Pistin toukokuussa alulle siirron siirtää perheeltä 4 puhelinliittymää Soneralta Saunalahdelle. Tärkein syy oli näiden Eliitti liittymien ilmainen käyttö oman verkon asiakkaiden kanssa.
Saunalahdelta tuli uudet sim-kortit ja pyydetty siirtopäivämääräkin oli se etukäteen pyydetty.
Pari päivää ennen siirtoa oli Soneran asiakaspalvelusta yritetty soittaa minulle. Myös siirtoa edeltävänä päivänä. Siirtopäivänä sain vastattua puhelimeen.
Soneran asiakaspalvelusta soitti henkilö, joka alkoi kovasti tenttaamaan siirron syytä ja heti puhelun alkuvaiheessa hän kertoi tekevänsä minulle lyömättömän tarjouksen. Ennen tätä meidän piti kuitenkin käydä läpi käytännössä kahden edeltävän kuukauden puhelinlaskut ja erittelyt. Osa jopa kahteen kertaan.
Sävy oli hieman pistävä ja piikittelevä: "tiesitkös, että tyttösi on lähetellyt multimediaviestejä? Ja tekstareitakin on lähetetty 12 kpl yli pakettirajan?!" Tähän tyyliin käytiin kaikki liittymät läpi. Ja aikaa kului...
Noin puolen tunnin väännön jälkeen, päästiin varsinaiseen aiheeseen: mikä olisi se lyömätön tarjous?! No, lyömätön tarjous olisi ollut Soneran antama 30 % alennus puhe- ja tekstaripaketeista. Kirjallisena en sitä kuitenkaan olisi saanut, mutta positiivinen asia olisi ollut se, että mitään määräaikaisuuksia ei olisi tarvinnut solmia. Tai näin minulle kerrottiin.
En kuitenkaan hyväksynyt tarjousta. Olin tehnyt liittymäsiirrot puolitoista kuukautta aikaisemmin. Olisi siinä ollut aikaa ottaa yhteyttä aikaisemminkin, kuin vain paria tuntia ennen liittymäsiirron tapahtumaa. Paperilla tarjousta pyytäessäni minulle naurettiin, että silloinhan heidän pitäisi lähteä tuomaan ne lentokoneella, että ehtisivät ennen vanhan liittymän sulkeutumista. Sen verran joustin, että lupasin mahdollisesti palata asiaan joulukuussa ja tarkastella tilannetta silloin uudestaan.
Tämä kirjoitus ei ota kantaa, oliko ratkaisu oikea vai väärä. Sen näyttää aika. Tarkoitus on kertoa muille vastaavassa tilanteessa oleville millaisella ehdolla Sonera mahdollisesti haluaa jatkaa olemassaolevaa asiakkuutta.
Laskumme on kuukausittain pyörinyt 50-60 euron kieppeillä, eli melko vaatimattomissa luvuissa. Katsotaan mitä seuraavat kuukaudet tuovat tullessaan. Sitten osaa arvioida päätöken oikeellisuutta.
Soneran tarjous liittymän siirtoa vastaan
1
815
Vastaukset
- olla yhteydessä
Kuluttajavirastoon http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yhteystiedot/ ja Viestintävirastoon http://www.ficora.fi/index/palvelut/kuluttaja.html
Tuo piikittelevään sävyyn esitetty "tiesitkös, että tyttösi on lähetellyt multimediaviestejä? ..." voi olla tietosuoja- tai tietoliikennerikos:). On eri asia selvittää yllättäen kasvanutta puhelinlaskua laskutuksen kanssa, kuin markkinoinnin yrittäessä vielä viime hetkellä houkutella poislähtevää asiakasta jäämään. Käsittääkseni operaattorit nauhoittavat kaikki puhelut, jotta heillä on todiste sopimuksen synnystä, kylläkin tässä tapauksessa todiste operaattoria vastaan:).
Minulle Soneralta soitettiin laajakaista tarjous irtosanomani liittymän viimeisen laskun eräpäivänä. Onneksi olin juuri lähtenyt yksin ajamaan Turusta Helsinkiin ja moottoritiellä oli rauhallista sekä hyvät ajo-olosuhteet, oli hyvää juttuseuraa, vaikka ei saanut minua takaisin Soneralle:). Tuo viimeinen lasku oli kolmelta päivältä eli 2,41 €, mutta sitä ei voitu laskuttaa viimeisen täyden kauden laskuun yhdistettynä, vaan noin puolitoista kuukautta yhteyden katkaisusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä413133- 823124
- 2112611
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362235- 311569
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411426Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231423- 101294
- 131279
- 221251