Kesässä

Oon menossa aitalle sovittelemaan,
oisko tämä avain joka vyötäisilläni roikkuu.
Roikkuuhan siinä nyt monta muutaki avainta,
tuvanki avain, sitä kun ei tuu käytettyy.

Se on täälä maalla elämä niin turvallista,
oviki se on yölläki auki,
Ei tartte pelätä, jos joku nyt tullee.

Jos nyt tulleeki ollaanhan me niin tuttuja,
tunnetaan - tekis mielisannoo - toistemme taskutki.
Voih veikkoset sentään,kengätkii niistäki tuntee.

Eilennäkkii olin saunassa ja tuppaan oli tullu,
niin Pekkahan see, kengistään tunsin.
Aii miten kannatkii sillee lintallaan ulkosuuntaan,
maapallo - onhan see pyöree, niinhän nee viisaat sannoo.

Voi tokkiinsa Pekkaha istu taas iha siinä lavihtan päässä
käsissään lippalakkiaan pyöritteli.
Ei Pekka ujo oo olleskaa, kuuluvalla äänelläki tervehtii,
sitä hymmyy, se se on ihan koko ajan .

Sen oon huomannu, hymy on jääny Pekan kasvoille,
ei sitten millonkaa hapanta naamaa .
Kysyn millon vaan, mitä Sinulle kuuluu,
aina aurinkoinen ilme ja levvee hymy.

Niin sinne aitallehan minun pitki mennä,
joha unohdin kun tota Pekkaa aattelin.
Kovin on ruostunnu avain, ei oo ollu käytössä.

Onneks nyt kesä ja lämpimät yöt,
alanki vallan aitassa nukkumaan, sielä kuulee käki kukkuu.
Aamusella uimavesiin oiristelemaan,
ihanhan sitä tuppaa tunteilemaan, alkaaki jo laulattaan.

Ja miks?

Laulaisn laulujani kertovia tanhuvia
heilimöivää heinää kainoin katsein,
avautuvaa orastavaa uskalluksesta.

Miks astuisin sattuviin kiviin,
tarttuisin pistäviin ohdakkeisiin,
miks saattelisin jalkani pohjattomaan.

Niih sillee tännää....tuo aitan avain teki tepposensa

8

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LuciaMaria

      Hymysuin
      runosi luin
      Muistoihin kuljin
      silmäni suljin
      Lapsuudessa
      mummolassa...

      KIITOS :))

      • toivonliisa

        Maalla sielä noita ihania asioita
        kesässä sielä edelliset sukupolvet,
        eläneet aidosti elämän läheistä elämää.

        Maaseudun kunniaks jospa heräis ,
        ne monet hiljaiset pihapiirit uudestaan.

        LuciaMaria

        Sinulle hymyn kera lämmin kiitos kun viihdyit runoni äärellä
        Kaunista kesäiltaa....Liisa


    • tiiger-66

      Tämä oli mahtava lukuelämys
      lettipäiselle elovena-maalaistytölle :))

      kaunein kiits

      *ojentaa*

      niittykukkia poimin vain sulle
      väri niiden niin lempeä on,,,la-laa-laa :)

      • tiiger-66

        Tiedäthän Sinäki , miten iso see aitan avainki on.
        Onhan see komiaa kun emännän vyötäisillä roikkuu.
        Emännälläki unelmia, aittaan haluu mennä nukkuun.

        Tuo Pekka see kuules ja jotenki iskenny silmääni.
        Hänestä heränny monta eriversioo, monipuolinen kun on mies.

        Älä kuole nauruun, minulla nyt sattu tänää tämmönen päivä.
        Eihän nauru oo pahasta , päin vastoin,,,hymyy.

        Sinulle Eloveena lettipäinen tyttö , kiitoss ja oikein rakkaudellista iltaa....Liisa


    • *MURUKULTA*

      Voe kun mukavasti kulki ajatus ja kynäsi jälki! Väkisinkin tuli hyvälle tuulelle tätä lukisessa. :)
      Mitä se tuo 'oiristelemaan' tarkoittaa? Outo sana mulle, mutta näinhän sitä tullee tutuksi sanojenkin kanssa.
      Eihän se tuo Pekka muuten vaan ole tuo Pekka tuolta tietyltä kylältä, se Kalle K kaveri,,, ;•)))))

      .."Sen oon huomannu, hymy on jääny Pekan kasvoille,
      ei sitten millonkaa hapanta naamaa .
      Kysyn millon vaan, mitä Sinulle kuuluu,
      aina aurinkoinen ilme ja levvee hymy."..

      Mukavan tuntuinenhan tuo tuntuu olevan tuokii runosi Pekka,,,
      Niin että mukavoo iltoo sinne ja kiitos jälleen ihanasta runostasi, Liisa! :D

      • MURUKULTA
        see oiristeleminen semmosta kissamaista kiemurtelua,
        heh veessä see oikein hyvin onnistuuki.

        Eilinen päivä see toi väriä elämään,
        laittoi minuuki rooliin, elämän estraadille.
        Joku ihminen niinkuin tuoki Pekka
        on on tietyltä kylältä, heh.

        Tännää ilma vaihteeks viilentynny joka semmosta normaailia kesäilmaa.
        Sinulle eilisestä hyvälle tuulelle tulemisesta - sitä tällekki päivälle.
        Hyvää perjantaita ja viikonloppua, *hymy* asukoon kasvoilla...Liisa


    • Minanoita

      Aittoja ja maalaisunelmia
      niihin täytyy löytyy vain oikea
      avain joka sinulla Liisa kyllä on=)))

      • Niin , minuu kiehtoo maalaisidylli,
        aatteles , olla jonkun isontalon emäntä?
        Avaimet , nehän emännän vyötäisillä ,
        sekii aitan avain, millä saa auki senkin,
        missä rakkauden valoja vannottu.

        Minänoita

        Sinä ilahdutit vierailullas , kiitos.
        Sinulle aitoja hetkiä sinne , missä voi vielä kuulla.
        Tuon aidon joka yhteen liittää.

        Rakkaudella Liisa hymyn kera kiittelee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2050
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1373
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      942
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      354
      880
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe