkoinen ilme ja levvee hymy.

Niin sinne aitallehan minun pitki mennä,
joha unohdin kun tota Pekkaa aattelin.
Kovin on ruostunnu avain, ei oo ollu käytössä.

Onneks nyt kesä ja lämpimät yöt,
alanki vallan aitassa nukkumaan, sielä kuulee käki kukkuu.
Aamusella uimavesiin oiristelemaan,
ihanhan sitä tuppaa tunteilemaan, alkaaki jo laulattaan.

Ja miks?

Laulaisn laulujani kertovia tanhuvia
heilimöivää heinää kainoin katsein,
avautuvaa orastavaa uskalluksesta.

Miks astuisin sattuviin kiviin,
tarttuisin pistäviin ohdakkeisiin,
miks saattelisin jalkani pohjattomaan.

Niih sillee tännää....tuo aitan avain teki tepposensa

8

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LuciaMaria

      Hymysuin
      runosi luin
      Muistoihin kuljin
      silmäni suljin
      Lapsuudessa
      mummolassa...

      KIITOS :))

      • toivonliisa

        Maalla sielä noita ihania asioita
        kesässä sielä edelliset sukupolvet,
        eläneet aidosti elämän läheistä elämää.

        Maaseudun kunniaks jospa heräis ,
        ne monet hiljaiset pihapiirit uudestaan.

        LuciaMaria

        Sinulle hymyn kera lämmin kiitos kun viihdyit runoni äärellä
        Kaunista kesäiltaa....Liisa


    • tiiger-66

      Tämä oli mahtava lukuelämys
      lettipäiselle elovena-maalaistytölle :))

      kaunein kiits

      *ojentaa*

      niittykukkia poimin vain sulle
      väri niiden niin lempeä on,,,la-laa-laa :)

      • tiiger-66

        Tiedäthän Sinäki , miten iso see aitan avainki on.
        Onhan see komiaa kun emännän vyötäisillä roikkuu.
        Emännälläki unelmia, aittaan haluu mennä nukkuun.

        Tuo Pekka see kuules ja jotenki iskenny silmääni.
        Hänestä heränny monta eriversioo, monipuolinen kun on mies.

        Älä kuole nauruun, minulla nyt sattu tänää tämmönen päivä.
        Eihän nauru oo pahasta , päin vastoin,,,hymyy.

        Sinulle Eloveena lettipäinen tyttö , kiitoss ja oikein rakkaudellista iltaa....Liisa


    • *MURUKULTA*

      Voe kun mukavasti kulki ajatus ja kynäsi jälki! Väkisinkin tuli hyvälle tuulelle tätä lukisessa. :)
      Mitä se tuo 'oiristelemaan' tarkoittaa? Outo sana mulle, mutta näinhän sitä tullee tutuksi sanojenkin kanssa.
      Eihän se tuo Pekka muuten vaan ole tuo Pekka tuolta tietyltä kylältä, se Kalle K kaveri,,, ;•)))))

      .."Sen oon huomannu, hymy on jääny Pekan kasvoille,
      ei sitten millonkaa hapanta naamaa .
      Kysyn millon vaan, mitä Sinulle kuuluu,
      aina aurinkoinen ilme ja levvee hymy."..

      Mukavan tuntuinenhan tuo tuntuu olevan tuokii runosi Pekka,,,
      Niin että mukavoo iltoo sinne ja kiitos jälleen ihanasta runostasi, Liisa! :D

      • MURUKULTA
        see oiristeleminen semmosta kissamaista kiemurtelua,
        heh veessä see oikein hyvin onnistuuki.

        Eilinen päivä see toi väriä elämään,
        laittoi minuuki rooliin, elämän estraadille.
        Joku ihminen niinkuin tuoki Pekka
        on on tietyltä kylältä, heh.

        Tännää ilma vaihteeks viilentynny joka semmosta normaailia kesäilmaa.
        Sinulle eilisestä hyvälle tuulelle tulemisesta - sitä tällekki päivälle.
        Hyvää perjantaita ja viikonloppua, *hymy* asukoon kasvoilla...Liisa


    • Minanoita

      Aittoja ja maalaisunelmia
      niihin täytyy löytyy vain oikea
      avain joka sinulla Liisa kyllä on=)))

      • Niin , minuu kiehtoo maalaisidylli,
        aatteles , olla jonkun isontalon emäntä?
        Avaimet , nehän emännän vyötäisillä ,
        sekii aitan avain, millä saa auki senkin,
        missä rakkauden valoja vannottu.

        Minänoita

        Sinä ilahdutit vierailullas , kiitos.
        Sinulle aitoja hetkiä sinne , missä voi vielä kuulla.
        Tuon aidon joka yhteen liittää.

        Rakkaudella Liisa hymyn kera kiittelee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1293
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      73
      623
    4. 50
      557
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      471
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      148
      406
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      362
    Aihe