Videovahti V900 B1 Kokemuksia?

Ali25

Heips!

Onko kellään käyttökokemuksia otsikon laitteesta, eli videovahtio 900:sesta?

Omiin tarpeisiini tämä olisi aika riittävä.

Jos joskus murtosattuisi, niin ennättäisin itse lähes aina alle parissa minuutissa kotia töistä, ja jos olisin lomamatkoilla, niin varmojen kuvatodisteiden kera voin hälyttää poliisit paikalle.

Toinen vaihtoehto olisi esim. g4s kotiturva, mutta vähän ärsyttää sitoutua pitkäksi ajaksi ja maksaa kuukausittain. Mieluummin kerralla pois.

Kertokaahan käyttökokemuksenne ko. laitteesta! Tämä on siis se uudempi versio, jossa on paranneltu liiketunnistin ym.

14

4210

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ali25

Eikö kellään ole sanaa sanottavana? Kertokaa edes fiiliksiä tästä laitteesta? Luuletteko että on hintansa arvoinen, noin 250eur ?

• jkgjlkdg

Nopea googletus, digipiste 165e, klc 199e...

Ei kokemusta, hienot on esitteet.

• Tässähän näitä
        jkgjlkdg kirjoitti:

Nopea googletus, digipiste 165e, klc 199e...

Ei kokemusta, hienot on esitteet.

Kyseessä on kaksi "eri" laitetta, kalliimpi on Videovahti V900-B1, halvempi ALARM V900-B1. Lienevät kuitenkin käytännössä samoja laitteita.

Itse hommasin tuon halvemman juuri digipisteestä pari viikkoa sitten, tarkoituksena asentaa se keski-Suomessa sijaitsevalle mökillemme. Laite on hintaansa nähden erinomainen, paitsi.. Mökillämme laite ei suostu toimimaan ollenkaan. Tämä johtuu todennäköisesti hieman huonommasta kentästä. Puheluita alueelta voi kuitenkin soittaa aina ilman häiriöitä, joten olen hieman kummissani miksei laite suostu toimimaan. Jopa etelässä missä asun, laite tiputti itsensä muutaman kerran verkosta (eli koekäytin sitä pari päivää ja soittelin vehkeeseen muutamia kertoja päivässä), vaikka siellä kenttä on hyvä. Käytännössä näyttää siis siltä, että laite toimii vain "täydet palkit" omaavilla alueilla.

Lähetin asiasta tiedustelun maahantuojalle tänään (batpower.fi). Jahka sieltä vastataan, voin laittaa viestiä tänne, että kuinka kävi. Toivon tietysti että kyseessä olisi maanantaikappale.

Parhaiten tuo soveltuu murtohälyttimeksi toisen, "kunnon" murtohälyttimen kanssa varmistamaan hälytys. Itse laitteenhan voi vikkelä murtovaras napsauttaa pois päältä ennenkuin se ehtii lähettää ensimmäistäkn viestiä, saatika kuvaa (kuvan lähetykseen menee n. 15 sekuntia).

• Tässähän näitä
        Tässähän näitä kirjoitti:

Kyseessä on kaksi "eri" laitetta, kalliimpi on Videovahti V900-B1, halvempi ALARM V900-B1. Lienevät kuitenkin käytännössä samoja laitteita.

Itse hommasin tuon halvemman juuri digipisteestä pari viikkoa sitten, tarkoituksena asentaa se keski-Suomessa sijaitsevalle mökillemme. Laite on hintaansa nähden erinomainen, paitsi.. Mökillämme laite ei suostu toimimaan ollenkaan. Tämä johtuu todennäköisesti hieman huonommasta kentästä. Puheluita alueelta voi kuitenkin soittaa aina ilman häiriöitä, joten olen hieman kummissani miksei laite suostu toimimaan. Jopa etelässä missä asun, laite tiputti itsensä muutaman kerran verkosta (eli koekäytin sitä pari päivää ja soittelin vehkeeseen muutamia kertoja päivässä), vaikka siellä kenttä on hyvä. Käytännössä näyttää siis siltä, että laite toimii vain "täydet palkit" omaavilla alueilla.

Lähetin asiasta tiedustelun maahantuojalle tänään (batpower.fi). Jahka sieltä vastataan, voin laittaa viestiä tänne, että kuinka kävi. Toivon tietysti että kyseessä olisi maanantaikappale.

Parhaiten tuo soveltuu murtohälyttimeksi toisen, "kunnon" murtohälyttimen kanssa varmistamaan hälytys. Itse laitteenhan voi vikkelä murtovaras napsauttaa pois päältä ennenkuin se ehtii lähettää ensimmäistäkn viestiä, saatika kuvaa (kuvan lähetykseen menee n. 15 sekuntia).

Tarinan päätösosa:
        Laite vaihdettiin, mutta uusi käyttäytyi täysin samalla lailla kuin vanhakin. Tästä ilmoitettuani minulle kerrottiin että laitteeseen on juuri tullut uusi päivitys jonka pitäisi näitä asioita korjata. Vapaa-ajan asunto on kuitenkin satojen kilometrien päässä, joten en enää oikein voinut lähteä kokeilemaan. Siispä peruin kaupat.

Jos sitä taas yrittäisi joskus ensi vuonna katsastaa tilanteen uusiksi, josko lastentaudit olisi jo saatu pois.

• kiukuttaa
        Tässähän näitä kirjoitti:

Yritän saada Videovahtia ja vielä sitä parempaa B-mallia toimimaan. Asetukset menee perille ja kuittaukset tulee, kuten pitääkin. Myös kuuntelu toimii. Yhtään kuvaa se ei ole onnistunut kuitenkaan lähettämään. Aina kun se yrittää lähettää kuvia, tulee viesti, että verkko on kiireinen ja virheilmoitus er_ind_4_0. Kun vaihda SIM:n tavalliseen puhelimeen, MMS-viestit lähtevät normaalisti. Veikkaan, että laitteen herkkyys on tosi heikko.

Onko joku muu törmännyt tähän tilanteeseen?

• funtsi124
        kiukuttaa kirjoitti:

Yritän saada Videovahtia ja vielä sitä parempaa B-mallia toimimaan. Asetukset menee perille ja kuittaukset tulee, kuten pitääkin. Myös kuuntelu toimii. Yhtään kuvaa se ei ole onnistunut kuitenkaan lähettämään. Aina kun se yrittää lähettää kuvia, tulee viesti, että verkko on kiireinen ja virheilmoitus er_ind_4_0. Kun vaihda SIM:n tavalliseen puhelimeen, MMS-viestit lähtevät normaalisti. Veikkaan, että laitteen herkkyys on tosi heikko.

Onko joku muu törmännyt tähän tilanteeseen?

Sama vika oli mullakin, korjaantui kun konffasin uudelleen:

http://www.matkapuhelinfoorumi.fi/keskustelu/showthread.php?t=51796

Sen jälkeen toiminut hienosti.

• AJ

Minulla ollut käytössä vuodenpäivät, toiminut ihan hyvin. Laite vahtii kotimme ulko-ovea ulkomailla, laite siis ulkona. Liiketunnistimen herkkyyttä aluksi jouduin hieman hakemaan, samoin sopivaa kontrastia ja valoisuutta. Asennuksessa kannattaa miettiä valon suuntaa/vastavaloa, jotta saa kunnollista kuvaa. Tarvittava tieto/kuva tulee nopeasti puhelimeen, eikä asennuksessakaan ollut mitään ongelmaa. Aion hankkia toisenkin laitteen mökille. Hinta ja laatu ainakin tässä laitteessa kohdallaan.

• pdhdjhd

Hankin juuri tuon videovahti v900b1 elikkä sen "paremman version".
        Tässä on nyt sitten taikinoitu sen kanssa pari iltaa. Laite näyttäisi toimivan
        muuten paitsi se ei lähetä mms kuvia. Omassa kännykässä on mms palvelut yms. ja
        laitteeseen asennetussa kortissa on mms, gprs ja sms palvelut. (sonera)

Olen ottanut laitteen käyttöön myyntipakkauksessa olevan lyhyen suomenkielisen ohjeen mukaan mutta en saa kuvan lähetystä toimimaan.

Olin tänään yhteydessa digishop firmaan, josta hankin sen 159euron
        hintaan. Lupasivat ottaa yhteyttä maahantuojaan ja kysellä, että mistä
        se kiikastaa. Sanoivat, että muillakin on ollut samaa ongelmaa.

JOs jollakulla on samanlainen härrävärkki ja on sen saanut toimimaan niin ottaisin
        mielelläni vastaan ohjeita. Näyttää aivan siltä, että suomenkielisestä ohjeesta
        puuttuu joku pieni juttu joka pitää asettaa oikein.

Laitteeseen siis voi lähettää tekstiviestikomentoja, soittaa siihen äänipuhelun ja se lähettää takaisin tilaindikoinnit...jne..eli nämä asiat pelaa. Kaukosäätimetkin pelaa. Kuvaa ei perhana vie vaan tule

• Ali25
        pdhdjhd kirjoitti:

Hankin juuri tuon videovahti v900b1 elikkä sen "paremman version".
        Tässä on nyt sitten taikinoitu sen kanssa pari iltaa. Laite näyttäisi toimivan
        muuten paitsi se ei lähetä mms kuvia. Omassa kännykässä on mms palvelut yms. ja
        laitteeseen asennetussa kortissa on mms, gprs ja sms palvelut. (sonera)

Olen ottanut laitteen käyttöön myyntipakkauksessa olevan lyhyen suomenkielisen ohjeen mukaan mutta en saa kuvan lähetystä toimimaan.

Olin tänään yhteydessa digishop firmaan, josta hankin sen 159euron
        hintaan. Lupasivat ottaa yhteyttä maahantuojaan ja kysellä, että mistä
        se kiikastaa. Sanoivat, että muillakin on ollut samaa ongelmaa.

JOs jollakulla on samanlainen härrävärkki ja on sen saanut toimimaan niin ottaisin
        mielelläni vastaan ohjeita. Näyttää aivan siltä, että suomenkielisestä ohjeesta
        puuttuu joku pieni juttu joka pitää asettaa oikein.

Laitteeseen siis voi lähettää tekstiviestikomentoja, soittaa siihen äänipuhelun ja se lähettää takaisin tilaindikoinnit...jne..eli nämä asiat pelaa. Kaukosäätimetkin pelaa. Kuvaa ei perhana vie vaan tule

Itsellänikin on nyt tämä vehje ja aika toimiva setti kahden ovimagneetin, sekä savuilmaisimen kera!

Tosin eka versio oli susi, joka lähti takuuseen ja uusi tuli tilalle. Missä lie kiinassa näitä väsäävät, mutta nyt hyvinkin tämän rahan arvoinen vehje!

Itsellänikin aluksi toimi sonerassa sms ja äänipuhelut, mutta ei mms. Noh vaihdoin elisaan ja toimi jotenkuten, nyt kuitenkin kokeilin DNA:ta ja se näyttäis toimivan parhaiten. Asutaan sellaisella alueella, joilla elisalla ja soneralla on vähän huonompi kuuluvuus. Pitää olla hyvät tolpat, että MMS:ät futaa!

Jokatapauksessa resetoi laite ja sen jälkeen lähetä ne kaksi asetusviestiä, niin saat soneran asetukset kuntoon, eipä siinä paljon muuta tarvikaan tehä.

• proproo

..jos "maali" on paikallaan ja valoa on riittävästi mutta pimeällä liikkuvaa kohdetta kuvatessa näkyy vain haamuja.
      Noo hintaakaan ei ole mutta jos oikeaa valvontakuvaa tarvitaan niin kameraan on laitettava vähintään 500 -1000

• Jore.

Noo, voihan sitä laittaa kameraan vaikka 5000-20000€ kiinni, mutta kyllä tuo hintaansa nähden ihan kohtuullisia kuvia ottaa, myös pimeässä.

• zarski

Itse hankin Alarm v900-b1 169€! Hienosti on pelittänyt -30 asteen pakkasessakin!

• Ostoa_Harkitseva

numeroon laite on mahdollista ohjelmoida lähettämään hälytysviesti? Onko siinä ainoastaan yhteen numeroon vai useampaan? Entäs miltä videokuvaus näyttää? Tai valokuvat? Onko kellään mitään linkkiä?

• huahin

aivan susi vehje, oli monta vuotta Nokian hälykamera joka toimi kuin juna....mutta kuoli vanhuuteen...tämä ei pelitä ollenkaan, aina verkko kiireinen, miksi pitää valita 2 kuvaa...??? miksei saa valita että ottaa yhden kuvan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      306
      7708
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      85
      6019
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      171
      3560
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      2037
    5. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      195
      1911
    6. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      1886
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      36
      1669
    8. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1494
    9. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1441
    10. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      55
      1422
    Aihe