Pujoaika pahimmillaan

omakohtainen torjunta

Olen jo useampana kesänä kerännyt pujot pois lähiympäristöstäni,ja mielestäni pujon aiheuttamat oireet ovat olleet huomattavasti vähäisemmät kuin aijemmin.
Lääkitystä pujoallergiaan olen voinut vähentää minimiinsä!
Egologinen ja helppo tapa hoitaa pujosta aiheutava allergia
mahdollisimman vähäiseksi,ei myrkkyjä eikä kustannuksia.
Vain viitseliäisyys kerätä pitkin kesää pujot pois kasvamasta lähipiiristä.Jos tämän pujojen poistamisen nyhtämällä saisi yleistymään,niin uskoisin siitä olevan hyötyä myös yhteiskunnallisesti!
ps.kaupungeissa pujoja kasvaa lastentarhojen,urheilukenttien laidoilla jossa ne saavat rauhassa rehottaa.Vierestä kyllä nurmikkoa leikataan!

2

1220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kenkkk

Joo ihanaa olis, jos ihmiset viitsisivät pujoa torjua, mutta kun on itse tosi allerginen myös heinälle, ei voi itse mennä noihin pusikoihin repimään yhtään mitään. Sitten lisäksi ainakin täällä Jyväskylässä on paljon joutomaita, joita kaupunki ei hoida mitenkään, joissa kasavaa isoa pujoa vierivieressä, siis varsinaisia pujopeltoja. Sais olla aika nytäjä, jos meinais nyhtämällä ne kaikki poistaa.

Miten muuten oireilette heinästä ja pujosta, onko eroa? Mulla heinä aiheuttaa ensisijaisesti nenän tukkoisuutta ja josku myös vuotoa ( tietysti kaikkea muutakin, kuten korvien ja simien kutinaa, aikaa myöten myös kurkun karheutta, kipua ja turvotuksen tunnetta) ja sitten vasta vähän myöhemmin tulee astma-oireita. Pujosta tulee heti ensimmäiseksi astmakohtaus ja poskionteloiden limakalvoturvotusta, nenässä tuntuu sitten vähemmän, lisäksi tulee sellaista ihmeellistä kaulan (ihon?) kihelmöintiä, turvotuksen tunnetta.

• Anonyymi

Silmääni ovat pistäneet eri puolilla Hämettä monivuotiset pujoesiintymät ja nyhtänyt niitä joutessani. Ja kas, asukkaat ovat panneet asian merkille. Puikot ovat alkaneet vähetä. En ole piilotellut nyhtämiäni pujoja, vaan käyttänyt niitä näkyville.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      26
      11079
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      45
      8492
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      129
      5363
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3684
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      69
      3598
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      35
      3564
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3278
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      55
      2559
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      37
      2073
    10. Miltä mahtaa tuntua

Sitten kun näet hänet pitkästä aikaa?
      Tunteet
      28
      1806
    Aihe