Oon menossa aitalle sovittelemaan,
oisko tämä avain joka vyötäisilläni roikkuu.
Roikkuuhan siinä nyt monta muutaki avainta,
tuvanki avain, sitä kun ei tuu käytettyy.
Se on täälä maalla elämä niin turvallista,
oviki se on yölläki auki,
Ei tartte pelätä, jos joku nyt tullee.
Jos nyt tulleeki ollaanhan me niin tuttuja,
tunnetaan - tekis mielisannoo - toistemme taskutki.
Voih veikkoset sentään,kengätkii niistäki tuntee.
Eilennäkkii olin saunassa ja tuppaan oli tullu,
niin Pekkahan see, kengistään tunsin.
Aii miten kannatkii sillee lintallaan ulkosuuntaan,
maapallo - onhan see pyöree, niinhän nee viisaat sannoo.
Voi tokkiinsa Pekkaha istu taas iha siinä lavihtan päässä
käsissään lippalakkiaan pyöritteli.
Ei Pekka ujo oo olleskaa, kuuluvalla äänelläki tervehtii,
sitä hymmyy, se se on ihan koko ajan .
Sen oon huomannu, hymy on jääny Pekan kasvoille,
ei sitten millonkaa hapanta naamaa .
Kysyn millon vaan, mitä Sinulle kuuluu,
aina aurinkoinen ilme ja levvee hymy.
Niin sinne aitallehan minun pitki mennä,
joha unohdin kun tota Pekkaa aattelin.
Kovin on ruostunnu avain, ei oo ollu käytössä.
Onneks nyt kesä ja lämpimät yöt,
alanki vallan aitassa nukkumaan, sielä kuulee käki kukkuu.
Aamusella uimavesiin oiristelemaan,
ihanhan sitä tuppaa tunteilemaan, alkaaki jo laulattaan.
Ja miks?
Laulaisn laulujani kertovia tanhuvia
heilimöivää heinää kainoin katsein,
avautuvaa orastavaa uskalluksesta.
Miks astuisin sattuviin kiviin,
tarttuisin pistäviin ohdakkeisiin,
miks saattelisin jalkani pohjattomaan.
Niih sillee tännää....tuo aitan avain teki tepposensa
Kesässä
8
236
Vastaukset
- LuciaMaria
Hymysuin
runosi luin
Muistoihin kuljin
silmäni suljin
Lapsuudessa
mummolassa...
KIITOS :))Maalla sielä noita ihania asioita
kesässä sielä edelliset sukupolvet,
eläneet aidosti elämän läheistä elämää.
Maaseudun kunniaks jospa heräis ,
ne monet hiljaiset pihapiirit uudestaan.
LuciaMaria
Sinulle hymyn kera lämmin kiitos kun viihdyit runoni äärellä
Kaunista kesäiltaa....Liisa
- tiiger-66
Tämä oli mahtava lukuelämys
lettipäiselle elovena-maalaistytölle :))
kaunein kiits
*ojentaa*
niittykukkia poimin vain sulle
väri niiden niin lempeä on,,,la-laa-laa :)tiiger-66
Tiedäthän Sinäki , miten iso see aitan avainki on.
Onhan see komiaa kun emännän vyötäisillä roikkuu.
Emännälläki unelmia, aittaan haluu mennä nukkuun.
Tuo Pekka see kuules ja jotenki iskenny silmääni.
Hänestä heränny monta eriversioo, monipuolinen kun on mies.
Älä kuole nauruun, minulla nyt sattu tänää tämmönen päivä.
Eihän nauru oo pahasta , päin vastoin,,,hymyy.
Sinulle Eloveena lettipäinen tyttö , kiitoss ja oikein rakkaudellista iltaa....Liisa
- *MURUKULTA*
Voe kun mukavasti kulki ajatus ja kynäsi jälki! Väkisinkin tuli hyvälle tuulelle tätä lukisessa. :)
Mitä se tuo 'oiristelemaan' tarkoittaa? Outo sana mulle, mutta näinhän sitä tullee tutuksi sanojenkin kanssa.
Eihän se tuo Pekka muuten vaan ole tuo Pekka tuolta tietyltä kylältä, se Kalle K kaveri,,, ;•)))))
.."Sen oon huomannu, hymy on jääny Pekan kasvoille,
ei sitten millonkaa hapanta naamaa .
Kysyn millon vaan, mitä Sinulle kuuluu,
aina aurinkoinen ilme ja levvee hymy."..
Mukavan tuntuinenhan tuo tuntuu olevan tuokii runosi Pekka,,,
Niin että mukavoo iltoo sinne ja kiitos jälleen ihanasta runostasi, Liisa! :DMURUKULTA
see oiristeleminen semmosta kissamaista kiemurtelua,
heh veessä see oikein hyvin onnistuuki.
Eilinen päivä see toi väriä elämään,
laittoi minuuki rooliin, elämän estraadille.
Joku ihminen niinkuin tuoki Pekka
on on tietyltä kylältä, heh.
Tännää ilma vaihteeks viilentynny joka semmosta normaailia kesäilmaa.
Sinulle eilisestä hyvälle tuulelle tulemisesta - sitä tällekki päivälle.
Hyvää perjantaita ja viikonloppua, *hymy* asukoon kasvoilla...Liisa
- Minanoita
Aittoja ja maalaisunelmia
niihin täytyy löytyy vain oikea
avain joka sinulla Liisa kyllä on=)))Niin , minuu kiehtoo maalaisidylli,
aatteles , olla jonkun isontalon emäntä?
Avaimet , nehän emännän vyötäisillä ,
sekii aitan avain, millä saa auki senkin,
missä rakkauden valoja vannottu.
Minänoita
Sinä ilahdutit vierailullas , kiitos.
Sinulle aitoja hetkiä sinne , missä voi vielä kuulla.
Tuon aidon joka yhteen liittää.
Rakkaudella Liisa hymyn kera kiittelee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692050- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321373- 1431092
- 103942
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten354880Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664
