Soneran tarjous liittymän siirtoa vastaan

Liittymän siirtäjä

Pistin toukokuussa alulle siirron siirtää perheeltä 4 puhelinliittymää Soneralta Saunalahdelle. Tärkein syy oli näiden Eliitti liittymien ilmainen käyttö oman verkon asiakkaiden kanssa.

Saunalahdelta tuli uudet sim-kortit ja pyydetty siirtopäivämääräkin oli se etukäteen pyydetty.

Pari päivää ennen siirtoa oli Soneran asiakaspalvelusta yritetty soittaa minulle. Myös siirtoa edeltävänä päivänä. Siirtopäivänä sain vastattua puhelimeen.

Soneran asiakaspalvelusta soitti henkilö, joka alkoi kovasti tenttaamaan siirron syytä ja heti puhelun alkuvaiheessa hän kertoi tekevänsä minulle lyömättömän tarjouksen. Ennen tätä meidän piti kuitenkin käydä läpi käytännössä kahden edeltävän kuukauden puhelinlaskut ja erittelyt. Osa jopa kahteen kertaan.

Sävy oli hieman pistävä ja piikittelevä: "tiesitkös, että tyttösi on lähetellyt multimediaviestejä? Ja tekstareitakin on lähetetty 12 kpl yli pakettirajan?!" Tähän tyyliin käytiin kaikki liittymät läpi. Ja aikaa kului...

Noin puolen tunnin väännön jälkeen, päästiin varsinaiseen aiheeseen: mikä olisi se lyömätön tarjous?! No, lyömätön tarjous olisi ollut Soneran antama 30 % alennus puhe- ja tekstaripaketeista. Kirjallisena en sitä kuitenkaan olisi saanut, mutta positiivinen asia olisi ollut se, että mitään määräaikaisuuksia ei olisi tarvinnut solmia. Tai näin minulle kerrottiin.

En kuitenkaan hyväksynyt tarjousta. Olin tehnyt liittymäsiirrot puolitoista kuukautta aikaisemmin. Olisi siinä ollut aikaa ottaa yhteyttä aikaisemminkin, kuin vain paria tuntia ennen liittymäsiirron tapahtumaa. Paperilla tarjousta pyytäessäni minulle naurettiin, että silloinhan heidän pitäisi lähteä tuomaan ne lentokoneella, että ehtisivät ennen vanhan liittymän sulkeutumista. Sen verran joustin, että lupasin mahdollisesti palata asiaan joulukuussa ja tarkastella tilannetta silloin uudestaan.

Tämä kirjoitus ei ota kantaa, oliko ratkaisu oikea vai väärä. Sen näyttää aika. Tarkoitus on kertoa muille vastaavassa tilanteessa oleville millaisella ehdolla Sonera mahdollisesti haluaa jatkaa olemassaolevaa asiakkuutta.

Laskumme on kuukausittain pyörinyt 50-60 euron kieppeillä, eli melko vaatimattomissa luvuissa. Katsotaan mitä seuraavat kuukaudet tuovat tullessaan. Sitten osaa arvioida päätöken oikeellisuutta.

1

754

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olla yhteydessä

      Kuluttajavirastoon http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yhteystiedot/ ja Viestintävirastoon http://www.ficora.fi/index/palvelut/kuluttaja.html

      Tuo piikittelevään sävyyn esitetty "tiesitkös, että tyttösi on lähetellyt multimediaviestejä? ..." voi olla tietosuoja- tai tietoliikennerikos:). On eri asia selvittää yllättäen kasvanutta puhelinlaskua laskutuksen kanssa, kuin markkinoinnin yrittäessä vielä viime hetkellä houkutella poislähtevää asiakasta jäämään. Käsittääkseni operaattorit nauhoittavat kaikki puhelut, jotta heillä on todiste sopimuksen synnystä, kylläkin tässä tapauksessa todiste operaattoria vastaan:).

      Minulle Soneralta soitettiin laajakaista tarjous irtosanomani liittymän viimeisen laskun eräpäivänä. Onneksi olin juuri lähtenyt yksin ajamaan Turusta Helsinkiin ja moottoritiellä oli rauhallista sekä hyvät ajo-olosuhteet, oli hyvää juttuseuraa, vaikka ei saanut minua takaisin Soneralle:). Tuo viimeinen lasku oli kolmelta päivältä eli 2,41 €, mutta sitä ei voitu laskuttaa viimeisen täyden kauden laskuun yhdistettynä, vaan noin puolitoista kuukautta yhteyden katkaisusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5085
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1315
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe