Pystyykö viilutettua kirjahyllyä petsaamaan kirsikka petsilakalla jos hio viilun kiiltävän pinnan hienolla hiomapaperilla mataksi?
Olisi hyväkuntoinen kirjahylly mutta väärän värinen sisustukseen ja ei viitsisi poiskaan heittää.
Vai onko tuhoon tuomittu juttu?
Jos joku on kokeillut niin kertokaa onnistuuko.
Uudelleen en aio viiluttaa.
Kiitos etukäteen.
Viilutuksen uusi käsittely?
1
422
Vastaukset
- Värkkääjä66
Muutaman vuoden ammatikseni olen näitä erimoisia huonekaluja kunnostanut ja sen olen oppinut, että viilutuksen kanssa on oltava hellä. Toisinaan viilu on vain muutaman millin vahvuinen ja sen hio rikki TODELLA helposti. Paperin olisi oltava max. 240 ja sillä hioen taas menee ikuisuus, että saa lakan pois. Tässä pitää siis valita joko rohkean nopeus tai varman päälle hitaus. Ja lakkatyyppi vaikuttaa myös lopputulokseen. Teollisuudessa käytettävät lakat ovat sen verran jytyä tavaraa, että hioa saa kauan ennenkuin edes pinta on riittävästi rikki.
Lopputulokseen vaikuttaa myös se, että mitä tavoittelet uudeksi väriksi. Onko suuntasi tummasta vaaleaan vai toisin päin? Vaalea pinta on aina helpompaa muuttaa tummaksi, sen varmaan arvasitkin :-) Kun tummaa alkaa vaalentamaan, niin tulos on yleensä laikullinen.
Entä jos kokeilet maalinpoistoainetta? Käry on kova (muista työturvallisuus!), mutta pääset hiomisen riskeistä. Maalikaupasta saat hyvät ohjeet aineen käyttöön, vaihtoehtoja on monta enkä lähde tässä mitään niistä mainostamaan... oma suosikki kyllä on.
Ja muuten - saatko hyllyä purettua osiin? Se nimittäin helpottaa työtä huomattavasti. Tiukkaan liimatussa hyllyssä on ongelma, miten pääset käsiksi kaikkiin nurkkiin. Älä missään vaiheessa työskentele puusyiden yli poikkisuuntaan tms. VAIN puunsyyn suuntaisesti. Puu on siitä vinha materiaali, että virhesuunta näkyy heti ja kauan!
TYöniloa, kerrothan täällä, miten teit ja onnistuit!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 225111
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r24563- 1021324
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361320Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931094
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17933viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168855En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61803- 37779