Olen jo useampana kesänä kerännyt pujot pois lähiympäristöstäni,ja mielestäni pujon aiheuttamat oireet ovat olleet huomattavasti vähäisemmät kuin aijemmin.
Lääkitystä pujoallergiaan olen voinut vähentää minimiinsä!
Egologinen ja helppo tapa hoitaa pujosta aiheutava allergia
mahdollisimman vähäiseksi,ei myrkkyjä eikä kustannuksia.
Vain viitseliäisyys kerätä pitkin kesää pujot pois kasvamasta lähipiiristä.Jos tämän pujojen poistamisen nyhtämällä saisi yleistymään,niin uskoisin siitä olevan hyötyä myös yhteiskunnallisesti!
ps.kaupungeissa pujoja kasvaa lastentarhojen,urheilukenttien laidoilla jossa ne saavat rauhassa rehottaa.Vierestä kyllä nurmikkoa leikataan!
Pujoaika pahimmillaan
2
1230
Vastaukset
- Kenkkk
Joo ihanaa olis, jos ihmiset viitsisivät pujoa torjua, mutta kun on itse tosi allerginen myös heinälle, ei voi itse mennä noihin pusikoihin repimään yhtään mitään. Sitten lisäksi ainakin täällä Jyväskylässä on paljon joutomaita, joita kaupunki ei hoida mitenkään, joissa kasavaa isoa pujoa vierivieressä, siis varsinaisia pujopeltoja. Sais olla aika nytäjä, jos meinais nyhtämällä ne kaikki poistaa.
Miten muuten oireilette heinästä ja pujosta, onko eroa? Mulla heinä aiheuttaa ensisijaisesti nenän tukkoisuutta ja josku myös vuotoa ( tietysti kaikkea muutakin, kuten korvien ja simien kutinaa, aikaa myöten myös kurkun karheutta, kipua ja turvotuksen tunnetta) ja sitten vasta vähän myöhemmin tulee astma-oireita. Pujosta tulee heti ensimmäiseksi astmakohtaus ja poskionteloiden limakalvoturvotusta, nenässä tuntuu sitten vähemmän, lisäksi tulee sellaista ihmeellistä kaulan (ihon?) kihelmöintiä, turvotuksen tunnetta. - Anonyymi
Silmääni ovat pistäneet eri puolilla Hämettä monivuotiset pujoesiintymät ja nyhtänyt niitä joutessani. Ja kas, asukkaat ovat panneet asian merkille. Puikot ovat alkaneet vähetä. En ole piilotellut nyhtämiäni pujoja, vaan käyttänyt niitä näkyville.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362759Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs122549100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es372258Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201861Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo371547Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511545- 381473
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251353- 271178
- 241114