Tietokonepeliriippuvuus

avopuoliso...

Avopuolisoni on tietokonepeliriippuvainen. Ollut alusta asti ja pahentunut vain koko ajan... Hän on 21v mies. Olemme olleet vähän yli 3v yhdessä.

Hän on opiskelija ja nyt kesällä työtön. Pärjää toimeentulotuella hyvin. Aamut hän aloittaa pelaamisella ja pelaa siihen asti kunnes minä tulen kotiin ... JA jatkaa yöhön asti vaikka minä olen kotona. Koiran käy ulkoiluttamassa ehkä kerran pari koko aikana.. Syö samalla paljon suklaata ja juo energiajuomia.

Riippuvuus näkyy jo fyysisessä kunnossa. Vaikka hän käy 1-3 x viikossa sulkapalloa pelaamassa tai salilla.. Hänellä on todella huono ryhti ja voisi sanoa, että selässä on pieni kyttyrä...

Riippuvuus näkyy henkisesti siinä, että hän ei halua tehdä muuta kuin pelata. Kaikki muu on hänelle vastenmielistä. Pyydänpä häntä ruoanlaittoon, koiralenkille, ulos kaupungille tai muualle, niin hän ei halua tulla ja jos saan hänet suostuteltua, niin hän valittaa koko ajan kuinka "perseestä" kaikki on...

Hän ei huolehdi hygieniastaan. Hän ei huolehdi kodin hoidosta . Hän vain haluaa pelata koko ajan.

Hän pelaa lastenpelejä, simsiä, taistelupelejä, shakkia YMS. Kaikkea vaihtelevasti.

En tiedä mitä teen. Tuntuu, että elän mielisairaan kanssa.

Olen hajottanut jo yhden koneen (vakuutus korvasi uuden). Olen irrottanut johdot YMS. Mutta ei toimi. Mies muuttuu vain aggressiiviseksi minua kohtaan ja voi mm. paiskasta minut sängylle tai lattialle. Raivoaa hirveästi jo siitä kun minun tarvitsisi välillä käydä koneella sähköpostilla...

Erolla olen uhannut jo satoja kertoja. Itseasiassa en edes tiedä olemmeko enää edes yhdessä. Välillämme ei ole ollut läheisyyttä moneen kuukauteen. Hän haluaisi, mutta minä en, koska en vain voi. Minulle tulee todella hyväksikäytetty olo jos hän kohtelee minua näin huonosti ja sitten minun pitäisi unohtaa kaikki hetkeksi...

Olen yrittänyt keskustella, mutta se on hänen mielestään "perseestä", joten ei siitäkään mitään tule. Terapiaan hän ei suostu. Hän uskoo sokeasti, että kaikki on hyvin sekä hänellä, että minulla.

En tiedä mitä tehdä. Voiko joku auttaa tässä asiassa! En oikein tiedä kehen voin ottaa yhteyttä! ?

21

3664

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Jos olet uhkaillut erolla ("satoja kertoja") ja olet jo yhden koneen hajottanut ja silti mies ei muutu mieleiseksesi, niin ehkäpä vika onkin sinussa?

      Kyllä minä ainakin valitsisin tietokoneen ja pelit, jos vaihtoehtona olisi huomiota vaativan ja jatkuvasti känisevän akan miellyttäminen.

      • pelileski_

        Minulla on sama ongelma tyttöystävän kanssa.
        Arvaatte varmaan pelin, world of warcraft.
        Saan muijan sentään sänkypuuhiin välillä mutta muuten tuntuu kuin olisin yksin kokoajan.


      • avopuoliso....

        Ai minulla ei ole oikeutta suuttua siitä, että huolehdin kaikesta yhteisessä kodissamme?

        Kuka sanoi, että olen aina vihainen?

        Ne maininnat olivat vain ääritapauksia joita en ole kuin pari kertaa koittanut kuin normaali keskustelu ei riitä.

        Olemme kuitenkin yli kolme vuotta asuneet yhdessä, joten yhteisiä keskusteluja on varmaankin miljoona! Ne sata mainintaa siitä, että ehkä meidän ei kannata olla yhdessä ovat sen verran harvinaisia, että enpä usko, että vika on minussa. Varsinkin kun mies pelasi ekat 1,5 ja minä olin koko sen ajan hiljaa!

        Ja minä en erityisesti halua huomiota! Olen erittäin itsenäinen ja olen töissä suuriman ajan päivistä ja sen lisäksi harrastuksiin kuluu hyvin suuri aika. Pointti oli tekstissäni se, että avopuolisollani on selkeästi mielisairaus ja en tiedä mistä hakea apua! Kuitenkaan tulevaisuutta en aio olla hänen kanssaan JOS hän ei parane. Jo ensinnäkin siksi, että jos joskus hankkisimme lapsia, niin osaan kuvitella, että minä ne lapset kasvattaisin ja hän ei varmaankaan edes heidän syntymäpäiviään muistaisi. Puhumattakaan aggressiivisista tunteenpurkauksista joita hän saisi jos joku lapsista vahingossa keskeyttäisi hänen hauskanpitonsa.

        Ja sinusta se on sitten normaalia tämä vai? Ja kaikki vika on minussa.

        Entäs sitten se aika kun emme tunteneet? Miten selität sen, että hän oli aivan samanlainen?

        Kuultu on vanhempia ja ystäviä!


      • taudin hoito
        avopuoliso.... kirjoitti:

        Ai minulla ei ole oikeutta suuttua siitä, että huolehdin kaikesta yhteisessä kodissamme?

        Kuka sanoi, että olen aina vihainen?

        Ne maininnat olivat vain ääritapauksia joita en ole kuin pari kertaa koittanut kuin normaali keskustelu ei riitä.

        Olemme kuitenkin yli kolme vuotta asuneet yhdessä, joten yhteisiä keskusteluja on varmaankin miljoona! Ne sata mainintaa siitä, että ehkä meidän ei kannata olla yhdessä ovat sen verran harvinaisia, että enpä usko, että vika on minussa. Varsinkin kun mies pelasi ekat 1,5 ja minä olin koko sen ajan hiljaa!

        Ja minä en erityisesti halua huomiota! Olen erittäin itsenäinen ja olen töissä suuriman ajan päivistä ja sen lisäksi harrastuksiin kuluu hyvin suuri aika. Pointti oli tekstissäni se, että avopuolisollani on selkeästi mielisairaus ja en tiedä mistä hakea apua! Kuitenkaan tulevaisuutta en aio olla hänen kanssaan JOS hän ei parane. Jo ensinnäkin siksi, että jos joskus hankkisimme lapsia, niin osaan kuvitella, että minä ne lapset kasvattaisin ja hän ei varmaankaan edes heidän syntymäpäiviään muistaisi. Puhumattakaan aggressiivisista tunteenpurkauksista joita hän saisi jos joku lapsista vahingossa keskeyttäisi hänen hauskanpitonsa.

        Ja sinusta se on sitten normaalia tämä vai? Ja kaikki vika on minussa.

        Entäs sitten se aika kun emme tunteneet? Miten selität sen, että hän oli aivan samanlainen?

        Kuultu on vanhempia ja ystäviä!

        Entä jos sanot hänen olevan psykoottinen ja tilaat psykiatrin hakemaan hänet pakkopaidassa hoitoon?


      • avopuoliso....
        pelileski_ kirjoitti:

        Minulla on sama ongelma tyttöystävän kanssa.
        Arvaatte varmaan pelin, world of warcraft.
        Saan muijan sentään sänkypuuhiin välillä mutta muuten tuntuu kuin olisin yksin kokoajan.

        Teettekö mitään yhdessä? Me emme. Alusta asti on ollut vähän yhteistä tekemistä, koska olemme niin erilaisia ihmisiä, mutta tuntuu, että nykyisin emme tee muuta kuin asu saman katon alla. Syömme ruoatkin eri aikaan. Sänkypuuhia ei ole, koska minä en halua ennen kuin ongelma on ratkaistu.

        Ymmärtääkö tyttöystäväsi itse ongelmaansa?


      • avopuoliso...
        taudin hoito kirjoitti:

        Entä jos sanot hänen olevan psykoottinen ja tilaat psykiatrin hakemaan hänet pakkopaidassa hoitoon?

        Psykiatriaa ei noin vain tilata ...

        Olen sanonut hänelle, että hän on peliriippuvainen, mutta hän vain nauraa...

        Hoitoon pääsee vain jos itse haluaa...


      • ...
        avopuoliso.... kirjoitti:

        Ai minulla ei ole oikeutta suuttua siitä, että huolehdin kaikesta yhteisessä kodissamme?

        Kuka sanoi, että olen aina vihainen?

        Ne maininnat olivat vain ääritapauksia joita en ole kuin pari kertaa koittanut kuin normaali keskustelu ei riitä.

        Olemme kuitenkin yli kolme vuotta asuneet yhdessä, joten yhteisiä keskusteluja on varmaankin miljoona! Ne sata mainintaa siitä, että ehkä meidän ei kannata olla yhdessä ovat sen verran harvinaisia, että enpä usko, että vika on minussa. Varsinkin kun mies pelasi ekat 1,5 ja minä olin koko sen ajan hiljaa!

        Ja minä en erityisesti halua huomiota! Olen erittäin itsenäinen ja olen töissä suuriman ajan päivistä ja sen lisäksi harrastuksiin kuluu hyvin suuri aika. Pointti oli tekstissäni se, että avopuolisollani on selkeästi mielisairaus ja en tiedä mistä hakea apua! Kuitenkaan tulevaisuutta en aio olla hänen kanssaan JOS hän ei parane. Jo ensinnäkin siksi, että jos joskus hankkisimme lapsia, niin osaan kuvitella, että minä ne lapset kasvattaisin ja hän ei varmaankaan edes heidän syntymäpäiviään muistaisi. Puhumattakaan aggressiivisista tunteenpurkauksista joita hän saisi jos joku lapsista vahingossa keskeyttäisi hänen hauskanpitonsa.

        Ja sinusta se on sitten normaalia tämä vai? Ja kaikki vika on minussa.

        Entäs sitten se aika kun emme tunteneet? Miten selität sen, että hän oli aivan samanlainen?

        Kuultu on vanhempia ja ystäviä!

        No joo, ehkä tulkitsin väärin ekan viestisi. Ei vain ehkä kannata käyttää sanaa "mielisairas" kun kuvailee avokkinsa suhdetta tietokoneeseen. Riippuvaisuutta voi olla, mutta se on eri asia kuin mielisairaus.

        Toiseksi, erolla ei saa uhkailla. Siitä voi puhua jos tekee mieli jatkaa omaa elämää yksin tai jonkun toisen kanssa, mutta sitä ei saa käyttää kiristyskeinona. Se, ja koneen hajottaminen eivät kuullosta ihan tasapainoisen ihmisen reaktiolta, ne yhdistettynä siihen että nimittelit avokkia mielisairaaksi, no... päättele itse miltä se saattaa kuullostaa jonkun sellaisen korvissa, jota on koko ikänsä kiristetty emotionaalisesti. Alle kouluikäinen olin ekalla kerralla, kun äiti uhkasi hypätä junan alle aina kun me lapset emme olleet kiltisti. Myöhemmin samainen äitikulta alkoi solvaamaan meitä lapsia mielisairaiksi, kun ainoa joka hoitoa kaipasi oli hän itse.

        Ja kolmas juttu. Jos avokkisi oli tuollainen jo silloin kun muutitte yhteen, niin miksi ylipäätään muutitte yhteen? Lähde pois. Tilanne ei muutu miksikään kun vain toinen teistä on suhteeseen tyytymätön ja haluaisi muutosta. Mielisairautta se ei kuitenkaan ole, vaan sitä että mies pitää tietokonettaan tärkeämpänä kuin teidän suhdetta ja sille et mitään voi. Turhaan hakkaat päätä seinään.


      • avopuoliso...
        ... kirjoitti:

        No joo, ehkä tulkitsin väärin ekan viestisi. Ei vain ehkä kannata käyttää sanaa "mielisairas" kun kuvailee avokkinsa suhdetta tietokoneeseen. Riippuvaisuutta voi olla, mutta se on eri asia kuin mielisairaus.

        Toiseksi, erolla ei saa uhkailla. Siitä voi puhua jos tekee mieli jatkaa omaa elämää yksin tai jonkun toisen kanssa, mutta sitä ei saa käyttää kiristyskeinona. Se, ja koneen hajottaminen eivät kuullosta ihan tasapainoisen ihmisen reaktiolta, ne yhdistettynä siihen että nimittelit avokkia mielisairaaksi, no... päättele itse miltä se saattaa kuullostaa jonkun sellaisen korvissa, jota on koko ikänsä kiristetty emotionaalisesti. Alle kouluikäinen olin ekalla kerralla, kun äiti uhkasi hypätä junan alle aina kun me lapset emme olleet kiltisti. Myöhemmin samainen äitikulta alkoi solvaamaan meitä lapsia mielisairaiksi, kun ainoa joka hoitoa kaipasi oli hän itse.

        Ja kolmas juttu. Jos avokkisi oli tuollainen jo silloin kun muutitte yhteen, niin miksi ylipäätään muutitte yhteen? Lähde pois. Tilanne ei muutu miksikään kun vain toinen teistä on suhteeseen tyytymätön ja haluaisi muutosta. Mielisairautta se ei kuitenkaan ole, vaan sitä että mies pitää tietokonettaan tärkeämpänä kuin teidän suhdetta ja sille et mitään voi. Turhaan hakkaat päätä seinään.

        Suurin virheeni on se, että "eroan" aina vihaisena. Tyynnyttyäni unohdan kaiken....

        En ole sanonut itseäni tasapainoiseksi. On minussakin paljon vikoja ja jopa pirteitä, jotka eivät ole ehkä yhteiskunnallisesti hyväksyttyjä. Mutta olenkin käynyt terapiassa. Tiedostan ne ja haluan muuttua. Olen muuttunutkin. Esim. nykyisin en ehkä menisi hajottamaan tietokonetta... Tosin siinä elämäntilanteessa se oli ihan ymmärrettävääkin.

        Muutimme yhteen melkein heti seurustelun alettua. Muutin siis ensimmäiseen omaan asuntooni (olin 18v) ja poikaystäväni vain alkoi majailemaan luonani ja sen jälkeen ollaan asuttu yhdessä. Aluksi emme edes tunteneet toisiamme kunnolla.

        Ja siis pointti viestissä oli, että mies pitää pelaamista "jotenkin viihdyttävämpänä" - ei kuitenkaan tärkeämpänä. Hän haluaa molemmat, mutta ei ole tajunnut, että molempia ei voi saada. Ja siis niitä ongelmia ei ollut vain suhteessamme, vaan hänen opiskelunsa (kursseja suorittamatta), terveytensä ja sosiaalinen elämänsä kärsii pelaamisesta.


      • vekkuli92
        avopuoliso... kirjoitti:

        Suurin virheeni on se, että "eroan" aina vihaisena. Tyynnyttyäni unohdan kaiken....

        En ole sanonut itseäni tasapainoiseksi. On minussakin paljon vikoja ja jopa pirteitä, jotka eivät ole ehkä yhteiskunnallisesti hyväksyttyjä. Mutta olenkin käynyt terapiassa. Tiedostan ne ja haluan muuttua. Olen muuttunutkin. Esim. nykyisin en ehkä menisi hajottamaan tietokonetta... Tosin siinä elämäntilanteessa se oli ihan ymmärrettävääkin.

        Muutimme yhteen melkein heti seurustelun alettua. Muutin siis ensimmäiseen omaan asuntooni (olin 18v) ja poikaystäväni vain alkoi majailemaan luonani ja sen jälkeen ollaan asuttu yhdessä. Aluksi emme edes tunteneet toisiamme kunnolla.

        Ja siis pointti viestissä oli, että mies pitää pelaamista "jotenkin viihdyttävämpänä" - ei kuitenkaan tärkeämpänä. Hän haluaa molemmat, mutta ei ole tajunnut, että molempia ei voi saada. Ja siis niitä ongelmia ei ollut vain suhteessamme, vaan hänen opiskelunsa (kursseja suorittamatta), terveytensä ja sosiaalinen elämänsä kärsii pelaamisesta.

        Heheei, mä keksin aika vänssin keinon: ala seurustelemaan jonku toisen kanssa silleen että se sun jätkäs huomaa sen, kyllä nousee perse penkistä ja äkkiä :)


      • hannelei3

        Haluutko akan kädestä turpaan?


      • mipsu
        ... kirjoitti:

        No joo, ehkä tulkitsin väärin ekan viestisi. Ei vain ehkä kannata käyttää sanaa "mielisairas" kun kuvailee avokkinsa suhdetta tietokoneeseen. Riippuvaisuutta voi olla, mutta se on eri asia kuin mielisairaus.

        Toiseksi, erolla ei saa uhkailla. Siitä voi puhua jos tekee mieli jatkaa omaa elämää yksin tai jonkun toisen kanssa, mutta sitä ei saa käyttää kiristyskeinona. Se, ja koneen hajottaminen eivät kuullosta ihan tasapainoisen ihmisen reaktiolta, ne yhdistettynä siihen että nimittelit avokkia mielisairaaksi, no... päättele itse miltä se saattaa kuullostaa jonkun sellaisen korvissa, jota on koko ikänsä kiristetty emotionaalisesti. Alle kouluikäinen olin ekalla kerralla, kun äiti uhkasi hypätä junan alle aina kun me lapset emme olleet kiltisti. Myöhemmin samainen äitikulta alkoi solvaamaan meitä lapsia mielisairaiksi, kun ainoa joka hoitoa kaipasi oli hän itse.

        Ja kolmas juttu. Jos avokkisi oli tuollainen jo silloin kun muutitte yhteen, niin miksi ylipäätään muutitte yhteen? Lähde pois. Tilanne ei muutu miksikään kun vain toinen teistä on suhteeseen tyytymätön ja haluaisi muutosta. Mielisairautta se ei kuitenkaan ole, vaan sitä että mies pitää tietokonettaan tärkeämpänä kuin teidän suhdetta ja sille et mitään voi. Turhaan hakkaat päätä seinään.

        EROA EROA EROA: Hullua!


      • Anonyymi
        ... kirjoitti:

        No joo, ehkä tulkitsin väärin ekan viestisi. Ei vain ehkä kannata käyttää sanaa "mielisairas" kun kuvailee avokkinsa suhdetta tietokoneeseen. Riippuvaisuutta voi olla, mutta se on eri asia kuin mielisairaus.

        Toiseksi, erolla ei saa uhkailla. Siitä voi puhua jos tekee mieli jatkaa omaa elämää yksin tai jonkun toisen kanssa, mutta sitä ei saa käyttää kiristyskeinona. Se, ja koneen hajottaminen eivät kuullosta ihan tasapainoisen ihmisen reaktiolta, ne yhdistettynä siihen että nimittelit avokkia mielisairaaksi, no... päättele itse miltä se saattaa kuullostaa jonkun sellaisen korvissa, jota on koko ikänsä kiristetty emotionaalisesti. Alle kouluikäinen olin ekalla kerralla, kun äiti uhkasi hypätä junan alle aina kun me lapset emme olleet kiltisti. Myöhemmin samainen äitikulta alkoi solvaamaan meitä lapsia mielisairaiksi, kun ainoa joka hoitoa kaipasi oli hän itse.

        Ja kolmas juttu. Jos avokkisi oli tuollainen jo silloin kun muutitte yhteen, niin miksi ylipäätään muutitte yhteen? Lähde pois. Tilanne ei muutu miksikään kun vain toinen teistä on suhteeseen tyytymätön ja haluaisi muutosta. Mielisairautta se ei kuitenkaan ole, vaan sitä että mies pitää tietokonettaan tärkeämpänä kuin teidän suhdetta ja sille et mitään voi. Turhaan hakkaat päätä seinään.

        Tämä on jo vanha keskustelu, mutta...

        Tarpeeksi kauan kun itkee ja yrittää puhua järkeä, tulee mieleen sekin, että en enää jaksa. Jos mies suuttuu siitä, että peliä häiritään, alkaa miettiä, että olen vain tiellä, että hänen on parempi yksin. Että lähden kun haluan miehen, jolla oli edes hiukan aikaa.


      • Anonyymi

        Konetta ei saa särkeä ja en ymmärrä miten noin onni potkaisi että vakuutus korvasi. Melkoinen vale on pitänyt keksiä. Minun mieheni on peli addikti. Ero tulee kun vuosia olen tuota katsonut. Lähde sinäkin ettei noita särkymisiä tule. He ovat sairaita muista se ja lähtö on paras keino


    • ......

      Ei kyllä ole naurun asia, joo. Oma veljeni on ollut peliriippuvainen noin vuoden ajan. Koulussa meni huonosti: mm. lintsasi melkein joka viikko vähintään kerran, numerot huonoja, ei kavereita. Nyt kun on kesäloma hän herää noin 2-3 välissä päivällä ja menee suoraan koneelle, eikä kirjaimellisesti tee mitään muuta päivän aikaan. Korkeintaan käy vessassa ja syömässä. Pelaaminen jatkuu sitten noin 2-5 välille yöhön.... Hän on vihainen melkein koko ajan. Riitoja tämän riippuvuuden takia on ollut perheessä useita. Veljeä ei kiinnosta muitten tunteen, äidin itku ja pyyntö lopettamaan pelaamisen edes hetkeksi, eikä mikään muu. Hän ei käy oikeastaan ikinä missään kylässä. Jos hänellä joskus harvoin käy kavereita kylässä, he pelaavat yhdessä, tai samassa huoneessa eri laitteilla. Ja vaikka kuinka on huomattavissa että tämä perhe on murtumispisteessä, ei veli välitä yhtään. Peli on kaikkein tärkein. Ja mikäs muukaan se peli olisi kuin jo kerran ainakin kerran täällä mainittu World of warcraft... Pahinta on, että tuntuu etten enää tunne koko henkilöä, koska emme tee yhdessä mitään. Tuntuu kuin hän ei kuuluisi perheeseen enää ollenkaan... Pelottaa taas ajatella, mitä tapahtuu kun koulu alkaa taas... Miten hänet muka saa pelistä irti koulupäivien ajaksi?? Ollaan joskus puhuttu psykiatrista ja muusta avusta, mutta mitään ei ole saatu aikaiseksi. Puhetta vaan...

      Kyseessä on siis todellakin vakava ongelma, joten kehotan että puhut miehellesi asiasta, välittämättä kuunteleeko hän tai ei. Kerrot oman kantasi asiasta ja sanot että tämä homma ei yksinkertaisesti enää vetele. Asetat ehdot ja säännöt ja käsket hänen kantaa oman vastuunsa suhteestanne. Sinun ei tarvitse olla hänen pompoteltavanaan ja katsoa vierestä, kun hän jättää kaiken ympärillään olevan huomioimatta. Yritä myös saada muita suvustanne ja miehen suvusta puolellesi jos et yksin kykene saamaan häneen tolkkua.

      • vekkuli92

        Kuuleppas nyt:Wow laskuttaa kuukausimaksua, netti vaatii liittymää, teillä on aina mahdollisuus purkaa noista jompikumpi, kyse on vain siitä ettei teidän vanhemmilla ole selkärankaa tehdä mitään asian eteen.Ite sain selkää aina pienenä, ja kasvoin vanhempieni kaltaiseksi,rehdiksi, työkykyiseksi ja terveeksi, joita harvemmin on kun katsoo jengiä mitä kylältä löytyy. hyssyttely ei auta, kaveri pitää saada lopettamaan toimensa vaikka selkänahan hinnalla!


    • Riippuvaisen avovaimo

      On meillä se pahin. Mutta nyt on tullut myös muita pelejä mitä mieheni pelaa. Aina kun vain on kotona, on koneella ja pelaamassa. Töissä sentään käy, ja kaupassa. Ja tekee kyllä kotihommia mitä itse oon laiskempi tekemään. Mutta ruokavalio olis pelkkää valmisruokaa jos en mä ruokaa tekis koskaan. Pelaamista on pitänyt vähentää moneen kertaan. Koskaan se ei tän 8v seurustelun aikana oo vähentynyt kuitenkaan pysyvästi. Muutaman päivän ollu pelaamatta lupauksensa jälkeen mutta sitten jatkuu sama tahti. Riitoja on ollut pelaamisen takia. Tulee olemaankin. Lapsikin on tulossa ja lupasi lapsen synnyttyä vähentävänsä pelaamista mutta jotenkin on vaikea uskoa että vähentää silloinkaan?! Yhdessä tehdään mitään tuskin koskaan. Korkeintaan kerran kuukaudessa, käydään leffassa tai kaupungilla tms. Ja välillä jossain viikonloppureissussa, kerran vuodessa. Siinä meidän yhdessä tekemiset, kun mikään muu ei oikeasti kiinnosta, kuin pelaaminen. Olen kyllä sanonut että jos ei pelaaminen vähene tai jopa kokonaan lopu lapsen synnyttyä, niin alan sitten mielummin yksinhuoltajaksi. Miehellä nykyää lyhyempi pinnakin mitä on ennen ollut. Väkivaltaa ei ole mutta hermostuu tosi helposti.

      • Voisit alkaa

        pihtaamaan niinä päivinä miehesi pelaa.


      • da jeessus-mon

        Tohon mitään lääkettä ole.. muut kattoo telkkaria tai täyttelee ristikoita jne. kuitenkin käy kaupassa, tekee kotitöitä. Pelaamalla päästää höyryjä pois työpäivän jälkeen, rentoutuu ja viihdyttää itseään. Suurin osa peleistä on sellaisia mihin tosiaan uppoaa aikaa yleensä aika perkeleesti, että siitä saa jotain irti. Yleensä oikeat peliaddiktit ei edes hae suhdetta, kun niitä ei kiinnosta muu kuin pelaaminen ja ne on lähinnä työttömiä suuremman osan ajasta.

        Sopikaa jotain sellaista, että viikonloppu yhdessä tai joku sen päivä. Sit iltaisin, kun lapsi on nukkumassa tai päiväunilla, niin pelailee tjms. Vähän kun itse osaa ajatella, niin ratkaisu löytyy yleensä.

        Kysymys voisi kuulua näinkin: Miksi edes mennä tekemään yhteen tai paremmin vielä, tehdä lapsi ihmisen kanssa, kuka on täysin erilainen joltain osilta, jollet sitä hyväksy sitten?


      • jydhgfdaert
        da jeessus-mon kirjoitti:

        Tohon mitään lääkettä ole.. muut kattoo telkkaria tai täyttelee ristikoita jne. kuitenkin käy kaupassa, tekee kotitöitä. Pelaamalla päästää höyryjä pois työpäivän jälkeen, rentoutuu ja viihdyttää itseään. Suurin osa peleistä on sellaisia mihin tosiaan uppoaa aikaa yleensä aika perkeleesti, että siitä saa jotain irti. Yleensä oikeat peliaddiktit ei edes hae suhdetta, kun niitä ei kiinnosta muu kuin pelaaminen ja ne on lähinnä työttömiä suuremman osan ajasta.

        Sopikaa jotain sellaista, että viikonloppu yhdessä tai joku sen päivä. Sit iltaisin, kun lapsi on nukkumassa tai päiväunilla, niin pelailee tjms. Vähän kun itse osaa ajatella, niin ratkaisu löytyy yleensä.

        Kysymys voisi kuulua näinkin: Miksi edes mennä tekemään yhteen tai paremmin vielä, tehdä lapsi ihmisen kanssa, kuka on täysin erilainen joltain osilta, jollet sitä hyväksy sitten?

        Mielenkiintoista lukea täältä muiden kokemuksia aiheesta. Itselle tuli vaan sellanen fiilis et avopuolisoni (22v nuorimies) on pahempi kuin monet näistä, sillä hän ei käy töissä eikä koulussa eikä hänellä ole kodin ulkopuolisia harrastuksia tai kavereita, ja mikä pahinta omasta mielestäni on se, että häntä ei kiinnosta panostaa parisuhteeseemme lähes ollenkaan. Aamulla ensimmäisenä hän menee koneelle ja yöllä/aamuyöllä saan monesti repiä hänet koneelta, että pääsisi edes nukkumaan. Välillä hän sentään kykenee käymään vessassa ja keittään kahvia, mut siinäpä se sitten onkin. Häntä ei kiinnosta tehdä kanssani mitään, kun kuulema aina valitan. Olen myös kokeillut olla valittamatta enkä sanoa mitään, mutta silloin hän ei edes näytä huomaavan että täällä asuu muitakin. Olen yrittänyt puhua hänen kanssaan monesti, mutta joko häntä ei kiinnosta kuunnella tai joskus hän voi luvata muutosta, mutta ei kuitenkaan tee asialle mitään. Hän saattaa käyttäytyä varsin aggressiivisesti jos häiritsen hänen pelaamistaan ja nykyään suhteeseemme onkin tullut fyysistä väkivaltaa, jota ei aiemmin ollut. Sitten on myös tätä kiristämistä, eli jos "uhkaan" rajoittaa hänen pelaamistaan, niin hän antaa "uhkauksen" että voisi tehdä jotain koiralleni. Tätä en pysty sietämään, sillä koira on täysin syytön tilanteeseen. Luonnollisesti kaikki kotihommat kaatuu niskaani, sillä häntä ei näytä haittaavan vaikka ei olisi yhtään puhtaita astioita/vaatteita (silloin hän yrittää lainata mun vaatteita).

        Tällainen ei mun mielestä ole enää mikään parisuhde. Hän ei itse näe tässä mitään ongelmaa eikä suostu ottamaan apua vastaan. Mielestäni aikuista ihmistä on turha alkaa pakottaa parisuhteeseen jossei kerran kiinnosta. Hänen mielestään on kuulema normaalia olla koneella vaikka ympäri vuorokauden, musta taas ei. Ainoa asia mistä oon onnellinen on se, että meillä EI ole lapsia EIKÄ olla kihloissa/naimisissa. Tulevaisuutta en enää osaa suunnitella tämän ihmisen kanssa.


    • rdyjyjyjjy

      Tunnistan itsessäni nettiriippuvuuden. Joskus teen niin, että vien kannettavasta tietokoneesta vaikkapa virtalähteen parkkipaikalle autoon. Silloin ei tule niin helposti avattua konetta, kun joutuu näkemään vaivaa sen virtalähteen hakemiseksi. Pahimpina aikoina olen pistänyt nettiyhteyden poikki kokonaan, ja käynyt hoitamassa tarvittavat asiat kirjastossa.

    • hyvä harrastus.

      21v poika siis.

      itse 36v ja peliriippuvainen myös, amiga ja nintendo 8 bit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe