Pyrin tänä vuonna sekä Helsingin kauppakorkeakouluun että Helsingin Yliopiston valtiotieteelliseen tiedekuntaan kansantaloustiedettä opiskelemaan.
Tänään tuli kauppiksesta tulokset ja pisteen verran jäi oma koe vajaaksi rajasta.
Kauppakorkea kiinnostaisi enemmän ja nyt valtsikan tuloksia odotellessani mietinkin, että olisiko valtsikassa mahdollista suorittaa ensimmäisenä opiskeluvuotena sellaisia kursseja, jotka voitaisiin myöhemmin lukea hyväksi kun pääsee kauppikseen sisään?
Ja nimenomaan siis kiinnostaa Helsingin kauppakorkeakoulu.
Osaako joku antaa osviittaa mikä on HSE:n linja valtsikan kurssien hyväksilukemiseen?
Ja jos moinen onnistuu, niin mitä kursseja erityisesti kannattaisi valtsikassa ensimmäisenä vuonna suorittaa?
Kauppiksessa olisi tarkoitus suuntautua todennäköisesti laskentatoimeen ja rahoitukseen, ei kansantaloustieteeseen.
Valtsikan kansantaloustieteestä HSE:lle
2
866
Vastaukset
- --------
jos et ajatellut edes kansista ruveta kauppiksessa lukemaan, suosittelen antamaan valtsikan paikan sellaiselle jota KANSIS oikeasti kiinnostaa eikä käyttää paikkaa (huonona) ponnahduslautana kauppikseen.
Kansiksessa ekan vuoden kurssit on hyvin suurelta osin matikkaa joten niiden osalta et juurikaan hyödy.. En sitten itse kansiksen kurssien hyväksiluvusta tiedä. - KTM_2007
...mutta siinä maagisen pisteen päässä on yleensä jokunen sataa kokelasta, paljon pienemmälläkin marginaalilla.
Itse olen KTM Tampereelta, mutta noin yleensä ottaen: jos kuvittelet saavasi jotain hyötyä valtiotieteistä, lue mahdolliseen KTM-tutkintoosi kelpaavia sivuaineopintoja. Valtiotiede sivuaineena sen sijaan on täyttä höttöä. Tilastotiede saattaa olla jollain tavalla hyödyksi, sitä tulee laskentatoimessa vastaan jonkin verran.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1686787
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes532146- 562088
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3521200Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se571194- 541192
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141081Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79950Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384938Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14937