Kuuhulluus?

Nasutin

Onko täällä ihmisiä jotka uskoo kuuhulluuteen.. millaisia kokemuksia?
Itse koen olevani sellainen... Täydenkuun aikaa herään öisin ja nukun kovin levottomasti..
Tietääkö kukaan mistä se mahtaa johtua?
Onko muilla kokemuksia?
Onko jotakin yhteyttä eri tähtimerkkeihin... itse olen skorpioni.

15

737

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • horros

      Olen kuullut eräältä ravintolan pokelta, että täydenkuun aikaan on eniten riitoja ravintoloissa. Voi olla että se on sattumaa, mun mielestä, ei tiedä

      • sini

        on totta että kuu vaikuttaa ihmisiin aivan kuten luontoon yleensä.. itsekään en tahdo saada unta täydenkuun aikaan. (alkaa jo puolenkuun tultua)ja aamut ovatkin sitten sitkeitä... tätä on jatkunut jo vuosia... luin jostakin että esim. sairaaloissa, psyk. osastoilla jne. on näihin aikoihn aika levotonta. olemme kuuhulluja.. ihanaa...


      • Nasutin
        sini kirjoitti:

        on totta että kuu vaikuttaa ihmisiin aivan kuten luontoon yleensä.. itsekään en tahdo saada unta täydenkuun aikaan. (alkaa jo puolenkuun tultua)ja aamut ovatkin sitten sitkeitä... tätä on jatkunut jo vuosia... luin jostakin että esim. sairaaloissa, psyk. osastoilla jne. on näihin aikoihn aika levotonta. olemme kuuhulluja.. ihanaa...

        On se mukavaa että on muitakin kuuhulluja tässä maailmassa... tuntuu että aika usea kärsii tästä "ongelmasta" mutta ei vaan uskalla tuoda asiaa esille... luulevat kai että pidetään pöpinä...
        Itse olen aina ollut kiinnostunut tähdistä ja kuun kierrosta... ja kaikesta mitä tuolla meidän yläpuolella on... mutta koskaan ei oikee oo aikaa perehtyä asiaan sen koomin..
        on mukava kattoo kun asustan yläkerrassa niin puolen yön aikoihin kuu loistaa suoraa ikkunasta tyynylle... on se sitten kaunis mollukka =)


    • vaa'an tytär

      Mutta vaa'an merkissä syntynyt äitini väittää reagoivansa täysikuuhun.

      • sama

        Olen rapu...ja todellakin "kärsin" kuuhulluudesta. Se on sitten koiran-unta, kun kuu loistaa...mut ei se niin vakavaa ole.


      • nousurapu
        sama kirjoitti:

        Olen rapu...ja todellakin "kärsin" kuuhulluudesta. Se on sitten koiran-unta, kun kuu loistaa...mut ei se niin vakavaa ole.

        Minä olen nouseva rapu ja heräilen aina öisin täydenkuun aikaan. Jotkut ihmiset reagoivat herkemmin kuun vetovoimaan y.m sellaiseen. Ei se outoa sinänsä ole, vaikuttaahan kuun vetovoima mm. vuorovesiinkin..


    • Kaksonen

      Mä itte oon mun poikaystäväni kans täysin kuuhulllu (poikaystävä on kauris, ite kaksonen.) Toissa yönä me nukuttiin molemmat tunnin pätkissä ja heräiltiin koko ajan ja aamulla oltiin tosi väsyneitä. Viime yönä nukuttiin koko yö tosi hyvin edellis yön valvomisten takia, mutta aamulla herättiin aiva silmät ristis...niinku ei oltaisi nukuttu ollenkaa! Tää tulee joka kuukausi ku on täydenkuun aika ja se on kamalaa!!! Työt menee huonosti, samoin ajotunnit (oon autokoulus), päivällä ei meinaa jaksaa mitää tehdä ja ku menee illalla varhain nukkumaan, niin sitte taas valvottaa koko yön, vain ku on se hemmetin täydenkuun aika!
      Mä täs pari kuukautta sitte kysyin kans tosta kuuhulluudesta, mutta kukaa ei vastannu mulle, eli en itekkää tiedä mistä toi kuuhulluus voi johtua.
      Sitä mä en usko, että kuuhulluudella olis yhteyttä tähtimerkkeihin.

      • Kaksonen

        Kun olemme poikaystäväni kanssa kertoneet tästä ongelmasta mm. vanhemmilleni, niin he käskevät mennä ennemmin nukkumaan, vaikka ei se siitä kiinni ole vaan siitä kun heräilee jatkuvasti!


    • OinasKalat

      Kuu vaikuttaa jokaiseen ihmiseen jollain tavalla...
      Itse seuraan kuun kiertoa aika paljon..

      Voisit vilkaista sellaista kirjaa kun:

      KUUN TAIKAA

      Kuun taikaa korostaa Kuun merkitystä Maan asukkaiden elämässä. Kirja kertoo selkeästi, miksi Kuu kasvaa ja vähenee. Kuun taikaa opastaa, miten voit elämässäsi käyttää hyväksesi tätä säännöllistä ilmiötä ja sen mukaan muuttuvaa Kuun vetovoimaa.

      Kauniisti kuvitettu teos esittelee niin vanhoja uskomuksia kuin tämän päivän viimeisimpiä tieteellisiä tuloksiakin. Kirja kertoo käytännönläheisesti, miten voit hyödyntää Kuun vaikutusta: työelämässä, parisuhteessa, mielen ja kehon hoidossa ja perhe-elämässä.

      Kesytä Kuun taikavpima, elä sen rytmissä ja paranna elämäsi laatua.

    • X3

      Minun kavrilla on kuuhulluus.Hän aina sekoaa kun olen ollut heillä yötä,joskus.

      • pilkuntarkkakauris

        hän aina sekoaa kun oot heillä yötä vai joskus sekoaa kun oot heillä yötä vai ainajoskus sekoaa vai joskus sekoaa mitä mitä ?


    • Kuuhullu jo lapsena

      Minä olen myös kuuhullu, lapsena kävelin unissani täydenkuun aikaan ja nyt aikuisena en joko saa unta tai näen omituisia unia, jotka muistan hyvin selkeästi seuraavana aamuna.

    • 11+1

      No empä oo huomannu tuollasta ongelmaa. :)

    • jkko

      ei ole kokekmust

    • Mami 48

      Äidilläni on heräämis ongelmia kun on kuu èsillä eikä saa nukutuksi. Hänen siskollaan (kala) oli samoja ongelmia, molemmat olivat kaloja! Äiti ei meinannu uskoa siskoaan mutta nyt sama itsellään!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      314
      3886
    2. 209
      3078
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2604
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2054
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1495
    6. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      178
      1402
    7. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1344
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1287
    Aihe