tietokonepeliriippuvuus

avopuoliso....

Avopuolisoni on tietokonepeliriippuvainen. Ollut alusta asti ja pahentunut vain koko ajan... Hän on 21v mies. Olemme olleet vähän yli 3v yhdessä.

Hän on opiskelija ja nyt kesällä työtön. Pärjää toimeentulotuella hyvin. Aamut hän aloittaa pelaamisella ja pelaa siihen asti kunnes minä tulen kotiin ... JA jatkaa yöhön asti vaikka minä olen kotona. Koiran käy ulkoiluttamassa ehkä kerran pari koko aikana.. Syö samalla paljon suklaata ja juo energiajuomia.

Riippuvuus näkyy jo fyysisessä kunnossa. Vaikka hän käy 1-3 x viikossa sulkapalloa pelaamassa tai salilla.. Hänellä on todella huono ryhti ja voisi sanoa, että selässä on pieni kyttyrä...

Riippuvuus näkyy henkisesti siinä, että hän ei halua tehdä muuta kuin pelata. Kaikki muu on hänelle vastenmielistä. Pyydänpä häntä ruoanlaittoon, koiralenkille, ulos kaupungille tai muualle, niin hän ei halua tulla ja jos saan hänet suostuteltua, niin hän valittaa koko ajan kuinka "perseestä" kaikki on...

Hän ei huolehdi hygieniastaan. Hän ei huolehdi kodin hoidosta . Hän vain haluaa pelata koko ajan.

Hän pelaa lastenpelejä, simsiä, taistelupelejä, shakkia YMS. Kaikkea vaihtelevasti.

En tiedä mitä teen. Tuntuu, että elän mielisairaan kanssa.

Olen hajottanut jo yhden koneen (vakuutus korvasi uuden). Olen irrottanut johdot YMS. Mutta ei toimi. Mies muuttuu vain aggressiiviseksi minua kohtaan ja voi mm. paiskasta minut sängylle tai lattialle. Raivoaa hirveästi jo siitä kun minun tarvitsisi välillä käydä koneella sähköpostilla...

Erolla olen uhannut ... Itseasiassa en edes tiedä olemmeko enää edes yhdessä. Välillämme ei ole ollut läheisyyttä moneen kuukauteen. Hän haluaisi, mutta minä en, koska en vain voi. Minulle tulee todella hyväksikäytetty olo jos hän kohtelee minua näin huonosti ja sitten minun pitäisi unohtaa kaikki hetkeksi...

Olen yrittänyt keskustella, mutta se on hänen mielestään "perseestä", joten ei siitäkään mitään tule. Terapiaan hän ei suostu. Hän uskoo sokeasti, että kaikki on hyvin sekä hänellä, että minulla.

En tiedä mitä tehdä. Voiko joku auttaa tässä asiassa! En oikein tiedä kehen voin ottaa yhteyttä! ?

2

1251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ammattiapua tarvitaan

Kuullostaa jo sen tasoiselta riippuvuudelta että ammattiapua tarvitaan; Jos hän alkaa käyttäytyä väkivaltaisesti sinua kohtaan niin en näe mitään syytä jatkaa suhdetta jos ei asiat ala paranemaan, ja nopeasti.

• -Pk@

Pelaako miehesi WOW:ia?

Tuo koukuttaa todella pahasti, voisi väittää että lähes tupakan veroisesti.

Olen lopettanut tupakoinnin nyt 6 viikkoa sitten ja vieroitusoireet ovat lähes samanlaiset kuin WOW:in parissa 1½ vuotta sitten.

Miehesi pitäisi saada esim. Työterveyshuollon kautta ammattiauttajan piiriin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1700
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1336
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1285
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      840
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe