Pujoaika pahimmillaan

omakohtainen torjunta

Olen jo useampana kesänä kerännyt pujot pois lähiympäristöstäni,ja mielestäni pujon aiheuttamat oireet ovat olleet huomattavasti vähäisemmät kuin aijemmin.
Lääkitystä pujoallergiaan olen voinut vähentää minimiinsä!
Egologinen ja helppo tapa hoitaa pujosta aiheutava allergia
mahdollisimman vähäiseksi,ei myrkkyjä eikä kustannuksia.
Vain viitseliäisyys kerätä pitkin kesää pujot pois kasvamasta lähipiiristä.Jos tämän pujojen poistamisen nyhtämällä saisi yleistymään,niin uskoisin siitä olevan hyötyä myös yhteiskunnallisesti!
ps.kaupungeissa pujoja kasvaa lastentarhojen,urheilukenttien laidoilla jossa ne saavat rauhassa rehottaa.Vierestä kyllä nurmikkoa leikataan!

2

1114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kenkkk

Joo ihanaa olis, jos ihmiset viitsisivät pujoa torjua, mutta kun on itse tosi allerginen myös heinälle, ei voi itse mennä noihin pusikoihin repimään yhtään mitään. Sitten lisäksi ainakin täällä Jyväskylässä on paljon joutomaita, joita kaupunki ei hoida mitenkään, joissa kasavaa isoa pujoa vierivieressä, siis varsinaisia pujopeltoja. Sais olla aika nytäjä, jos meinais nyhtämällä ne kaikki poistaa.

Miten muuten oireilette heinästä ja pujosta, onko eroa? Mulla heinä aiheuttaa ensisijaisesti nenän tukkoisuutta ja josku myös vuotoa ( tietysti kaikkea muutakin, kuten korvien ja simien kutinaa, aikaa myöten myös kurkun karheutta, kipua ja turvotuksen tunnetta) ja sitten vasta vähän myöhemmin tulee astma-oireita. Pujosta tulee heti ensimmäiseksi astmakohtaus ja poskionteloiden limakalvoturvotusta, nenässä tuntuu sitten vähemmän, lisäksi tulee sellaista ihmeellistä kaulan (ihon?) kihelmöintiä, turvotuksen tunnetta.

• Anonyymi

Silmääni ovat pistäneet eri puolilla Hämettä monivuotiset pujoesiintymät ja nyhtänyt niitä joutessani. Ja kas, asukkaat ovat panneet asian merkille. Puikot ovat alkaneet vähetä. En ole piilotellut nyhtämiäni pujoja, vaan käyttänyt niitä näkyville.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella

Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne
      Maailman menoa
      27
      2360
    2. Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle

Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv
      Maailman menoa
      57
      2238
    3. Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.

Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.
      Joensuu
      64
      1753
    4. Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?

"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k
      Maailman menoa
      65
      1738
    5. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      194
      1697
    6. Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue

"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel
      Maailman menoa
      82
      1632
    7. Nainen rakas

Mulle on alkanut tulla sellainen olo että meistä tulee ehkä pariskunta vielä 😌
      Ikävä
      113
      1500
    8. Pyyntö Teelle

Voisitko nyt vaan ystävällisesti laittaa viestin?
      Ikävä
      105
      1252
    9. Martina haluaa tasoisensa miehen

Seiskassa juttu minkälaisen miehen Martina haluaa. Kumppanin pitää tuoda hänen herkkyytensä ja vahvuutensa esiin sekä ol
      Kotimaiset julkkisjuorut
      240
      1067
    10. Voi ei! Katja Ståhl joutui sairaalaan - Syynä tämä vitsaus - Koskettava päivitys sairaalasängystä

Pikaista paranemista, Katja! Katja Ståhl on kertonut somessa joutuneensa sisään sairaalaan. Lue lisää: https://www.suom
      Suomalaiset julkkikset
      21
      935
    Aihe