Olen jo useampana kesänä kerännyt pujot pois lähiympäristöstäni,ja mielestäni pujon aiheuttamat oireet ovat olleet huomattavasti vähäisemmät kuin aijemmin.
Lääkitystä pujoallergiaan olen voinut vähentää minimiinsä!
Egologinen ja helppo tapa hoitaa pujosta aiheutava allergia
mahdollisimman vähäiseksi,ei myrkkyjä eikä kustannuksia.
Vain viitseliäisyys kerätä pitkin kesää pujot pois kasvamasta lähipiiristä.Jos tämän pujojen poistamisen nyhtämällä saisi yleistymään,niin uskoisin siitä olevan hyötyä myös yhteiskunnallisesti!
ps.kaupungeissa pujoja kasvaa lastentarhojen,urheilukenttien laidoilla jossa ne saavat rauhassa rehottaa.Vierestä kyllä nurmikkoa leikataan!
Pujoaika pahimmillaan
2
778
Vastaukset
- Kenkkk
Joo ihanaa olis, jos ihmiset viitsisivät pujoa torjua, mutta kun on itse tosi allerginen myös heinälle, ei voi itse mennä noihin pusikoihin repimään yhtään mitään. Sitten lisäksi ainakin täällä Jyväskylässä on paljon joutomaita, joita kaupunki ei hoida mitenkään, joissa kasavaa isoa pujoa vierivieressä, siis varsinaisia pujopeltoja. Sais olla aika nytäjä, jos meinais nyhtämällä ne kaikki poistaa.
Miten muuten oireilette heinästä ja pujosta, onko eroa? Mulla heinä aiheuttaa ensisijaisesti nenän tukkoisuutta ja josku myös vuotoa ( tietysti kaikkea muutakin, kuten korvien ja simien kutinaa, aikaa myöten myös kurkun karheutta, kipua ja turvotuksen tunnetta) ja sitten vasta vähän myöhemmin tulee astma-oireita. Pujosta tulee heti ensimmäiseksi astmakohtaus ja poskionteloiden limakalvoturvotusta, nenässä tuntuu sitten vähemmän, lisäksi tulee sellaista ihmeellistä kaulan (ihon?) kihelmöintiä, turvotuksen tunnetta. - Anonyymi
Silmääni ovat pistäneet eri puolilla Hämettä monivuotiset pujoesiintymät ja nyhtänyt niitä joutessani. Ja kas, asukkaat ovat panneet asian merkille. Puikot ovat alkaneet vähetä. En ole piilotellut nyhtämiäni pujoja, vaan käyttänyt niitä näkyville.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212556- 1482234
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292202Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871603Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961536- 2861432
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379